Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOKUISTEN 07 MARRASKUU

02.11.2008 |

Se onkin jo marraskuu. Olin nostamassa lokakuun pinoa, kunnes tajusin kuukauden jo vaihtuneen.

Kylmää on ollut, talvivaatteet on otettu käyttöön meillä. Ihanaa nähdä aurinko, vaikka heti näkeekin, että yhä on kodin likaisin ikkuna pesemättä..

Meillä tuo pieni mies aika kova liikkumaan, vauhtia piisaa ja käskyjä noudatetaan vain silloin tällöin. Aika kiirettä välillä pitää,että hänen perässään ehtii pihalla mennä. Esikoinen on taas muka iso, mutta eilen neiti5v. työnsi nenäänsä helmen.. Onneksi ei mennyt syvälle ja sain sen itse pois. Ja onneksi pikkuveli ei nähnyt tapahtumaa. Olisi varmasti muuten tehnyt perässä.

Nyt itsellä on monia kotiin liittyviä järjestelyprojektia. saatiin tytön huonetta vähän järjestelyä (sitäkin olen ollut tekemässä jo vuoden ajan), keittiön kaapit odottavat myös uutta järjestystä ja joka paikka muutenkin. Nyt tajuan vasta hommiin ryhtyä, kun vuodenvaihteen jälkeen tuskin jaksan kuin perussiivoukset tehdä. en ole tosiaan mikään järjestyksen tai siivouksen supernainen, vaan lähinnä menen niissä asioissa aika rimaa hipoen..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jaksan taas kirjoittaa!

Lukemassa kyllä käyn jatkuvasti, mutta kirjoitus aika on hiukka kortilla!

Saana on ollut TOSI kipee!

Keskiviikko aamuna oli herännyt ihan tukkosena ja illalla meni vaan pahemmaksi. Torstaina olikin sitten jo melkein 40 kuumetta.

Perjantai päivänä oli jo hiukka parempi ja kuumettakin vaan 38,5, mutta yön sitten HUUSI!!!

Ei muuta ku la-aamuna päivystykseen ja korvatulehdushan se siellä. Molemmissa korvissa!

Ja hapensaantikin hiukka huonoa, joten antoivat ventolinea sairaalassa maskilla ja hengitys hiukka helpottu.

Kysyivät halutaanko jäädä osastolle, mutta olin sitä mieltä, että kun saatiin lääkitys niin ei siinä mitään ihmettä enää oo.

Lähdettiin sitten kotiin, otettiin vähän kipulääkettä ja antibioottia, mentiin päikkäreille ja vedettiin 3,5 tuntia unta!!

Sen jälkeen voitiikin jo paremmin ja yökin nukuttiin hyvin. Tänään Saana onkin ollut ihan normaali!

Antibiootin anto on vaan tosi hankalaa, en meinaa millään saada sitä meneen!

Onko vinkkejä??

Olen itse tosi poikki valvottujen öiden takia... Minä en saa edes lapsista hoitovapaata vaikka ovat kipeitä, kun ollaan miehen kanssa ristiin töissä. Aika älytöntä, jos toinen on esim yövuorossa ja toinen menee aamuun, on sen toisen yön jälkeen valvottava kipeän lapsen kanssa siihen asti kun toinen tulee töistä!!

Hurjaa on meininki....

Itselläni on nyt kyllä ilmeisesti jännetupintulehdus ranteessa, on niin pirun kipee, mutta koitan nyt ensyön vielä käydä töissä. Katsotaan sitten.

Meillä Saana on kans varsinainen taapero!

Ehtii joka paikkaan, purkaa joka paikan, kiipeä joka paikkaan, koskee kaikkeen ja repii ja nyppii ja ja ja.....

Suosikkeja ovat vispilät, joilla voi sekoitella kissojen ruokia ;) !

Saana on myös kova kattamaan pöytää! Nostaa laatiokosta kaikki pikkulusikat ja laittaa omalle paikalleen, kiipeä tuolille ja paukuttaa lusikoita yhteen ja pöytään niin kauan kun saa ruokaa!

Itse yrittää syödä vähän mutta huonolla menestyksellä. Yleensä kuorma tippuu jo ruokalappuun. Yritys kuitenkin hyvä!

Joitain sanojakin tulee, kuten ANNA, TUA (kun osoittaa jotain), EIEIEI (=näyttää hellaa;ei saa koskea), EIEI ja vilkutus (=heihei), OHO (=kun jotain tippuu tai tiputtaa).

On näyttänyt lelulehdistä, joita on tullut muuten tosi kiitettävästi, varmaan kaikki lelut ja tekstit ja huutaa tua, tua, tua, tua... Jos toivelista on pukilta noin pitkä, pitää ruveta jo kirjottaan, että ehdin ennen joulua sen valmiiksi saamaan:D!!

Meilläkin oli esikoisella tänään oikein toppahaalari päällä, eikä nyt ihan hiessä ollut. Alla tosin vaan sukkikset ja ohut kollege. Saanalla on jo jonkin aikaa ollut paksumpia haalareita välillä käytössä.

