Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella oli eilen laskettu aika, kyllä te pian pääsette tosi toimiin=)

Skusku1-Onnittelut vauvasta=)

KUINKA MONI lähdössä SEINÄJOELLE SYNNYTÄMÄÄN JOS EI RATKAISUA KIISTAAN TULE!?! Itse lähdemme sinne Vaasasta, kehuja olen kyllä paljon kuullut s-joen sairaanhoidosta!Mutta auttaako sekään vajaa miehityksellä?

Eiliset esikon synttärijuhlat meni paremmin kuin hyvin=)Nyt mä vaan odottelen et esikko heräis ja mentäis herättään isukki.

Turvotusta ruvennut tääläkin tulemaan jalkoihin oikein pistelee ja kutisee=)

Miehelle tuli eilen matkakuume illalla , mietimme kreetan haniaa toukokuun alussa=) Onkos marraksissa sielä käyneitä?

Niin se tärkein miksi päädyin koneelle Heräsin 06.15 käväisin wc:ssä ja sen jälkeen meinasin mennä takaisin nukkumaan niin alkoi kirvely ja polttaminen alapäässä etten saanut enään nukutuksi,nyt hiukan rauhoittui,mutta vieläkin epämiellyttävä tunne Onkos kellään ollut samalaista, tunne oli ihan sellainen että voisin kuvitella paikkojen olevan vähän auki, mutta tunteeko sitä oikeasti näin? Ja kyllähän mulla oli paikat jo muutamalle sormelle viime viikolla auki, mutta kanaavaa oli vielä 2cm.

Nyt kuuluu kolinaa esikon huoneesta, pitääs mennä kattoon heräskö se=)?

pähkinäneito rv 37+ 5

Vierailija
2/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Joo olipas eilen monella laskettu aika! Toivottavasti on yöllä päässeet tositoimiin.

Tänne ei erikoisempia, yöllä pari vessareissua ja jaloittelua mutta muuten vointi hyvä. Heräsin tosin jo aikaisin koristelemaan täytekakun, mutta painuin vielä pehkuihin. Mies sai " vauvalta" Iskä tossut ja isukki bokserit, tykkäs niistä ku ei varmaan aatellut että mitenkään juhlittais isänpäivään ku vauva on vielä mahassa.

Pähkinäneito kirjotteli siitä synnytyssairaala- asiasta. Just luin lehdestä, että meiän sairaalassa Keski-Pohjanmaan Keskussairaalassa ollaan synnyttäjät kotiuttamassa pikavauhtia lakon vuoksi. Jo samana päivänä potkitaan kotiin jos vauvalla kaikki ok.

Vähän hirvittää kyllä. Viimeks olin 5 päivää ja olin itse ajatellut nyt olla ainakin pari päivää vaikka kaikki olisikin kunnossa.

No saa nähä kuinka käy.

Eipä tänne tosiaan erikoisempia. Tsemppiä vaan sektioon menevälle, eiks jollakin ollut huomenna aika?

Ois muuten näin uutena kiva jos jaksaisitte lyhyen esittelyn itsestänne näpytellä=)

Sunnuntain jatkoa!

T: Laalaa ja " Keke"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald; Kiitos tsempityksistä..kun ei oo siunattu pitkällä pinnalla niin ei sit oo..:( Tsemppiä siullekin vaivoihin, pistä vaan miehelleskin kova sana, et nyt halipusuttelua ja jälkojen hieromista, jos siltä tuntuu..

Meijän on pitänyt miehen kans pitää pieni juttelutuokio kummankin raskauden aikana, kun se ei vaan älyä et miulla nousee halipulamittari, ja se vaan olla möllöttää:) On se sitten vähän paremmin alkanu paijaamaan..

Pähkinäneito; Me ei olla matkusteltu missään, ite en oo käyny ees Ruotsissa.

ON; Viime yönä taisin tuntea parit sukkapuikot tuolla alaosastossa, muuten sainkin nukuttua iha hyvin, veskiinkin nousin vasta puol 7 ja sitten nukuttikin ysiin asti..

Mies vetäs kyl ennätyksen..se nukahti tyttöö nukuttaessa ilallla joskus vähä ennen 9..no, nyt aamulla ysin aikaan mies vaan kääns kylkeensä ja jatkoi nukumista::) Mistä sitä unta riittää tuollakin..jospa se kerää unta varastoon, jos joutuu vauvan kans valvomaan..;)

No, muuten ei uutta auringon alla..ai nin, tännekin tuli vähän lunta..tyttö ihan innoissaan:)

Milenna ja rv 40+1

Vierailija
4/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viimestä päivää raskaana.. Jaiks! Mulla tosiaan on huomenna sectio ja kyllä oikeesti jännittää!!!

Oma napa ihan jees. Ei sitä viitsi valittaa, kun tietää, että huomenna tämä loppuu =) Ihan outoa.

Mäkin kiinnitin huomiota, että eilen oli monella la! Kyllä se aika äkkiä kuluu ja pian on teilläkin nyytit sylissä!!! Ties vaikka jo huomenna ;-)

Jaksamisia ja pitkää pinnaa vielä viimesille metreille! Tulen sitten kertomaan oman synnytystarinani ja tietenkin sen että kumman me saimme =) Nyt täytyy vielä mennä laittamaan kaikki valmiiksi, että mies pärjää täällä sen muutaman päivän kun joudumme sairaalassa olemaan!

Yazmin rv 38+3

Vierailija
5/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi kiitos tsempityksestä =)

Mä luin jostain uutisista, että lakon aikana synnyttäjiä tarkkailtaisiin 6 tuntia synnytyksen jälkeen ja sitten kotiutettaisiin. Voi hurja =/ Toivon todella sydämeni pohjasta, ettei mitään lakkoa tulisi vaan saataisiin sopu mahdollisimman pian aikaan!

Toivoit pientä esittelyä! Täällä 26 vuotias äiti Pirkanmaalta! Kolmatta odotellaan.. Aikaisemmat lapset ovat 3/04 ja 6/05. Kotona olen esikoisen syntymästä asti ollut ja täällä aion jatkaa =)

Eiköhän se ollut siinä =)

Terkuin Yaz

Vierailija
6/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen, et Jorvin synnäri menee kiinni (jos lakko tulee) ja matka pitäis siis suunnata joko naistenklinikalle tai kättärille. Missään ei kuitenkaan lukenut, että kumpaan. Onko jollain tietoa? Näin Vantaalaisena ei neuvolassakaan oikein Jorvin tilanteesta osata kertoa. Ja miten jos synnytys käynnistyy sunnuntaina (siis viikonpäästä) niin eihän ne voi sitten Jorvista kesken synnytyksenkään pois potkia??

Käännetäänkö ne Jorvin synnärin puhelut vai pitääkö itse arpoa naikkarin ja kättärin väliltä? Voisko joku laittaa niitten numerot, niin olis mulla yks stressi vähemmän, Kiitos.

Ja mulle sopii todella hyvin nopea kotiutus. Esikoisestakin olisin ollut valmis lähtemään kotiin samantien, kun esikoinen joutui lastenosastolle oli tosi haljua olla itse toisella osastolla kuuntelemassa huonekaverin muksun huutoa. Mutta jääpi nähtäväksi.

Olipas omanapaista ja lähinnä tota lakkopohdintaa. Laskettuun aikaan on vielä tasan viikko, joten lakko alkaa tosi huonoon aikaan. Pitäis varmaan alkaa siivoamaan ahkerasti. Saunominen on kipsin kanssa hankalaa ja siivoaminenkin tekee tiukkaa. Se kolmas ässä taas tyssää esikoisen hampaiden puhkeamisen aiheuttamiin huonoihin uniin. Mutta ehkä ens viikolla kuitenkin.....

Ja onnittelut kaikille jakautuneille ja tsemppiä kohta lähteville. Voi kunpa minäkin... Mutta ei edes supista, muksu on vain saanut jostain ylimääräistä potkuintoa, kuten joku muukin kirjoitti joku päivä sitten. Miten se edes mahtuu, tässä vaiheessa esikoinen vain punkesi suuntaan ja toiseen. Tänään on jo ainakin kerran vaihtunut selkäkin mahan puolelta toiselle.

