Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

clomit+terolut!

11.11.2007 |

Kopsasin tän tekstini tuolta lapsettomuus puolelta, jossa tätä kyselin...laitan tännekkin jos täälä oltas aktiivisempia:)

Kävin ultrassa ja munasarjat näyttivät pco-tyyppisiltä. Sain clomit ja terolutia olen kerennytkin jo yhden kierron käyttää (pitkiin kiertoihin). Mulla gyne sanoi, että clomeja käytettäisiin vain ehkä muutaman kierron ajan, että niiden kanssa on nykyään tultu varovaisemmiksi. Kysyisinkin galluppia, monta kiertoa olette clomeja käyttäneet ja millä annostuksella? Mulle gyne sanoi että tämä eka kierto mentäs yhdellä tbl/pvä ja ei tarvi ultraa, ja seuraava kierto 2tbl/pvä ja ultrattas. yllätys oli siis että niin nopsaan annostus lisättäs.

Toinen kysymys, olen skeptinen sen suhteen miten se ovulaatio tulee, jos tulee, eli kun mun pitäs alottaa terolut kp 15, niin mitäs jos ovis ei ole tullut..? Että kun clomia syö kp 5-9 niin miten nopsaan ovis sitten tulee jos on tullakseen...?

Entäs sitten kokemuksia meformin-lääkkeestä pco:n hoidossa raskautumiseen?

Kiitos paljon jos te kokeneemmat jaksatte kertoa kokemuksianne!

Niin ja meillä on siis esikoinen joka sai alkunsa aika nopsaan ja ihan luomusti.

Johanniina

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen syönyt clomeja useampaan otteeseen elämäni aikana :)

Esikoista tehtäessä, söin monta monituista kiertoa, ensin 1tbl annostuksella liian pitikään ja sitten tauon jälkeen 2tbl annostuksella, siitä tärppi 4.kierrolla.

Kuopusta haaveillessa kävin yksityisellä gynellä, 4.kierto 2 tbl annostuksella toi plussan.

Nyt kevättalvella aloitin clomit jälleen, " hoidossa" kunnallisella puolella. 4. kierto 2tbl annostuksella toi plussa, joka kuitenkin oli tuulimuna.

Ja nyt on toinen clomikierros menossa tm:n jälkeen ja annostus sama.

Mulle tehty ultria aina aika vähän, noin kerran, kun mulla vaan noi clomit toimiin tolla kahden annostuksella just niinkuin odotetaankin, joka kerta vain yksi follikeli ollut, muut kooltaan aivan minimaalisia.

Ja tosta teroluteista mulla semmonen kokemus keväältä, aikaisemmin ei ole olleet edes kokeiluissa, söin kolmena ekana kiertona teroja ovisplussasta parin päivän jälkeen 10 tbl 1xpvä, enkä plussannut, mutta tällä neljännellä kierrolla kesällä en enää syönytkään ja plussa siis tuli, joten jos minulta kysytään niin en jatkossa enää syö teroja lainkaan, samaa mieltä oli gyneni, jos kerran clomit aih. oviksen ja tasoittaa kiertoni niin mun ei ole järkeä lisätä teroja hämmentämään asiaa.

Tämä asia jakaa sekä käyttäjät että gynet kahteen leiriin, olen kuitenkin käsittänyt että joillekin on parempi yhdistelmähoito clomit+lugesteron, joka on " aitoa" progesteronia ja käytetään vasta ovulaation mennessä jo ohi. terluthan rupeaa " romuttamaan" kohdun limakalvoa, joten jos ovis on vasta esim. kp 17-19 niin kiinnittyminen on silloin kyseenalaista terolutia popsiessa..näin olen asian käsittänyt sekä luettuani asiasta paljon keskustelupalstoilta että gyneni mielipide on ollut sama.

Toivottavasti sait edes jonkinlaisen vastauksen kysymyksiisi.. :)

-poco-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla