***MAALIKSET ' 05, se on taas uusi viikko!***
Kommentit (34)
Me käytiin jo kaupassa ja nyt syödään tuoretta leipää. Kohta lähdetään naperojumppaan. Mimmin kanssa siellä ollaan kahdestaan käyty, mutta nyt meinattiin ottaa myös Moona mukaan. Katsotaan miten käy ;)
Päikkäreitten jälkeen sitten on ohjelmassa pulkkailua, ennen kuin nuo lumet sulaa.
Mimmin unissa on tapahtunut outo käänne. Pohjustin tuossa viikolla yhden päivän, ettei äiti tule muuta kuin peittelemään ja Mimmi jää yksin sitten odottamaan unta. Ja kas kummaa, Mimmi jäikin ihan mitään itkuja sinne sänkyyn. Näin on käynyt jo kolme iltaa. Viime yönä sitten tuli mein väliin, mutta silti ilta meni hyvin. Askarteltiin taulu,johon saa tarroja ja leimoja. 5 tarraa ja siitä saa palkinnon, ne on nukkumaan menoista, sitten 10 leimaa pukemisesta, syömisestä yms ja sitten joku pikku palkinto. Katsotaan miten menee jatko.
Muutenkin elämä tuntuu sitten tasapainoisempana. Ja muuten, mie hain sitä äippäloman sijaisuutta. Pitää vaan toimittaa ens viikolla ihan kirjalliset paperit.
Nyt mennää etsimään jumppavaatteita.
G: hommaatteko lapselle sukset/luistimet tänä talvena? Meille ainakin sukset tulee pukinkontista Mimmille. Katsottiin että 100cm sukset, 70cm sauvat ja pienimmät monot on 26. Ei kuulema kannata ostaa sellasia mitkä sopii talvikenkiin. Ne aiheuttaa vaan kiukkusia äitejä ja mummoja myyjän mukaan =)
Tuulia
Mies ja esikko on pulkkailemassa, miulla lohisoppa hautumassa ja pikkusisko öhkii sitterissä. Kokeilin äsken pumpata maitoa ja tarjosin ne pullosta...hyvin näytti pullokin kelpaavan :) Onneksi! Pääsee tämä mamma ehkä joskus yksin vaikka kauppaan.
Siskoni synttäribileet on tammikuussa ja toiveissa olisi jättää pienempi isälle hoitoon ja esikko mummolle. Saas nähdä miten käy. Annetaan tarvittaessa sitten vaikka Nania jos en saa lypsettyä tarpeeksi.
Esikko on tänään menossa mummolaan yökylään ja mies viettää minivarpajaisia. Siis lähinnä saunomista ja muutama olut siskon miehen kanssa, ovat siellä siskollani.
Uhmaraivareita edelleen täällä (tai sitten on mustis) joka päivä mutta onneksi jo hiukan vähempi.
Jaahans, nyt tuli keiton syöjät sisälle, hei vaan!!
Kuukaudet vierii vauhilla, oonkohan viimeks kesällä kirjotellut. Jonkun verran toki koitan teidän juttuja seurailla että pysyn vähän kärryillä. KORVAPUUSTILLE ja NASULINALLE (muistinkohan oikeen) ONNITTELUT PIKKUKAKKOSISTA!!! Ja Lehtoville jaksamista Jokela-asian suhteen.
Yksinkertasesti ei vaan oo energiaa iltasin istua koneella, kun töissä käy päivät. Nyt päätin taas hieman ryhdistäytyä ja tulla kertomaan kuulumisia:)
Näpsällä todettiin kuukausi sitten vihdoin astma. Säännöllinen lääkitys on käytössä, mutta ei se nyt ihan täysin tehokas tunnu olevan. Joka yö neiti yskii limayskää aika lailla, samoin kun pikkasenkaan hengästyy. Ventolinea hengitellään lisäksi tarpeen mukaan, nytkin on tarvittu 1-2x päivässä eli se kertoo mun mielestä myös siitä ettei astma ole ihan hoitotasapainossa. Toisaalta, jos tällä lääkityksellä ehkäistään keuhkokuume niin toki tätä jatketaan. Yritän saaha ens viikolla Näpsän oman lääkärin langanpäähän ja hieman jutella näistä jutuista.
Influenssarokotteesta oli puhetta. Me otimme sen Näpsälle ehottomasti. Tyttöhän tulee saamaan sen jatkossakin ilmaseks jo ihan astman vuoksi kun on kerran riskiryhmässä. Lisäks otettiin pneumokokkirokote (vaikka toistaaltahan jo influrokote voi ehkästä pneumokokin aiheuttamalta keuhkokuumeelta). Ei haluta nyt yhtään riskeerata kun on näistä hengityspulmista kyse, ja vielä lakko tulossa!
Muuten Näpsä voi oikein hyvin. Iloinen tyttö ja astma jatkuvinen yskineen ei näytä häntä itteään kauheasti vaivaavan. Puhetta tulee ihan kokoajan ja tylsää hetkeä ei sen kanssa kyllä tule:) Päiväkotiryhmään on tullut nyt syksyllä aika paljon pienempiä ja se on saanut tytössä mustasukkaisuutta aikaan. Tämä näkyy pienenpien lasten tönimisenä (tai lyömisenä) kun me vanhemmat ollaan paikalla, esim haetaan häntä PK:sta. Muutenkin uhmaa piisaa ja eteisen jäähypenkkiä tarvitaan oikeastaan joka päivä (muuten, tänään ei kertaakaa!!).
Vaatteiden ja kenkien koostakin on ollut puhetta. Näpsällä oli muutama viikko sitten mittaa 96cm, painaa 15,1kg ja kenkä on huikeat 27. Joten kalliiks tulee kun saa kokoajan hankkia uutta vaatekertaa. Viimetalven 98cm talvihaalari on niin ja näin että meneekö tän talven... Muuten vaatteissa on koko 98cm-110cm.
Muuten täälä elellään tavalista arkea. Häitä tosin suunnitellaan:) Miehellä on vauvakuume ja olen luvannut HARKITA asian toimeenpanoa tuossa keväällä...
Ainiin joku mietti miten neuvoloiden käy lakon tullessa. Meillä toiminta on se, että raskaana olevista katotaan alkuraskaudet ja loppuraskaudet sekä välivaiheet tiettyjen viikkojen mukaan (supistettu ohje) ja riskiraskaudet normaalisti tietty. Lapsista katotaan 0-6kk ikäset normaalisti ja muut kiireelliset. Mut esim 8kk, 1v, 2v, 3v jne tarkastuksia ei tehä nyt toistaseks. Ja näin siksi että neuvolaväki joutuu useissa paikoissa päivystystyöhön. Lasten ikäkausitarkastukset siirtyy eteenpäin, joten edessä on ihana suma sitten kunnes lakko on ohi (kumpa sitä nyt ei sittenkään tulisi), huoh.
No eipä tässä muuta. Nyt kun alotin niiin tulikin sitten ihan romaani.
Mukavaa joulun odottelua kaikille:)
TERKUIN: Miuqu ja uinuva Nti Näpsä (jos kukaan enää meitä muistaa)
Jaahas,kukaan ei ole pinoutunut tänään,joten nostetaanpa pinoa ylös...hiiiiop!
Kyllähän Miuqu sinut muistetaan!!!!Kiva kun kävit kuulumisia kertomassa!!Milloinkas teillä on tarkoitus naimisiin mennä???!!Tulehn aina välillä kertoilemaan kuinka suunnittelu sujuu.Mehän mentiin nyt heinäkuussa naimisiin.
Tuulia kyseli suksi/luistin asiaa...Juusolle me ostetaan joululahjaksi sukset(tai siis pukki tuo...).Luistimet ostetaan ehkä synttärilahjaksi tai sitten vasta seuraavaksi jouluksi.
Juuso ei tänään sit suostunut nukkumaan päikkäreitä.En oo tainnu muistaa kertoa,et oon saanu Juuson taas nukkumaan päikkäreit kotona mut tosiaan tänään ei sit nukkunu ja rupee nyt oleen väsynyt ja kiukkunen.
Nyt taidan lähteä käymään kaupassa ja tehdä ensimmäiset joulutortut,nam!
Suohomppeli81 ja Juuso
... toivottamassa kaikille teille oikein mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa! Näin se vain marraskuukin lähestyy loppuaan. Tosin pari viikkoa vielä jäljellä, mutta aika menee niin nopeasti.
Tämä tuleva viikko varsinkin. Maalispoika on ollut kuumeessa perjantaista lähtien. Mummo hoiti poikia perjantain ja huomenna minä jään kotiin. Kuumetta on tänäänkin ollut vielä, enimmillään 37,6 ja välillä (la) oli pahimmillaan lähellä 39. Pitää kattoa huominen päivä, onko tarvetta käydä lääkärissä katsastamassa korvat tms. Mitään muuta ei ole, nuhaa tai tollasta.
GALLUP: Miten teidän pomot suhtautuvat siihen, että olette kotona hoitamassa sairasta lasta? Nimittäin tuossa kun soittelin ja sain esimieheni kiinni puhelimitse niin olipahan taas puhelu. En tiedä kuvittelenko, mutta ne kaksi kertaa, mitä olen nyt koko syksyn aikana joutunut olemaan kotona ovat aina jotenkin ihmeellisiä keskusteluja... Jää paha mieli ja jotenkin pitää selitellä " ettei mummojakaan aina saa hoitamaan" . Hassua. Mutta mietityttää siis.
Kirjoittelinkin keskiviikkoiltana pitkät pätkät tänne ja sitten painoin jotain nappulaa ja kaik´ men.. Pikkasenko tympi. Mutta kirjoittelin silloin Tuulialle pyöräilystä: Kyllä, edelleen kuljemme pyörällä kesät talvet, lapset aamulla hoitoon vain! ;)) Mulla on siis talvirenkaat ja ovat kyllä ihan ehdottomat! Suosittelen. Mutta sun pyöräiltävä matka on kyllä turhan pitkä mielestäni, jos pitää neljä kilsaa polkea suuntaansa! Joskus tuo reilun kilsan matkakin ottaa pattiin, kun pakkasta on -25 ja tuulee ja tuiskuaa. Ihan kamalina aamuina olemmekin ajaneet taksilla - viime talvena niitä aamuja oli kolme ja nyt ei vielä yhtään.
Lunta meillä toki on! Esikoinen on hiihtänyt viikonlopun aikana ja piti jo hakea uudet pidemmät sauvat hänelle. Tästä sujuvasti suksikeskusteluihin eli sukset saa pienempikin luonnollisesti isoveljeltään, taas. Luistimista en osaa sanoa. Isoveljeltä tulee nekin, ja olisi jo vapaana, mutta liekö vielä harjoitellaan...
Nyt yritän selvitellä takkuiset hiukseni pesun jäljiltä ja menen pitkäkseni. Viikonloppu oli jotenkin raskas kaikkine yöheräämisineen ja keho kaipaa lepoa. Töissä on ihan pirusti kaikkea ylimääräistä ja pitää varmaan huominen kotipäivä kuitenkin pyhittää sille, että saan nämä juoksevat asiat hoidettua. Olen siis koneella, luultavasti, ja kirjoittelen mahd. huomennakin. Öitä nyt teille!
...kun ei pinoa ole avattu ;-) No, minä olen etäpäivällä, joten kerkiän hyvin postailla.
Meillä isänpäivä meni vauhdilla. Menimme lauantaina miehen veljelle Jyväskylään kylään, lähdimme sieltä vasta eilen iltapäivällä. Sitten hakemaan koiraa minun vanhemmiltani, samalla luonnollisesti isänpäiväkahvit siellä. Sitten kotiin, isänpäivälahjat miehelle. Sitten hän lähti pelaamaan tennistä. Varsinaisesti juhlittiin vasta illalla, laitoin miehen lemppariruokaa jne. Mutta ei mitään suurellista juhlintaa.
Lapset olivat tehneet taulut, Saanan taulussa oli neidin käsi, Nuutti taas oli tehnyt " liitutaulun" , eli ihan muistiinpanotaulun, johon voi liidulla kirjoittaa. Iskä oli tietysti ilahtunut ;-)
Oli muuten sen verran kekseliäs lahja, että ajattelin, että Nuutti voisi tehdä joululahjaksi isovanhemmille samanlaiset... Meillä on nimittäin kerrottu, että vaikka joulupukki tuo suurimman osan lahjoista, ihmiset myös antavat toisilleen lahjoja (jotka jp toki toimittaa perille) - yritän siis vähän opettaa myös antamisen iloa lapsille... Ainakin viime vuonna selitys toimi hyvin.
Ai niin: Ädälle lämpimät onnittelut plussauutisista! Ihanaa, kun saa taas seurata raskauskuulumisia. Ne tuovat niin mukavia muistoja mieleen.
Ja kiva oli lukea Nasulinan synnytyskertomus. Aina ne ovat yhtä ihania ;-)
Enpä muista. Siirryn siis takavasemmalle eli töihin. Tehdäänpä yhtä pitkä pino kuin viime viikolla!
Terhi, Saana ja Nuutti
Täällä satoi viikonlopun aikana lunta sen verta pajon et pulkat ja potkurit sekä lumikolan sai kaivaa esille.Tänäänkin aamusta lunta sateli.
Isänpäivä sujui täällä anoppilassa hyvin.Isi ja pappa saivat kahvinsa ja kakkunsa sänkyyn.Juuso oli hoidossa tehnyt isille kortin, johon oli painettu Juuson jalan kuva.Sitten oli piirtänyt isin " kuvan" .
Päivällä käytiin sitten miun iskän luona kahvittelemassa.Isänpäivän kunniaksi miehen kans sitten vielä illalla höylättiin uuteen taloon kattolistoja,kun piti täksi aamuksi työmiehille saada.
Voi ihanaa!!!!Meidän kalusteet tulee torstaina!!!!Tuskin maltan oottaa sinne asti,oon niin innoissani.Toivottavasti kaikki on ehjänä,eikä mitään naarmuja ole tullut.
Juusolla on nyt taas vahva " äitiriippuvuus" vaihe.Johtuu tieten tästä muutosta tänne mummulaan vaikka hyvin täällä viihtyykin.Jospa se tästä taas.
ONNEA Nasulinallekin uudesta tulokkaasta!Sekä Marjulle ja Ädälle plussista!
Hauskaa maanantaita kaikille ja tulkaahan kirjuuttelemaan.
Suohomppeli81 ja Juuso
Viikonloppu vilahti tosi hätäisesti, sukua tuli ja meni ja maalistyttö oli tosi riemuissaan, hänellä on nimittäin paljon serkkuja. Alle viisivuotiaitakin heistä on viisi. Ja vanhempia saman verran. Kaikkein riemukkainta oli isonsiskon näkeminen, häntä tyttö jaksoi halailla sydämellisesti kerta toisensa jälkeen. Muistan omastakin lapsuudesta, miten hauskaa oli, kun oli jotkin juhlat ja serkkuja oli vähintään samanveroinen lauma koolla. Siinä ehti sattua ja tapahtua.
No, tämä viikko on hiljaisempi, mies palasi töihin ja tekee tosi pitkää päivää, joten pääsen pyörittämään ihan normaalia arkea. Tällä hetkellä on tosi helpottavaa, että maalistyttö nukkuu vielä päikkärit ja pikkuinen ainakin vielä nukkuu isoimman osan ajasta. Vielä ehdin tehdä niitä hommia, jotka jäivät tekemättä, kun kuvittelin pääseväni synnärille vasta parin viikon päästä.
--->
Korvapuustit
Miulla ihana rauhallisuus, mummo haki lapset ja ovat siis mummolassa. Mie sain rauhassa käydä koiran kanssa kävelyllä ja nyt nautin välipalaa tässä samassa.
Päivä alkoikin erilailla kun olin ajatelllut. Sain hyvissä ajoin tietää, että miun hoidokki on sairaana ja menen töihin toiseen päiväkotiin. Siellä siis vierähti tämä ja vielä huominenkin päivä. Ihanaa, kun tämä päiväkoti on n.5min kävelymatkan päässä mein kodista. Ei tarvitse pyörällä liukastella vielä.
Oikein mukavaa oli palata työkuvioihin, joskin pää on pyörällä, kun olin 4 eri ryhmässä.
Totuus hyppäsi silmille, vaa' allakin on nyt käyty. Onneksi saitsun aikana ei tullut kuin vajaa kilo lisää. Olin tosi yllättynyt. Jotenkin liikunnan puute sai vaan turvottamaan kovasti ja mahan vetämään kovaksi. Siitä kai tuo tunne, että olen lihonut oikein kunnolla. Eiköhän tämä tästä taasen kun arjen pyörteeseen pääsen kiinni ja jättää ne herkut vaan sinne viikonloppuun. ;)
KUA, kyllä mie aina lukasen viimeiset viestitkin. =)
Pitää nyt mennä imurin varteen ja sitten hetkeksi sohvalle, mikäli kerkeen ennen tyttöjen kotiutumista. Illalla meinasin mennä jumppaan, pitkästä aikaa.
Tuulia
Kiitos kaikille onnitteluista! Onnea tarvitaan, vähän pelottaa voiko kaikki vieläkin mennä ihan hyvin neljännenkin kerran..
Ainakin kovasti väsyttää ja etoo, varsinkin kahvi, ja massua turvottaa kiitettävästi, joten jotain tapahtuu!
Maalisneiti nyt ollut viisi yötä ilman vaippaa, ja vain yhtenä sattunut vahinko! Hienoa!
Vaan sauna odottaa nyt, enteeksi lyhyt visiittini..
Ädä+Veera 10.3. sekä(.)rv 5+0
Nostetaanpa pinoa ylöspäin!
Eipä sen erikoisempaa ole vuorokauteen tapahtunut.Paitsi että Juusolla taas pientä nuhaa havaittavissa...ja lämmöt on selvästi korkeemmalla 37.0-37.2, mutta virkee kuitenkin.Kurjaa kun jatkuvasti on vähän sairaana.
Tänä aamuna ei kerennyt Juuso saada kuin silmänsä auki ja kävästä keittössä mutkan ni sai jostain raivarin?ja sen seurauksena repi mummun verhon kiskoineen päivineen alas....Juusoa koko touhu tietenkin huvitti,mut minä olin vähän vihainen ja tajusi Juusokin sitten että on väärin tehnyt.Oikein itkua väänsi ja äitin syliin piti päästä ja pitihän toista sitten lohduttaa.
Juuson vein hoitoon ja itsekin pitäs töihin vääntäytyä....vaikka nyt on ruvennu tympimään tämä työ,kun palkka on huonompi kuin mitä kesällä tein.Siitä kun maksaa laskut ja muut pakolliset ni eipä paljoo omaan käteen jää....se on tuo rahakin jännä juttu,siihenkin kun tottuu et saa tiettyä palkkaa,ni sit onkin ihan pulassa kun tulot hieman tippuu.
Nyt mentävä...
S ja Juuso
Olipas hauska, kun tulin palstalle, ekana olikin oma vanha pinoni.En tiedä, muistatteko, mutta itse muistan oikein hyvin.
Meille kuuluu vain hyvää.Maalis05 neiti on oikein täpäkkä isosisko 8kk ikäiselle siskolleen.Hoitaa hoitaa ja vähän liikaakin hoitaa.Valtava uhma päällä ja niin määrätietoinen kuin onkin, ei ole vielä suostunut vaippaansa antamaan pois.Muutaman kerran uskaltautunut potalle, pöntöllä istuu sitäkin useammin ja luulee olevansa valtaisan reipas, kun istahti porsliinille.Ja me hurrataan.
Olipas kiva lukea kuulumisia, mulla ei nyt enempää aikaa kun katras kutsuu ja vieraatkin kolkuttelevat ovea.Mutta nyt kyllä taas, lupaan ainakin taustailla.
uupu+tenavakatras
Piti mun muutakin kirjoittaa kun heippa mutta painoin vahingossa kunnolla enteriä niin saatiin pinolle heti pituutta : )
Viime yö oli aikas rankka. Huoh. Eeli tuli eilen ruuan jälkeen aivan kirkuvan punaiseksi vatsasta ja käsistä. On jo viikon syönyt porkkanaa mutta epäilen et se olis kuitenkin porkkana joka ton aiheutti. ne punaiset laikut oli kipeitä ja kutis kunnolla ja reppana itki ja oli tosi levoton. Yöllä nukkui vain jo sai olla mun vieressä. Kai se maidon tuoksu rauhoitti. Mut en mä siinä sit nukkunut yhtään kun potki levottomana. Aamulla nukuttiin koko porukka yhdeksään kun aamulla Eeli oli jo rauhallisempi. Nyt kyllä jätetään porkkana pois!
Tervetuloa Uupu takaisin! Kiva kuulla susta pitkästä aikaa. Koitahan ehtiä kirjoittelemaan edes joskus, on kiva kuulla vanhojen kuulumisia. Vaikka ymmärrän, ettei aina pääse koneelle. Meilläkin nää kaks tenavaa tekee parhaansa, etten koneella istu.
Mustakin tulee hetkeksi työäiti! Menen joulukuussa töihin joulua edeltävänä viikonloppuna ja tapaninpäivänä ja sit uudenvuodenpäivänä ja loppiaisena. Lastenhoitokin onnistuu kun mies on noi päivät kotona. Mulle soitettiin kotiin niin lupauduin sit lähtemään töihin. Olen tuolla osastolla ollut joskus ensimääisenä opiskeluvuotena. Ihan vanhustenhoitoa on mut vaativat että teen sairaanhoitajaa. Se vähän pelottaa kun en ole lähellekään valmis ja lisäksi olen nyt ollut jo puoli vuotta kotona...
Olitko Tuulia eilen jumpassa? Combatissa? Mä olin eilen ja meiän ohjaaja oli keksinyt yhdistellä vanhoja sarjoja ja mä olin tietty aivan pihalla. Tykkäsin enemmän siitä 33:sta. Ja lisäks sillä oli tuuletus kovalla ja mä jouduin suoraan sen pömpelin alle niin oli iho ihan kylmänä koko ajan vaikka pomppis ihan hulluna. No ens kerralla sit paremmin : )
Olikos jotain galluppia? En muista mut palaan myöhemmin jatkamaan jos oli. Me kai taas siivotaan kun Henri on sotkenut ja levittänyt lelunsa kaikkialle.
Nyt pitää pelastaa Eeli tuolta lattialta. Henri taas yrittää kiusata.
Kalamami, Henri ja Eeli.
Kiitos onnitteluista plussan johdosta. Kyllä tässä on vieläkin tosi uskomaton olo. Eilen käytiin ultrassa, viikot on nyt 6+1, eli ihan alussa mennään. Ultra siirsi lasketun ajan heinäkuun 10. päivälle, kun menkoista se ois ollut 25.6.
Tuula kyseli meidän adoptiosta. Kyllä tässä nyt sitten niin kävi, ettei meidän perheeseen tule sitä pientä pikisilmää käkkärätukkaa. Kyllä on toisaalta tosi haikea olo. Me oltiin niin valmiiksi ajateltu kaikki ja oltiin tohinoissamme menossa Etelä-Afrikkaan hakemaan perheenlisäystä. Mutta niin ne suunnitelmat muuttuu. Uskomatonta mutta totta!
Iloista viikonloppua kaikille,
toivottaa Marju 6+1 ja Jennukka, joka on mummin luona hoidossa, kun on masu pipi