Rontsukka

Vierailija
7/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei niin ihmeellisesti olla juhlittu..Mammasta vähän veto pois.:) Mutta sai isukki aamulla aamiaisen sänkyyn, lapsilta kortit ja arpapaketin. Meillä on täällä kotona nyt ässä-arpavoittaja, raaputti kokonaiset 4,50e.:)

Omassa olossa ei muutosta suuntaan eikä toiseen.Vaikka oishan se aika huolestuttavaa,jos tästä alkais vielä taantumaan.Toivoisin sydämeni pohjasta, että lapsi nyt älyäisi syntyä ensi viikon puolella.Kovasti olen masulle puhunut asiasta, mutta eipä tuolla ole ollut mitään vaikutusta.

Yazminille tsempitykset huomiseen! Meidän aikaisemmat lapset on muuten syntyneet kanssa 03/04 ja 06/05. Pisti vaan simmuun, että aika hauska sattuma.:)Ja olen kanssa 26v.

Olikos se Rontsukka(anteeksi,jos nikki väärin), joka Jorvista kyseli. Jos olen oikein käsittänyt, Jorvi ei ota enää keskiviikon jälkeen uusia synnyttäjiä sisään. Naikkarin ja Kättärin ja Jorvinkin numerot löytyy sivuilta www.hus.fi. Sieltä löytyy myös numerot, joista voi kustakin noista sairaalasta kysellä, miten siellä lakon aikana toimitaan. Mitenköhän tuo Jorvin äitipoli mahtaa ensi viikolla toimia..Mietin vaan noita yliailaiskontrolleja. Mullahan eka kontrolli osuis vasta viikon päähän sunnuntaille, joten luultavasti pitäis perjantaina mennä, jos tää vauveli nyt vielä kauankin meinaa masussa köllötellä.Mikäli tuo äitipoli on toiminnassa.

Mukavaa isänpäivänjatkoa kaikille!

kk81 ja kaiffari rv40+5

Vierailija
8/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla ilmoittautumaan, jottei kukaan erehdy luulemaan, että olisin jo synnyttämässä. Kunnollisia supistuksia ei ole juurikaan tullut, mutta sellaista menkkajomotusta tuntuu varsinkin alaselässä. Vauva myös liikkuu melko paljon ja se saa kyllä jonkinmoista supistusta aina välillä aikaiseksi. Harvoin tällaisesta vellovasta jomottavasta olosta nauttii, mutta pakko sanoa, että nyt nautin. Voin kuvitella, kuinka synnytys lähestyy koko ajan. Viikon päästä ei varmaan paljon enää naurata, mutta se on sen ajan murhe:)

Nyt taidan kipaista kokoilemaan pinnasänkyä, joka äsken saatiin vihdoin kotiutettua äitini luota. Ei turhan aikaisin.

Supistelemisiin! Pepi 39+5

Vierailija
9/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yazminille tsemppiä tosiaan huomiselle..voi, teil on sitten nyytti maailmassa:)

Meijän esikko on 04/05 tyttö ja isännän kans ollaan kumpikin 24v. Ja Itä-Suomesta. Kukas niitä tietoja kyselikään..?

Huoh, ei uutta tänne napaan..

harmittaa kun en ekaa erää jääkiekosta vaan katoin että se alkaa vasta seiskalta:( No, tuskin siinä mitään suurta hukkaan meni..

Tein sittenkin miehelle isänpäiväkakkusia..ei niillä mitään oikeeta nimeä oo, kasasin vaan kaikkee, mitä sattui kaapeista löytymään:)

Mahtaa meis ihmetellä illalla kuhan töistä tulloo..

Tuntuu että sekä miulle että tytölle on nuha taas tulossa, tyttö aivastelee ja nenä tuntuu vuotavan. Kuitenkin vaan vaippasillaan haluis juoksennella, ja meijän kämppä ei mikään maailman lämpimin oo..ei ees patterit vielä päällä. ei oo isännöitsijä laittanu..

Vierailija
10/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vain kertomaan, että synnyttämäänhän sitä torstaina lähdettiin. Puoli yhden maissa pistivät vielä sairaalasta kotiin, kun supparit oli niin heikkoja eikä ollut varma, tihkuiko lapsivettä. olin kyllä kirjattu sairaalaan sisälle, mutta sanoivat, että ellei 2-3 tunnin aikana ala tapahtua niin kirjataan ulos, että käykääs jossain. Käytiin grillillä syömässä ja ei kun takaisin sairaalaan. Ennen kuin oltiin perille päästy niin oli supparit jo niin kovia, etten tahtonut päästä kävelemään ja tyttö siis syntyi 8.11. klo 15.03. Paino 3230g, pituus 49,5 cm ja pipo 34 cm. Kerron tarkemmin paremmalla ajalla, tissitakiainen kaipaa syliä.