Minunkin pitäisi perusteellisesti siivota vaikka mitä, mutta en ehdi enkä jaksa!!

Ehkä ens kesälomalla?!

Nyt täytyy mennä raivaan keittiöö ja antaan Saanalle päivällinen!

Hyvää marraskkuun alkua kaikille!!

T:Mona ja Saana 1v3kk

Vierailija
2/37 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin tiputtu vallan toiselle sivulle!!!

TEKSTEJÄ LEIDIT, TEKSTEJÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

T:Mona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vahingossa myös tonne pääsivulle,mutta olen yrittäny kopsata eikä tuu...!!!

Vierailija
4/37 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa jänskä päivä pitkästä aikaa,tai erilainen kun esikoinen on isäni (isoisä) kanssa uimassa,ja olen siis taaperon kanssa kahdestaan.yhdessä käytiin kyllä aamupäivällä muskarissa,mutta siitä lähtivät sitten uimaan.

ja heti kärkeen @monalle@ jaksamista! on teillä aika rumbaa! ja pikaista paranemista saanalle!

mä taas lähden vakkari töistä pois sen takia että 1.en jaksa vuorotyötä,haluan että työ on säännöllistä 2. huono,sanottakoon aivan pa... työilmapiiri.

no mutta tuo aika koittaa sitten vasta ensi kesän jälkeen.eli vielä ei oo ajankohtainen.musta tuntui että olin aina kaiket viikonloput töissä ja tosi paljon iltavuorossa,ei kiitos enää IKINÄ!

me ollaan pysytty nyt pitkään terveenä kop kop todella kivaa! kun tuntui keväällä ja kesällä että taapero imee itsensä jokaisen pöpön ja oli ihan kahden viikon sykleissä kokoajan kipeänä.

viime viikolla oltiin taas kasvukontrollissa, lähinnä painokäyrä laskee ja laskee,ja niin se taas laskee enemmän...

1v2kk mitat oli 76,5cm ja 8,7kg. samalla otin taaperolle influenssarokotteen.

meillä ei vielä puhuta kun yksi sana,ja se on esikoisen nimi. "äiti" sanoi joskus muttei enää.omaa höpäjää,mutten tiedä yhtään mitä.sen sijaan ymmärtää aika paljon asioita kun kysyy,tai pyytää jotain jne.

musiikki on ihan lempparijuttuja,aina haluaa tanssia,ja hytkyy telkun eessä pyytäen musiikkia,tai sitten cdtä soittimeen.

kävelyaskel on varmistunut,ja jo mennään reippaana joka suuntaan ja paikkaan,jo ottanut juoksuaskeleitakin. äkkiä se kaikki sitten tapahtui kuukaudessa ekasta askeleista juoksuaskeleisiin.ehkä kun näin hitusen myöhemmin oppi kävelemään oli vauhti ja kehitys kovempaa.

meillä on lapset menossa mummulaan taas koko viikonlopuksi.ovatkin siellä n.kerran kuussa koko viikonlopun.mummu ja pappa niin heitä sinne hinkuvat, ihan ilman pyytämättä,joten mikäs siinä.kaikki on aina mennyt todella hyvin,ja kukaan ei ikävöi tms niin ihan mukavaa.itse siivoan yhden päivän rauhassa,toisena levätään ja sunnuntai aamusta sitä odotetetaan jo poikia kotiin.

mitään isänpäivää ei sen kummemmin vietetä.ihan peruspäivä meillä.pikku lahja annetaan ja kortti,mutta siinä se.isovanhemmilla kahvitellaan jos kutsu käy sinne suuntaan.pitäisi vielä omalle isälle jotain pientä järkevää keksiä.

joulusta en ota stressiä,se tulee ilmankin.odotan sitä kuitenkin joka vuosi =) mutten mitään hössötä ja tee mitään ihmeempiä.

neitiniiskunen ja pojat

Vierailija
5/37 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa! Aikamoista hulinaa on meillä, mies on töissä ja raksalla, minä juoksen keittiökaupoissa, ja kiirettä pitää! Talo on jo aika pitkällä, ja keittiö pitäisi saada tilattua, emme vaan osaa päättää. Huomenna käyn vielä yhdessä ja sitten täytyy valita, että saadaan keittiö joskus. Asokämppä jo irtisanottiin, eli tammikuun loppuun mennessä pitää muuttaa johonkin. Jos me tästä hengissä ja naimisissa selvitään, niin hyvä on.

Lapset sai kans tarhapaikan tammikuun alusta haluamastani päiväkodista, nyt pitäisi vielä saada se työpaikka. Vielä en stressaa, mutta jos mistään ei kuulu mitään, alan hermostua...

Lapset osallistui maanantaina rokotetutkimukseen suhde 4/5 mahdollisuus saada influenssarokote. Hyvin meni kaikki ja ei ole mitään ongelmia tullu. Luukaksella on putket paikallaan, ja mitat kun otettiin, Luukas oli 84 cm ja 12,5 kg. Eli Luukas ois kasvanu 4 cm 3 kuukaudessa. Mittaaja toki eri, mutta kamala kasvuvauhti!

Joulua minä jo valmistelen lahjoja ostamalla, koetan saada jouluhommat ajoissa valmiiksi, ettei sitten tule joulun alla kiire niiden kanssa, jos vaikka ihme tapahtuis ja päästäis jouluksi uuteen kotiin. Olen jouluihminen, syntynytkin joulupäivänä.

Nyt perhe tarvii taas äitiä, joten pitää mennä! Voikaa hyvin! emma ja Luukas

Vierailija
6/37 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas unohdin, mitä muut olivat kirjoittaneet. Ollaan sukuloimassa ja hetken hiljaisuus vallitsee taloss. Uskomatonta.

Itse pähkäilen työpaikkojen kanssa. Yksi sijaisuus varmasti olisi tutussa paikassa. Mutta juuri tuon tuttuuden vuoksi sinne en halua. Vakipaikkojen haku on käynnissa ja senkin jälkeen voisi olla mahkuja johonkin ihan uuteen paikkaan sijaisuuteen, mutta sitten päätökset venyvät. Plääh.

Meidän vauhdikas poika on kyllä jatkuvasti kiipeilemässä jossain. Tai juoksee nopeammin kuin osaakaan ja lopulta kaatuu. Vauhtia riittää ihan kiitettävästi.

Nyt taas pitää palata ruokaa laittamaan.

Västis

Vierailija
7/37 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrä kiitos Vauva-lehden sivuille, kun päästivät vihdoin minutkin suopeasti tänne turisemaan! Siis oikeasti, nämä penteleen sivupahaset takkuilevat siis vieläkin!!! Uskomatonta...

Terveitä terveisiä lähetän täältä tauti-itämöstämme muualle Suomeen. Meillähän alkoi vesirokko juuri silmätulehdusten jälkeen, päivä ennen Sämpylän toisen korvatulehdusantibioottikuurin loppumista. Puolitoista viikkoa kärvisteltiin kivasti kotosalla. Askarreltiin, piirretiin, tapeltiin, leikittiin, rakenneltiin legoilla, tapeltiin, pelattiin Afrikan tähteä ja Choco-peliä - ja tapeltiin. Lopulta kyllästin pilttini videoilla. Valkkasin lasten serkulta saadusta videosäkistä kontrolloimatta joitain uusia tarnoita, ja lykkäsin pahaa aavistamatta mm. niin hellältä ja lutuselta kantensa ja nimensä puolesta vaikuttaneen Disneyn Topin ja Tessun. Mikä erhe!!! Itse painuin kellariin pyykkäämään enkä osunut kauheimpien kohtauksen ajaksi olkkariin. Lapset kinusivat videota yhä uudelleen, ja huono äiti tunnustaa, että vasta noin kolmannella kerralla näin, millaista pyssynräiskintää ja väkivaltaa se oli alusta loppuun! Ja koettua tuli, ettei kenenkään kannata alkaa väittää, ettei telkussa tai peleissä nähty väkivalta vaikuta lapsiin: esikoinen on nyt viikon verran vain ampunut ja käyttäytynyt muutenkin ärhäkästi ja raisusti. Topi ja Tessu kokivat ikävän katoamisen. Loppusairastelun Mikael on tapittanut Risto Räppääjää...

Vesirokosta on yhä arvet näkyvissä. Samppu alkoi riehua heti parina yönä, ja eilen mies kiikuttiu hänet jälleen kerran lääkäriin: kolmas korvatulehdus peräjälkeen, ja taas uudet, ärtsyt antibiootit! Putkituksestakin puhuttiin. Katotaan nyt, jatkuuko tulehdus tämänkin jälkeen. Jos niin käy, kulkee tiemme putkipuuhiin. Onko teillä siitä kokemuksia? Meillä ei ole ikinä sairasteltu korvatulehduksia, vaan Sampulla ne näyttävät olevan herkkä kohta.

Parille kustantajallekin olen ehtinyt kirjoitusraakileeni lähettää. Sadalle muulle täytyis pistää menemään paperiversio. Tuli vähän ärhäkkää tekstiä. Saapa nähdä, kiinnostuuko kukaan vai jääkö omien muistelmieni yksityiseen joukkoon...

Äh, kaksivuotias pistää paukutellen sylissäni suostumatta kipittämään potalle. Palaan taas äidiksi, joten moi, voimia talopuuhiin, sairasteluun ja vuorotöiden rullaatiin!

vitanova

Vierailija
8/37 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen sitten sairastanut melkein viikon jännetupintulehdusta ja tänään menen taas lääkäriin kun kipu ei todellakaan ole hellittänyt!!

Katsotaan sitten mitä tehdään!?!

Neuvolassa käytiin tänään molempien tyttöjen kanssa. Esikon 4-v. neuvola meni tosi hyvin! Tällä kertaa jopa teki kaikki käsketyt jutut, toisin kun kolme vuotiaana. 10 senttiä oli tullut pituutta vuodessa! Huikea on kasvuvauhti neidillä.

Saana oli 80,5cm pitkä ja 11,5 kiloo oli paino.

Rokotuskin saatiin josta sitten luultavasti nousee viikon päästä kuume.... Ja meidän tapauksessa, kun on herkkyyttä kuumeen yhteydessä saada korvatulehdus, saa sen luultavasti myös jos kuume nousee. Kiva ens viikko siis tiedossa....

Nyt täytyy mennä hakemaan esikkoa kerhosta!

Hauskaa viikkoa kaikille!!!

Jos täällä nyt enää kukaan edes käy, kun on niin hiljaiseksi menny....

T:Mona ja pallerot

Vierailija
9/37 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitanovalle tsempit korvatulehdusten kanssa. Ja aika hienoa, että olet saanut aikaiseksi kirjoittaa ja lähettääkin sen eteenpäin.

Itse olen tällä hetkellä kotikutoisessa unideprivaatiokokeessa kolmatta yötä. Vieläkin meillä tuon esikoisen 5v. flunssat saavat hurjat yövalvomiset aikaiseksi. Samalla pieni mies tekee kipeästä poskihammasta. Ja olen ihan poikki. 20 herätystä yössä tai pitkä valvominen (1-3tuntia) muutaman muun herätyksen kanssa ovat näköjään meillä niitä vaihtoehtoja, miten tätä univajetta voidaan vanhemmille aiheuttaa. Tällä hetkellä kaipaisin niin kovasti auttavia isovanhempia tähän meidän lähelle, että saisin edes tunnin päiväunet tai rauhan joskus siivota. Lasten kanssa siivoaminen menee lähinnä siihen,että kuka saa käyttää imuria/moppia tms.

Odottelen tässä myös menkojani. En ole yhtään pitänyt lukua kierrostani, joten en ole yhtään varma, onko kierto ollut näin pitkä muuten. Täytyy vähän tsempata.Ja ehkä ostaa raskaustesti.

Väsynyt västis

10/37 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi en ole pitkään aikaan käyny kirjoittelemassa...monet kerrat kyllä olen jo kirjoittanut mutta nää sivut on tökkineet todella pahasti...lisäksi kävimme Pohjanmaalla saattelemassa mummoni leposijalleen, hän kuoli tuossa loppukuusta..

Kauheesti tsemppiä sairastaville! Meillä just nyt ollaan terveenä, vähän pelottaa ku anoppi kävi perjantaina lääkärissä ja diagnoosi oli angiina...ei kiitos sitä meille...samaten vesirokko voi olla tulossa (pitänee kaverilta tarkistaa) ku oltiin kyläilemässä niin kaveri sai puhelun että naapurissa on vesirokko tullu yöllä ja lapset oli leikkineet edellisenä päivänä....

Ihanaa...me mennään ens pääsiäisenä lomalle!! Vihdoinkin! Aateltiin kokeilla Arabiemiirejä ku siellä ois "lämmin" pääsiäisen aikaan ja Kanariat ei oikein houkuttele...mehän ollaa ruukattu reissata min kerran vuodessa ennen Jooelia joten edellisestä reissusta on jo ens kuussa 2v, tosin vähän hirvittää ku tuo pikkumies ei ole todellakaan mikään reissulasse...mutta onhan tässä vielä melkein puoli vuotta aikaa...

UHMA! meillä on selkeesti jo sitä ilmassa ja välillä ihan hirveesti...jos homma ei mene siten kuten HÄN haluaa niin johan poletaan jalkaa tai heittäydytään lattialle makaamaan tai veteläksi...Me ollaan ukkokultani kanssa ihan ihmeessään ku isommilla uhmat on olleet vasta koulun alkaessa...tempperamenttia kyllä tältä löytyy...

Meidän perheessän on nyt virallisesti murkku! Eilen ihana esikkomme oli tehnyt löydön, karvat oli vihdoin alkaneet kasvamaan ;) on vähän ollut jälessä muita (aika paljoki) ja alkanu ilmeisesti jo vähän pelkäämään miksei hällä tapahu mitään ja ruvennu seuraamaan omaa kehitystään. Ymmärrän kyllä todella hyvin tuota pelkoa ku tuon ikäset pojat voivat olla todella ilkeitä varsinki noissa asioissa...Mutta kyllä me oltiin kaikki helpottuneita ja onnellisiä hänen puolestaan...

Vitanovalle peukkuja! Toivottavasti joku kustantaja ymmärtäis hyvän päälle!! bd bd bd

Västis: Vieläkö me ehittäs käveleen enne ku sulla työt alkaa? Mää tuossa tein aikatauluremppaa ja työt tehdään nyt kokonaan ihan omalla ajallaan...saadaan me Jooelin kanssa tehdä enempi yhteisiä juttuja päivällä...Voiih...äkkiä tee testi...jännää... :DD vaikka et sää tainnu kauheesti vauvaa kuumeilla...? Mulla kierto on nyt aika tarkka toisin ku ennen Jooelia...joten arvatkaa kuka piinailee ja laskee taas päiviä... :DD vaikka välillä tuntuu että huh huh järki käteen (lisää alla)

Mää olen kans aivan RÄTTI! Mun väsymys on jo ihan kroonista...olen aivan ku zombie jolla aivotoiminta on surkeaa...muisti katkoo ja pettää, koneella ku teen töitä niin jos silmäni kiinni laittaisin niin varmaan nukahtaisin...tänä aamunaki me vedettiin Jooelin kanssa sikeitä kymmeneen asti...tosin meillä me eilen tosi myöhäseen ku tultiin kotiin reissusta...mutta joka tapauksessa uni maittais kyllä kiitos!

Neitiniiskunen kyseli siitä influenssarokotteesta. Kyllä mää aattelin rokottaa Jooelin tuota influenssaa vastaan, jos vaan muistan hänet neuvolaan sitä varten viedä...

Tsemppiä kaikille arkeen varsinki Monalle vuorotyöhön!

Kohta meillä on joulu :D

nani ja Jooel

Vierailija
11/37 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että menkat alkaisivat. Ehkä myöhemmin voisin toivoa plussaakin, mutta tässä vaiheessa ei olisi mikään toivottu juttu. Eilen olo tuntui jopa oikein superahdistuneelta väsymyksenkin vuoksi. Tänään ei niinkään.Testin hommaan varmasti vasta vähän myöhemmin, olen välillä liian hätähousu ja sitten tulee tehtyä testiä testin perään, vaikka menkat olisivat alkamassa ihan just. Ehkäisynähän meillä on ihan kondomi.. Lapsilla pieni serkkuvauva ja nuorimman kummilla vielä pienempi. Eikä herää vauvakuume ollenkaan.. Ovat pieniä ja söpöjäkin, mutta tämän yhden kaahottajan kanssa on ihan täystyö.

Nanille paljon plussatuulia!! Toivottavasti teillä tärppäis. Kävelyllekin pitäisi ihan ehtiä, kunhan ei olisi kaatosade.

Meillä tuo kuopus näyttää joka päivä useasti pettymystään asioista, jotka eivät mene mielen mukaan. Mutta meillä tämä on vielä ihan tavallista pettymistä ja suuttumista jne. Ei onneksi vielä uhmaa.. Esikoisen uhma 2v. oli aika hurjaa.. Kaikesta tuli huuto ja mikään ei käynyt ja mitään ei halunnut tai halusi sitä,mitä ei äsken halunnut.Kamalinta olivat uhmakohtaukset yöllä, kun huusi täyttä kurkkua haluavansa saappaat tms.!! Ja sitä huutoa riitti puolesta tunnista tuntiin kamalien itkujen kera. Onneksi 3v. uhma ei tuntunut enää pahalta, kun odotukset olivat muodostuneet edellisen uhman takia. Esikoinen alkaa näyttää jo otteita,mikä uhma on seuraavaksi tulossa. Oikein pelolla odotan legendaarista 6v. uhmaa.. Ja ehkä samaan aikaan kun kuopus ottaa ekat uhmansa..

Tällaista tänne tänään.

Västis

Vierailija
12/37 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen Sampukan heräämistä...

Joo, kiitokset sairastelutsempeistä ja tuohon yritelmääni liittyvistä kommenteista! Saapa nähdä. Jos olisi ihmisellä oikeasti aikaa ja voimia keskittyä ja paneutua näihin omiin lisäpuuhasteluihin, niin jälkikin voisi olla toisen näköistä. Tommottinen pikanäpyttely taasen ei ehkä tuottane parasta satoa - vaan katotaan!

Voi Västis, voimia unideprivaatiokokeeseesi (!Ü)! Valvominen ei ole kivaa noin pitkän päälle. Ja ymmärrän hyvin tunteesi, kun menkat myöhässä, olenhan mä omista seikkailuistani naisen horminimaailmassa jo tänne jokusen lauseen rustannutkin! Kun kierto on vuosia ollut se 28-34, olikin viime kierto yhtäkkiä 43 pv pitkä - ja taas huidellaan lähellä 40 eikä mitään missään. Raskautua en kyllä ole voinut, kun en usko päässeeni neitsyt Marian toisinnoksi juuri nyt: Miehen kanssa on ollut varsin viileät tunnelmat jo kohta kuukauden, joten en ole pyrkinyt lähellensä rietastelemaan. On kyllä uskomaton reppana: Saattaa kerätä sisäänsä kuukausien ärsytyksiä, ja sitten ihan puskasta, just kun on mukavaa ja rentoa, päästääkin NIIIIN törkeät haukut mun niskaani, että olen aivan shokissa. Sitten katuu - mutta ei kykene pyytämään anteeksi, keskustelemaan, mikä johti moiseen ärjyntään jne. Tää viimeisin meni kyllä sen puolelta niin överiksi, että paljon saa tapahtua ja juuri sen itsensä puolelta, ennen kuin tämä nainen lämpenee suhteellemme uudelleen. Se on mitä mainioin, hellämielisin aj osallistuvin isukki lapsilleen, mutta ne parisuhdeopit, jotka se on lapsuuskodostaan imenyt, ovat kyllä hiukan traumaattiset. Hvyinvoivina hetkinään on mitä leppoisin, huolehtivaisin ja huumormielisin, mutta kun stressi ja jonkin sortin ahdistus iskee miekkoon, oon sen koko järki jäässä mitä vaimoon tulee (kaikki muu kyllä hoituu hyvin!), vaimon tunteisiin yms. Ja mihinkään parisuhdeleiriin, -viikonloppuun tahi -terapiaanhan mä en sitä saa. joten saas nyt kattoo, miten homma etenee. Kehitytäänkö tässä kriisistä kriisiin vai kuihtuuko koko homma haperoksi paskaksi. Olisi kyllä todella surullista, harmillista ja niiiiin turhauttavaa, että kaikki suuri onni ja hyvä elämämme tuhoutuisi vain sen takia, että pieni pohojalaas-riepu ei osaa käsitellä tunteitaan. Enkä mä siltä mitään verbaalia superavautumista odota, ihmisethän ovat erilaisia ja ilmaisevat asioita eri tavoin, mutta kyllä kuukauden takaisen monologinsa jälkeen se voisi vähän valottaa, missä mennään, millä eväin ja tuntein ja miten. Siihen asti tämä muori sulkeutuu kuin simpukka, vaikka vaikeaa onkin. Toki lasten hereilläoloaikana jutellaan ystävällisesti, hassutellaan yms., vaan jahka napukat uinahtavat peteihinsä, alkaa melko vaisu tunnelma kodossa. ihan ystävällismielinen, mutta eipä tässä ole suurempia iloitteluintoja. Eli summa summarum: vaikka menkat taas myöhässä, niin taattu hedelmätön tila vallitsee ainakin täällä!

Ystävällä, joka tätäkin saattanee täältä lukaista, on juuri ollut laskettu aika, ja kuumeisesti vartoan merkitsevää tekstaria tai soittoa häneltä. On pakko käydä tarkistamassa kännykkä, vaikka vain käväiseekin keltsussa pyykkiä ripustamassa tai roskat ulos viemässä. Ü

Jumpassakin oli ohjaaja puolivälissä raskautta, ja silti pisteli mua tehokkaammin staattisia vatsalihaksia ja muuta, käsittämätöntä! Oma vauvankaipuu on tyrehtynyt, iloitsen nyt tästä triosta ja siitä, että voi alkaa puuhastella muitakin juttuja kuin ainaista yövalvontaa ja nukuttelua, vaan silti jossain syvällä yhä myllää kysymys iltatähdestä. Varsinkin kun töissäkin alkaa paljastua yhtä sun toista, mikä ei hirveästi innosta lisäpanostukseen sillä saralla. Hmmm... Ainakaan tuossa kyseisessä puljussa. Vaan aika aikansa kutakin.

Mukavaa viikonjatketta, naiset!

Vitanova

Vierailija
13/37 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toooooosi pitkästä aikaan. Tai no olen toisinaan poikennut lukaisemassa kuulumisianne, mutta kirjoittelemaan en vain ole kerinnyt. Kolmen pienen pojan kanssa tuntuu että tarvitsisi vuorokauteen ainakin pari lisä tuntia!!

Me ollaan kestetty ihan suht terveinä. Paria pientä nuhaa lukuun ottamatta. Voimia vaan kaikille joiden kotona sairastellaan!! Niitä tuntui täältä jokunen löytyvän.

Imettääkö joku muu vielä? Meillä päiväsyöminen (tissin siis) on nyt jo vähän alkanut vähentyä, jätkä kun on vihdoin keksinyt että mahaa voi täyttää ihan oikealla ruuallakin!!! Meillä mentiin siis melkein täysimetyksellä ihan koko eka vuosi. Nyt kun ole ollut aina muutaman viikonlopun kuukaudesta töissä niin on sitten iskän kanssa ollessa alkanut ruoka maistua. Öisin tissiä vielä menee useampaan kertaan.. Jotenkin kuitenkin tuntuu niin haikealta ajatella että kohta tämä tissittely aika on sitten kokonaan ohi.. Minulle on aina nuo imetyksen loppumiset tainneet olla aina paljon vaikeampia kuin lapsille..

Vierailija
14/37 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan välillä laittaa tuo alku menemään. Minulle kun tuppaa käydä niin että mitä pidemmästi kirjoitan sitä varmemmin kaikki kirjoittamani katoaa johonkin bittiavaruuteen..

