KERROSHOITAJAT huomio!
miten olette pystyneet tekemään huoneita raskaana? jouduitteko olemaan paljon sairaslomalla? saitteko normaalimäärän huoneita vai vähemmän? oliko raskaasta työstä jotain vaaraa?
kiitos vastauksista!
Kommentit (4)
itse olen kerroshoitajana ja nyt rv10. vähän jännittää, miten just nimenomaan selkä kestää, muutenkin alkaa särkemään helposti=/..
AP
Se oli tosi iso apu ainaki minulle. Asun pk-seudulla ja täällä ainakin saa ilmaiseksi lainata (en tiiä saako joka kunnassa). Laina-aika päättyi noin pari kuukautta lasketun ajan jälkeen. Oulun seudulla asuva tuttuni kyseli myös neuvolasta ja siellä ei voi lainata ilmaiseksi. Itse oli ostettava, jos tarvetta oli.
t.3
raskasta oli...Ensimmäisen raskauden aikana jaksoin aikaistettuun ä-lomaan asti, mutta toisella kerralla lääkäri patisti sairalomalle 3kk ennen laskettua aikaa, koska supisteli aivan liikaa töissä ollessa. Pomo oli ymmärtäväinen, antoivat " helpoimmat" huoneet minulle kun vaan mahdollista,mutta rankkaahan se on ilman isoa vatsaakin!
Itse olin ollut jo pitemmän aikaa business&suite -kerroksessa, jossa oli 2m leveät sängyt. Ne oli raskaimmat. Samoin kylpyamme. Selkä tuli todella kipeäksi. Sain tk:n fysioterapeutilta lainaksi tukivyön, joka helpotti todella paljon.
Sitten kun kerroin raskaudesta esimiehelle, sain siirron helpommalle kerrokselle. Noin rv 20 jälkeen alkoi selkä olla jo todella kovilla. Aloin tekemään 6 tuntista päivää. Palkka laski mutta minua ei haitannut. Välillä supisteli, yleensä kivuttomasti, joskus vähän tuntui kipuakin.
Huoneita oli listassa saman verran kuin aiemminkin mutta esimies sanoi, että iltaan voi jättää, jos ei saa kaikkia tehtyä. Ja sain lähes joka päivä jonkun harjoittelijan tms. avuksi petaamaan sänkyjä.
Sairausloman lääkäri kirjoitti rv 28 eteenpäin. Työstä ei sinänsä ollut vaaraa raskaudelle mutta nuo supistelut pelotti. Luulen että olisin jaksanut töitä taas parin viikon levon jälkeen pari-kolme viikkoa. Sen jälkeen alkoi jo olla maha niin tiellä, että en usko, että töihin oisin pystynyt.