Harmon rv 0+0 kera kahden tytön

Vierailija
11/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantuoksuista ihanaa arkea sinne toivottelen teille!!!

Itse olen huomenna menossa yliaikaiskontrolliin ja toivon etten sieltä pääse ennen pois kuin vauva kainalossa. Huomenna siis 12 päivää yli lasketun ajan. Kun se 10.pv osui just lauantaille niin sain ajan vasta nyt maanantaiksi....eivät siis ottaneet jo perjantaina :(

Tänään on mukavasti mennyt aika isänpäivää viettäessä, joten ei ole hermoillut huomista ollenkaan. Kohtahan tässä jo onkin aamu. Joku pyysi kertomaan jotakin itsestään,joten jospa vähän jotain kertoilisin...

Odotan siis ensimmäistä lasta. Ensimmäinen kummankin puolelta, joten tulevat mummot ja vaarit siis innoissaan ;)

Ammatiltani olen lähihoitaja ja vanhusten parissa työni. Satakunnassa asustellaan ja kotona haluaisin vauvan kanssa olla mahdollisimman pitkään. Katsotaan nyt miten sitten lopulta käy....

Ai niin ja tuosta paljon puhutusta Tehy jutusta on pakko sanoa sen verran ettei se ole LAKKO vaan joukkuirtisanoutuminen. Hoitajat siis lopettavat täysin työsuhteensa ellei sopua tule sitä ennen. Lakon jälkeenhän palataan aina töihin takaisin, nyt loppuu koko työsuhde.

Tuntuu siltä ettei tämän maan päättäjät ja muutkaan ihmiset täysin ymmärrä tilannetta eikä sitä kuinka tärkeä ammatti se on ja siitä todellakin kannattaa maksaa. Ilman noita irtisanoutuneita olemme todella pulassa myös tästä eteenpäinkin!!

Käsittääkseni kuitenkin kaikki kynnelle kykenevä työvoima käytetään turvaamaan tärkeimmät asiat eli päivystys, synnytykset, tehohoito jne...eli toivotaan, että hoitoa saamme siellä synnytyssalissa ja sen jälkeenkin.

HHmmm...tulipas tästä nyt saarna....noh, ilmoittelen huomenna jos pistävät mut vielä kotiin!

Dragondream 41+4

Vierailija
12/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on isejä juhlittu eli ensin kotona tyttöjen kanssa onniteltiin miestä ja sit mentiin mun papalla (äidin isä) ja siellä onniteltiin myös mun isää. Herkkujaki on tullu vedettyy aamusta alkaen.

Viime yö oli sellanen et luulin jo et tulee lähtö synnyttämään tai ainaki näytille: supisteli moneen kertaan kipakasti ja yhen erittäin kipakan supistuksen jälkeen meni masu ihan kuralle. Supparit kuitenki loppu ku olin saanu masun tyhjennettyy joten kovempia odotellaan. Tänään on olo ollu jotenki vaikee: masua juilii, alaselkää särkee, itkettää, väsyttää ja kaameen malttamaton fiilis. Jos ens yönä ei tuu lähtö synnyttää ni todella toivon et saan nukuttuu kunnolla. En mä kohta jaksa synnyttää jos yöt menee supistelujen parissa ja vessassa ravaten ja aamulla on olo ihan naatti :(

pähkinäneito: Mulla on alapäässä ollu tänään ihan ihme tunne kans. Jotenki jomottaa ja on sellanen höllä olo...onpas vaikee kuvailla! Ehkä meillä on paikat tosiaan jonki verran avautunu ja jos pääsis kohta synnyttää...