Töihin menosta ja vauvan kaipuusta: Minulla tosi ristiriitaisia ajatuksia... Toisaalta mietin jo töihin menoa. En kuitenkaan ihan vielä ole menossa, noita viikonloppu keikkoja lukuunottamatta siis. Minulla ei ole vakkari paikkaa odottamassa ja olenkin avoimia paikkoja kovasti jo katsellut. Miettinyt hoitojärjestelyjä ja sen sellaista.. Toisaalta taas nautin niin suunnattomasti tästä ajasta omien pienten lasten kanssa etten millään raaskisi heitä hoitoon laittaa.. Vaikka välillä hermo meneekin..!!!!!! Toisinaan päätään nostaa ajatus neljännestä pienokaisesta.. Hänelle olisi jo nimikin päätettynä (jos siis sattuisi olemaan poika..). Mutta kuitenkin kaipaisin kamalasti jo jotain muutakin näiden kotiympyröiden lisäksi. Omaa miestäkin olisi kiva tavata ihan kahdenkesken, ettei vallan vieraannuta toisistamme..!!!!!!!!!!!!!

pönttö-örvelö ja pojat

Vierailija
15/37 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin juuri jotta oliko joku elokuisista jo uudelleen raskaana? Jos niin olisi kiva kuulla kuulumisia!!!

Plussatuulia vauvaa toivoville!!!

Vierailija
16/37 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä sitten koskaan muista oman kirjoitukseni oheen laittaa kommentteja muille joten tässä niitä nyt......

Nanille plussatuulia puuuuuuh--- Saanakin puhaltaa.... :D :D !!

Meilläkin osataan osoittaa mieltä ja kovaa! Esim. ulkona kävely kiristää välillä oikein tosissaan, neitipä heittäyttyy sitten maahan makaamaan ja HUUTAA siinä niin kauan kunnes joku tajuaa mennä nostamaan ja kantaa prinsessaa sylissä! Ihana...

Esikko käveli siitä lähtien kun oppi kävelemään(1v2kk) itse joka paikkaan ja pitkiä matkoja kävelikin. Vaan niin ovat erilaisia.

Vitanovalle tsemppiä könsikkään kanssa ja toivottavasti saamme joku päivä kirjoitelmiasi jostain ostaa!!

Västikselle voimia valvomisiin! Itsekin joskus mietin, että kuinka monta vuotta ihminen jaksaa liian vähällä unella??

Nyt kun tämä hullu vuorotyö vielä syö tunteja päivistäni AIVAN LIIKAA!!!!!!

Kiva kuulla Pönttö-örvelöstäkin välillä!!

Minun vauvakuumeeni on laskenut kuin lehmän häntä... Elämän jatkuva "helpottuminen" Saanan kanssa saa sen aikaan. En uskalla enää riskeerata, että seuraava tulokaskin olisi yhtä vaikea kuin Saana on ollut.

Ja Saanan kanssa voi jo kommunikoida, ymmärtää mitä sanon jne.. helpottaa niin paljon!!

Kavereilla on 2kk ikäinen vauva eikä sitäkään katsellessa/pidellessä ole vauvakuume noussut... Lähinnä ilo siitä, että omat on jo "noin isoja"!!

Mutta never say never....

Nyt mulle taitaa tulla flunssa On yöstä asti ollut kökkö olo. Taidan mennä lasten kanssa kattoon pikku kakkosen loppuun!!

T:Mona ja poppoo

Vierailija
17/37 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällätaas.. Kiitos kaikille tsempityksestä. Yöunet alkavat onneksi normalisoitua. Ja elo alkaa tuntua ihmismäiseltä.

Ja sain eilen tiedon töistäkin. Olen nyt tosi iloinen, vähän stressasi nimittäin jo.Katsoo, mitä sitten se todellinen ruljanssi taas tulee olemaan.

Västis

Vierailija
18/37 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sateista taasen,mutta eipä liene yllätys.yllätytäänpä ennemmin kun ei sada.

väsynyttä ja kipeää porukkaa näyttää palstailevan,ja täällä myös.

taapero on flunssassa,ja hänen kanssaan valvoin edellisyön,kitinää vartin välein kuunnellen. meillä ei sitten ainakaan kipeänä oo koskaan nukuttu!!! ite olin eilen aika zombie.

mulle tulee heti sellainen maailmanloppu -olo kun vähänkään valvon. vaikka kokoajan sanon itselleni,että vaikka tässä viikon valvois putkeen,ei se tuntuis missään siihen verrattuna miten meillä on kahden lapsen molemmat vauva-ajat valvottanut,ja kirjaimellisesti ekat puolivuotta AINAKIN olen pärjännyt 2-3t unilla.

tämä nyt on superluksusta kuitenkin siihen verrattuna.

mielenkiintoista kyllä miten sitä ihminen vaan pärjää suhteellisen täysjärkisenä ilman nukkumistakin.vaikka mulle kyllä tulee sellainen ahdistunut ja surumielinen olo siitä kun se pidemmän päälle jatkuu. varmaan juuri peruja noista raskaista vauva-ajoista.

nyt on kyllä tosi helppoa sairastamista kun vertaa vauvan sairastamiseen. on sentään joku järki ja päivärytmi tässä touhussa.eikä yötkään ole NIIN kamalia.

samoilla linjoilla kun @mona@ että olen onnellinen että lapset on "jo" näin isoja,helpotus siis siitä,kun satun jonkun pikkuvauvan näkemään.

joka kerta ajattelen että luojan kiitos meillä ei ole enää tuollaista rääpälettä (niin kamalia ne ovat).

