oletko kärsinyt syömishäiriöstä - kun MIKÄÄN ei maistu
Apua kaivataan. En saa syötyä. Jollei ole jokin tietynlainen tilanne - kesken keskustelun joku tarjoaa karkin ja laitan sen " huomaamattani" suuhuni - ei ruoka maistu. Jos täytyy kaataa mehua lasiin, se jää tekemättä. Jos kysytään haluanko juusto vai kinkkuvoileivän, mielikuva ruuasta nousee ajatuksiin ja en kykene syömään mitään. Jos ruoka ei höyryä tai tuoksu ja se on edessäni, saatan syödä sen " vahingossa" . Silti se voi tulla ylös. Auttakaa :(
Aviomies tietää syömishäiriöstä ja sen aiheuttaneen syyn (sairaalahoitojen oksennuskohtaukset), mutta ei välitä huolehtia itse tehdessään voileipää myös minulle sitä voileipää aika ajoin eteen. Kun lääkärit ovat sanoneet, että hitaasti totuttelu auttaisi.
Kommentit (3)
Ajan annoin kulua, enkä ajatellut asiaa. Miten ne hoitosi vaikuttavat asiaan?
Painoa tuli vain neljä kiloa koko aikana, ja olin huolissani, mutta neuvolassa oltiin vain tyytyväisiä...
En osaa sanoa, mikä auttaisi. Yritä ainakin syödä, vaikka sitä yhtä ja samaa ruokaa, joka vähiten tökkii...
En ole painosta huolissani, se on hoitojen vuoksi mitä sattuu. Mutta olisi kiva nauttia tavallisella tavalla ruuasta. ap