Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri ei maksa minulta ostamiaan vauvanvaatteita...

09.11.2007 |

Höh, ei sitä näköjään kannata kauppaa tehdä kavereiden kesken! :/ Ainakin jos haluaa kaverina edelleen pysyä.

Yksi kerhokaveri osti minulta pari viikkoa sitten ison kassillisen käytettyjä vauvanvaatteita ja nyt on sitten erinäisin syin vitkuttanut maksamista. Lupasi maksaa tilisiirtona, mutta eipä ole suoritusta kuulunut. Käydään samassa perhekerhossa, niin varmaan tullaan vielä näkemään toisiamme, joten tosi ikävää jos/kun jää tämmöinen kaivamaan hampaankoloon.

On kuitenkin ihan merkittävästä summasta kysymys, 45e! Viimeksi puhuttiin 5pv sitten puhelimessa ja lupasi silloin, että maksaa. Laitoin sitten eilen hänelle tekstarin, että voisiko maksaa kun suoritusta ei näy, mutta ei ole kuulunut mitään vastausta.

Ihan ystävälliseen sävyyn olen asiasta omasta mielestäni jutellut, enkä ole jankannut tai hiostanut maksun kanssa. Ei nyt haluaisi tämmöisen takia kränää, kun samassa perhekerhossa kuitenkin jatkossakin varmasti vielä nähdään. Ei me mitään sydänystäviä olla, lähinnä " hyvänpäiväntuttuja" mutta väleissä olis kuitenkin kiva olla. Miten tässä nyt oikein toimisi? Tosi ikävä tilanne! :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyttiin sitten siihen lopputulemaan, että ko. tyyppi ei maksa mitään vaan palauttaa vaatteet minulle. Mutta uusi hankaluus jo siinäkin! Hän valittelee, ettei pysty niitä itse heidän varastostaan hakemaan ja että mies hakee ne sitten kun ehtii. Ja kun _mitään vastausta ei saa sille, että milloin se sitten ehtii!

Ei ole minun vika, jos ne on jossain vaikeassa paikassa hänelle. Minusta se on ihan hänen oma asiansa hankkia sitten siihen joku joka ne vaatteet sieltä varastosta hakee, jos ei itseltä onnistu. Hän sitten tarjoaa sitä vaihtoehtoa, että jos minulla on kiire saada ne vaatteet, niin voin ITSE käydä ne hakemassa. Pitää mennä jonnekin ryömimään vaikeaan varastoon ja kaivelemaan kymmenien laatikoiden seasta. Siis tekisikö joku oikeesti noin, menisi tonkimaan toisen varastoa??? Eikö se ole nyt tuon ns. " ostajan" vastuulla palauttaa ne vaatteet minulle ja ihan kohtuullisen nopeastikin, kun kerta ei maksakaan.

Juups, ja ihan kuin tässä ei olisi tarpeeksi, niin sitten tämä " kaveri" vielä on alkanut mustamaalaamaan minua muille kavereilleen. (Sanoo mm. että pyydän tosi paljon käytetyistä vaatteista ja oikeasti kun myin tosi halvalla tosi hyväkuntoisia vaatteita!) En minä tuossa nyt niin hirveästi menetä, ei ne hänen muutkaan kaverit ole minulle mitään sydänystäviä. Mutta ottaa päähän silti, kun sitten ne muutkin alkaa kyräilemään minua kohtaan - ja ihan syyttä suotta!!!

Vierailija
2/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hankaluuksien vuoksi tehnyt sellaisen periaatepäätöksen, etten enää tee kavereiden kanssa kauppaa. Kun aina on fiilis, että pyytää liikaa ja on jotenkin kerjuulla niiden rahojen saamisen kanssa. Helpompaa tehdä kauppaa vieraiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut aika selvä tapaus.... Hei kuka nainen ei saa muovipussillista vaatteita varastosta ilman miestä :D Ei ole ollut aikomustakaan maksaa niitä....

Vierailija
4/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan enää ikinä tee mitään kauppaa tuttujen kanssa. Siinä tulee tosiaan sellainen fiilis, että aina pyytää liikaa vaikka miten halvalla myis, ja rahojen pyytely on tosi noloa molemmille.

Vierailija
5/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka on jo myynyt ne kalliilla eteenpäin...

Vierailija
6/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu päädyin ratkaisuun koska ILMAISEKSI en halua antaa

ja meillä kans esiintynyt tuota vaikeutta rahojen saamisessa.

Myyn tuntemattomille joilta olen tällä hetkellä ainakin

saannut kunnon hinnan ja ei tarvitse riidella eikä jälkikäteen

haukuta ainakaan tutussa piirissä selän takana :D

Suosittelen

Vierailija
7/16 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen pyytänyt " ostajaa" soittamaan minulle, jotta voitaisiin sopia ajankohta milloin käyn hakemassa vaatteet pois. Tai siis tarkemmin ottaen minun mieheni menee hakemaan, hän ilmoittautui vapaaehtoiseksi asiaan, jos sinne varastoon meneminen sitten on jotenkin vaikean ryömimisen takana. Eipä tuo minun " kauppakumppani" vaan ole vieläkään vuorokauteen kerennyt soittaa, vaikka eilen aamulla tekstarilla pyysin häntä soittamaan, jotta voidaan sopia ajasta. En nimittäin enää ala sopimaan mistään asioista hänen kanssaan tekstarilla. Se joko tahallaan tai tahattomasti on ymmärtänyt ihan väärin jokaisen asian, mitä olen hänelle tekstarilla kirjoittanut. Joten en enää tekstaile mitään, kun ei välttämättä vastaa niihinkään ja sitten ei tajua asioita joita kirjoitan. Vaikka olen yrittänyt yksinkertaistaa jokaisen asian mitä hänelle tekstaan, ettei tulisi väärinkäsityksiä. Mutta ainahan kaiken voi " ymmärtää väärin" , jos niin haluaa ja ymmärtämättömäksi heittäytyy :/

Juu, palailen tänne kertomaan miten tässä vielä käy... Toivottavasti nyt vaan saisi ne vaatteet takaisin. Sitten kyllä lahjoitan ne sukulaisille ja ystäville _ilmaiseksi, jos sieltä vaan löytyy pikkuisia joille ne vaatteet mahtuu. En jaksa alkaa kauppamaan uudestaan. Ja taidanpa myös muistaa mainostaa asiaa että annoin ne ilmaiseksi, kun ei maksavaa ostajaakaan löytynyt... ;)

Nooooo, kunhan nyt ensin sais koko pussillisen takaisin... Hohhoijjaa, että voikin kaupankäynti mennä vaikeeks...

Vierailija
8/16 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostin ne ja hän huusi yhden kohteenkin minulta huuto.netin kautta. Sitten sainkin maksua pari kk kinuta eikä tullut koskaan. Monta kertaa viikossa pyysin, muttei koskaan vastannut tai sanonut tuohon mitään. No en voinut enää palauttaa tuotteita takaisinkaan kauppaan, kun palautusoikeus oli loppunut. Laitoin ne sitten huuto.nettiin myyntiin ja onneks sain omani pois! En kyllä koskaan enää osta kyseiselle henkilölle mitään :( Ei ollut edes suurista summista kyse kuin 15 eurosta, mutta silti!

Epäilen että tapauksessani kävi niin, että he käyvät kyllä monta kertaa viikossa lähikaupungissa jossa on H&M ja hän oli sieltä ostanut ne haluamansa tuotteet, mutta ei voinut sitten minulle sanoa asiasta mitään kun oli minulta pyytänyt niitä.

Toivon mukaan AP saa joko vaatteensa tai rahansa!!

Vierailija
9/16 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kiukustuttaa puolestasi, miten joku voikaan olla noin moukkamainen toista ihmistä kohtaan :/

Itselläni vähän samanmoinen kokemus...

taannoin mulla oli työkaverina (ei kollegana, mutta samalla työpaikalla kuitenkin) eräs mamma, joka halusi ostaa mun esikoisen vanhoja vaatteita tyttärelleen.

Vein sitten useamman vaatekappaleen tyttäreni vanhoja vaatteita töihin näytille, ja hän valkkasi niistä laadukkaimmat merkkivaatteet, ja sovimme hinnatkin.

Kysyin vielä, että " mitä mieltä hinnasta?" , tyyppi vastasi, että " ok hinnat" .

Otti läjän vaatteita, ja valitteli, että " ei juuri nyt ole rahaa, mutta maksan pian sulle nuo..." .

No, sitä `pian`odottelinkin sitten, ja tuntui älyttömän nololta pyytää ja kysellä rahojani, mutta periaatteessakin kysyin, ja tyyppi vaan pokkana sanoi, että " ei mulla nyt oo rahaa" ;O

Tota muutaman kerran, sitten kysyin, että " onko sulla aikomustakaan maksaa niitä?" :/

" Olen köyhä, ei mulla oikein rahaa..." .

Sanoin pokkana, että " jaa, sepä ikävää, mutta koska sanoit hinnan olevan ok, ja olit halukas ne ostamaan, oletan sun myös maksavan ne, tai olisit sitten jättänyt ottamatta koko vaatteet..." :/

Tyyppi alkoi pokkana nimittelemään mua itaraksi, ja yritti vedota kaikin keinoin.

En antanut periksi, ja pitkin hampain maksoi lopulta vaatteet, ja päätin siltä istumalta, että moiselle moukalle en enää mitään myy, saati anna :/

Törkeä tyyppi kaikkinensa, varsinainen vedättäjä.

Ei voi kuin ihmetellä toisten ihmisten logiikkaa ja pokkaa ;O

Itse en moiseen kuuna päivänä alentuisi.

Reilu peli, ostaa tai jättää ostamatta, jollei rahaa tai kiinnostusta niitten maksamiseen ole.

Ap:n tapauksessa on ihme juttu tuo, että tyyppi on kellariin vienyt vaatteet ;O

Eivätkö siis käyttöön tulleetkaan? ;O

Epämääräisiä selityksiä, joillakin tuo mielikuvitus vaan lentää niin, että sepustetaan mitä uskomattomampia selityksiä, miksei voi maksaa tai palauttaa.

Pysy kovana, vaadi vaatteet takaisin, keinolla millä hyvänsä, ja sano tuolle moukalle niin napakasti, ettei toistamiseen moista enää tee.

Kaikenmoista sitä kuuleekin...ja kaikkea se leipä elättääkin :/

Vierailija
10/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ei siis välttämättä ole vastaava kuin ap:lla, mutta kerronpa kuitenkin:

naapuri tuo jatkuvasti muovikassillisia tyttönsä vanhoja vaatteita. Ihan ok kuntoisia ne ovat, mutta ahkerana shoppailijana ja kokeneena kirppiskiertäjänä en sellaisia omalleni ostaisi, en, vaikka laadussa ei sinänsä ole vikaa. Vaatteet eivät vain ole oman lapseni " näköisiä" . Olen moneen kertaan sanonut, ettei meillä ole tarvetta, mutta naapuri ei usko... ja sitten on kuitenkin haluamassa rahaa noista vaatteista.

On tosi ikävää, ettei naapuri voi uskoa, kun sanon etten halua vaatteita, sillä olemme paljon tekemisissä, ja haluaisin pysyä väleissä jatkossakin. En kuitenkaan halua maksaa huonoista (tai pikemminkin epämieluisista) vaatteista, kun niitä ostan niin mielelläni uusina tai kirppiksiltä. Tähän asti olen vastaanottanut kaksi pakettia; toisesta maksoin, toisesta en. Joistain lähetyksistä olen onnistunut kieltäytymään.

Tämäkin puoli on siis olemassa... mutta minä kyllä mielelläni palauttaisin nuo vaatteet jos kehtaisin. Muuten ne joutuvat uffille, sillä eteenpäin en niitä kehtaa antaa, saati sitten laittaa kirppikselle.

Vierailija
11/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei rahaa nyt mitenkään hirveesti ole, mutta jätän kyllä ostamatta, jos ei ole varaa maksaa. En ikinä kehtaisi tehdä niin että " ostaisin" , mutta en maksaisi, en tutulle enkä tuntemattomalle.

Itse tein jossain vaiheessa päätöksen kun täältä vastaavista tapauksista luin, että myyn huutonetissä parhaat vaatteet, muutama tuttu tietää nimimerkkinä, on huutanutkin, välillä kyllä harmittaa itseäni jos hinta nousee korkeaksi ja tuttu on mukana huutamassa, mutta yritän vain sulkea harmituksen pois, ja täysin huutiksen säännöillä menty tuttujenkin kanssa.

Pois olen antanut semmosia vaatteita, jotka ei nyt enää niin hyvässä kunnossa, tai jotka olemme itsekin jostain saaneet. Ja olen yleensä ilmoittanut että en niitä takaisin enää halua. Tosin nyt kun yksi ystäväni on viimeisillään raskaana, eivätkä tiedä kumpaa odottavat, niin sanoin että voin ottaa meidän neitin kaikki hyvin tyttömäiset vaatteet takaisin jos saavat pojan, kun hurjasti syntyy vauvoja nyt kavereille. Ja luotan ystävääni kyllä ihan täysin, kun on yksi läheisimpiä ystäviä.

Vierailija
12/16 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksi tuttu ilmoitti kun olin raskaana että hänen kaveri voi antaa sinulle vauvan vaatteita ym ja milloin ne tuo ja mihin. Menin sitten hakemaan ja vaatteita oli kaksi kassillista, olleet ainakin neljällä lapsella ja ihan järkyttävän kuntoisia. Rikkinäinen leikkialusta, kun eihän se mitään haittaa että hänen poika oli sitä vähän saksilla leikannut ja turvakaukalo, joka oli varmaan -90-luvulta, kun hänen mielestään ei vauvalle kannata ostaa kunnollista turvakaukaloa kun on kuitenkin käytössä niin vähän aikaa. Sitten vielä antoin tilinumeronsa ja ilmoitti summan minkä niistä haluaa, kun eihän minulla tietenkään ollut rahaa mukaana kun luulin saavani ilmaiseksi. Silti menin heti kotiin ja maksoin samantien hänen tililleen sen haluamansa summan. Katsoin kassit ja tosin että siellä ei ole mitään sen kuntoista vaatetta mitä voisi käyttää ja vein seuraavana aamuna kaikki uff:n laatikkoon. Tuskin uffikaan niittä käytti kun olivat niin järkyttäviä. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään olla maksamatta vaikka mitään en niistä itselleni käyttöön sanuutkaan, eikä mielestäni siinä vaiheessa voinut kieltäytyäkään, kun toinen oli tullut niitä tuomaan.

Vierailija
13/16 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu hyvin kaikki hyvin? Sain kaikki vaatteet takaisin, onneksi! Ja se ostaja vieläpä ihan itse ne minulle toi kerhoon. Ei tarvinnut lähteä kaivelemaan kenenkään varastoja. Harmi vaan se, että jäihän tästä väistämättä närää meidän välille.

Vierailija
14/16 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pyytäisit hänet palauttamaan koko kassilisen tavaraa? Toinen vaihtoehto on, että maksaa samantien.

Jos vaikka soitat ja sanot, että ensi kerralla kerhossa mukana joko tavarat tai rahat. Uskoisin, että vähän voisi vauhdittaa tilannetta...

Toivottavasti saat omasi pois!

Vierailija
15/16 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että rahat tiukilla ja odottaa seuraavaa " tukipäivää" ?

Vierailija
16/16 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietein. Jos tosiaan ei ole rahaa...jos annat maksuaikaa lapsilisiin asti? Tyhjästä kun on vaikea nyhjästä, vaikka siinä tapauksessa olisi pitänyt jättää vaatteet " ostamatta" .