Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisopiskelu SH:ksi

Vierailija
18.11.2007 |

Haluaisin aikuisopiskella hoitajaksi. Kuinka kauan siinä menee? Entä kätilöksi erikoistuminen? Onko järkeä, sillä valmistuin viime keväänä 6v jälkeen yliopistosta ja alaltani en saa hommia, joten ajattelin lukea kätilöksi. ikää nyt 27v ja kaksi lasta

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissäkin joku aikuiskoulutus on osin oppisopimuksella, olikohan tyyliin 2 pvä koulua ja 3 pvä töitä/vk.

Vierailija
2/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain kieli ja yleisopintoja jonkun verran itse veikkaisin, mutta tietääkö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan saa mitään anteeksi...?

Kauanko opiskelu kestää aikuispuolella?

Vierailija
4/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan tuon saman ajan vuosissa saat varata, mutta välissä jotain helpompia kausia. Ystävyydellä sanon, että mieti vielä kerran.

Vierailija
5/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jossaín vaiheessa jääneet virkavapaalle. Niin ja kokemusta hoitoalalta pitää olla muistaakseni ainakin 2v.

Vierailija
6/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisopuolella olen ja mitään, siis en edes yhtä ainutta ea-kurssia saanut vapautusta. Eka vuosi oli megahelppoa ja jopa tylsää.

Siellä sitten kattelin kun toiset harjoitteli verenpaineen mittausta ja elvytystä. Itse ollut mm. lanssissa vuosia töissä.

Nyt kun viimeinen vuosi meneillään niin olen ihan tyytyväinen, että tuli lähdettyä.

Sh:n hommia ei vaan kannata tehdä opiskeluaikana koska palkka on sairaanhoitajan palkka miinus 10% joka menee lähihoitajan palkan alle.

Vierailija
7/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kursseja. Sairaanhoitajaksi kestää 3,5 vuotta ja kätilöksi 4,5 vuotta.

Vierailija
8/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sitä on aika vaikea tehdä työnohella. Muutkin työharjoittelut (joita on siis ripoteltu koko opiskeluajalle) on vaikeita tehdä työnohella.

Vierailija
9/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten jo edellisessä viestissä sanoin, on tutkinnossa paljon työharjoittelua, jota ei tietenkään pelkästään iltaisin voi tehdä.

Vierailija
10/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on jonkinlainen oppisopimushässäkkäkin hoitsuksi, mitä muita " aikuisvaihtoehtoja" ?

Vierailija
11/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sairaanhoitajat opiskele 3,5 vuotta ja kätilöt 4?

Vierailija
12/12 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen 27v ja yksi tutkinto jo, mutta ei alalta, niin pääsenkö aikuis-vai nuorisolinjalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän