Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI annatte Huutonetissä palautetta vasta sitten, kun vastapuoli antaa palautteensa???

Vierailija
15.11.2007 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli yksi tuora tapaus ottaa vähän päähän, maksoin heti siis netissä, paitakin tuli nopeasti (oli aika kallis ja vähän harmittin heräteostos) annoin tietty kiitettävän koska paita oli luvatun lainen. Tältä myyjältä ei palautetta..

Pitäisi aina kuitenkin tehdä vaan niin paljon kauppaa, että pysyy tilanteen tasalla ja muistaa antaa palautteet.

Mutta tosiaan en lähde kinuamaan.

Vierailija
2/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat osapuolet toimis noin idioottimaisesti, eli palaute vasta kun toisen osapuolen palaute on saatu ensin, kukaan ei voisi antaa sitä ekaa palautetta. Postitustapauksissa se on myyjä, jolla ekaksi mahdollisuus (ja mun mielestä velvollisuus) antaa palaute, noutotilanteissa kumpi ehtii nopeammin, sen parempi (yleensä myyjä jos myyjän luota noudetaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin joka kauppatapahtumasta on annettava palaute? Eiköhän se palaute ole kaikista tärkeintä silloin kun asiat eivät menneet hyvin.

Katson ainakin oman vastuuni myymästäni tavarastani sen verran isoksi, että yleensä varmistan tavaran perillemenon ennen kuin alan palautetta antamaan. Ostajallehan tietysti palaute annetaan ostajan osuudesta eli maksamisesta ja sitten mahdollisista jälkitoimista.

Jos myyjänä en ole saanut palautetta, niin tulkitsen asian niin, että kauppa sujui hyvin - ei huomauttamista.

Vierailija
4/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten niin joka kauppatapahtumasta on annettava palaute? Eiköhän se palaute ole kaikista tärkeintä silloin kun asiat eivät menneet hyvin.

Katson ainakin oman vastuuni myymästäni tavarastani sen verran isoksi, että yleensä varmistan tavaran perillemenon ennen kuin alan palautetta antamaan. Ostajallehan tietysti palaute annetaan ostajan osuudesta eli maksamisesta ja sitten mahdollisista jälkitoimista.

Jos myyjänä en ole saanut palautetta, niin tulkitsen asian niin, että kauppa sujui hyvin - ei huomauttamista.

Vierailija
5/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyjänä annan palautteen, kun olen vienyt tuotteen postiin. Ostajana sitten kun olen saanut sen.

Vierailija
6/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä kauppa on ohi sitten kun olet lähettänyt tuotteen! Itse asiassa sinun pitäisi antaa palaute HETI kun rahat on tililläsi. Siinä vaiheessa ostaja on tehnyt kaiken mahdollisen eli maksanut huutamansa kohteen. Siinä vaiheessa sinun pitää arvioida miten hyvin ostaja on toiminut, onko maksanut kohtuullisessa ajassa jne. Sinun osuus on lähettää se ostajalle eli ostaja voi antaa palautteen vasta kun on saanut tavaransa, sinä jo siinä vaiheessa kun ostaja on maksanut ja maksu näkyy sinun tililläsi.

Minua suorastaan ällötää ne huutonettiläiset jotka antavat palautteen VAIN jos itse saavat ensin palautteen. Joillakin tämä lukee jopa omassa kuvauksessa, jää ainakin minulta sellaisten kohteet huutamatta...

Vierailija
7/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan palautteita sitten kun sattuu olemaan joultavaa aikaa, vaikka kahden kuukauden kaupat sitten kerralla.

Oletteko koskaan miettineet sellaista että palautteen voi jättää antamatta myös kohteliaisuussyistä? Kaupat eivät ole niin täydelliset että voisit kehua, mutta et kuitenkaan viitsisi antaa huonoa lausuntoakaan koska asia ei nyt ole niin paha?

Vierailija
8/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä heti kun olen saanut rahat. Siis heti, kun huomaan rahan olevan tililläni, kirjaudun huutikseen ja annan palautteen.

Ostajana annan palautteen kun olet tuotteen saanut. Heti ensitilassa, saman päivän aikana.

En odottele siis vastapuolen palautteita ennen omaani.

Vierailija
9/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en enää anna ikinä palautetta myyjille jotka eivät sitä anna ensin

Vierailija
10/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse myyjänä annan palautteen, kun olen vienyt tuotteen postiin. Ostajana sitten kun olen saanut sen.

