Pitääkö häälahjan antaneille / häissä olleille aina laittaa kiitoskortti?
Onko nykyisin yleistymässä tapa, että häälahjoista ei enää kiitetä? Meidän perhe on ollut tänä vuonna kaksissa häissä, huhtikuussa ja heinäkuussa, eikä kumpikaan hääpari ole laittanut kiitoskorttia.
Toisessa ostettiin itse lahja, noin 60 euroa, vaikka ei päästy häihin paikan päälle. Toisissa häissä oltiin itse paikalla ja sinne osallistuttiin kolmen muun tahon kanssa noin 200 euron kimppalahjaan.
Vähän olisin odottanut jo ihan muistoksia kiitoskorttia hääparilta, mutta eivät ole laittaneet.
En ole ollut kovin monissa häissä aiemmin, mutta aina on kyllä kiitoskortti tullut. Onko tapana, että enää ei laiteta kiitoskortteja niin herkästi?
Molemmat häät olivat ns. isoja häitä eli vieraita oli sata ja rapiat, toinen pariskunta tuttavia, toiset sukulaisia.
Kommentit (11)
Itelle vaan tullut sellainen olo, että onko toinen pari loukkaantunut saatuaan kimppalahjan (oikein hyvän tosin) ja toiset sitten loukkaantuneet kun ei päästy häihin, että kun pelkkä lahja laitettiin.
Ehkäpä vielä ennen joulua laittavat kiitoksen.
ap
Toinen pari on sitten lähettänyt kimppakiitoskortin kimppalahjojen ostajille.
Meille ei ole 3v sitten olleista häistä tullut kiitoskorttia. Kuuluuhan se tapoihin kiittää.
Mun mielestä kiitoskortilla kiitetään muistamisesta (eikä vaan lahjasta), ja muistamiseksi itse lasken senkin, että tultiin häihin.
Tosin mielestämme se ei ollut huonoa käytöstä, koska kyseinen perhe oli tuolloin velkajärjestelyssä, ja heillä oli oikeasti todella tiukkaa. Olimme iloisia kuitenkin, että pääsivät häihin, koska ovat meille tosi läheisiä.
9
Kutsuttiin sukulainen, mutta ei tullut, eikä laittanut lahjaa, eikä korttia, ei mitään. Ei sitten laitettu kiitoskorttiakaan, koska se olisi ollut mielestäni jotenkin tölväys. Jos olisi vaikka tekstiviestillä onnitellut, sitten ois laitettu kortti. Ilmoitti vaan ettei pääse.
Meillä yksi pari laittoi vasta joulun aikaan kiitoksensa eli joulukorttina tuli heidän häistä napattu kuva hääparista - samalla kortilla toivoteltiin joulut ja kiiteltiin kesän häälahjasta.
Ehkä saatte postia siis joulunaikaan tekin?
Oli mukana kirje jossa kerrottiin ensimmäisestä vuodesta
Meillä oli häät viime joulukuussa, mutta ei ollla vieläkään saatu aikaiseksi laittaa kiitoskortteja. Aikomus on kyllä hyvä ja toteutuukin vielä varmasti! Kyllä mun mielestä kuuluu hyviin tapoihin kiittää kaikkia häihin tulleita ja järjestelyihin osallistuneita.
Vierailija:
Kutsuttiin sukulainen, mutta ei tullut, eikä laittanut lahjaa, eikä korttia, ei mitään. Ei sitten laitettu kiitoskorttiakaan, koska se olisi ollut mielestäni jotenkin tölväys. Jos olisi vaikka tekstiviestillä onnitellut, sitten ois laitettu kortti. Ilmoitti vaan ettei pääse.
Meillä tosin kävi moka, että unohdin laittaa kiitos-kortin tädille, joka ei ollut häissä, mutta muisti rahalahjalla. Myöhemmin olen kyllä kiittänyt, mutta kuitenkin nolottaa vieläkin, että unohdin postitttaa kortin.