Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintojen pumppaus??

Vierailija
12.11.2007 |

Laskettuun aikaan vielä hetki aikaa mutta rinnat alkaa olemaan aivan täynnä! Saako niitä jo pumpata??? Vai voiko siitä olla jotain haittaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sitten matoa heti tulossa kun vauva on syntynyt.. Yleensä synnytyksen jälkeen menee se kaks kolme päivää kun maito nousee rintoihin... Kysyppä äitiysneuvolasta tarkemmin..

Vierailija
2/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa jännä tilanne! harvoin se maito etukäteen niin nousee... vai olisiko niin, että rinnat ovat vaan muuten turvonneet, eivät niinkään maidontulosta?

mutta kysy ihmessä neuvolasta. en tiedä, aiheuttaisiko pumppaus supistuksia..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitppa nvolaan, vaikka tuskin siitä muuta haittaa on kuin lievää supistelua. Monethan imettää esikoista kakkosen raskausaikana

Vierailija
4/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa: toisaalta, jos sieltä nyt jo maitoa tulisi, ei kai se sitten olisi jo sitä vastasyntyneen tärkeätä ensimaitoa, jota tietenkin pitäisi antaa vasta vauvalle, ei pumpata hukkaan..?

en mä kyllä vaan oikein voi uskoa, että sitä maitoa vielä sais edes pumpattua...

Vierailija
5/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pumppaus tekee supistuksia. jos pumppaat niin maitoa alkaa tulla aina lisää. ja kohta olet jatkuvasti lypsyllä.

alussa tulee ternimaitoa. loppuu jokusen päivän kuluessa. olisi hyvä jos vauvasi saisi sitä suoraan rinnasta. ei ole järkeä oikein pakkaseenkaan pistää ternimaitoa kun se on tarkoitettu juuri vastasyntyneelle.

Vierailija
6/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli raskauden puolivälistä asti rinnoista sitä kellertävää nestettä ja neuvolassa terkka sanoi ettei saa mennä rintoja puristelemaan. Ja eikö se maidontuotanto varsinaisesti ala vasta kun lapsi on syntynyt? Eli minä en ainakaan pumppaisi. Mut sitä vartenhan se neuvola on että sieltä voi kysyä.

Vierailija
7/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sekään ole juuri synnyttäneen maitoa jota vauvat saavat synnärillä kun äidillä ei ole vielä noussut maito rintoihin...

Tarkoitit varmaan sitä kun on etu ja takamaitoa.... Ei se maidon laatu miksikään muutu. Terniä se on koko ajna mikä rinnasta tulee eikä tuttelipurkista.

Vierailija
8/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hahmota ei...

Vierailija
9/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole mikään syy alkaa pumppaamaan.. eikä sieltä välttämättä mitään maitoa vielä tulekaan.. rinnat voi tuntua täydeltä mutta se ei oo maitoa vaan ne rauhaset sie työskentelee valmistuakseen..

Vierailija
10/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kyllä ternimaito on sitä ensimaitoa, jota tulee juuri synnyttäneeltä äidiltä! ja siitä se sitten vähitellen alkaa laimeta.

Vierailija
11/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kans raskauden aikana maitoa ja mainitsin asiasta neuvolasta. Terkka sanoi, että anna rintojen olla rauhassa.

Ei sitä maitoa varmaan tule niin paljoa, että sitä riittäisi pumpata. Mulla saattoi paita kastua jos näin vauvoja tai sitten yöllä kun rinnat painautuivat (aamulla oli lakana märkä).

Jos liikaa niitä rintoja räpläilee ja puristelee, niin altistat itsesi vain rintatulehdukselle.

Vierailija
12/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yst. terv. TH

Vierailija
13/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimaitoa tulee muutama päivä synnytyksen jälkeen. Tämä rasvaisempi ja huomattavasti ravinteikkaampi maito on ensiarvoisen tärkeä vauvalle juuri siksi ettei maito kunnolla vielä ole noussut rintoihin. Sitä ei kovin paljoa tule, mutta vauva kyllä pärjää sillä hyvin jos vain imetys" asennne" on oikea eli vauvan annetaan olla rinnalla aina ja niin paljon kuin haluaa. Mitään tutteleita ei siis tarvita... Ja ap älä siis pumppaa etukäteen...

Vierailija
14/14 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, en pumppaa! Joskos se vauva kohta syntyisi itse imeskelemään :)