@@@@ KULTAINEN 60-LUKU VKO 46 @@@@
Mukavaa räntäsateista viikonalkua, tulispa jo ihan oikeasti lumi maahan!
Kommentit (28)
Vielä ihan hurmos päällä noista viime viikon iloisista uutisista...
Peltis: Mulla on vähän sekava olo, toisinaan haluisin äkkiä eroon tästä isohkosta ja rajoittavasta olotilasta, mutta toisaalta iskee haikeus... Tää on kuitenkin viimeinen raskaus ja siksi tuntuu joskus siltä, että haluisin ikuisesti nauttia tästä tilasta. Sä olet kyllä sitkeesti jaksanut olla töissä!!!
Sit treffiasiaa: Mitäs jos siirrettäisiin ensi vuoden puolelle? Tuntuu, että silloin olisi enemmän porukkaa tulossa? Ja sitten voisi muutenkin miettiä, jos olisi vaikka joku ilta kun tavattaisiin. Silloin voisi vielä enempi olla mahdollisuuksia monelle tulla. Mitä tähän sanoo IsoTee ja sonjaemma jotka aikankin olivat varautuneet jo torstaihin??
On käännetty kilpaa kylkeä miehen kanssa sohvalla. Sillä alkoi jo neljäs saikkuviikko, kaksi vielä/enää jäljellä.
wemppa 33+2
Isot onnittelut Pietulle ja Minealle!!!!!
Pikaisesti tänään täällä, mies kotona etätöissä joten kone varattuna...
Treffeistä, sopii siirtää ensi vuoteen. Täällä pukkaa flunssaa päälle ja pitää hoitaa asioita ennen lomamatkaa. Eli minimoin tuon uhkaavan flunssan takia nyt kaikki ylimääräiset liikkumiset ja vain tärkeät hankinnat ja asioinnit koitan hoitaa. Ettei tarvitse sitten lomalla sairastella (ja kunhan nyt ei pikkuinen sairastuisi flunssaan ennen lentomatkaa).
Räntää sataa, plääh ja muutenkin synkkää ja niin pimeää, yäk,,
Yritin sanoa Tikrunpennulle että tulis jo kun Pullakin on tullut mutta pas..t ei näytä antavan merkkiäkään että olisi tulossa..
Mullekkin sopii treffien siirto ens vuoteen niin on sitten mahdollisimman monta ketkä pääsee paikalle, eipä silti voin mä torstainakin Jumboon ajella..paitsi jos jos tulee paha keli niin autonrattiin en koske kun nuo kehätiet on aina ensi liukkaiden aikaan ihan kaaospaikkoja !!
Ruoka on valmistumassa joten pitää mennä suurustamaan kastike,,
Mukavaa viikkoa kaikille ja tulkaahan kertomaan kaikki kuulumisia !!
IsoTee kera pikkuteen 38+4
nostaa meidät takaisin etusivulle.
Onpa liukasta ainakin täällä pääkaupungissa, kieli keskellä suuta sai töihin köpötellä.
Tikru, eipä Pullapoikakaan tainnut kamalasti etukäteen varotella, joten jospa se Tikrunpentukin innostuisi tällä viikolla näyttämään pikkunaamansa maailmalle.
Peltis, onko sulla alhainen verenpaine? En usko, että voimattomuuskohtauksista kannattaa olla huolissaan, onhan sun viikoilla raskaus jo aikamoinen rasite koko elimistölle. Mua rupeaa seisoskellessa heikottamaan ja ahdistamaan ihan välittömästi jo nyt ja sama homma oli kahdella edellisellä kerrallakin. Kävellä voin kyllä rajattomasti. Varmaan tämä on jotain samaa oireyhtymää kuin sun heikotus. Muutenkin olen vähän sitä mieltä, ettei varmaan ole sellaista vaivaa olemassa, joka ei voisi johtua raskaudesta ja olla ihan normaalia.
