Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit

Vierailija
16.11.2007 |

Miksi uskovaisten vanhempien kasvatus on mielestänne aivopesua? Eikö sitten voida sanoa että samalla tavoin tekin aivopesette lapsianne kun väitätte ettei Jumalaa ole?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun lapsella ole kuin se enkeli? :-O

Vierailija:

Minä pidän tärkeänä kertoa, että lapsella on oma suojelusenkeli, joka pitää hänestä huolta. Pidän tärkeänä, että turvallisuudentunne kasvaa vahvaksi. Ettei jo ihan pienenä tule oloa, että pitää pärjätä ihan yksin, että ihan ahdistamaan alkaa.

Vierailija
22/25 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tekopyhää!Kuinka siis kiellät ettei hoidoissa ja kouluissa puhuta lapsilles mitään?Kuinka voit estää,ettei lapses missään kuulis?

En vain halua, että joku väittää heille jotain uskontoa " ainoana totuutena" .

Perustietoja erilaisista uskonnoista täytyisi kaikilla ollakin, sehän kuuluu jo yleissivistykseen. Kristinusko on myös olennainen osa länsimaalaista historiaa ja kulttuuria, joten jo yksin sen takia materian tuntemus on järkevää.

t. 11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukaan, ei edes lastentarhanope, ei saa heille mun suostumuksellani opettaa että tämä on totta ja sillä sipuli.

Me olemme lukeneet muutaman uskonnollisen sadun lapsille, samaan tapaan kuin Muumeja ja Pekka Töpöhäntää. Me opetamme, että toiset uskoo tähän ja toiset tuohon, ja kolmas ei mihinkään, emmekä esitä omaa näkemystämme ainoana totuutena.

Uskonnoista voi oppia vaikka mitä, vaikka ei osallistuisikaan uskonnon harjoittamiseen tai tunnustukselliseen uskonnonopetukseen. Minä väitän tietäväni aika paljon maailmanuskonnoista, vaikka en ole koskaan ollut itse uskovainen. Tiedän myös paljon eläimistä (olen eläinlääkäri) vaikka en itse olekaan kissa, koira tai marsu :)

Meillä kukaan ei kuulu kirkkoon, eikä lapsetkaan osallistu pyhäkouluun päiväkodissa.

Vierailija:

Kuinka siis kiellät ettei hoidoissa ja kouluissa puhuta lapsilles mitään?Kuinka voit estää,ettei lapses missään kuulis?

Vierailija
24/25 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kukaan, ei edes lastentarhanope, ei saa heille mun suostumuksellani opettaa että tämä on totta ja sillä sipuli.

Me olemme lukeneet muutaman uskonnollisen sadun lapsille, samaan tapaan kuin Muumeja ja Pekka Töpöhäntää. Me opetamme, että toiset uskoo tähän ja toiset tuohon, ja kolmas ei mihinkään, emmekä esitä omaa näkemystämme ainoana totuutena.

Uskonnoista voi oppia vaikka mitä, vaikka ei osallistuisikaan uskonnon harjoittamiseen tai tunnustukselliseen uskonnonopetukseen. Minä väitän tietäväni aika paljon maailmanuskonnoista, vaikka en ole koskaan ollut itse uskovainen. Tiedän myös paljon eläimistä (olen eläinlääkäri) vaikka en itse olekaan kissa, koira tai marsu :)

Meillä kukaan ei kuulu kirkkoon, eikä lapsetkaan osallistu pyhäkouluun päiväkodissa.

Vierailija:

Kuinka siis kiellät ettei hoidoissa ja kouluissa puhuta lapsilles mitään?Kuinka voit estää,ettei lapses missään kuulis?

Vierailija
25/25 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole luterilaisen kirkon jäseniä, joten emme käytä kirkon palveluitakaan. No, isoäiti on joskus käynyt seurakunnan perhekerhossa lasten kanssa, ja esikoisen kanssa seurakuntatalolla laulamassa lasten joululauluja, mutta siihen se jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi