Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Marrasmasujen lauantai**

10.11.2007 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli sepä se..eikä tunnu yhtään siltä..plääh. Ois se nyt pitänyt jo esikon ajoilta tietää, ettei tää mamma ala jakaantumaan ennen kuin on ihan pakko.

Alaselkä on vähän kipee, se voi johtua ihan vaan et selkä on huonossa asennossa ollut ja tuotakin esikkoa pitänyt vähän nostella. Eilen illalla vihloi taas iha pikkisen tuone alapäähän, mutta eipä sekään mitään auta..Yritin eilen illalla miestäkin houkutella hommiin, mut tais uni voittaa sit kummatkin :(

Jospa tänä iltana koittais paremmalla onnella..tosin nytkin herätty jo kuudelta, mies vielä aiemmin ku aamuvuoroon meni.

En tiiä millä sen savustais ulos, pitäs taas siivota ja ostoksillakin käydä..voipi kyllä olla ettei oikeesti näihin miun vauvoihin auta ku aika ja käynnsityslääkkeet:(

Anteeks valitus heti aamusta, onhan teitä jo pidemmälläkin olijoita..

Milenna ja Onni-Ilona rv 40+0 *nolona poistuu*

Vierailija
2/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulivat eilen illalla. Onhan mulla toki tuolla kaupoissa rampatessa ja muulloinkin ollut joitain hetkiä, että on supistellut ja selkää varsinkin polttanut, mutta eilen illalla supisteli vartin välein ehkä pari tuntia. Ei tehnyt kovinkaan kipeää, mutta toivo heräsi, että tämä vauva tajuaa syntyä ennen lakkoa ja omatoimisesti. Aamulla vessassa käydessä tuli paperiin sellaista tuhrua, josta viikoilla 6-10 sain niitä " sydänkohtauksia" . Jotain siis ehdottomasti tapahtuu. Tätähän voi jatkua vaikka pari viikkoa, mutta toivo on nyt herätetty. Äsken tuli yksi supistus. Ei taaskaan kipeä, mutta kesti varmaan lähemmäs minuutin. No onpahan ohjelmaa tänä harmaana päivänä, kun laskee ja tarkkailee. Poikien kanssa vois kohta laittaa sadekamppeet päälle ja lähteä ulos ihmettelemään lätäköitä.

Pepi 39+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi satamaan lunta ja sakeasti tuleekin....ei vaan taida kauan maassa pysyä kun on lämmintä.

Milenna: Samanlaiset tunnelmat ovat täälläkin....tuntuu ettei tää pipana tule ikinä ulos. Eiköhän kuitenkin....odottaminen on vaan niin tuskaa.

Eilen tuli joitakin supistuksia, mutta ei niin kipeitä...pläääh

Tänään pitäisi vielä siivota ja sitten lähteä 1-v. synttäreille. Jospa se aika kuluis vähän paremmin kun on ohjelmaa. Huomenna päivä meneekin sitten isiä onnitellessa. Maanantaina sitten polille katsomaan tilannetta. Jokohan se vauva häädetään yksiöstä pois??

Tsemppiä kaikille marrasmasuille...eipä tosiaan kenelläkään niin pitkään aikaa enää mene vauvojen syntymään.

Dragondream 41+3

Vierailija
4/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketteko suppareiks semmoiset menkapolttelut, jotka tuntuu saavan masunkin toimimaan? Masukin saattaa tuntua sillon kovemmalta? Vai onko teillä kipu erilaista supparien aikaan?

En näköjään osaa kuitenkaan olla täältä poiskaan..

Vierailija
5/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka päivä kai tuo alkaa jo olla...

Täällä suli kaikki lumet pois ja on taas niin masentavaa...:(

Eilen illalla supisteli saunan jälkeen jopa kaksi tuntia ja luulin jo et alkais vihdoin syntymään mut mitä vielä! siihen ne sitte loppu!

Tänäaamuna tullu 2 kipeetä supparia....hohhoi....!!!!!

Enpä kyllä rehellisesti sanottuna tiedä et miten hermot kestää...

Silloin 39 viikolla vauvaa arvioitiin jo 3.8 kiloseksi joten ois isompi ku aikasemmat ja sehän tässä huolestuttaa et kuinka ISO....:O

Vai ennenaikaisen synnytyksen uhka......pah.....ois vaan pitäny luottaa itseensä ku sanoinki terkkarille silloin, et en kyllä usko, ennenku näen..:D

Jospa sitä koittais keksiä jotai tekemistä ettei ihan vaan synnytys pyöris mielessä......

Jaksamista kaikille!!

-Marika ja Vaavi rv 40+4

Vierailija
6/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milenna: Kyllä mä ainaki lasken kaikki " kiristävät" ....:)

En oo ihan varma mitä tarkotat mut eikö ne supistukset usein saa vatsanki toimimaan samalla..?

Vierailija
7/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milenna: Mä en aina laske noita menkkatuntemuksia suppareiksi. Joskus mulla kestää ne pari tuntia putkeen niin tuskin ne sillon suppareit aon. Joskus ne tulee kyllä aaltoina ja maha menee kovaksi niin silloin kai ne niitä supistuksia on. Mutta minä oon kyllä edelleen sitä mieltä että yhtään kunnon varsinaista supistusta en oo tuntenut, vaikka noita menkkakipuja on ollutkin, kun eivät oo kipeetä tehnyt. Kai mä sitten odotan että alkavat kunnolla ja kerralla. Tänään on kyllä taas kipuillut ja pari nipistävää supistustakin on tullut, mutta minun mielestä ne ei vieläkään oo kunnollisia. Vaikka mistäpä minä tiedän kun esikoista odotan... ja mulla kyllä kans lähtee tuo suoli aina toimimaan jos niitä useampia tulee.

Vierailija
8/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ekaa kertaa toivon, että pikkuinen malttaisi sittenkin pysytellä yksiössään vielä vähän. nimittäin eiliset synttärinvietot kääntyivätkin vähemmän miellyttävään suuntaan kun keskimmäinen lapsi sairastui mahatautiin. Ja niin kun mä olin toivonut, että ainakaan SITÄ tautia ei nyt tarvitsisi vastaanottaa just ennen vauvan syntymää tai heti sen jälkeen. Tauti ei neidillä ollut kovin kova, mutta se onkin ollut meistä " paras" mahataudin sairastaja aina. Nyt sitten odotellaan vaan uusia sairastajia... Esikoinen jo mahaansa tänään on valitellut - taudista tai sitten sympatiasta. Että ketuttaa. Ja ei voi olla miettimattä, millaista olisi synnyttää kesken taudin tai heti sen jälkeen tai niin että mies on kipeenä tai tai tai No joo, mä tiedän että kauheempiakin kohtaloita on, mutta kuopuksen sanoin: " MUA HAMMITTAA KOVASTI!"

Napaan ei kuulu (onneksi) mitään. Tänään ei ole juurikaan supistellut. Mutta saattaahan se olla tyyntä myrskyn edellä...

Parempaa viikonlopuua muille ja onnea taas uusille vauvoille!

A-K, tasan 40vkoa

Vierailija
9/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan vastauksista tuohon supparikysymyskeen..ei miulla sit varmaan oo mitään " oikeita" suppreita ollu, tai ainakaan pahoja, ku liikkumaankin on pystynyt samaan aikaan..sen verran esikolta muistan et teki kyl vaan mieli nojaila seinään ja hengittää ku oikeen supisti:) Olin sillon saliin kävelemässä..mutta kun sitä tunnetta ei kuitenkaan kunnolla muista.

Vierailija
10/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Täälläkin sateisen harmaata lauantaita vietellen...ja jotain konkreettista synnytyksen lähestymisen suhteen odotellen...tosin eilen lähti kyllä limatulppa, mutta sen jälkeen onkin ollut hiljaista, ei tietoakaan kipeistä suppareista tmv. Tää odottelu ei ole oikein mun heiniä, varsinkin kun nlassakin mulle on puhuttu jo kuukauden päivät, ettei tämä vauva kyllä laskettuun aikaan asti masussa pysy!! Jooo-o, eipä niin...kovin tuntuu olevan lokoisat oltavat vauvalla kun ei tähänkään päivään (kauan odotettuun sellaiseen...) mennessä ole antanut merkkejä halustaan tulla jo tähän maailmaan!! Nooooh, kuten olenkin kaikille kyselijöillekin vastaillut viime viikkoina, että " kuulostellaan ja kattellaan!!"

Pitkäjänteistä odottamista ja tsemppiä itse koitokseen kaikille pian vauvautuville!! :)

Sugarbabe & rv 40

Vierailija
11/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut kaikille jo nyyttinsä saaneille.

Mullakin olis tänään ollut se virallinen laskettu aika, mutta pikkukaveri oli ajatellut toisin.

Eli meillä ollaan tänään jo 2 viikon ikäisiä. Vauva-arki on ihan mukavasti mennyt, välillä väsyttää, mutta kyl se väsymys katoaa kun tota söpöläistä katsoo.

Synnytystarinaa en ole vieläkään ehtinyt kirjoittamaan, vaikka ei se kovin pitkä tarina olekaan kun kaikki tapahtui niin vauhdilla.

Mut nyt mun sylissä pärisee siihen malliin et se on vaipan vaihdolle mentävä.

Tsemppiä vielä keran kaikille kokonaisille, kyl te pian saatte kaikki nyyttinne ehkä nopeammin ku arvaattekaan.

Oikku ja pikkupähkinä 2vko

Vierailija
12/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihan niinkuin ennustivat. Kaynnistys aloitettiin torstaiaamuna klo. 3.30, tytto syntyi 13.26. Strategiset mitat olivat 3880g, 53cm ja hattu 36cm. Paasimme perjantaina jo kotiin ja nyt opettelemme elamaa kaksilapsisena perheena. Kirjoittelen kohtapuolin kertomusta synnaripuolelle.

Tsemppia loppusuoralle oleville!

