Emätintulehdus raskauden aikana..
Eli mulla nyt rv 17 ja eilen kävin jossain kokeessa missä näkee onko hiivaa ym. Ja minulla oli siinä " leukosyytit kahdella plussalla" . Lääkäri oli sitten määrännyt tähän dalacin 2% emätinvoidetta 7vrk kuurin.
Nyt kun hain tuon ääkkeen ja luin noita haittavaikutuksia,niin kävikin tosi paljon epäilyttämään että miten tuota uskaltaa käyttää..
Kun lukee näin: alle 10% esiintyy haittavaikuuksina mm kohtuverenvuotoa,epänormaali synnytys,endometrioosi,kipu emättimessä.. ja vaikka ties mitä! Siis miten ihmeessä tuota muka pitäis käyttää jos voi keskenmenon aiheuttaa?? Nyt pelottaa ja kovasti..
Kommentit (5)
Mulla oli kanssa emätintulehdus ensimmäisen raskauteni aikana, ja mielestäni sain tuota samaa lääkettä. Käytin sen kun luin jostain että myös emätintulehduskin saattaa lisätä ennenaikasen synnytyksen riskiä... Ja tietenkin kun lääkäri sen minulle määräsi niin sen myös käytin.
Onnellista loppuodotusta sinulle,
laM
mutta kun itse jouduin syömään astma lääkkeitä ja vaikka mitä kipulääkkeitä vaikeaan migreeniin niin tästä huolestuneena kysyin haitoista lääkäriltä. Lääkäri totesi että lääkkeitä määrätään raskaus aikana vaikka minkälaisia ja aina katsotaan se että hyöty lääkkeestä on suurempi kuin mahdollinen haitta. Emätin tulehdus sinänsä voi käsittääkseni laukaista synnytyksen ilman lääkkeitä ja jopa sikiö voi kuolla jos hoitamatta jättää jos tulehdus pääsee kohtuun saakka.
Niiloakseli rv 23+2
...enkä tuonne hippusiin. :)
luulisin kanssa kyllä, että kerran lääkäri on kuurin määrännyt, tietää hän mitä tekee. eli itse kanssa kyllä käyttäisin kuurin.
olen kanssa kuullut, että emätintulehdus voi laukaista synnytyksen. ja ilmeisesti tässä tapauksessa kyse on bakteeritulehduksesta, ei hiivasta. lisäksi kurkkasin tuosta lääkkeestä hiukan lisätietoa, niin oli maininta, ettei suositella kuin painavasta syystä ekan raskauskolmanneksen aikana, toisella ja kolmannella kolmanneksella voi käyttää.
voithan pyytää puhelinajan lääkärillesi, jos asia mietityttää. myös apteekissa tietävät jotain.
Mulla todettiin bakteerivaginoosi rv 14+4 ja sain myös reseptin Dalacin lääkkeeseen. Mulla oli ensimmäinen raskauskolmannes takana. Aloitin samantien lääkkeen käytön kun reseptin sain ja lääkkeen hain. Hoito tosiaan kesti sen 7 vrk. Lääkehoidon jälkeen olen ollut täysin oireeton, eli lääke ainakin tepsi hyvin.
Mulla oli aikaisemmin ollut kovia vihlomisia kohdunsuulla aikaisemmilla raskausviikoilla, joten halusin hoitaa tuon tulehduksen mahdollisimman pian pois. En tiedä johtuiko tuosta tulehduksesta ne vihlomiset, mutta ainakaan niitä ei ole nyt enää ollut.
Tuo BV kannattaa kyllä raskausaikana hoitaa sillä se lisää ennenaikaisen lapsivedenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen vaaran jopa seitsenkertaiseksi ja lapsivuodeajan infektioiden esiintyvyyden ainakin viisinkertaiseksi. (http://www.helsinki.fi/~jpaavone/artik3.html)
Pikkupapu rv 16+3
Jos lääkäri on sitä määrännyt, niin ei kai sun kannata olla huolissaan. Mulla oli raskauden aikana hiivatulehduksia ja käytin noita esim canesteenin voiteita ja puikkoja. eikä mitään haittavaikutuksia tullut. Ja synnytys oli normaali sekä terve lapsi syntyi! Muistaakseni mulla oli hiiva jopa aika lähellä synnytystäkin ja käytin tuotteita.. En tiedä kuinka pahat sun oireet on että kestätkö niitä ilman hoitoa, mutta itse en olisi kestänyt, tosi kipeet paikat oli! Voithan sä kokeilla luonnonmukaisempiakin hoito konsteja. Esim niitä maitohappobakteeri kapseleita, alakautta tai suun kautta... tai onhan niitä vaikka mitä konstaje.