Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huomenta kaikille!

Täällä taas kukutaan hereillä. Mies lähti tunti sitten aamuvuoroon ja minä en taas unta saa.

Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille! Jospa me muutkin kohta tullaan perästä. Eilen tuolla toisen palstan marraskuisissa odottajissa oli yhdellä äidillä näin loppumetreillä vauva kuollut kohtuun ja kylläpä iski itselleenkin kauhu ja pelko että mitä tässä vielä onkaan edessä. Tuntuu niin turhalta valittaa pienistä loppumetrin oireista kun toinen joutuu tuollaisen kokemaan. Ollaan siis iloisia kaikista vaivoista kunhan vauva voi hyvin ja syntyy sitten kun syntyy. Vaikka sitten käynnistelemällä rv 43. Pääasia että syntyy elossa ja terveenä, vaikka sitten itse joutuisikin muutaman viikon pidempään kärvistelemään.

Onkohan Tulppa lähtenyt jo synnyttämään kun ei oo näkynyt, vai onko vain muuten pysytellyt taustalla...

Ite olin illalla varma että nyt alkaa jotain jo tapahtua. Supistuksia tuli aika tiheään, mutta eihän nuo kipeetä kyllä vieläkään tehneet. Hieman nipisti ja kuristi. Veikkakin oli tosi levoton, myllersi ihan hirveänä. Nivuset oli tosi hellänä ja tuntui että koko alapää leviää alle. Mies passittikin sitten koirien kans kävelylle, että saadaan lapsi ulos. Sillä on oma lehmä ojassa. nimittäin 16. päivä ois jotku työpaikan pippalot ja ois kuulema kiva päästä sinne jo varpajaisia viettämään. Taidan kiusallani synnytyksen ajoittaa sinne. Tosin muuten ei 16. päivä oo hyvä päivä syntyä. Silloin on serkkuni syntymäpäivä ja hän kuoli vajaa pari vuotta sitten yllättäen. Ei haluais että oman lapsen syntymää varjostais semmoinen suru ja yhteys tuohon serkkuun. Ainakin tuon serkun äiti tuntuu miettivän että jos se syntyy samana päivänä niin tulee aina muistuttamaan hänen oman lapsensa syntymästä ja kuolemasta. 17. päivä ois sitten siskoni ja vauvan tulevan kummin syntymäpäivä ja silloin ois kuulema hyvä päivä syntyä :) Oishan se kiva että lapsi sais ihan " oman" päivän, mut pääasia että nyt ylipäätään syntys terveenä ihan millon vaan. Yölläkin kun vessassa kävin niin oli tosi kipeet paikat mut eipä enää supistellu ja yön sain nukuttua hyvin. joten ei tämä taida vielä olla ulos tulossa...

Jos lähtisi aamun ensimmäiselle aamupalalle ja sitten suihkuun tai kokeilemaan josko vielä saisi unen päästä uudelleen kiinni.

Sanle ja Veikka 39+3

Vierailija
2/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen nyt vähän aikaa pysytellyt taustalla,mutta elänyt kuitenkin hengessä mukana.:) Monta vauvaakin on taas marraskuisille syntynyt, joten suuret onnittelut kaikille pikkaraisensa saaneille!!

Olipas kauhea tuo kohtukuolemajuttu.:(Ei kyllä soisi kenellekään moista sattuvan..

ON: Mitään ei tapahdu,eikä minkäänlaisia oireita ole. Taidan siis keikkua täällä vielä jonkin aikaa. Jotenkin olis toivonut, että tää kolmas päättäisi tulla ajoissa ulos,mutta ei. Yhtään kipeetä supistustakaan ei oo tullu.Plääh..Ihan pikkasen masentaa.

Eipä tässä muuta,nyt aamupalalle! Ensin täytyy kutenkin hinkata lastenhuoneen mato puhtaaksi.(minäkö yrittäisin synnytystä käynnistää...)Supistuksia ja voimia kaikille jäljellä oleville!

kk81 ja kaiffari rv40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie näin kans tuon kohtukuolemajutun siellä toisella palstalla, aivan kamalaa, eipä paljon tee mieli valitella omaa oloonsa:(

Sain yöllä nukuttua iha hyvin, vaika pari kertaa heräsin polttoihin alaselässä ja -mahalla, (mut ne kertoi vaan siitä et piti veskiin lähteä..tuntuu että nuo miun polttelut kertoo vaan mahan toiminnasta eikä suppareista:( ) ja sittenpä tyttö tulikin keskeen potkiutumaan ja se yritti viedä miun peiton..no, aamuyö siitä peitosta tapeltiin, kunnes huomasin että olinkin potkinut oman peittoni lattialle ja se olikin miehen peitto jonku kimpussa oltiin..hups:)

Kolmenkopla; Tajusin kyl mitä yritit kirjottaa, mut tuo " pitää hinkata puhtaaksi lastenhuoneen mato" sai kyl hymyn huulille..

Taitaa tätä mammaa väsyttää vielä..:) Lisää kahvia..

Milenna rv 39+6

Vierailija
4/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on murju taas siivottu, viime kerrasta olikin kaksi viikkoa kun viime viikonloppu meni reissatessa. Ja mitä sain palkaksi? Yhden vaivaisen supistuksen. :( Voi jos meilläkin olisi lastenhuone niin voisin hinkata sen matoa! ;)

Mitenkähän on Skuskun ja Harmonin käynyt? Varmaan idyllisesti loikovat jo sängyillään kääröt kainalossa... :)

Sasusasuko se oli joka lähti synnytyksen jälkeen sairaalasta nopsasti kotiin? Mulle sopisi moinen ihan hyvin, ainakin nyt tuntuu siltä. Uskon että kotona pystyisin parhaiten huilaamaan, ja mieskin olisi mua passaamassa. Eikä tarvitsisi kuunnella muiden vauvojen huutoa eikä katsella vieraita ramppaamassa sisään ja ulos. Eivät vain taida ensikertalaista ihan heti päästää lähtemään...

Ei kai tässä muuta. Sisko lupautui shoppailuseuraksi, lähdetään kohtapuoliin kaupungille. Mun pitäisi kai hankkia ainakin yhdet imetysliivit... Ei nyt ihan hirveästi innosta niiden sovittaminen (hyvä jos mahdun sovituskoppiin edes) mutta kai niitä kuitenkin tarvitaan.

Vauvalliset, kirjoitelkaahan synnytyskertomuksianne! Olisi mukava lukea niitä näin omaa vielä odotellessa!

Päivänjatkot!

Ama-riia rv 39+0

Vierailija
5/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä olikin ainakin pari, joilta vähän jo odottelinkin uutisia, kun ei ollut näkynyt pinoissa.

Mulla on tänään synttärit. Mulla ja A-K:lla on sama laskettu aika, mä vaan aikanaan tajusin syntyä jo päivän ennen la:ta. Kunpa A-K:kin huomaisi ottaa mallia... Muuten synttärifiilis on aika vaisu. Vissiin eilinen viikkosiivous ja sen päälle kauppareissu imivät mehut. Selkä on ihan kamalan kipeenä ja reisiä juilii. Eilen väsyin kyllä muutenkin kaikkeen, siihen että mies on töissä koko ajan ja mä teen " kaiken" jne. ja vollotin oikein kunnolla pitkin poikin siivousurakkaa. Helpotti vähän, tänään on valoisampi olla, vaikka fyysisesti vaikeampaa onkin.

Ja vielä pikkulisä ON: neuvolassa kävin, toiseksi viimeisen kerran näillä näkymin. Mitään uutta ei siellä. Ens viikolla tehdään lähete taysiin yliaikakontrolliin (sinne 41 viikon lopulle), jos mitään ei sitä ennen tapahdu.

Vähän oli omanapainen krjoitus, mutta sallittakoon se tämän kerran..

Vointeja viikonlopun alkuun!

A-K +39+6

Vierailija
6/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo syntynyt sellainen määrä vauvoja, että ainakaan minä en enää pysy perässä. Tulen kuitenkin perässä:)

Tänään ainakin täällä Helsingissä on melkoisen hirveä keli. Vettä tulee taivaan täydeltä ja tuulee. Olen ollut liikkeellä lähes aamusta asti. Ensin olin 4v poikamme kanssa paikkauttamassa hammasta. Oli muuten uskomattoman reipas asiakas. Olin todella ylpeä. Sitten käytiin hakemassa uusi auto ja äsken kävin kättärillä " kokokontrollissa" . (Sieltä jouduin valumaan kotiin bussilla ja hyr, että tuli kylmä ja märkä.)

Viimeksi vauva mittailtiin 2vko sitten. Silloin painoarvio oli 2700g ja nyt 2830g. Itsestä tuntuu tosi pieneltä, mutta lääkäri vakuutti, että aivan normaalin kokoinen vauva on. Tänä päivänä vauvat tuppaavat vain olemaan melkoisen kokoisia " jötkäleitä" ja näitä sirompia tapauksia ihmetellään.

Tuntui mukavalta, kun kokenut lääkäri vielä tässä vaiheessa ultralla tarkisti veden määrän (vähän laisesti, mutta normaalisti), napavirtaukset yms. Nyt voi taas hyvillä mielin odotella. Tuo vauvan pieni koko varmaankin selittää pitkälti sitä, miksi meikäläisen olo on varsin siedettävä. Eilen alkoi kylläkin hieman eri tavalla " juilia" nivusissa, joten arvelen vauvan vähän laskeutuneen. Niin ja nyt sain taas varmistuksen sille, että vauva on edelleen tulossa maailmaan pää edellä!!! Sitä perätilasynnytyksen mahdollisuutta on tullut kovasti mietittyä, mutta nyt taidan sen viimein siirtää pois mielestäni.

Leppoisaa viikonloppua sisätiloissa. Nyt tuli takkaan ja kynttilöihin ja glögi lämpiämään!

Pepi 39+3

Vierailija
7/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollu tänään masentava ilma! Aamu meniki neuvolassa: aika oli jo 8.15 ja meiltä kestää n.40 minsaa neuvolaan meni sit kävellen tai bussilla ja kävellen. Mun isä oli niin ihana et vei meijät autolla ku on edelleen sairaslomalla murtuneen käden takia. Onneks pystyy ajamaan automaattivaihteisella autolla...

Neuvolassa oli kaikki hyvin: hemppa 130, pissa puhdas, verenpaine 114/78, sf-mitta 37,5cm ja vauvan sydämensyke 130. Painoa oli kyl tullu 1,8kg viikossa mikä on kyllä aika paljon. Neuvolan täti huomas kans et aikamoista on mun turvotus ja käski soittaa Jorviin jos tulee päänsärkyy, ylävatsakipuja, näköhäiriöitä tai muuta vastaavaa. Vauvan pää on kuulemma tosi alhaalla eikä liiku enää eli hyvissä asemissa kai synnytystä aatellen. Seuraava neuvola on ens keskiviikkona ja onneks vähän myöhemmin ku 8.15.

sanle: Apua! Toi on ihan kamalaa kuulla et jollain on vauva kuollu kohtuun. Mun serkulle ku kävi niin melkeen 4 vuotta sitten. Vauva kuoli kohtuun viikolla 36-37 ja ite sillon oottelin kuopusta ja pelko oli kaamee. Nytki oon pitäny huolen et liikkeitä on pakko tuntee monta kertaa päivässä et tietää et kaikki on hyvin. Oon kuunnellu kotidobblerillaki tässä lähiviikkoina monta kertaa ku tuntuu ettei vauva liiku tarpeeks.

