*** MARRASMASUJEN PERJANTAI ***
Kommentit (14)
...jotta sulla alkais jo tosi toimet!!!Mä luin ton keskustelu listan sataan kertaan ja olin ihan varma ettei marraskuisia ole vielä listoilla...noh,elämäni ensimmäistä kertaa aloitin keskustelun tälle päivälle ja kun olin painanut OK,niin johan mä huomasin tämän sinun aloittaman pinon...
ANTEEKSI KAIKILLE KÖMPELYYTENI...pistän raskauden ja kamalan flunssan piikkiin...
Hei katoitteko eilen kun uutisissa haastateltiin jotain odottavaa eukkoa liittyen tähän työtaistoon...sillä oli laskettu aika vasta 30.12...haloo,mulla ainaski empatiat nyt marraskuun lopulla oleville odottajille...jos toi taisto ottaa sitte jatkuakseen,niin kyllä luulis jo joulukuun lopulla olevan homma jossain määrin hanskassa...enemmän ku ainaski nyt...
Mä olisin niin halunnu että tää mukula olis syntyny samaan aikaan kuin kuopukseni(38+3)...en käsitä miten mulla muka sillon meni lapsivedet ihan yht´äkkiä...noh,ei tonne sisälle ole kukaan tainnu koskaan jäädäkään!!!
Joku täälllä puhui jostain äidin veriryhmästä ja vauvan keltasuudesta...mä olen aivan pihalla noista joten kertokaa siis enemmän...vaikuttaako todella äidin negatiivinen resus tekijä vauvan keltasuuteen?Mulla veriryhmä se harvinaisuus O-,ne tökkii aina muhun sen pirun vasta-aine rokotteen...ei onneksi kirvele niin paljon kun kuulemma on joskus kirvelly...
Noh,mutta jaksamisia kaikille tähän päivään...
Lillamamma ja mösjöö tasan 39
Minäkin ajattelin pinoutua näin kesken kotihommien..Muksut kun lähti kouluun niin hetken lepäilin mutta sitten ajattelin että jos vaikka jotain tekis kun on niin tylsää vaan makoilla kun ei oikeasti edes suht hyvin nukutun yön jälkeen väsytä..
Ei ole mitään merkkejä että lähtö sairaalalle tulisi, samanlaisia ohimeneviä suppareita kun joka päivä on ollut ja jne..mä uskon että tämäkin muksu syntyy suht laskettuun aikaan niinkuin edellisetkin ..
Päätä jomotti aamusta mutta Panadolilla sekin meni ohi ja nenä alkaa olla tukossa joten kiva kiva jos flunssa nyt viime metreillä iskee...
Oikein paljon tsemppiä synnärille lähteville ja koetetaan me muut jaksella täällä pungertaa masujemme kanssa !!
Nyt kaffen keittoon..närästää jo muutenkin ihan sikana mutta silti..
Mukavaa perjantaita kaikille :-)
Isotikru+tikrunpentu 39+1
Oih olen ihan kade Ama-riialle, lienee jo lähtenyt laitokselle. Minullakin on tänään se maaginen laskettu aika. Mutta vauva senku vaan olla köllötelee tyytyväisenä masussa.
Yhtään supistusta en ole tähän mennessä tuntenut. Joten kai ne sitten tulee rytinällä, kun sen aika on. Helpottaa kuiten oloa, kun tietää, ettei tätä odotusta enää jatku kovin pitkään. Keskiviikkona on seuraava ultra. Pieni toivon kipinä on, että sen jälkeen synnytystä alettais jotenkin edesauttaa. Saas nähdä..
Pitäis alkaa imuroimaan ja pyyhkimään pölyt. Porukat on tulossa pikavisiitille, niin pitää hiukan siistiä paikkoja. Sais vaan tuon miehen ensin ylös sängystä. Luntakin näyttää olevan sen verran kävelypolulla, että sitäkin vois rivakasti käydä kolaamassa. Josko niillä eväillä sais edes yhden supparin aikaan.
Rentouttavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja onnen toivotukset kaikille uusille äideille =)
- Nennuski 40+0
Onnea syntyneille ja synnyttäneille!!
Ihme olo ollut koko aamun, sellaista jomotusta alavatsalla ja selässä. Mutta ei mitään lyhyttä aikaa vaan useamman tunnin jo. Herätessä sattui oikeaan kylkeen puolisen tuntia ihan älyttömästi, mitähän sekin oli? Mulla on supistukset ottaneet kipeintä tonne selkään ja reisiin että en tiedä mitä tämä on :)
Pitäisi lähteä siskolle ostamaan syntymäpäivälahjaa, esikoisella on korvatulehdus ja ulkona on kylmä. Josko sitä vaan äkkiä kävisi jossain lähikaupassa ja unohtaisi kaupoissa kiertämisen.. Tapiolassa täytyy kuitenkin jonkun verran pomppia ulkonakin.
Neuvolassa kävin keskiviikkona ja taas maanantaille on aika. Kivahan se on käydä ääniä kuuntelemassa, mutta on vähän turhan usein mielestäni. Varattiin " sokeriaika" kuitenkin taas jo viikon päähän maanantaista, eli ei neuvolantätikään usko että tämä täältä ulos on tulossa vielä aikoihin :) Ei kyllä maha ole mielestäni laskeutunutkaan kuin vähäsen.
Pakkaspäivää toivottelee
Kukka ja pikkukattila 39+3
Tämä aiemman pinon valittaja-odottaja on vielä täällä! Nyt mä olen jo henkisesti sopeutunut synnytyssairaalan vaihtoon ja asia on siltä osin ihan kunnossa. Yliaikaiskontrollikin on sovittu NKL, koska Jorvihan ei ota enää potilaita. Mä en ymmärrä miten tämä vauva ei vaan ymmärrä syntyä, vaikka kaikki ois ihan valmiina. Kypsää tämä odottelu.
Onnea pepi3 pienen pienestä tytöstä! Perässä tullaan. J a Ama-riiallekin onnea, jos pääsit jo asiaan...
Täälläkin suppareinen aamutuima klo 5-7, sitten taas ei mitään. Yö oli muutenkin tikkuinen ja nukkumaton. mutta ei tämä enää määräänsä enempää voi viedä.
Tänään kolahti postista yliaikaisuuskäynti taysiin - tai oikeastaan kaksi aikaa samalle päivälle. Joku on sössinyt tai sitten ne on vielä epävarmempia siitä tuleeko tämä vauva ulos ikinä :) Pitää soittaa sinne kohta. Ajat oli molemmat ens viikon perjantaille 23.11. eli 41+6 -viikoille. Silloinkaan ei vielä luultavasti käynnistetä vaan vasta ihmetellään ja sovitaan uutta aikaa.
Jopa miespuoliset ystävät ovat alkaneet soitella, et joko ja miksei vielä. Lienevät varpajaisten tarpeessa. Melken jo löin luurin korvaan...
A-K 40+6
Voi kun pääsisi tästä mahasta jo eroon. La tuli ja meni, tosin toinen LA oli viime keskiviikkona, joten ehkäpä menee lähemmäs tuota toista aikaa...
Lawinia 41+0
Lopultakin...
Eli keskiviikkoaamuksi sain ajan äippäpolille ja sieltä sitten suoraan pääsin käynnistykseen.aloiteltiin klo.10.30 ja tyttö syntyi illalla (14.11.2007)klo.20.40..=)
painoa 3780g, pituutta 51cm ja py 35.6..
Synnytyksestä sitten myöhemmin lisää, tänään kotiuduttiin.
