edullisia ja maistuvia ruokaohjeita
elikkä tällä hetkellä ollaan säästölinjalla ja pitäisikin tehdä maistuvia, mutta kuitenkin edullisia ruokia. Kaikki ohjeet ovat todella tervetulleita:)!
Kommentit (3)
- Porkkanaraasteella olen jatkanut montaa kastiketta. Sopii ongelmitta esim. jauheliha- ja broilerikastikkeisiin! Kun antaa kiehua lihojen kypsymisen ajan siellä seassa, saattaa keritä jopa hienontua niin, ettei sitä edes erota :) ei huomaa nirsoilijakaan.
- Maustesekoituksissa voi olla suuri määrä suolaa. Miksi maksaa suolasta niin kallis hinta? Opettele tekemään hyvää ruokaa ilman kalliita maustesekoituksia.
- Laatikkoruuissa ei mielestäni kulu lihaa yhtä paljon kuin kastikkeissa/ateria. Suosisin siis laatikkoruokia.
- Puurot. Jopa kermalla höystetty puuro tulee varmastikin halvemmaksi kuin joku lihainen ruoka sen tilalla.
- Jämien tarkka käyttö. Mahdollisimman vähän roskiin. Kastikkeisiin, leipätaikinoihin, pizzaan ym saa piilotettua vaikka mitä!...:) Jos eivät tunnu muuten uppoavan.
- Tarjouksista isojen määrien osto. Itse suosimme Prismaa ja tuplabonus- (ja s-etu)päivinä kannattaa ostaa kaapin perällekin kaikenlaista kuivamuonaa ym ruuanlaittotarviketta, leivinpaperia ym.
Tällaistapa tuli äkkiseltään mieleen mitä meillä on käytössä.
t.mimosa
en osaa sen kummemmin ohjeita laittaa, mutta meidän perhe on säästänyt pitkän pennin tekemällä viikon ruokalistan etukäteen. Sitten alkuviikosta käyty isossa kaupassa, joten loppuviikosta ei tartte hekea kun leipää ja maitoa ym lisäksi. Paljon ostetaan -30% alelihoja, joita voi laittaa pakkaseen ja sulattaa sitten sieltä jos päiväys on lähellä.
Mielestäni maku ei muutu vaikka pakastaakin ja sulattaa.
Paljon on myös merkin valinnalla säästöä ruokaostoksissa, eli rainbowt,first price ym halpamerkkejä käyttämällä tulee säästöä koska ruoka on kuitenkin samaa,mutta vaan eri purkissa=)
Kannattaa kokeilla näitä vinkkejä jos on talous tiukalla.
sitten on tuo pitkä vuokaan ja uuniin ketju josta varmasti myös löytyy. Käytännössähän kallein raaka-aine ruuassa on liha, joten kun sen määrää saa vähennettyä halpenee annoshinta huomattavasti.
Itse leipomalla säästää myös pitkän pennin, ja taitaa leivän päällä yksi " ohuen ohut" leikesiivu olla halvempi kun oltermannista höylätty siivu?