Aarni-Kerkko: Onnea synttäreiden johdosta! Tiedä vaikka saisit tänään synttärilahjaks vauvan syliin :)

Ollaan menossa tänään mun vanhemmille tyttöjen kaa yökylään. Esikoinen on niin oottanu et pääsee yöks mummille ja vaarille ni mummi ehotti ite. Nyt ois hyvä lähtee synnyttää ku tytötki ois valmiiks hoidossa ja voitas lähtee miehen kaa ihan rauhassa kohti sairaalaa ;) Huomenna illalla taas tulee miehen äiti kylään joten sillonki ois hoitaja tytöille...koko viikonloppu ois oikeen oivallista aikaa vaan saapa nähä millon se lähtö tulee...

Tarald ja tiitiäinen 38+6

Vierailija
8/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheata , itse en ole lukenut sitä kohtukuolema juttua, mutta ei sitä tuskaa voi sanoin varmaan kuvailla.

Nyt on pojalle leikkikeittiö ostettu, odottaa vielä pukinkontissa..

Omaan masuun ei kuulu ihmeitä,ei siis mitään merkkejä tulevasta.

Huomenna juhlitaa esikon 3vjuhlia, illalla pitäis kokata ja leipoa, aamu on mennyt siivotessa.

Paljon taas syntynyt vauvoja, onnea kaikille=)

TERVETULOA myös uudelle odottajalle, ihanaa kun tulee joukkoon lisää loppukuun odottajia ja olit vielä samanikäinenkin kuin minä, nimimerkkiä en nyt muista=(

Olikohan se RVARULIANSSI joka kirjoitti joku päivä sairaahoitajien irtisanoutumisista jotenkin näin että " onkohan ne ihmishenget joita menetetään minä ja vauvani" ITSELLÄ TUO MIELESSÄ MYÖS! Varsinkin kun esikon synnytys vaikea , eikä hengittänyt syntyessään tarvitsi välitöntä tehohoitoa!

Samat ajatukset myös jokelan ampumavälikohtauksesta, siellä menetimme raaasti ihmishenkiä ja nyt mietitään asian osalta vaikka mitä. Montakohan ihmishenkeä menetämme 19.11 alkaen sairaanhoitajien palkan korottamisen takia?? YHTÄ RAAKAA MIELESTÄNI!

Missä on turvallinen suomi?

Anteeksi tämä purkaukseni, huoleni on vain suuri=(

pähkinäneito 37+3

Vierailija
9/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa (koska tuntuu että tällä hetkellä ei mitään muuta olekaan)...

Kävelin messukeskuksen läpi ja ei niin pienintäkään supistukseen viittaavaa... Aattelin että edes jotain olisi, kävelin portaat ylös ja alas ja en mitenkään hiljalleen kävellyt. Menen illalla hemmotteluun ja huomenna myös. Varasin ajat että varmasti pääsen. Käsihoitoon, hierontaan ja kulmien värjäykseen :) Ihanaa! Josko pieni ymmärtäisi että äiti olisi valmis ;)

En siis rehellisesti usko että tämä on tulossa vielä moneen viikkoon ja silloinkin tulee viikonloppuna kun mies on kaukana..

Aamun ensimmäinen kihinäkiukku tuli taas jokelasta, kriisityöhön annetaan satoja tuhansia. Ja pakkolaki tulee eduskunnan käsittelyyn. PÖH! Unohtaisivat kriisirahat ja antaisivat sairaanhoitajille. prkle!

Miten voi ilmat vaikuttaakin näin? Eilen kun aamusta aurinko paistoi, hymyilytti ja oli iloinen fiilis. Nyt kun vettä sataa kaatamalla tuntuu että vaan väsyttää suunnattomasti.