Milennalle oikeen paljon onnea!!!!ja myös muille vauvansa saaneille..:)
-Marika ja Vaavi
Yö meni taas kipakoita supistuksia tuntien. Unikaan ei meinaa enää tulla silmään mut silti aina supistukset loppuu ja ei tietookaan et oltais synnyttää lähössä.
ama-riia: Meidänkin esikoinen synty just laskettuna päivänä! jotkut haluu olla täsmällisiä ja oikeesti meijän 5v esikoinen on nykyään tosi tarkka tyttö ;) Tsemiä synnytykseen!
Isotikru: Oliks sulla edellistenki lasten lasketun ajan tienoilla kipakoita supistuksia jotka sit ennakoi et synnytys alkaa piakkoin? Mulla esikoisen synnytys alko suoraan kunnon suppareilla eikä sitä enne ollu mitään. Kuopus tuli sektiolla ja vaan edellisenä yönä suppaili kunnolla. Nyt on ollu jo viikon verran kipakoita suppareita mut mitään ei tapahdu eli saa nähä koska tässä pääsee synnyttää...
--KUKKA--: Mulla oli kans keskiviikkona aika neuvolassa ja seuraava on maanantaina. Musta taas tuntuu et hyvä näin ku verenpaine on on ollu nyt vähän korkeempi ja turvotusta tosiaan on.
Kypsää odottelu on vaikka itellä la vasta ylihuomenna! Tsemiä ja jaksamista ootteluun kaikille!
_Vaavi_: Paljon onnea tyttövauvan syntymän johdosta :)
Masussa on taas niin hiljasta et välillä pelko iskee. Sais jo vauvan syliin ni vois ite pitää siitä konkreettisesti huolta.
Tarald ja tiitiäinen 39+5
Onnea kaikille nyyttinsä jo noutaneille!
Ulkona on aivan ihana aurinkoinen ja luminen pakkaspäivä. Oltiin miehen kanssa kävelyllä ja valokuvaamassa järven rannalla. Olin varmasti koominen näky, kun yritin pönkätä itseäni tämän pallomahan kanssa mitä kummempiin asentoihin saadakseni hyviä kuvakulmia...
Omaan napaan ei kuulu ihmeitä. Vaikuttaa siltä, että raskauteni jatkuu vielä ensi vuoden puolelle asti... Eilen oli neuvola eikä sieltäkään tullut mitään uutta. Painoa tosin oli tullut jo kolmatta viikkoa peräkkäin lähes kilo viikossa! Kääk! Mulla vain tuntuu olevan koko ajan nälkä, joten ihan kai syömällä olen itseäni (ja vauvaa...) lihottanut. Toivottavasti vauva ei kuitenkaan näiden viimeisten viikkojen aikana ehdi aivan jättiläiseksi kasvaa. Terveydenhoitajan mukaan vauva ei ole vielä laskeutunut, joten synnytys luultavasti käynnistyy vasta lasketun ajan jälkeen.
Eniten toivon, että suurin osa meistä marraskuisista pääsisi synnyttämään joko nyt ennen tuota hoitajien irtisanoutumispäivää tai sitten vasta reilun viikon päästä. Ensimmäisten päivien aikana varmasti kaikki on todella sekaisin... Ja toivokaamme työtaistelujen menevän ohi parissa päivässä, jos ne edes alkavat.
RvaRuljanssi ja Nuu rv 38+3
Lähdettiin puolenpäivän jälkeen äpolille näytille, otettiin käyrät ja istuskeltiin puolisentoista tuntia käytävällä odottamassa lääkäriä. Lääkäri teki sisätutkimuksen (hintsusti 2 sormelle auki, kanavaa 1cm jäljellä) ja ultrasi vauvan tarkkaan. Vettä oli vielä ihan reilusti, virtaukset hyvät ja vauva virkeä, joten laittoivat meidät vielä kotiin odottelemaan suppareita. Takaisin saa mennä kuulemma heti kun siltä tuntuu, viimeistään huomenaamuna jolloin käynnistetään jos ei muuten ole käynnistynyt. Ja heti kotimatkalla rupesi maha kiristelemään... tietysti. Taisi se tutkimus vähän auttaa asiassa.
