Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Jaahas, nyt sentään oli jotain luettavaakin eiliseen verrattuna. Meillä oli siis tänään neuvola päivä ja oli taas ihan mukava käydä vaihteeksi Even neuvolassa. Painoa on nyt neidillä 10 kiloo ja 700 g.. kyllä äitillä haba kasvaa kun tollasta kantelee ja pituutta oli 76,2cm. Eve sai niin paljon taas kehuja että rupes äitiä ihan jo nolottamaan XD Näytti taas parhaat puolensa siellä ja esitteli uusia taitojaan neuvola tätsylle. Infulenssa rokotteenkin sai ja sitten joulukuussa toinen, eipä tuo kyllä ollut milläänsäkkään siitä rokotteesta, pikkusen meinas alahuuli ruveta väpättämään mutta se itku-yritys unohtui heti kun sai lelun käteen.

Kovasti oli neuvola tädin kanssa puhetta kaikista käytännön asioista. Hapanmaito tuotteita kehoitti alkaa antamaan ja käytiinkin sitten samalla ostamassa maustamatonta jugurttia ja raejuustoo.

Puhetta oli myös siitä, että eve alkais pikkuhiljaa syömään jo karkeampaa ruokaa eikä vaan niitä vauvojen sileitä soseita ja ihan normi kotiruokaa. Se olis kyllä toisaalta kovin helpottavaa niin ei tarvis aina raahata noita purkkeja selkä väärällä kaupasta! Samoin oli puhetta että ne yö syömiset sais nyt sitten alkaa loppumaan.. meillähän eve syö vielä 1-3 kertaa yössä ja nyt sitten pitäisi tuosta tavasta päästä eroon. Nyt todella toivoisin että tuo neiti huolisi tutin kun jotain sinne suuhun aina täytyisi saada kun yöllä herää ja nyt se on siis ollut se pullo.. noh, eiköhän se tästä. Puhetta oli myös siitä mitä saa tehdä ja mitä ei, mutta meillä kyllä tuo ei sana on jo opittu tuntemaan, toinen juttu on se että uskooko eve aina sitä.. välillä kiellot menee kuin kuuroille korville.. virnistää vaan äitille oikein ilkikurisesti kun kiellän ja jatkaa kiellettyjä touhuja XD

Jaahas, josko siinä olis sitten taas omia kuulumisia ihan taas tälle päivää=)

Iida- linneaa ja neitiä piti onnitella jo eilen mutta unohdin tietysti. Eli siis onnea puoli vuotis päivän johdosta!!!

kandin joulu galluppiin.. Eve saa lahjaksi ainakin taapero kärryn ja vauva-pulkan.. ne on jo sovittu.. muista lahjoista ei vielä tietoa.. Toisaalta olis kiva saada jotain käytännöllistä vielä tänä jouluna kun niitä leluja kuitenkin kerkee kertymään muina jouluina ihan riesaksi asti ja vielä ei niistä niin perusta¿ tuntuu että kaikki muovi kipot ja kauhat on paljon kiintoisampia kuin omat lelut. Meillä riippuu tuo jouluruokien maistelu ihan siitä, miten meillä lähtee nyt tämä normi ruuan syöminen tästä liikkeelle, mutta eiköhän siitä joulu pöydästä jotain evellekkin irtoa;)

amylle paljon jaksuja! Tuo vaihe on varmasti vanhemmille tosi rankka ja varmasti lähes kaikki joutuvat sen enemmin tai myöhemmin kokemaan, niin kurjaa kuin se onkin  Kovasti jaksu haleja sinne ja toivotaan että tuo vaihe menisi pian emmiltä pois!

Pikaista paranemista kaikille jotka flunssan kourissa ovat!

Nyt on pakko mennä ripustaan pyykkiä kuivumaan ja laittamaan ruokaa valmiiksi kun mies tulee kohta nälkäisenä töistä.

Palailen taas terkuin siru ja eve kohta 10 kk[/color]

Vierailija
2/23 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AA:lle ja Iida-Linnealle treffeistä, oli kiva nähdä neitokaisiakin. Toivottavasti Noelista ei jäänyt AE:lle traumoja! :)

Mä täällä väsymyksen kourissa kiroilen, että voi kun johtuisi edes raskaudesta. Mutta ei, tänään testasin negan ja huomenna odottelen jo menkkojen alkua. Taitaa vaan tämä vuodenaika väsyttää, ja tietysti miehen superpitkät työviikot. Jospa ensi viikolla helpottaisi...

Me lähdetään Noelin kanssa mun vanhemmille perjantaina, ja sunnuntaina sitten takaisin. Mies saa painaa duunia ja nukkua yöllä rauhassa täällä kotona. Mun yöt on varmaan " mummilassa" ihan infernaalisia, kun joudun yksin hyssyttelemään isin yöhoitoon tottunutta lasta... Viimeksikin sorruin antamaan rintaa, kun en kehdannut huudattaa lasta muiden nukkuessa viereisessä huoneessa. No, päivällä saan ehkä nukkua, jos mummi katsoo pojan perään.

Eipä mulla kummoisia. Ihme alavire jatkuu, on tuntunut tällaiselta jo pari viikkoa. Mun jokavuotinen kaamosmasennus kenties..?

