Mitä voidetta raskausarpiin ja niiden ehkäisyyn?
Monessa paikassa neuvotaan voitelemaan vatsa paksulla voiteella, mutta kaikki vartalovoiteet mitä mulla on on kyllä aika ohuita litkuja ja kasvorasvaakaan en viitsisi mahaani laittaa.
Kommentit (8)
Jos arpia on tullakseen, ei niitä voiteilla estetä. Ihoa toki kannattaa kosteuttaa, mutta siihen kelpaa vaikka marketin Erisan, noin 3 euroa. Itse tuhlasin isot summat voiteisiin, mutta niinpä on kroppa arpia täynnä. Se on perintötekijöistä ja kudostyypistä kiinni, valitettavasti.
Mulla ihan oikeesti haaleni (tai jotenkin kummasti tiivistyi -> ihon kimmoisuus palautui ?!?) ne kohdat ihossa, joissa arpia oli, kun käytin tuota Vichyn korjaavaa voidetta. Nyt arvet lähes huomaamattomia, vain ihan läheltä näkyy. Käytin kyllä noin puolen vuoden ajan " kuurina" sitä voidetta ja aika pian arpien tulon jälkeen aloitin. Useampi tuubi sitä meni.
varsinkin kun on vielä atooppinen iho niin niitä arpia tuli oikein roppakaupalla.
Ja siis uskokokoon kukin mitä haluaa, minulla arvet lähes häipyivät näkyvistä (mahassa ja reisissä oli) voidetta käyttäessäni. Tosi vaikea uskoa, että olisivat häipyneet ihan itsestään. Ainakaan niin nopeasti ja tehokkaasti.
Kyllä minä siitä ainakin sen useamman kympin olin valmis maksamaan.
8
ihovoide ei voi tepsiä arpiin, koska voide ei edes imeydy niihin kerroksiin asti, joissa arvet syntyvät. Ihon kosteutuminen ja ajan kuluminen toki voivat luoda illuusion arpien häipymisestä. Ja kosmetiikkafirmat - yllätys, yllätys - väittävät ihan muuta.
mutta raskausaikoina ei ole tarvinnut rasvata vaan hormoonit pitäneet ihon kunnossa. Mulla ei ole yhtään raskausarpea, mutta ei ole siskollakaan eikä ollut äidilläkään. Joten minäkin uskon perintötekijöihin.
Ihan oikeasti toimii!!! Kallista on kuitenkin. (n. 20 euroa putilo, ja tuloksia - mikäli siis arpia jo on - alkaa näkyä siinä kolmen putilon, eli n. 3 kk:n hoidon jälkeen).