Vielä ON:aa sen verran, että tällä viikolla mä voisin mennä lapsivesitutkimukseen, mutta taidan passata, kun huono yhdistelmäseulan tulos ei ole vaivannut enää sitten ensijärkytyksen eikä selvästi miestäkään. Downin syndrooman todennäköisyys on alhaisesta suhdeluvusta huolimatta muutaman promillen luokkaa ja rupesi jotenkin tuntumaan hölmöltä takertua tähän yhteen asiaan, kun ei lapsivesitutkimuksella kuitenkaan saa mitään takeilta vauvan terveydestä. Sitäpaitsi ajatus siitä, että joku tökkää neulan mun mahaan tuntuu ikävältä. Oli muuten yksityisen lääkärin tekemä NP-ultra huomattavasti perusteellisempi kuin Kättärin hoitajan.
Sonjaemma, toivottavasti flunssa ei iske ja tosi mukavaa matkaa, jos en myöhemmin muista toivotella.
Ankkis rv15+1
Sonjaemma: Voi kun flunssaa teille!! Ja varsinkaan pikkuiseen. Pidän peukkuja terveyden puolesta. Oikein hyvää matkaa toivotan jo valmiiksi! Nauttikaa lämmöstä ja auringosta. Täällä sitä ei vähään aikaan ole tarjolla...
Ankkis: Varovasti liukkaalla. Itse olin sunnuntai-iltana pikkulenkillä ja piti kulkea pitkin penkkoja kun tienpinta oli just alkanut jäätymään. Mekin hieman mietittiin noita tarkempia tutkimuksia, vaikka suhdeluku ei siihen antanut edes aihetta. Mutta mua just kauhistutti se ajatus siitä neulasta mahan läpi. Ei varmaan muuten, mutta kun oli se yksi km niin myöhään. Nyt kun olen viikoissa jo näin pitkällä, on vasta tullut silloin tällöin " pelko" siitä, että jos vauva ei olekaan terve. Mutta sit mä aina tsemppaan itseni sillä ajatuksella, että enkä ne kaksi alku keskenmenoa oli " luonto korjaa sairaat" -tapauksia ja nyt on sitten kaikki ok.
Mä muuten Ankkis muistan tosi hyvin sen päivän kun töissä luin sun plussasta, enkä edes heti tajunnut sitä todeksi. Ja mitkä sun viikot onkaan jo nyt. Mutta samahan se on oman plussani kanssa. Keväällä tuntui, että jouluun on ikuisuus, mutta johan ne tontutkin liikkuu.
Isotirkulle kovasti kärsivällisyyttä ja voimia loppuun. Kyllä se sieltä... Mä olen sitten vissiin seuraava, joka tuskailee loppumetreillä.. Kuten jo aiemmin olen sanonut, hieman on haikeutta, mutta kyllä eilenkin illalla oli niin huono olo, että uskon minäkin sitten muutaman viikon kuluttua liittyväni tuohon " voi kun syntyisi jo" -jengiin. Siirrämme sitten trehvit ensi vuoden puolelle. Ja ties vaikka sä olisit torstaina jo " muissa hommissa" ...
Tänään oli taas kuopuksen kerhopäivä, oltiin miehen kanssa kiertelee kauppoja sen kahden tunnin ajan. Ihan sopivasti oli aikaa, normaalisti tän tuppukylän kaupat on vartissa kierretty, mutta kun toinen vaappuu ja toinen nilkuttaa kepeillä, niin hyvä kun aika riitti. Jotenkin tuntui, että ihmiset katso meitä säälien...
On muuten jäänyt pelit meidän perheestä. Sen jälkeen kun ukko kipsattiin, ei ole kuin lasten kanssa pelattu OIKEETA Afrikan tähteä.
Muuten, tuli mieleen tosta peleistä, että Emmihän taas lähestyy kierron loppuaan... eikös viime viikon pinossa ollut kp:t jo aika lopussa? Mikäs on tilanne, vai onko tässä kierrossa edes pelattu riskeillä..?
Ja viime viikon pinosta vielä sen verran, että oli tosi kivaa taas kuulla Anista!!! Meidän siivousurakoita kun en pysty unohtamaan.
Mikäs Walon tilanne on? Yhtään en muista mikä kierron vaihe nyt on menossa..?
mukavaa viikon jatkoa kaikille!!
wemppa 33+3
Siis: Voi kun flunssaa ei tulisi teille!! Ymmärsit varmaan kirjoittamani, mutta oli niin hölmö lause, että pakko korjata. Siis pysykää terveinä!!
wemppa
Olen kotona kipeän pikkulikan kanssa. Reppanalla on niin kauhea nuha ettei henki meinaa kulkea. taitaa olla vesirokon jälkijuttuja, jonja sairasti pari viikkoa sitten (mies oli silloin kotosalla).
Well well well... HURRRRRJASTI ONNEA PIETULLE!!!! Sieltä se pullapojanmussukka sitten tulla tupsahti :) Ja Minea, piinasiskoni, sinun piinasi jatkuu -positiivisessa mielessä- nyt sitten hiukan kauemmin kuin kk-kierron verran :) Hurjasti onnea sinulle ja onnea odotusmatkalle ensi kesään!!
Kummasti sitä tämmöinen " luppopäivä" menee rästikotihommia tehdessä. Tyttö ei ole kuumeinen ja muutenkin virtaa riittää, mutta tänään ei viety pk:iin, kun eilen kesken päivän haettiin pois. Täytynee tässä vielä hetki huushollata ennenkuin pikkulikka herää ja teini tulee koulusta.
Onnea vielä kerran Pietulle ja Minealle ja tsemppiä teille muille, varsinkin odotuksen loppusuoralla oleville :)
ANI
Paranemista sinne pikkuiselle potilaalle. Ei ole kivaa kun lapsi sairastaa, mutta kivaa on kuulla sinusta. Joten positiivinen puolikin löytyy tuosta kotipäivästä.
wemppa
Hirmuisen paljon kiitoksia onnitteluista ja kaikista " tukitoimenpiteistä" vauvalimasta enkeleihin ;) Niitä toden totta tässä tarvitaan.
Olo on ihana! Tunnen, että raskaana ollaan. Kaikki hajut yököttää ja haistan kilometrin päähän jos jonkinmoisia aromeja.
Sitten en voi edes ajatella laittavani suuhun mitään makeaa. Ei voisi vähempää innostaa. Karkkipussi on avaamattomana kaapissa ja kahvihetken kääretorttu suorastaan ällötti. JES!
Paleltaa ja väsyttää ja sen sellaista. Ette usko miten olen onnellinen näistä kaikista oireista. Tai, no uskotte kuitenkin.
Olen vielä aika epäuskoinen sen suhteen että juuri minä näitä kirjoittelen, olin niin psyykannut itseni siihen, että joskus vielä, ellei sitten tässä kierrossa tärppää. Ja nyt kun plussasin, en tahdo todeksi uskoa :)
En ole vielä soittanut neuvolaankaan, kerään siihenkin vielä rohkeutta. Ja yritän itselleni hokea, että sitten vasta on lupa hengähtää kun ultrassa oikeasti näkyy jotain. Mutta silti. Juuri tänään on ihmeen hyvä olla.
Peltis, Wemppa, Isotikru, teillä kaikilla jo niin hurjasti viikkoja. WAU! Ihania viimeisiä masunsilittelyviikkoja ja jaksamista teille kaikille. Saas nähdä kuka " kerkee" ekana...
Ankkiksellakin jo kohta puoliväli häämöttää. Olenkos minä nyt ainut tässä keltanokkana alkuviikkojen kanssa kärvistelemässä? Anille voisin vinkata että hop hop, liityhän seuraan ;)
Pietun kuulumisia odotellessa...