Oletteko muut suunnitelleet miten tarkkaan synnytyksenne? Onko jotain mitä ehdottomasti haluatte tai ette halua?

Itsellä on että haluaisin ehdottomasti olla kylvyssä ja jättää väliin epiduraalin. Mutta tosiaan en vielä tiedä sairaalaa mihin olen menossa ja siellähän sen sitten kuulee mitä on tarjolla.

Nyt olen saanut ensimmäisen " yöoireen" , en siis ole missään vaiheessa käynyt öisin vessassa vaan pystyn nukkumaan koko yön, nyt viikon verran olen herännyt joka aamu kello kuusi (10 minuutin sisällä kellon ajat). En saa unta uudestaan, luen ja käyn vessassa. Puoli kahdeksan aikaan rupeaa väsyttämään uudestaan ja nukkuisin kuinka pitkään vain.

Onkohan tämä sitä valmistelua?

Nyt päiväkahville, mies lupasi helliä :)

Kukka ja pikkukattila 38+3

Vierailija
10/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tunnu missään vielä mitään. Olen tässä iltapäivän laittanut viikonlopuksi ruokaa valmiiksi ja puunannut hellaa ja kohta käyn uunin kimppuun. Huomenna sitten siivotaan oikein kunnolla koko huusholli, jotta saataisiin jotain aikaiseksi tuolla alhaalla. Kaikki olisi siis valmista jos vauva vaan päättäisi syntyä:)

Onnea minunkin puolestani jo vauvan saaneille!:)

On kyllä ollut todella harmaa ja sateinen ilma tänään. Käytiin kyllä tytön kanssa aamupäivällä tunnin verran ulkona haukkaamassa happea. Muuten on mennytkin sisäleikeissä.

Mukavaa viikonloppua ja odotellaan supistuksia! Huomenna olisi laskettuaika, esikoinen syntyi laskettuna päivänä ja nyt toi mun mies koko ajan odottaa, että mulla alkaa kohta supistukset ja homma menee saman kaavan mukaan:)

Hömme 39+6

Vierailija
11/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei oo nyt pariin päivään tullut luettua teitin juttuja... mennyt pienen nyytin kanssa kaikki aika...

Meille syntyi pieni prinssi 4.11 (viikot 38+5), jotenkin aika on nyt hurahtanut ihan erilailla että ei ole yhtään ajantajua. Vaikka ei montaa viikkoa ennen laskettuaikaa syntynyt niin oli yllätys että syntyi kun esikoinen aikoinaan syntyi päivän ennen laskettuaikaa niin odotin nyt samaa tai sitä että menee yli...

käyn kirjottelemassa synnytystarinan kun jaksan/kerkeän..

Voimia kaikille ja jaksamisia!

-Illusia + pieni prinssi

Vierailija
12/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip kaikille. Kovasti en nyt kirjottele. Sen verran vaan,et jouduin sit oysiin tarkkailuun ku verenpaine oli taas kohonnu. Eilen neuvolas oli jo korkee mut tänään sit pilvissä,eli 150/103. Viime yö oliki tuskasta. Mut joo,muuta ei ollukaan tapahtunu.paikat kiI edelleen.pyh. Saa nähä kuin monta pvää tääl joutuu oleen.:P toiv.se tuo masuasukki jo tulis ja pääsis kotiin sen kans sit. Hyvät vkonloput kaikille ja tsemppiä! malaika ja vaavi 39+5.

Vierailija
13/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ihmeempiä.. Aluksi tuntui ettei aika kulu mitenkään, mutta yhtäkkiä se onkin alkanut menemään hurjaa vauhtia eteenpäin! Maanantai (sectio) lähestyy kovaa vauhtia, ja tuntuu että vielä olisi paljon puunattavaa ja siivottavaa! Hella pitäisi minunkin pestä, samoin jääkaappi..