Skusku

Vierailija
13/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuo menkkakivut on sellasia paremminkin jomotuksia ja vihlaisuja tuolla alavatsalla. Enkä niitä kyllä supistuksiksi laske, sillä supistukset tuntuu lähinnä tuossa navan korkeudella. Niinkuin maha menisi " krymppyyn" (meilläpäin sanottuna) elikkä siis kiristää ja tuntuu pinkeältä ja tavallaan vähän " sattuu" . Joka tapauksessa niitä tulee edelleen liian vähän eikä kipeitäkään, joten kotosalla vieläkin vaan odotellaan......*huoh*

Dragon 41+3

Vierailija
14/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen aamulla tunsin muutaman liikkeen ja sitten koko päivänä ei mitään. Tänään aamulla sitten muutama liike mutta ei neljän tunnin aikana kun lepäsin niin mitään liikettä. Kävin sitten messuilla hoidoissa ja taas lepäsin muttei mitään. Soitin jorviin ja kehottivat tulemaan tarkistukseen. Liikkui pieni hyvin kun ultralla katseltiin ja virtaukset ja lapsivesi oli ookoo. Mutta vaikka näin liikkeet kuvassa ei ne kuitenkaan tuntuneet. Tähän asti siis liikkeet olleet todella tuntuvia. No pääasia että kaikki oli hyvin :)

Jorvi meneekin kiinni jo keskiviikkona eli synnytys tapahtuu sitten naistenklinikalla tai kätilöopistolla. Muistaakseni taraldkin oli jorviin menossa? Juttelin kätilön kanssa ja kertoi että naistenklinikan 90:stä kätilöstä töihin jää 15 ja sitten lisäksi tulevat ne jotka ovat määräaikaisina.. Voi olla että pikkuista kiirettä pitää. Sopisivat nyt...

Milenna: Ne menkkamaiset jomotukset kuitenkin pehmittävät ilmeisesti kuitenkin (mulla ei ole muuta ole ollut ja on jo lyhentynyt kohdunkaula ja pehmeä on) kohdunkaulaa joten ei niistä turhaan tarvitse kärsiä :)

Supistuksia niitä toivoville!

Kukka ja pikkukattila 38+4

Vierailija
15/15 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voiki olla taas väsy fiilis: mies vaan tuijottaa sohvalla telkkaria ja nyt vasta pääsin ite istuu. Oltiin tosiaan mun vanhemmilla yökylässä ja siellä meni kivasti. Yöllä supisteli useeseen otteeseen mut siihen taas jäi...Tänään päivä kulu kierrellen Isossa Omenassa ja sain ainaki ostettuu kuopukselle kunnon rukkaset :) Jätskilläki käytiin Spice Icessa ku olin luvannu viedä tytöt joku päivä. Illalla tuli miehen äiti ja lähti tossa tunti sit ja nyt oon ihan poikki. Odotin pientä kutitteluu tai hierontaa mieheltä mut eipä taaskaan irtoo...ei taida irrota mulle yhtään mitään...ottaa niin pirusti päähän ku en hellyyttä saa vaikka koitan kovasti pyydellä!

Mulla on ihan kaamee tää turvotuski ja vaikee toimii oikeen käden kaa normaalisti. Onks kellään muulla kovaa turvotusta ja pisteleekö käsiä vähän väliä?

Ai niin oon laittanu viikot aina väärin eli siis 1 päivä enemmän oon ite laittanu mitä ois neuvolakortin mukaan. Ite katoin netistä jonku laskurin mukaan ja sen mukaan tänään ois 39+0 mut neuvolakortissa lukee et tänään oiski 38+6 joten siirryn tähän neuvolakortin mukaseen laskentaan vielä viime metreillä vaikka vaan päivän heittääki...

Milenna: Mä oon ainaki laskenu supisteluiks sellaset polttavat menkkakivut joiden aikana masu kovettuu ja olo on vähän ikävän tuntunen. Masu tosiaan usein tuntuu toimivan näiden suppareiden jälkeen.

Milenna, Sugarbabe & Aarni-Kerkko: Tsemiä loppuodotukseen vaikka la onki just nyt! Kyllä se vauva pian syntyy vaikka malttamattomana mäkin käyn ja la sentään vasta viikon kuluttuu!

Pepi3: Ehkäpä piankin pääset synnyttämään ku on jo supisteluja ja tuhrua tullu.

Aarni-Kerkko: Toivottavasti teille muille ei vatsatauti tuu ja keskimmäiselläkin menee pian ohi! On kyllä ällö tauti :(

Skusku1: Onnea tyttövauvan syntymän johdosta :)

--KUKKA--:Voihan helevatti jos tehyn irtisanomiset toteutuu. Mä haluisin niin synnyttämään Jorviin ja jotenki masentaa ajatella et jos kätilöillä on kiire Naistenklinikalla tai Kättärillä et millasta on olla jossain ihan tuntemattomassa paikassa. Kaikesta sitä pitääki ite stressata loppuraskaudessa...Ärsyttävää!

Tarald tosi turvonneena ja tiitiäinen 38+6