Kandi & Noel, kohta 11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ees muista, koska olen viimeks kirjoittanut - nolottaa...

Kaikki täällä meillä kuitenkin hyvin, viime aikoina vaan sattunut ja tapahtunut ties mitä kaikkea läheisille ym.. Nakin mitat oli 8kk neuvolassa n. 9200g ja 73,3cm. Erittäin vilkas tapaus tuntuu olevan, kovasti konttaa ja kiipeilee (ja osaa jo onneksi tulla alaskin melko hallitusti, huoh). Unet maittaa edelleen hyvin; yöllä nukkuu 20-7.30 ja päivällä n.11.30-15.30. Vaippoja ei ole viime viikojen aikana kauheesti kulunut, Nakki tuntuu nimittäin aika hyvin jo sisäistäneen pottatouhuilujen tarkoituksen. Aina kun pistää tytön potalle, niin alkaa hervoton äheltäminen...kovasti siis yrittää aina jotain saada pottaan :)

Nakki sai reilu viikko sitten myös pienen serkun, jonka syntymässä kyllä valitettavasti oli mutkia matkassa melkoisesti. Nyt onneksi kaiken pitäis olla kunnossa siellä suunnalla. Kurjaa vaan, että heti ensimetreillä koetellaan sekä vauvaa että tuoretta äitiä.

Rakennustouhut pitää kiireisenä ja koettelevat kyllä parisuhdettakin. Huoh, olis nyt se torppa jo valmis...

Meen nyt kurkkaamaan, onko jossain jotain treffipinoa. En ees lupaa nyt ryhdistäytyä tässä palstailussa ihan lähipäivinä...mutta aika pian toivottavasti kuitenkin!

Makkara & Nakki 8,5kk

Vierailija
4/23 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammis yrittäkää parantua! Meillä ollaan sairastettu nyt jo aika pitkään, lääkärille soitin tänään ja oli edelleen sitä mieltä ettei tarvii tutkia vaikka pientä sahaavaa kuumetta on ollut jo melkeen 2 viikkoa... Musta on aika omituista, pitää viedä yksityiselle jos ei ala helpottamaan. Muuten on poika jo onneks terve, toivottavasti teillä ei kauaa kestä.

Makkarasta kiva kuulla pitkästä aikaa!

Mitähän vielä.. Miten voi pää lyödä näin tyhjää?

Kuultiin tänään vähän ikävä " uutinen" , miehen äidin miesystävän tyttö oli ollut siellä Jokelan koulussa 4 tuntia. Siinä samassa luokassa missä oli ammuttu telkkari. Onneks tätä en tienny sillon ku se uutisiin tuli, oisin varmaan hermoillu ihan kamalasti.

Joel on ruvennut taas nukkumaan yöt tosi hyvin eli ehkä me tästä nuhastakin päästään joskus. Ei enää heräile tukkoisuuteen, nukkuu taas 12-13 tunnin unia.

Tänään on tosin ilta ollut pelkkää itkua. Tämä äiti on itkenyt lapsen kanssa illan, poltin lapselta suun kun ruoan seassa olikin joku tosi kuuma kohta. Sen jälkeen ei suostunut enää syömään mitään, maidon suostu juomaan vaan kylmänä. Ja vettä meni myös. Toivottavasti ei mitään pahempaa tuu, eikös suussa olevat jutut parane aika äkkiä?

Joel otti tänään myös askeleen sivulle ilman tukea. Kyllä olin ylpee pojasta, vaikka ihan vahinko olikin. Molempia jalkoja siirsi pikkasen.

Täst tää sit lähtee.. Kai.

Yks asia on vielä pakko kertoa, ku en halua vielä muiden tietävän. Päätettiin miehen kanssa ruveta miettimään häitä. Joko ens kesänä tai viimeistään sit seuraavana, jos ei ens kesäks löydy sopivaa paikkaa. Ihan perinteiset juhannushäät haluisin, taitaa vaan olla aika kysyttyjä kaikki paikat sillon. Noh, jos ees sit seuraavana kesänä, tai sit täyyy valita joku toinen päivä. Tuntuu siltä että olis maha täynnä perhosia, ihan ku olis vasta tavattu ja suunniteltais jotain ihan uutta. Hassua.

Taidanpa lähteä Joelin viereen nukkumaan. Alkaa olemaan tosi väsy, mies pääsee töistä vasta kolmelta...

Henna, Joel ja Ninni 22+5

Vierailija
5/23 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista tänne isojen maailmaan! On ollut niin muka kiirettä, että ei ole kerinnyt juuri palstailemaan. Mutta kai sitä on uskottava, että meidän pikkuinen kasvaa ja tänne isojen puolelle kuulutaan, koska viime viikolla tuli eka hammaskin suuhun.

AA:lle ja Kandille kiitokset eilisestä! Ihan pakko kertoa mitä meille sattui kun kotiin päin keskustasta käveltiin. Kandi, minä ja yksi tuttavani jäätiin juttelemaan vaunujemme kanssa kävelytielle. Yksi iäkkäämpi rouva tuli sitten aika kärkkääseen sävyyn toteamaan, että meidän olisi parempi jutella jossain muualla koska tukimme kävelijöiden väylän. No, sanoin ihan nätisti että meidän ohi mahtuu hyvin kävelemään ja siitäkös mummo suuttui! Totesi minun olevan vähä-älyinen ja tyhmä, ja totesi, että ehkä porukassamme muut ovat fiksumpia ja ymmärtävät mitä hän tarkoittaa. Mun tosi kiva päivä oli pilalla... En kyllä tiennyt olevani vähä-älyinen. Huoh, no nyt asia jo naurattaa mutta eilen kiukutti.

Hennalle ihanaa häiden suunnittelua! Me oltiin mieheni kanssa pitkään yhdessä ennen kuin vuosi sitten naimisiin mentiin. Ja voi miten ihanaa aikaa se häiden suunnittelu olikaan. Ihan totta, tuntui että uudestaan rakastui omaan kultaan. =)

Makkara, kiva oli nähdä teidän pikkuneitiä. Kiva juttu jos serkkupoika voi hyvin!

Kaikille nuhanenille paranemisia! Meidän tyttökin on taas jotenkin kipeämpi. Yli kuukausi jatkunut räkätautia jossain muodossa. Onneksi viime yönä nukahti klo 2 syömisen jälkeen omaan sänkyyn ja taisi herätä vasta iskän herätyskelloon. Mutta siis nytkin rohisee nenä tukossa ja niistämisestä ei tahdo tulla mitään kun neiti pistää täysillä hanttiin.

Nuhasta huolimatta tyttönen jaksaa olla tosi reipas ja hyväntuulinen. Jumppailee kovasti ja yrittää jatkuvasti pöngätä itseään istumaan tuolta lattialta. Kädet ja jalat viuhtoo hirmuisesti ja höpöttelyä riittää. =)

Mua odottaisi tiskikoneen tyhjennys ja puhtaiden pyykkien laitto kaappiin. Sitten lounasta tytölle ja kauppaan.

t. iida-linnea ja tyttönen 6 kk

Vierailija
6/23 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on tullut laiskasti kirjoteltua, ei vaan ole saanut aikaiseksi.

Kandille kiitos kahvista ja pullista. Ei Aino mitään traumoja Noelista saannu, traumat eiliseltä tuli mun kampaajakäynnistä, oli pari tuntia isin kanssa, ei sitten suostunut nukkumaan omassa sängyssä millään, pakko oli äitin viekkuun päästä.

Oi Iida-linnea, aikamoisen mummelin kohtasitte. Tuollanen sieppaa aikalailla. Mä muistan yhden helsinginreissun kun oltiin asemalla nnousemassa junaan ja yks spuke akka rupes huutaan että v...... mä sitten inhoon noita hyökkäysvaunuja, mä rääkäsin perään että sua on työnnetty tälläsissä ihan samanlaisissa aikoinaan että pidä suus kiinne.

mitäköhän sitä vielä olis, ei oikeen irtoo mitään kommenttia.

Meillä Aino edelleen nuhassa, nenästä tulee sellasta ihanaa keltasta kynttilää.

nyt leikkimään A:n kanssa

aa ja ae

Vierailija
7/23 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopsasti tulin vaan kertomaan et Joel käveli äsken kolme askelta eteenpäin ilman tukea!! Kauheen sulosta :)

Ei nyt muuta, huomenna paremmalla ajalla.

Henna, Joel 10 päivän päästä 9kk ja Ninni 22+5

Vierailija
8/23 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sairastetaan yhä vaan, eemelillä nyt kolmas flunssa ihan peräkkäin ja pahin, nyt on kuumettakin... voi pientä :o(

onko se nyt niin, että kuumeista lasta ei saa nukuttaa ulos? entä koska olisi hyvä käydä lääkärissä näyttäytymässä? kauhean räkäinen ja väsynyt eemeli on, mutta ihan hyväntuulinen, ruoka ei vaan maistu...toivottavasti huomenna alkais jo helpottaa...

palailen paremmalla ajalla, nyt lötköttämään bb:n pariin...

öitä kaikille!

Vierailija
9/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljenee pinot päivä päivältä, jokos alkaa joulukiireet painaa päälle?!;)

Viikonloppu oli melkoista häslinkiä, oli käymässä mun ja miehen vanhemmat, mun mummi, molempien meidän veljet.. Tänään koitetaan vaan olla kotosalla ja rauhoittua tohinan jälkeen. O unilla ja mä koitan tässä vähän laskuja maksella ja uutiset lukaista:)

Poppis on lämpimässä. Mä oon kade!!! *Tahtoo kans*

Palailen sit kun muutkin saapuu " linjoille" , lunta tupruttaa taivaalta, kenties illalla jo valkea maa..

Aurora & Oliver huomenna 9kk

Vierailija
10/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis isot enskat!

Niin vain on puoli vuotta mennyt tyttösen syntymästä ja isojen pinoon siirrymme. Tyttönen nukkui vähän levottomasti viime yönä ja en osannut oikein itsekään nukkua. Kävinkin sitten miettimään tytön syntymää ja ihana oli muistella toukokuista yötä, kun piiiiitkän odotuksen jälkeen sain oman lapsen syliin. Sen jälkeen aika onkin saanut siivet alleen ja viikot vaan vierii kamalaa vauhtia eteenpäin. =)

Ostettiin vähän niin kuin lahjaksi tyttöselle hyppykeinu ja tänään päästään sitä testailemaan. Ystäväni luona neiti ainakin kiljui riemusta kun pääsi pomppimaan. Ja illan operaationa olisi tytön valokuvaus. Siis ihan kotona otetaan viralliset puolivuotiskuvat. Jos jokunen onnistunut otos saadaan niin teetetään joululahjaksi kummeille ja isovanhemmille.

En ehtinyt edellistä pinoa lukea, mutta vanhasta muistan että POPPIS on reissussa. IHANAA lomaa teille! Nauttikaa lämmöstä, täällä sataa räntää...

Auroralla oli ollut hulina viikonloppu. Meilläkin eilinen täynnä ohjelmaa ja tänään oli ystävä lapsineen kylässä aamupäivällä. Loppupäivä menee pyykätessä ja arkeen palautuessa.

Huiskutukset kaikille!

t. iida-linnea ja päikkäreillä tuhiseva tyttönen tasan 6 kk

Vierailija
11/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]eipäs kestänyt pinon lukemisessa kauaa kun oli ollut ihan super hiljaista! Ja aattelin just että saan ainakin tunnin palstailla hyvällä omalla tunnolla mutta kun ei ollut mitään luettavaa, niin kai sitä pitää kohta jatkaa noita koti hommia.. :(

Tänään aamulla meidän iskä toi puukuorman ja se ollaan purettu, sitten oon koittanut saada tuota pyykkivuorta vähän pienemmäksi ja siivoillakkin pitäis. Ihan kamalasti on kaikkia hommia kerääntynyt ja kotikin kaipaisi oikein suur siivousta, mutta mulla näköjään on ainoa raskaus oire on tämä valtava saamattomuus ja väsymys *huokaus* Ärsyttää niin suunnattomasti kun on tekemättömiä hommia nyt kasaantunut, enkä siedä yhtään jos kodissa on sotkuista.. kamalaa olla tälläinen perfektionisti, mutta minkäs sitä luonteelleen voi.

Huomenna olis sitten evellä neuvola ja infulenssa rokotus otetaan kanssa samalla reissulla. Kiva päästä pitkästä aikaa Even neuvolaan ja kuulla mittoja ollaanhan me siellä nyt taas ravattukkin mutta ne on ollu mun käyntejä..välillä siis näinkin päin:)

Jaahas, siellä jauheliha keitto odottaa tekijäänsä ja pyykkikonekkin juuri pysähtyi joten kai se on mentävä kun mieskin pitäisi jossain vaiheessa pästä töistä hakemaan.

Terkuin siru ja eve[/color]

Vierailija
12/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Missäs kaikki Enskat luurailee?

IIDA-LINNEAlle tervetulloo tälle puolelle :) Ja isot puolivuotisonnittelut tyttärelle!

SIRUlle jaksamista väsymyksen kouriin!! Tulehan huomenna kertomaan Even neuvolakuulumiset :)

AURORAlla ollut häslinkiviikonloppu, levätkäähän nyt rauhassa :)

Mites Isänpäivä meni Enskoilla?

Me käytiin tänään tk:ssa ottamassa tuo influenssarokote. Mimsu oli oikein reipas, naureskeli hoitajalle ennen ja jälkeen piikkiä. Vähän tuli itkua mutta äkkiä meni paha mieli ohi kun hoitajalla oli niin kiva nalle jota sai katsella :)

Mimosa ryömii nyt ihan urakalla, tyttöä saa evakuoida milloin koirankupista, milloin mielenkiintoisten sähköpiuhojen parista. Hirveällä ähinällä ja vauhdilla vaan viilettää paikasta toiseen :)

Pistänpäs Galluppia: eli mistä nimimerkkisi tulee? Mikä on tarina sen taustalla? Mää otin tuon Serenityn kun Charonilla on sen niminen kaunis biisi, ja jotenkin on kauniisti soljuva sana mun mielestä. Siihen ei liity sen kummempaa tarinaa kuin vaan piti joku nimi keksiä kun aikoinaan rekisteröidyin :)

Jahas, eipäs enempiä, kotityöt kutsuu..

Sere ja Mimosa, 7kk

Vierailija
13/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaa enää ees kirjottaa ku pinon luettua ei muista enää mitään eikä näin ollen ole mitään kommentoitavaa..

iida-linnean prinsessalle muistan kuitenkin onnittelut lähettää, tuntuu hassulta, että teilläkin on pieni jo noin iso :)

Meillä ollaan melkeenpä parannuttu, Joelilla nenä vielä vuotaa, mutta muuten ollaan kunnossa. Nyt on tosin mies ilmeisesti tulossa kipeeks...

Perjantaina meillä saatiin remontti loppuun ja päästiin muuttamaan kotiin!!!

Tuntuu vaan tosi yksinäiseltä kun koko remontin ajan ollaan mun äidillä oltu ja aina on ollut seuraa. Vaikka on kyllä tosi kiva päästä kotiin, remontti ku valmistu melkeen tasan 2kk myöhässä.

Nyt on vaan ongelmaksi tullut makuuhuoneen patteri. Kävivät 2 viikkoa sitten ilmaamassa kaikista huoneista patterit ja olivat makkarin putkesta ne kierteet jotenki hajottaneet.

Kun mentiin kotiin ja se huomattiin, oli mun rakas ja kallis jalkalamppu pilalla, lattiat märkänä.

Se käytiin korjaamassa ja muutaman päivän myöhemmin huomasin sen vuotavan taas.Ei ihan yhtä paljon mut kuitenkin oli alla oleva pyyhe jatkuvasti märkä.

Eilen kävi putkimies sen taas korjaamassa ja vaihtoi patteria myöden kaiken uusiks, mutta epäili ettei kauaa kestä. Ja kun se uudestaan hajoaa, joudutaan vaihtamaan patteriputket koko taloon (4 kerroksinen), kun meillä on viimeinen asunto johon vedet tulee. Noh, ainakin sit saadaan uus asunto, ei me talvella voida asua ilman patteria Joelin kanssa.

Nyt taidan mennä kattomaan alkaisko Joel jo heräillä, nukkunut jo yli kolme tuntia.

Henna, Joel ja Ninni 22+3

Vierailija
14/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoitella..

Iida-linnealle tervetuloa ja onnittelut tytsylle. :)

Me oltiin tänään taas kärris kaverin 1v synttäreillä. Olipas kivaa nähdä taas kavereita. :)

Huomenna mennään hakemaan influenssarokotus..

Eve säätää vieressä niin paljon ettei tästä tule mitään.. Mies meni muutamaks tunniks töihin, vois kohta jo tulla..

Mut palaan viimestään huomenna piikin jälkeen!

Bejpi ja Eveliina 10,5kk

Vierailija
15/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL ja AA, miltäs huominen vaikuttaa? Tekstaillaan sitten aamulla, mitä se nyt itse kullekin tarkoittaa... (Lupaan olla tekstaamatta ennen aamukasia ;))

Noel on ihan rättiväsyneenä isänsä kanssa iltatoimilla, mä taas ryntäsin koneelle kun VIHDOIN pääsin. Olisi kauhea pissihääkin, mut nyt pitää ensin kirjoittaa kun kerrankin ehdin. Mies oli tänään lähemmäs 11h töissä, pikkaisen otti pannuun. Ja Noel nukkui siitä ajasta ruhtinaalliset 1,5h ja sekin kahdessa pätkässä. Loppuajan viihdytin sitä. Jos yritin lusmuilla, se meni tekemään kaikkea kiellettyä, jotta sai mut jaloilleen ja nostamaan sen pois. Liian älykäs poika väsyneen äidin hoitoon :)

Hennalle tsemppiä kotirempan kanssa! Aika pahalta kuulosti tuo patterijuttu...

Ääh, pää ihan tyhjänä taas kerran.

Mut nimimerkkigallupiin sen verran, et mä olen opinnoissani kandivaiheessa (niin, oli tosiaan jo silloin kuumeiluvaiheessa ;)). Alan olla jo aika lähellä loppusuoraa, puuttuu vaan hurja kasa kirjatenttejä ja kolme pakollista luentokurssia (ruotsi, julkisoikeus ja arkistokurssi. Hurjan mielenkiintoisia kaikki, eikö?!).

Vastailkaas mun joulugallupiin, kiinnostaisi tietää muiden suunnitelmista lahjojen ja ruoan suhteen!

Kandi & Noel, reilun viikon päästä 11kk

Vierailija
16/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mä oon tosi väsy ja melko apealla mielellä. Emmi on koko viikonlopun oireillut ilmeisesti tuota isoa elämänmuutosta eli hoitoonlähtöä. Meidän neiti päivänpaiste tuntuu kadonneen kokonaan. =( Eilenkin heräs jo ennen kuutta (tänään puol kuus) ja koko aamun huusi. Ei kelvannut mikään paikka, lelu, leikki tms. Kahdeksan jälkeen jo väänsin itkua Hesarin päälle, että minä kamala äiti olen töihin lähdölläni aiheuttanut ihanalle lapselleni noin pahan olon. Ja kun mun mielestä töissä on oikeesti kivaa! =S Ysin aikaan eilen sitten lähdettiin ulos lenkille ja Emmi nukkui pienet tirsat, niin jo taas jaksoi vähän paremmin. Hoidossa oli tänään jaksanut taas hyvin, mutta ilta olikin ihan kauhea, vaikka neiti nukkui vielä melkein tunnin unet tuossa viiden tietämissä. Sen jälkeen söi ja huuto vain yltyi - ei edes kylpy rauhoittanut. Vaihdettiin sitten hänelle yökkäri päälle ja annettiin maitopullo. Istuttiin siinä sitten käpertyneenä sylikkäin koko perhe ja siihen neiti sippas, varttia vaille seitsemän. Annoin kyllä kyytipojaksi särkylääkettä, kun näyttäis räkätautia pukkaavan. Toivottavasti se ei pahene, että saadaan torstaina neidille influenssarokote otettua. Voi, kun tää menis pian ohi!

Poppis se lekottelee kohta palmun alla. Huisia! Ja mä odotan, että tästä nyt tulis viimein kunnon talvi...

Kandin joulukyselyyn tulin pistämään lusikkaani. Emmi saa maistaa kaikkea, mitä joulupöydässä on tarjolla. Toki syö jo nyt oikeestaan kaikkea. Maksalaatikko ei kyllä uponnut... Ja ehkä jouluna sienisalaatti saa jäädä vielä myöhäisemmäksi. Vaikka aika neiti tuo on jo vaatimaan ihan samaa ruokaa kuin muillakin ja mielellään vielä muiden annoksesta. ;o) Ja lahjoista: meillä on valmiiksi ostettuna Emmille laatikollinen dubloja, Peukaloisen retket dvd-boxi (ehkä äipälle ja isille enemmän näin alkuun...) ja muutama kirja. Toivomuslistalla kummeille ym. on nuppipalapelejä, vaatteita (kun kohta kuitenkin tarttee 86 cm vaatteita alkaa hankkia) ja varmaankin pulkka.

Mammis muuten, ne mun kasaamat Emmin eka vuosi -kirjat tuli viime viikolla postissa. Oli aika hienot, vaikka ite sanonkin... Ja siis ne menee joululahjaksi Emmin isovanhemmille ja kummeille.

Sirun puista tulikin taas mieleeni, että pitäs meidänkin tilata kuormallinen vielä, kun ma ei oo ihan lumessa.

Hennan sakki oli päässyt kotiin. Ihanaa! Toivottavasti patteriasia saadaan kuntoon pian!

Ja vielä Seren nikkigalluppiin: mun lempparisarja oli aikanaan telkassa Amyn lailla ja siitä se sitten ekaks tuli, kun näille sivuille rekisteröidyin ja samalla katseli ko. sarjaa. Mutta jälkeen päin oon huomannut, että kyllähän ton saa väännettyä myös mun etu- ja sukunimen aluista, jos lisäis ihan alkuun ällän. Selkeetä... ;o)

Nyt laittaan itelle kupillinen Panadol-hottia, kun vähän flunssainen olo on itselläkin. Otin muuten eka kertaa ite influenssarokotuksen perjantaina. Saas nähdä, auttaako...

Vilkutuksia kaikille!

-Amy ja Emmi 1v 3vkoa

Vierailija
17/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli heissuli vei vaan kaikille! Pitkään en ehdi porista, jotta ehdin Täydelliset naiset kattomaan. Aloitan kommentoinnitkin ihan tämän päivän pinosta, vaikka pika-kelauksella eilen loppuvkon pinonkin selasin.

AURORALLE ja Oliverille vilkutukset :) --samoin tietysti muillekin, heh! Hulinaa tuntuu olevan meitinkin perheessä ¿ tai sitten musta vaan tuntuu siltä ;)

Ja I-L tyttösineen; TERVETULOA meidän isojen pariin!! =D Onnea tyttöselle siis puolen vuoden rajapyykistä! Arttu kans tykkäs olla hyppykeinussa, mutta lopulta pidettiin siinä tosi vähän. Kävelytuolissa viihtyy nyt parhaiten, ja sillä viuhtookin kamalaa vauhtia joka paikkaan. Saa jo esimakua tulevasta, kunhan oppii kävelemään¿iiks!

SIRULLE tervetulo-toivotukset takaisin! Taustailin odotus-ajan, ja jäit tuon pinkin värin ansiosta hyvin muistiin :) Ja luulisin tosiaan itsekin olevani raskaana, kun meinaa tuota samaa saamattomuutta olla ilmassa¿ Mutta en siis ole x)

SERE kultsi-pultsi! Täällä ollaan ainakin myö Artun kanssa :) Jotenkin en oo sainu aikoihin aikaseksi kirjottaa kunnolla, vaikka joka päivä tulee koneella istuttuakin. Äsken mies sanoikin, että ¿onko joka ilta pakko tuijottaa ensin kaikki sarjat ja istua sitten vielä netissä surffaamassa..?¿¿ No on pakko, heh! Mä oon addiktoitunut. Netti- ja sarja-riippuvainen. :) Ja karkki. Ja mitä vielä??? Isänpäivä meillä meni vähän kuten muutkin päivät. Mies olisi saanut lauantaina nukkua pidempään (aavistin olevan pieni kankkunen, kun vetivät naapurin kanssa pullon kossua + siidereitä autotallissa pe-iltana), mutta heräsikin jo klo9. Minä sitten silti olin törkimys, ja nukuin isänpäivänä pitkään¿ x) Mä en oikeesti selviä, jollen saa viikossa edes yhtä aamua nukkua pitkään, ja onneks mies on aamuvirkku, niin ei laita kovasti pahakseen, vaikka joutuukin aina nousemaan vkonloppuisin¿ =) Isänpäivä-lahjaksi ostin vaan sellasen Jussi-pyjaman, vai mikä se onkaan¿ Mies ei tykkää lahjoista. Ja illemmalla käytiin appivanhemmilla syömässä, kun asuvat lähellä.