-minea-
Voi että kun oli kiva lukea ihanasta olostasi Minea! Hitsiläinen, uskotaan uskotaan, että onnelliseksihan moinen vetää : )
Anin pikkuiselle paranemista, tukkoinen olo on vihoviimeistä!
Sonjaemman perheelle rentouttavaa matkaa, tuohan vähän aurinkoa tullessasikin!
Wempalla oli pelit jääneet Afrikan tähteen, meillä taas on pitkästä aikaa oikein innostuttu pelailemaan (siis silloin harvoin kun yhtaikaa kotosalle satutaan). Mutta niinhän se pitää kai ollakin, varsinkin kun kp:t on 11.. Tosin siitä kierron pituudesta en mene vannomaan, asettuiko siihen tuttuun 3 vkoon vai temppuileeko edelleen.
IsoTee, annahan pienen pentutikrun vielä köllötellä masun lämpimässä, kyllä täällä kylmässä kerkee palella! Jaksuja sinne viime metreille ja nautihan!
Nyt vetäydyn iltatoimille ja vällyihin; yksin tällä kertaa, mies kun lähti leipää tienoomaan..
Olkaahan siskot varovaisia liukkailla!
walo
Onnea Minealle plussasta! :) Ja Pietulle onnittelut vauvasta! :)
En ole taas vähään aikaan käynyt, koska pappani kuoli etc. Ihania uutisia sillä välin oli tullut! Ja kohta niitä tulee taas lisää... äippälomalaisia on vaikka kuinka monta?! *hymy* Onko muita plussanneita kuin minea?
Meillä siis viimeinen yrityskierto menossa ja jos ei tärppää, niin... no, sitä täytyy sitten miettiä myöhemmin. Nyt on positiivinen ja rento ote asiaan (tai siis yritän olla " ressaamatta" ) ja aion optimoida olosuhteet mahdollista raskautumista varten. Paljon peittojen pöllytystä ja mielen tyyneyttä ja ja... Vinkkejä otetaan vastaan! :)
Kävin stockalla ja samalla, kun etsin pojalle vaatteita, niin pyörähdin vauvaosastolle. Hmmm... aivan ihania kaikkia juttuja siellä oli! Koko ajan tuntuu tulevan kaikkea uutta silläkin saralla. Vauvakuume ei ainakaan helpottanut siellä pyöriessä.
Joko olette muuten alkaneet laittaa joulua " esiin" ? Rakastan joulunaikaa ja siks uskonkin, ett nyt olen tarpeeksi positiivisesti virittäytyneessä mielentilassa raskautumista ajatellen. Nyt jos ei koskaan ja jos ei koskaan tulee olemaan totta, niin... pidän peukkuja sitten muille!
Nyt lähdetään kylpyläreissulle viikonlopuksi ja toivottavasti saadaan tuloksia aikaan. Ovulaation pitäs osua näille päiville :)
Ei tää ookaan vika kierto! Rupesin just laskee, niin tän kuun lopussa pitäs tädin tulla, jos tulee ja sitten ehdimme siis vielä kerran yrittää ennen vuoden loppua! Hah... näin vanha eikä osaa laskea vielä?!? :)
Eli vielä rennommin voin ottaa nyt! Eikös vaan :)
Minea: joo, kyllä uskotaan, että nautit. Ja sen nautinnon sinulle ilolla suomme. Epäuskoinen olo on ymmärrettävää, oli sitä aika pitkään itsellänikin. Viikkojen lisääntyessä epäusko väistyy ja odotas vaan sitä hetkeä, kun pääset kuuluttamaan asiaa " koko maailmalle" . Oikein hyvää vointia sinulle!!! Kiitos jaksamistoivotteluista. Tänään niitä tarvitaan, viime yö meni valvoessa.