Nyt siis kotona, aattelin alkaa kellottelemaan supistuksia jotka tahtoo olla jo ihan kipakoita. Että ehkä tässä vielä tämän päivän aikana päästään oikeasti hommiin! Epäilen kyllä ettei ipana taida vielä tänään syntyä, mutta kyllä 17.11. on ihan yhtä hyvä päivä. :)
Meinattiin tässä tilata vielä pitsat ja syödä kun ei nuo kivut oo kovin sietämättömiä. Kiitos kaikille tsempityksistä, mä otan ne käyttöön sitten kun lähdetään takaisin sairaalaan! :) Tulkaahan perässä! :)))
t. Ama-riia
Tulin pikaisesti pinoutumaan.
Miehen veljen vauva 2kk tuli meille yökylään ja on tosi mukava ku saadaan ukon kans vähän harjoitella vauvan hoitoa. On se kyllä täyspäiväistä hommaa sitte ku oma tulee. Sitä on heti sen kimpussa ku vähän kuuluu pihahdus.
Se on ollu yhen kerran aikaisemmin yötä ja nyt tuli vielä ku kerkeää ennen serkun syntymää. Sitten ei varmaan voikaan ottaa yöksi.
Masu-asukille ei erikoisempia eikä omassakaan olossa ihmeempiä. Hb varmaan vähän noussut ku tuntuu että oon vähän pirteempi. Keke liikkuu kovasti mahassa ja yhtään kipeetä tosi kipeetä supparia ei oo tullu. Tuntuu että vointi sen kun paranee. Vielä kuukausi sitte oli liitoskipuja ja kannatinkipuja ja selkää jomotti mutta nyt on vaivat kaikonnu. No pitää olla onnellinen siitä=)
Ja halit vaan kaikille joilla on vaivoja monenlaisia.
Onnea kaikille vauvan hakeneille!
-Laalaa ja Keke 38+6-
LA 14.11.
Supparit alkoivat aika pieninä, mutta säännöllisinä 13.11. klo23:42. Jatkuivat koko yön 3-9min välein ja jyväpussia laittelin selkään kun välillä sattui jo aika kovaa. Nukuin panadolin voimalla kaksi 30min pätkää. Supistukset loppuivat klo6:30, mutta alkoivat voimakkaampina uudelleen klo8:30. Sovittuna oli äitipolille aika klo10:30, jolloin olin kahdella sormella auki ja kohdun kaula kadonnut. Osastolle odottelemaan ja klo18:15 pääsin synnytyssaliin kun olin 4cm auki. Sain spinaalin ja klo21 tuskailin kun ei tapahdu mitään ja puudutuksen vaikutus alkoi loppumaan. 14.11. Klo21:40 oli tyttö ulkona hurjan 10min. ponnistuksen jälkeen. Muutama tikki laitettiin ja kävelin ulos salista ihan pirteänä, sitten suihkuun ja vauva rinnalle. Oli vähän erilainen synnytys kuin viimeksi, kun koko toimitus kesti vajaa 6h, jonka jälkeen todella surkea kunto mm. 3 pussia verta. Nyt siis pidempi kärsimys, mutta lopputulemana paljon parempi kunto. ;-)
Tultiin jo kotiin ja odotellaan, että maito nousisi kunnolla.
Miten voi meidän ipana olla muka näin täsmällinen??!? Tänään on se kauan odotettu laskettu aika, ja päivä on alkanut jännittävissä merkeissä. Heräsin kosteeseen oloon, ja päättelin että lapsivettähän sen täytyy olla. Tuli siinä ensimmäinen kunnon supistuskin sitten, sellainen ettei ensikertalaisenkaan tarvinut miettiä oliko se " oikea" . :) :)
Uni karkas itellä silmistä kyllä... Mies vielä nukkuu ja antaahan sen nukkua. Katsellaan rauhassa miten tää tästä kehittyy. :)
Ama-riia rv 40+0