Mites teillä itellä meni?

NicciG: Eli Pi-Ki tulee meiän nuoremman kissan nimestä, Pikku-Kissa. Vanhempi kun on Helmi, niin oli ¿yllättäen¿ varattu jo. Nelli-koiran nimeä en sitten viittiny edes koittaa, koska varmasti sekin jo käytössä.

Hyvä, että HENNA ja Joel on tervehtymässä! Nyt syötät miehelleskin paljon valkosipulia ja käsket illalla uittaa jalkoja kuumassa vedessä ja laittaa sitten villasukat jalkaan jne., että pysyis pöpöt poissa! :)

BEJPILLE ja EVELLE myös iso vilkutus!!! :)

KANDI, mikä joulugallup? Lahjoista ja ruoasta vissiin vaan? (Mennyt ohi, niin pikasesti pinoja lueskellut¿)

Eli G: Mennään jouluksi Kiuruvedelle, mun kotiin. Äiti siis loihtii joulupöydän herkut. Arttu saa maistaa vähän kinkkua (ihan pikkasen, taitaa olla liian suolasta vielä alle 1-vuotiaalle), ja vähän piparia jne. Kaikkea pikkasen, ihan sellanen herneen kokonen pala. :) Itselle maistuu parhaiten kinkku! Ja lahjoista..hmm¿ Ollaan vasta nyt alettu miettiä, että mitä Arttu tarttis. Joku Jukka-hakka (vai mikä se on???) ois hyvä, samoin taaperokärryt. Ja sitten jotain kivoja ja kehittäviä + äänekkäitä leluja :) Vaatetta meillä on enemmän kuin tarpeeks. Tässäpä nuo mitä äkkiseltään tuli mieleen. Oliko jotain mitä pitäisi lisätä? Siis kysyitkö jotain muuta gallupissa?

Voi AMYA¿ Koitat nyt vaan lohduttautua sillä, että KAIKILLA lapsilla tuo vaihe tulee olemaan, kun hoitoon lähtö koittaa. Olipa se puolivuotiaana tai 5-vuotiaana :) Ja ohi se menee. Minäkin olin ihan helisemässä sen A:n serkkutytön kanssa, mutta nyt kun rytmit ja rutiinit alkaa löytyä, niin ihan kivasti menee. Joten koitahan kestää, kyllä se siitä!!! :/ Ja toivottavasti ette ole tulossa kipeäksi! *hus pois pöpöt*

Sitten pikaisesti meiän kuulumiset:

Eli käytiin kuin käytiinkin la ottamassa Artulle se influenssa-rokote. Ei ollut edes meiän päivä (menee sukunimen ekan kirjaimen mukaan), mutta th sanoi viime vkolla nlassa, ettei niillä ole mitään ruuhkia, joten voidaan tulla muulloinkin. Oli tuo jo sairastettu korvatulehdus niin ikävää valvomisineen ja lääkkeen antoineen, että jospa tuolla rokotteella sitten saisi jotain ehkäistyä? Arttu ei edes inahtanut piikistä, ei huomannut pieni lainkaan :) En tiedä onko siitä vai mistä, mutta nyt on muutaman pvn ollut kakka löysää, välillä ihan vesi-ripuliakin :O Joten laitanpan gallupin pystyyn:

G: Tuliko influenssa-rokotteesta jotain oireita?

Voihan olla, että A on syönytkin jotain outoa tms. Korkeintaan tomaatti ehkä olisi sellainen, kun ei ole aikoihin saanut¿ Mutta en tiedä. Ja Rela-tippoja syödään päivittäin, 2-viikkoisesta asti, joten ihme että tuollainen masupöpö on sitten tullut¿ Hmph. No, sama se, toivottavasti jo kohta helpottaa.

Muuten voidaan mainiosti. Arttu ryömii hirmu vauhtia, ja on nyt alkanut vähän välillä vetää jo jalkoja masun allekin ¿ eli saapi nähdä, joko kohta kontataan. Mitäs muuta¿ Pää lyö tyhjää¿ Mutta pääasiassa siis kaikki ok! =) Kirjoittelen myöhemmin, jos muistan jotain ihmeellistä ;)

Pi-Ki ja Arttu 8kk+

P.S. Missäs MAMMIS oooon??? Kirjoitat päivittäin, niin hätä ihan tulee, kun ei sun tekstiä näe!!! :) Ikävääää =)

Ja se LEENIS??? Tietääkö kukaan, mihin maa on LEENIKSEN ja Roopen nielaissut??? Huhuu!

Ketäs muita on kateissa?

Vierailija
18/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamea väsy päällä, mutta ajattelin, ettei sitä nyt voi ennen ysiä mennä nukkumaan. Olin lauantaina pikkujouluissa ja tuli ihan kaamea kankkunen!! Eipä juuri kuulunut isällä aamupalaa sänkyyn kakusta puhumattakaan. Jos siippa olisi tehnyt mulle saman tempun niin olisin kyllä loukkaantunut verisesti. No sai se sentään isänpäivälahjaksi muskun kädestä otetun valoksen perusteella tehdyn posliinitaulun (sangen selkeää, siis tuosta taulusta tulee ulos meidän muksun käsi). Maalasin vielä kehykset omatoimisesti :)

Mulla on ollut jo useamman ajan illalla aivan kaamea olo ja muutenkin maha ihan oudon tuntunen. Nyt tilasin peräti netistä raskaustestejä, saapi ainakin mielenrauhan. Mutta nyt varmaan saan pultteja harva se päivä ennen kun pääsen testaamaan. Meikä kyllä on sellainen tapaus, että lähtee tuo mielikuvitus aina lentämään. Nooo, parempi katsoa kuin katua...