Walo: Hienoa, että pelit on käynnissä, vieläpä ahkerasti. Joten tulosta sitten vaan odottelemaan.
Angeliq: Tottatosiaan, aikaa on vielä rutkasti. Nyt paineet pois ja rennoin mielin kylpylään. Toivottavasti reissussa on taikaa, ja saatte mukavan joululahjan plussan merkeissä.
Minä olen vaihtanut punaiset verhot ja ripustanut pari enkelivalosarjaa roikkumaan, kynttilöitä poltan aina jo syyskuusta lähtien. Mutta pikkuisen on siis jo jouluista tunnelmaa. Viime vuonna kun toinen km:oni tuli marraskuussa, ei ollut joulutunnelmaa ollenkaan. Inhosin jopa joululauluja. Tai sitten aloin itkemään niitä kuullessani... Nyt ajattelin ottaa viime vuoden " menetetyn" joulun takaisin ja kohta voisi laittaa enemmänkin joulua esille.
Tää on varmaan koko perheen mielestä " paras joulu ikinä" koska odotamme itse joulun lisäksi myös sitä suurinta lahjaamme...
Onpa ulkona kaunista, aurinko paistaa pitkästä aikaa. Mutta siltikin - aion nyt vetäytyä päivätirsoille.
wemppa
Äippäpolilla tuli käytyä ja kaikki ok,,Tikrunpentu ainakin tänään oikeinpäin, paino-arvio 3,5 kg, paikat kahdelle sormelle auki ja kanavaa 3 cm jäljellä joten who know´s koska tulee, tänään tai kahden viikon päästä ??
Aivan ihanasti tikrunpentu näytti meille kuinka väsyttää, haukotteli ja heilutteli käsiään..
Lääkäri oli aivan ihana ja sanoi uskovansa että kaikki menee hyvin uhkaavasta lakosta huolimatta ja aikasmoisesti ronkki tehdessään sisätutkimusta joten elättelin toiveita että jotain vois alkaa tapahtua mutta hiljaista on ainaskin vielä..
Tälläinen väli-aikatiedoitus tälläkertaa nyt menen laittaa ruokaa, tytöt ovat tulleet jo koulusta ja kohta esikkokin tulee vihaisena ja nälkäisenä kun koulussa kuullema on aina niin pahaa safkaa...
Heips !
IsoTee+tikrunpentu rv 38+6
Illalla selviää alkaako huomenna syysloma vai kutsuuko konttori.
Tikru, jospa ronkinta kuitenkin auttaisi ja ensi yönä alkaa tapahtua...
Angeliqille mukavaa ja hedelmällistä kylpyläreissua ja Walolle muuten vaan hedelmällisiä hetkiä.
Minea, hienoa, että on oireita, aina ne edes vähän rauhoittavat mieltä niin pitkällä alkutaipaleella. Oletko menossa ultraan lähiaikoina?
Mukava Ani, että kävit taas kertomassa kuulumisia, toivottavasti nuhanenä paranee pikaisemmin kun meikäläinen, jolla on kolmas viikko menossa.
Ankkis rv15+2
Angeliq: toivottavasti rentoutuminen tuo tärpin! Niksejä tai neuvoja ei ole antaa.....
Me: Herätys oli varsin varhainen, kun kuopus ja keskimmäinen olivat hereillä jo viiden jälkeen. Toinen pyöri levottomasti meidän sängyssä ja toinen pöristeli pinniksessä - siis sellaista huulilla tehtävää pörinää, ei piereskelyä :) Voi että tuntuu taas riemuisalta päivän alulta, kun ei ole saanut nukkua. Just joo :)
Parempaa päivänalkua teille!!!
Täällä sitä edelleen ollaan eikä yöllä tapahtunut yhtään mitään, viideltä heräsin weskiin ekaa kertaa ja siitä alkaen olenkin hereillä ollut .