Ja jos joku ei anna palautetta, se ei maailmaani kaada.

Vierailija
11/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletteko koskaan miettineet sellaista että palautteen voi jättää antamatta myös kohteliaisuussyistä? Kaupat eivät ole niin täydelliset että voisit kehua, mutta et kuitenkaan viitsisi antaa huonoa lausuntoakaan koska asia ei nyt ole niin paha?

Vierailija
12/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näyttäisi niin pahalta ne muutama nega, 8 positiivisen rinnalla :).

Päätin, etten anna palautteita ollenkaan, jos yhtään ostajana kommentoit saamasi tuotteen laatua, niin takaisin räpsähtää jotain käsittämätöntä negaa. Olet huutanut ja maksanut tuotteen, sitten laitat neutraalin, että tuote vastannut kuvausta, niin takaisin napsahtaa nega, että olet jotenkin epäluotettava kauppakumppani(?).

Onneksi kauppa käy silti jatkuvasti.

Vierailija
13/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee toisin sanoen katumapäälle. Kyllä minä annan myyjänä palautteen vasta sitten kun ostaja on saanut tavaran, eikä hänestä enää kuulu mitään, eli on tyytyväinen ostamaansa, eikä kauppaan tarvitse enää palata.

Vierailija
14/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kuitenkin aina palautteen jos olen sen joltakin saanut (huonomminkin voisi olla :)

Vierailija
15/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYllä myyjän nimenomaan KUULUU antaa palaute heti kun rahat tilillä näkyvät, sillä silloin ostaja on osuutensa suorittanut ja siitähän se palaute annataan, vai kuinka?

Ostajan taas KUULUU anta palaute kun hän on tuotteen saanut! Jos jokin tuote ei sitten vastaakaan kuvausta/odotusta niin ensin kannattaa ottaa yhteyttä myyjään sähköpostin välityksellä ja koittaa sovitella asiaa...ja jos/kun sovintoon päästään, antaa sitten sen mukainen palaute!

Itse ainakin toimin juuri noin:) JA annan siis palautteen KAIKILLE, antoivatpas he palautetta tai eivät! Minusta kun se on " hyvän kauppatavan mukaista" :)

Vierailija
16/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ne joille huutonet on henki ja elämä ja muuta elämää ei ole.

Itse annan palautteen sitten kun ehdin, useimmiten se tapahtuu viikon kuluessa kaupasta mutta joskus vähän myöhemminkin.

Yhteyttä minusta on asiallista ottaa parin päivän sisällä kohteen sulkeutumisesta, maksu olisi asiallista suorittaa parin päivän sisällä siitä kun saa tilinumeron ja postituksen olisi hyvä tapahtua viikon sisällä siitä kun rahat ovat tilillä. Jos jostain erityisestä syystä näissä asioissa tapahtuu viivästymisiä niin siitä olisi kohteliasta ilmoittaa jos suinkin pystyy.

Itse yritän kiertää kaukaa ne myyjät jotka kuvauksessaan tai viesteissään korostavat nopeaa toimintaa ja sitä että kaikki tapahtuu heti samoin kuin ne jotka korostavat palautteen antamista jne. Useimmiten nämä ostajat / myyjät ovat niitä joilla ei tunnu olevan mitään muuta tekemistä kuin kaupan setviminen, pikainen toiminta ja hirveä hösellys. Monesti he ovat myös niitä jotka jossain vaiheessa tuovat tavalla tai toisella esille sen kuinka hirveän kokeneita huutonet-käyttäjiä HE ovat, kuinka paljon palautetta HEILLÄ on ja kuinka HE tietävät miten huutonetissä aina toimitaan. Muuthan eivät voi ymmärtää kaupankäynnistä yhtään mitään...

Vierailija
17/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Entäs jos osaja alkaa tavaran saatuaan urputtaa ettei se ollut sellainen kuin piti??"

Vierailija
18/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse annan palautteita sitten kun sattuu olemaan joultavaa aikaa, vaikka kahden kuukauden kaupat sitten kerralla.

Vierailija
19/19 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlaista sosiaalisen elämän harjoittelua kaupankäynnin ohella, kuulostaa niin omituiselta, että meitä on monta ihmistä jättänyt koko huutonetin ja nettikaupankäynnin väliin tuon takia.