LaaLaa04: Täällä 30v äiti Espoosta ja miehellä on ikää 32v. Meillä on tytöt 02/02 ja 03/04. Tyttöjen välissä oli keskenmeno. Kotona oon ollu esikoisen syntymästä asti ja todella oon nauttinu kotiäitiydestä :)

--Yazmin--: Tsemiä huomiseen sektioon! Sulla on sit varmasti vauva huomenna sylissä :) On se jännä tunne ku tietää millon vauva syntyy ku on suunniteltu sektio: mulla ku oli kuopuksen kohdalla. Nyt on jännää odotella et millon synnytys alkaa.

Rontsukka: Mua on alkanu stressaa toi lirtisanomisuhka! Mä niin haluisin Jorviin synnyttää ja ottaa aivoon jos joutuu johki muualle lähtee. Kai se on niin et lähdön tullessa täytyy soitella et kummassa on tilaa, Naistenklinikalla vai Kättärillä. Mä taas en haluu kotiin nopeesti. Tiiän et joudun sit heti kotihommiin ja tytöt (varsinki esikoinen) on välillä aika villiä sorttia joten ensitutustuminen vauvaan sairaalassa ihan kaikessa rauhassa ois luxusta. Sitä paitsi ois ihanaa ku sais ruoat nenän eteen ja joku seurais omaa ja vauvan vointia. Meillä taitaaki sit olla sama laskettuaika ja tosiaan irtisanomisuhka osuu pottumaiseen kohtaan :( Jospa me päästäis jo sitä ennen synnyttää...

Harmon: Onnea tyttövauvan syntymän johdosta!

Dragondream: Toivotaan että tuut seuraavan kerran kotiin vauva sylissä!

Mies meni jo sänkyyn mut sitä kolmatta ässää on turha ees pyytää...itkettää jo seki et aina mä jään vikaks istuu tänne olkkariin ku muut jo sängyssä...Ois varmaan paras mennä tänään ajois nukkuu ni näkis asiat vähän valosammin huomenna.

Tarald ja tiitiäinen 39+0

Vierailija
13/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HARMON: Taisit olla ainut VKS:ssä synnyttänyt/synnyttämään menossa marraskuisista lisäkseni, jos nyt en esittelypinkasta ihan väärin muista.Saitko palvelua suomeksi? Itseä hermostutti esikon aikana suomenkielen taidottomuus tärkeissä tilanteissa mm. lääkäriltä joka parsi minut kiinni, yritin häneltä kysellä vauvan voinnista joka kiidätettiin tehohoitoon hän ei osannut vastata mitään. Onneksi kuitenkin kätilöni tuli hetken päästä raportoimaan tilanetta minulle.ym. Tilanteita tuli paljon jolloin mm.lääkärit eivät puhuneet suomea.

Vaikka taitaa tuo kieli asia olla aika pieni nyt noihin irtisanomisiin verrattuna.

Saas nähdä pääsenkö itse edes sinne vai seinäjoelle?

Olen kyllä tullut kärsimättömäksi, johtuneeko siitä että esikko syntyi ennen 37viikkoa ja nythän ollaan jo hurjasti yli kun ollaan 37+5 heh!

Anteeksi mun huokailut kun täälä melkein kaikki on mua pidemällä niin eihän mulla olis ede soikeus vielä huokailla, mutta kun sitä on vaan niin kärsimätön ja ne irtisanomisetkin pistää toivomaan että syntyisi ennen ensiviikonloppua=) Onneksi keskiviikkona on ultra josta varmaan selviää paljon, missä vaiheessa mennään=)

Huomenna joku meni sectioon ,paljon onnea ja zemppiä sinne=)

Tarald: Tiedän miltä susta tuntuu,kun meillä ainakin mies pakkaa välillä unohtaan että tässä kaipais hiukan huomioo edes juttukaveria jos sitä sais edes viimeisillään olevana, mut ei silloin kun sitä eniten tarvitsisi=(

Dragondream: Hui kun sulla on jo mahtavat viikot, kyllä sä varmaan sisälle huomenna jäät!

Jos mun teksteistä jää kirjaimia tai välimerkkejä pois johtunee se siitä että näppis on aika heikos hapes=(

pähkinäneito 37+5

Vierailija
14/14 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIELÄ TARALDILLE: Mulla supisteli myös kovastikkin tänään ja sanoin jo miehellekkin josko sitä pian sais lähtee, sit kävin kakalla ja se niistä suppareista...

LISÄÄ TOIVOIS MYÖS=)