Tilipäivän kunniaksi lähden Itäkeskukseen shoppailemaan,,mukavaa päivää kaikille !
IsoTee +tikrunpentu rv 39+0
Täällä alkaa arki pikku hiljaa pyöriä kahden koululaisen ja vauvan ehdoilla. Tytöt vaativat oman huomionsa vaikka ovatkin jo " isoja" tyttöjä. Meidän 10v. neiti reagoi itkulla isänpäivänä ja loppujen lopuksi paljastui itkun syyksi " ettei isi enää ehdi leikkimään heidän kanssaan niin kuin ennen" . Oli mieltänyt vauvan tulon niin että kun on poika niin isi leikkii vain sen kanssa. Siinä sekin syy miksi niin kovasti odotti tästä tyttöä. Asiasta keskusteltiin ja nyt kaikki on hyvin. Vauvan tulo taloon ei ole mitään tai mistään pois heiltä. Näin siis tuonkin ikäinen voi reagoida aika voimakkaasti ja yllätyksellisesti.
Siitä syynnytyksestä vielä; Kaikki lähti tapahtumaan tosi nopsaan. Yhden aikaan päivällä tuli limatulppa. Kävin vielä tyttöjen kanssa kirjastosa neljän aikaan. Silloin alkoi supistaa kipeemmin ja viiden aikaan syötyäni supistukset alkoi tulla säännöllisiksi. Kävin vielä kävelylenkillä tässä lähistöllä kun tuntui että kävely vie kipua pois ja helpottaa oloa. Katsottiin salkkarit loppuun ja sanottiin tytöille että nyt me mennään. He jäivät keskenään kotiin ja sovittiin että soitellaan. Meiltä ajaa 5 min sairaalaan ja oli sovittu myös että jos on mahdollista niin isi käy välillä kotona. Tytöt halusivat olla keskenään ja hyvin he pärjäsivätkin. Täytyy jouluna muistaa heitä siitä että siinä suhteessa jo heistä oli suuri apu.
Olin auki kahdeksan jälkeen 4 cm. Laittoivat käyrään ja 10 minuutin kuluttua meni lapsivedet ja olinkin sen jälkeen heti 7 cm auki. Tosi nopsaan aukesi paikat. Siitä lähdettiin saliin ja ponnistusvaiheen alkaessa sain jonkun puudutteen kohdunkaulaan. Jestas se teki hyvää,suosittelen. En muista kauanko ponnistusvaiheen kestoksi laittettiin virallisesti mutta alta puolituntia se oli. Poika syntyi siis klo22.33. Synnytys oli minulle kaikista helpoin. Repeämä tuli mutta sekin alkaa olla paranemaan päin. Ainut oli että istukan irtoamista odotettiin puoliyöhän saakka ja sitten irrotettiin nukutuksessa. Hereillä olin jo klo 00.30 joten tosi nopea humaus oli. Ja niin virkeä humauksesta olin etten nukkunut yhtään koko yönä,ihastelin vain pikku tuhisijaa vieressä. Kotiin tultiin lauantaina.
Maidon tulon kanssa on ollut ongelmia niin kuin kaksi kertaa aiemminkin. Minua ei ole luotu imettämään tai siis minun rintoja. Käsipumpulla lypsin maanantaina ekat pisarat ja rintakumin avulla olen yrittänyt imettää mutta heruminen on tosi vähäistä. Korviketta olen antanut lisäksi. Siitä tulikin mieleen,onkohan noita rintakumeja saatavana jostain eri kokoja kun nuo ainut kaupassa ovat muodoltaan tosi isoja ja tuntuvat että täyttävät vauvan suun ihan täysin?
Vauva on kyllä tosi kiltti ja rauhallinen. Syö kaksi kertaa yössä ja nukahtaa heti. Kitisee kun nälkä ja muuten katselee rauhallisena. Tässä on käynyt sukulaisia ja työkavereita ja ovat hekin ihmetelleet kuinka rauhallinen kaveri on. Mutta toisaalta miehen kanssa tuossa muisteltiin menneitä että niin olivat tytötkin;niille kun antoi ruokaa ja vaihtoi kuivaksi niin he olivat tyytyväisiä.
