Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on NORMAALI määrä karkkia/makeaa viikossa?

Vierailija
08.11.2007 |

Itse syön päivittäin karkkia, yleensä vain suklaapitoista namua. Välillä menee päiviä ettei tule niin kovin syötyä, mutta yleensä joka päivä. Joskus menee puolikas levy päivässä (eli 100g) ja joskus vain pari patukkaa. Entäs te muut? paljonko syötte?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on rahkaa, piirakkaa tms. ja sitten noin 200 gr suklaata ja 250 gr nameja viikossa lisäksi. Normiviikkona. Joskus harvoin menee vähemmän ja jos on paljon stressiä tms. niin silloin voi mennä päivittäin tuo parisataa grammaa namuja. Ja laitetaan nyt sitten mitat vielä, kun kohta joku huutaa että läskit ahmatit, eli olen 165cm ja 52 kg.

Vierailija
2/8 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää näppini irti suklaasta, jottei kilot kerry. Minusta tämä on normaalia.

Epänormaalia on se, että kävin tänään Arnoldsilla munkkikahveilla ja jätin sen vuoksi lounaan väliin - ettei kilot kerry.

Bmi on 21, eikä minulla ole koskaan ollut mitään syömishäiriöitä eikä paino-ongelmia. Silti olen ikuinen laihduttaja..Eli jokin piilosyömishäiriö varmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi mun mielestä kerran viikossa vaikka 200g karkkia, suklaata tms. ja pari pullaa viikolla. Itse en millään kykene tuohon vaan syön jatkuvasti jotain hyvää, rasvaista ja makeaa. Painoindeksini on 20.

Vierailija
4/8 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aina ihmiset vinoilee kun olen niin makean perään.. 2

Vierailija
5/8 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, kyse ei nyt ole siitä mikä on painoindeksi. itse olen myös normaalipainoinen, mutta nyt sain terkkarilta raskausajan diabeteksen päiväkirjan (pitää kirjoittaa mitä ruokaa syö ja kuinka paljon ja mitä juo), ja itseä vaan harmittaa kun en pysty pitämään sormiani erossa suklaasta. kesäaikaan suklaata ei tule niin kovin syötyä (ei viitsi edes kaupasta ostaa kun sulaa heti), mutta talviaikaan ja syksyllä päivittäin tarttis saada suu makeaksi. Ja kun se kerta-annos ei yleensä jää siihen yhteen patukkaan, vaan pitää ainakin 2 tai useampi olla.

terveellinen määrä on tietenkin se ei-lainkaan, paitsi karkkipäivinä, mutta halusinkin kysellä kuinka paljon muut syövät, mikä on teille normaalikulutusmäärä.

muuten ruokatottumukseni ovat suhteellisen normaalit, joskin meillä ei päivässä syödä yleensä kuin yksi lämmin ateria. välipaloilla ja aamupalalla sekä iltapalalla mennään muuten.

Vierailija
6/8 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaalevyn 200g ja karkkipussin 300g, nämä menee parin pvän aikana.

Joskus tää satsi voi mennä parikin kertaa viikossa. Siksi välttelen ylimääräisiä kaupassa käyntejä :)

Pullaa syön lähes päivittäin, jos sitä on. Keksiä ainakin joka päivä kahvin kanssa.

Painoa nyt 79kg ja pituus 174cm. Varmaan olisin lihavampi näillä herkuilla herkutellessani, mutta imetän niin se vie energiaa.

Vierailija
7/8 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali määrä on sitten eri asia... Varsinaisia karkkejahan ihminen ei " normaalisti" tarvitse. Mikä on vielä terveellisten rajojen sisällä on sitten eri asia, ja yksilöllinen varmasti myös.

Vierailija
8/8 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse syön mielestäni paljon karkkia ja makeaa ylipäänsä, aivan liikaa. Noin kerran viikossa ostan ehkä 400 grammaa karkkia ja syön sitä sitten pitkin viikkoa. Ehkä 1-2 päivää on täysin karkittomia. Mutta silloinkin syön kyllä keksejä, pullaa ja/tai jätskiä. Mielestäni tämä on liikaa. Mulle suolaiset ja rasvaiset jutut tai esim. limpparit ei ole ikinä olleet vaikeita vastustaa, mutta hitsi jos tästä makeanhimosta joskus pääsisi irti...