Tänään laitoin muuten lastehuoneeseen värivalot =) Vähän aikaista joo, mutta kummasti kuulkaas piristää! Pihavalot ajateltiin huomenna laittaa- ihan semmoset yksinkertaiset vaan. Mitään joulukynttelikköjä en vielä tosin aio laittaa, vasta sitten lähempänä joulua! Mites muut, joko ootte laittaneet valoja ulos taikka sisälle?

On muuten ihanaa kun ihmiset soittelee ja kyselee vointeja! Muilla taisi olla juuri päinvastaisia tuntemuksia, mutta eri tilanteethan meillä onkin. Mulla kun on kyseessä suunniteltu sectio, niin kaikki tietävät vauvan syntymäpäivän etukäteen. Kukaan ei siis soittele näitä paljon puhuttuja " Joko..?" -soittoja, vaan ihan vaan kuulumisia kyselevät ja tsemppaavat! Tuntuu tosi mukavalle!

Täällä jo pikkuhiljaa aletaan jännittämään! Toivottavasti muillakin alkaa kohta olemaan jännät paikat =)

Yazmin 38+1

Vierailija
14/14 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hooh menipä tytön nukuttaminen myöhään, ei ois millään malttanut alkaa nukkumaan ku piti saada lukea kirjaa ja ei osannu päättää unikaveria. Nyt sitä alkaa itsekin olemaan jo niin poikki että pakko kohta mennä ukon kainaloon köllöttelemään.

Joku ihmettelee että kuka on eksyny väärään pinoon, kirjottelin eiliseen pinoon ekaa kertaa.Liityn odotusjoukkoon näin viime metreillä, laskettu aika on 24. 11.

Onpas moni saanut jo vauvansa, onnea vain kovasti!

Luulen ettei meiän pidä kiirettä, välillä vihloo jalkoihin ja on selkä kipeenä, mutta ei mitään tuskaista meininkiä. Tositoimet alkaa varmaan sitten ihan yhtäkkiä. Esikoinen meni viikon yli ja mä lähdin sairaalaan vaan " käymään" hakemaan jotain vahvempaa särkylääkettä ku oli niin selkä kipeenä ollut koko päivän niin sitten kätilö laittoi mut siihen käyrälle niin supistuksiahan ne oli, en ollut vaan tajunnut ku kaikki tutut sanoivat että supistukset tuntuu mahassa ja mulla tuntui vaan selässä. Sinne sai jäädä sitten reissulle.

Kukka (ko) kyseli synnytyksen suunnittelusta? En oo itse erikoisemmin suunnitellut, olisi tietenkin mukava kokeilla sitä vesiallasta ku viimeksi olin vaan suihkussa. Sitten ois mukavaa jos saataisiin synnytyssaliksi sellainen huone jossa on normaali parisänky ja muutenkin jotenkin tavallisen huoneen oloinen. Ei tarttis ukkelin missään säkkituolissa olla ja kattoo. Niitä ei kyllä oo omassa sairaalassa ku 1 sellainen normaali huone joten saa nähä onko se vapaana.

Viimeksi sain epiduraalipuudutuksen josta oli kovasti apua, joten jos siltä tuntuu ja synnytys venähtää niin sen varmaan pyydän. olen lukenut, että kohdunkaulan puudute on kans hyvä uudelleen synnyttäjälle, mutta koulussa luennolla gynekologi sanoi, että se ei olisi kovin turvallinen vaihtoehto vauvalle, heikentää sydänääniä ym. mutta en ole aikaisemmin kuullut siitä sellaista.

Kai sitä sitten mennään tilanteen mukaan. Jos oiski tosi nopea keikka eikä tarttis mitään.

Ei kai se auta ku jatkaa kirjottelua huomenna. Tytön kanssa pitäis mennä uimahalliin viikonloppuna, saa nähä jos kävis heti huomenna niin se ois eestä pois.

Hyvää yötä!

T: Laalaa ja " Keke" 37+6