Tänään kävi terkkari kotikäynnillä ja ei ollut mitään huomautettavaa. Vauva oli tosi kuiva iholtaan heti synnyttyä ja sanoivat että johtuu vesimäärästä. Minullahan se oli aika vähäistä. Mutta pari öljykylpyä ollaan otettu niin ihokin alkaa onneksi silottumaan.
Isotikruko kyselit aavistelinko poikaa; kyllä suurinosa veikkasi tyttöä. Ja varmaan siksi kun kaksi aiempaa on tyttöjä niin eihän me muita voida kuulema tehdä. Näin jälkikäteen voi olla " viisas" ja etsiä eroja aiempiin. Esim. vatsan muoto on kaikissa ollut erilainen mutta tässä se oli jotenkin eteen ja pystyssä eli ei pyöreä vaan soikea pystysuunnassa. Suolainen maku vei voiton makeasta. Ja turkinpippuri himo kuulema on merkki pojasta(kuulin synnärillä),joten wemppa,taitaa olla poika teille tulossa;)
Iho oli sileä,ei finnin finniä koko aikana kun taas molemmista tytöistä oli. Niin ja alun iltapahoinvointi,sitä ei ole ollut aiemmin. Eikä sitä kuuluisaa linea negra,vai mikä se nyt on,tullut tästä. Tytöistä tuli haaleat viivat navan alapuolelle. Näitähän eroja voisi etsiä vaikka kuinka paljon näin jälkikäteen mutta yllätys meille oli että pulla olikin poika. Myös miehelle. Kyllähän hän oli tosi iloinen mutta tiedän että ilo olisi ollut ihan yhtä suuri vaikka tyttökin olisi tullut. Tuli vähän kalliimpi hanallinen malli niin kuin työkaverit asian ilmaisivat. Aika paljon meiltä löytyy vaatetta joka käy sekä tytöille ja pojille mutta onhan sitä vuosien varrella ostettavaa. Kävinkin jo ostamassa maanantaina talvitopan,nyt kun tiesi kummalle ostaa.62 cm kokokin on aika iso tälle mutta siitähän hän kasvaa. Samalla ostin muutaman potkarin mutta niitä on nyt pitkin viikkoa tullut joten täytyy maltillisesti ostaa ettei jää käyttämättä.
Ulkolennkiäkin ollaan pikkuhiljaa tehty ennenkuin kovat pakkaset alkaa. Oppiipahan olemaan ulkona.
Ristiäisiäkin ollaan mietitty ja kummit on minun puolelta selvät,pitää vain heiltä itseltään kysyä kunhan viikon päästä tulevat käymään. Mies vielä miettii omalta puoleltaan. Kastamaan tulee minun eläkkeellä oleva enoni joka on myös aikanaan minut kastanut ja tytöt myös sekä ollut meidän vihkipappi. Säilyköön perinne siis.
Nyt heräsi pulla ruualle,joten mentävä on. Arki on kaikkinensa aivan ihanaa,toistaiseksi,kopkop....
Piinaajille paljon peukkuja ja synnytystä odottavalle isotikrulle jaksuja loppupäiviin. Se lähtö voi tulla tosi nopsaan....
-pietu ja pulla 1vko
Pietulle ja koko perheelle, pieni " pullapoika" on onnekas synnyttyään teidän perheeseenne.
Viime aikoina on jäänyt vähiin palstailu. Vähään aikaan en ole edes käynyt lukemassa, nyt tulin kurkkamaan josko olisi uusia vauvoja tullut - ja olihan ainakin yksi syntynyt! Isotikrulla taitaa olla ja lähtö lähellä. Ja Wemppakin lähtee omaa hanallista kohta hakemaan. Peltiskin jää jo äippälomalle!
