EN tahdo että lapseni syntyy RUOTSISSA! EN voi vaan hyväksyä sitä!! Koko iän lukisi passissa syntymämaan kohdalla RUOTSI
Ei hitto! Mikä häpeä. Muu suku syntynty Suomessa. Sitten sais aina selitellä että kun oli se lakko niin siksi. Kuitenkin sitä kysyttäis " ai ootko ruottalainen" . Ja vanhemmat ei puhu sanaakaan Ruotsia. Toivotaan nyt sitten vaan että hommat saadaan järjestettyä kotimaassa ennen tammikuuta!
Minähän en Ruottiin mene vauvaa tekemään! En osaa edes kivunlievitystä siellä vaati " Det är aaaauuuut hjälpa mei auuuu oiiii nyyyyh" ymmärtäisköhän tuosta?
Kommentit (13)
Minulla on syntymäpaikka Tornio vaikka olen syntynyt Helsingissä.
Mutta jos syntyy ruotsissa, niin saako silloin sekä suomen että ruotsin kansalaisuuden?
Mä olen kohta synnyttämässä myös. Ei tullut mieleenikään, että vois joutua synnyttämään ruotsissa...
Ole nyt vain tyytyväinen jos saat sen mukulas elävänä synnytettyä, oletko ihan viisas?
missään passihakemuksissakaan ei kysytä SYNTYMÄPAIKKAA vaan syntymäkotikunta.
Muutoin valtaosan suomalaisten syntymäpaikkana olisi joku synnytyssairaalakaupunki.
Kyllä syntymäkotikunnaksi merkataan juuri se kunta/kaupunki jossa vauvan perhe virallisesti asuu syntymän hetkellä.
Vierailija:
Mutta jos syntyy ruotsissa, niin saako silloin sekä suomen että ruotsin kansalaisuuden?
Mä NIIIIIIIN tahtoisin Ruåhtiin synnyttämään! Ihan ilmasex vielä, aatelkaa Vanhanen ja Katainen kustantais! Ruåtsis on muutenkin paljon siistimpää, se on niinku big blace!
Ap, oisit vaan onnellinen jos pääset Ruåttiin tekeen kersas! Aatteles miten hienoo, voisit kaikille kehuu kuinka glopaali ja exoottinen lapsi sulla sitten on!
Ruotsinkielentaito on todella huono ja jos/kun joutuisi Ruotsiin synnyttämään yksin, ilman tukihenkilöä, niin kyllä melko kammottavaa olisi. En usko että kaikki minua hoitavat olisivat suomenkielentaitoisia. Saati huonekaverit. Todella ahdistavaa olisi. Englanninkielikään ei oikein luista.
Ruotsalaiset perinteisesti roudaa maahanmuuttajia p-ahommiin.
Vierailija:
Ruotsalaiset perinteisesti roudaa maahanmuuttajia p-ahommiin.
eikä silloinen kotikunta! Ikinä emme ole kyseisessä kaupungissa asuneet, tosin kohta kuntaliitoksen myötä olemme sen kaupungin asukkaita...
vaikka siellä sijaisevassa sairaalassa syntynyt olenkin, vaan ihan vanhempieni kotikaupunki... :-)