Onnittelut [color=purple] Iida-Linnean [/color] tytölle kuuden kuukauden etapista! Meilläkin on mietitty tuota hyppykiikkua, tosin on yhä mietinnän alla.

[color=purple] Siru [/color], sulla sentään on syy tuohon saamattomuuteen :) Mä en ole saanut mitään tänään aikaan, mutta koitetaan olla taas huomenna vähän tehokkaampi.

[color=purple] Sere [/color] kyseli nimimerkin peruja. Mulla on vähän hämärän peitossa mistä tämä nimi tuli (joka siis ei ole omani, ehehehe), muistan vaan että kun koitin rekisteröityä niin testasin pariakymmentä eri nimeä ja mikään ei käynyt. Coltsfoot on muuten siis englantia ja meinaa leskenlehteä, mulla tuli tosisaan tuo kasvi mieleen ihan vaan siitä kun mä olen tämmönen puolileski kun tuo mies on aina koomassa ;D

[color=purple] Hennan [/color] Joel on jo paranemaan päin! Ja pääsitte kotiin :D Kurjia juttuja vaan noi remppamiesten töpit!

[color=purple] Kandi [/color] kyseli joulusta. Meillä mennään miehen lapsuudenkotiin (vitsi muuten aina kun mies on menossa sinne sanoo menevänsä KOTIIN (höh, täähän sen koti on) lähimaastoon. Me ollaan aina oltu joulu vuoroperiaatteella. Eli siis ensin siipan LAPSUUDENkodissa aatto, joulupäivä mun LAPSUUDENkodissa, tapani taas anoppilassa ja sitten seuraavana vuonna toisinpäin. Kieltämättä tuo on aika ärsyttävää kun pitää säätää edestakaisin koko joulu. Sitten kun meillä on sen kokoinen talo, että sinne mahtuu kuusi, niin en enää lähe minnekään jouluksi. Tulkoon sukua meille jos on tullakseen. Ja noista ruuista, saattaa meillä Hirmu saada vaan pottua pöydästä. Tosin ikää toisella on jo sitten yli 8kk, joten voisi tietenkin olla asiallista antaa jotain muutakin... tein tänään kalakeittoa taimenesta ja ongin sieltä pari kalanpalaa hilun safkan sekaan. Tuli sitten kaamea morkkis heti, että oonkohan suolamyrkyttänyt muksuni...

Voi, että [color=purple] Amyn [/color] Emmillä tökkii tuo hoitoonmeno :( Varmasti tuo nuhakin pahemtaa asiaa! Ja niinkun kaikki sanoo, entisvanhaan muksut meni hoitoon parinkuukauden iässä (jos ei aiemminkin) ja kunnon kansalaisia niistä tuli...

Mutta mäpä meen peseen naamaa ja tökkimän tuota siippaa!

Coltsfoot ja jo melkein tunnin koisinut HilpeäHirmuHilla 7kk

Vierailija
19/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen aina katsonut, että Coltsfootin nimimerkki on Coolsoft! Siis " kylmäpehmeä" ! Ei ole lukihäiriö ei ;) Ja mä muka osaan englantiakin oikein hyvin... Hohhoijaa. No, luulinhan mä aina ennen että poppis on Poppipau, niinkuin että poppi raikaa tms. :D

Vierailija
20/23 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Tosi pikaisesti vain huiskutan kaikille ja kirjoitan vain pari lyhyttä kommenttia.. Kamala väsy ja räkäinen olo, parempi mennä juomaan panadol-hottia runsaalla hunajalla ja pastilli suussa pötkölleen. Oona-parkakin on ihan räkäinen. :( Yh!

SEREN nikkigalluppiin: mammanalku tuli silloin kun odotin ja yritin kaiken maailman mamma-alkuisia jotka oli sitten varattuja.. Niin se sitten tuli mammanalku, kun kerran olin mammaksi tulossa.. ;)

IIDA-LINNEALLE & tyttöselle tervetulotoivotukset isojen pinoon!!! :)

AMY ¿ voih kun Emmiä joku huudatuttaa ja harmittaa.. :( Toivottavasti alkaisi vähän paremmat tuulet puhaltaa teillä!!! Kiva kuulla että eka vuosi-kirjat oli hienoja! ;)

PI-KI ¿ täällä ollaan, kiva kun joku kaipaa! ;) Olin mä eilenkin käynyt skriivaamassa, tänään olen vaan pötköttänyt kaiken sen ajan kun Oonakin. ;) Influenssarokotegalluppiin; Oonalle ei tullut mitään oireita..

Kauniita unia kaikille!

Mammis + Oona tasan 7kk [/color] [color=red]♥ [/color]