Apua mihin tää aika on mennyt???!!! Nopsaan on aika kulunut, meidän pikkumies on jo 4 kk. Kaikki on mennyt tosi loistavasti, päivät kuluu rattoisasti tuon hymypojan kanssa. Täysimetyksellä vielä mennään ja jatketaan niin kauan kun siltä tuntuu.
Joko Emmille on toinen tulossa, vai onko vain kuumeilua? Mites muut vauvakkaat, vieläkö on kuumetta vai jääkö tähän? Pinkerton muistaakseni sanoi tämän olevan viimeinen. Meillä ja tämä jää viimeiseksi, mulle ehti jo tulla aikakin putkien poikkilaittoon, mutta varmaan siirtävät jos irtisanomiset tulevat voimaan. Toivottavasti Yläkerran ukolla ei ole muita suunnitelmia meidän lapsiluvun suhteen ;-)
Pitäiskö varmuudeksi vielä pistää aspiriini polvien väliin :D
Vilkutukset ja talviset terkut kaikille!!!
-valtsu ja hymypoika 4 kk-
Kopsasin nyt tän viikon ketjuun eilen illalla kirjoittamani turinat... Töissä ollaan... enää 3 päivää tän päivän jälkeen - ai miten niin lasken päiviä =)) Muuttuisi nyt tuo räntäsade vielä kunnon lumisateeksi. Toivottavasti ei tänään ihmiset aja kolareita, taitaa paluuliikenteessä olla aika hurja keli, jos tällaisena jatkuu.
Arvasin, että nyt on jotain Suurta ja Ihmeellistä tapahtunut, kun oli näin paljon viestejä meidän ketjussamme... Ja oikeassa olin!
Todella hienoa kuulla, että kaikki oli mennyt hyvin! Sai miehesi kyllä kaikkien aikojen isänpäivälahjan! Tulethan sitten myöh kertomaan tarkemmin synnytyksestä. Nopeasti tuntui menneen.
Onnittelut tietenkin myös Minealle! Toivotaan ja uskotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti!
Huh huh... ei paljon tule mitään muuta nyt mieleen, mitä piti kommentoida. =)
Ankkikselle on pitänyt sanoa jo pidemmän aikaa, kun kyselit joskus aikaisemmin siitä istukkabiopsiasta. Kävin siinä ihan oman mielenrauhan takia, ei siis mitään hälyttävää ilmennyt missään ultrissa tms. Ja tiedetään siis jo, että poika on tännekin tulossa! =) En malttaisi enää odottaa... ne on nää vikat viikot kun on NIIN pitkiä... toisaalta niin on ne ekatkin...
Wemppa - onko suhun jo iskenyt kärsimättömyys, että haluaisi vauvan syliin eikä jaksaisi enää kantaa tätä pötsiä? Minuun todellakin on. =/
Iso-Tikrunkaan ei enää tarvitse pitkään odotella... Tsemppiä vikoihin viikkoihin - päiviin?
ON: Ihme voimattomuus iskee säännöllisesti, pitää istua alas, ettei pyörry. Mistähän on merkki? Toivottavasti ei mitään vakavaa... Seuraava neuvola ens viikolla. Poitsun liikkeet muuttuneet, sellaista muljahtelua ja tömäköitä potkuja. Enää 5 pv töitä! On sitä odotettukin, sitkeästi vaan oon loppuun saakka....
Minäkin kyllä mielellään tulen tapaamaan teitä, tosin ensi viikolla olen vielä töissä, joten en pääse. Jos siis tapaaminen siirtyy ensi vuoden alkuun, niin siihen ilmoittaudun mukaan!
Voimia marraskuun pimeyteen & ehkä sitä jouluakin voisi pikkuhiljaa alkaa odottaa oikein kunnolla...
Peltis 34+2