Mä olen vasta tuon vaativaisista vaativimman taaperon täytettyä 1vee alkanut nauttia tästä elosta. ihanaa kun toinen tajuaa mitä puhutaan, hänen kanssaan voi kommunikoida., hän liikkuu itse,eikä tarvi 12t/vrk toista kantaa ja olla koko ajan pellenä.

odotan sitä kouluun hakuani,ja mahdollisesti sinne pääsyäni ensi vuoden elokuussa,mutta miten tämä elo menee niin,että kun kotona alkaa olla suhteellisen helppoa ja mukavaa,niin tarvii sitä jonnekin suuntaan itsensä laittaa.

mä todella tykkään touhuta ja ollan lasten kanssa kotona.mutta tuo opiskelu on nyt vaan "Pakko" tähän rakoon,ja sitten töihin meno.niin kuin monelle muullekin.

mutta rehellisesti voin sen todeta,ja teitä muista ihailla. mä en kykenis vielä työntekoon.mä ajaisin itteni varmaan ihan piippuun.mä en pystyis olemaan 100% läsnä töissä,sekä työpäivän jälkeen vielä 100% läsnä lasten kanssa. saati sitten että olis päivärytmiä sekoittava vuorotyö.

isot tsempit ja ihailut @monalle@! kuten myös muille jo töissä oleville!

meillä oli tuon viime viikonlopun lapset hoidossa,ja taas niin mukavaa miehen kanssa kaksin.jos me ei saatais tuota n.kerran kuukaudessa vapaata viionloppua,me oltais kertakaikkiaan ihan hirveitä toisillemme. riitaa ja tappelua, ja sen semmoista. eihän sitä ole lasten ollessa paikalla aikaa jutella yhtään mistään syvällisemmin,ja niin ne asiat muuttaa muotoaan ja toinen tulee väärinymmärretyksi. tai puhuttomuus kostautuu,ja toinen ymmärtää kaiken taas ihan väärin.

me ollaan täällä arkena ihan kuin kämppiksiä,ja hyviä ystäviä.mistään muusta ei ole tietoakaan.eikä jaksakaan. sitä on vapaana viikonloppuna ihanaa antaa toisella aikaa,ja olla ilman isä ja äiti -roolia.emme edes taida muistaa että olemma kahden lapsen vanhempia silloin =)

mukavaa viikkoa,paranemista meille kaikille duhanenille!

Vierailija
19/37 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neitiniiskunen kertoi, että he viettävät krt/kk kahdenkeskisen viikonlopun. Se olisi meille ainakin todella luksusta. Meillä siis 4 alle 10-vuotiasta lasta ja viimeksi ollaan oltu yksi yö pois kotoa (laivalla) kahdestaan elokuussa, sitä edelliseen kertaan oli aikaa 2,5 VUOTTA ! Että ei niin kamalan usein :) Ja me ollaan aikas vanha pariskunta, yhdessä ollaan oltu liki 18 vuotta. Mites muuten te muut, kuinka kauan olette avio/avopuolisoidenne kanssa olleet yhdessä? :x

20/37 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västikselle onnea työpaikan johdosta!! Toivottavasti on mieluinen :)

Vauveli03: Me ollaan oltu yhdessä reilut 15v...Viimes ollaan oltu kahen kesken kesäkuussa 2007(pari päivää), sitä edellisen kerran vuonna 2004 syyskuussa yks yö...eli eipä tässä mitään kahden keskisiä aikoja kauheesti ole...me sitte ruukataan valvoa joka ilta tuonne yhteen asti että saadaan olla kahestaa (arvatakaa vaan väsyttääkö sitte aamulla :/ )...noin myöhään menee ku tuo vanhin on jo kohta 14v niin ei sitä taho saada nukkumaan ajoissa ja sitte ku tuo ukkokulta ruukaa mennä salille siinä vaiheessa ku alan Jooelia nukuttamaan niin on se kello jo 23 ku takasi tulee...

Jooel sai tänään influessarokotteen ja vähän se nostatti lämpöä illaksi mutta ilman suppoa panin hänet nukkumaan. kk päästä saadaan toinen annos. Keväällä pitäs sitte rokottaa hänet tuota a-hepatiittia ja varmaan b:täki vastaan jos ja kun me sinne reissuun mennään...

Vitanovalle jaksuja ukkokullan kanssa! Ihania nuo meidän pohjalaiset miehet ;D

Pönttö-örvelö: mää vielä imetän ja jos Jooelilta kysytään mää imetän vielä eskarissaki sitä...kovasti olen vähentäny: päivällä enää yhesti ennen päikkäreitä (tänään tosin piti saada niiden jälkeenki), ennen yöunia ja sitte yöllä pari kertaa..olen kyllä ite jo valmis lopettamaan varsinki nuo yösyötöt ku sitä alkaa olemaan ihan tötteröö ku en edes muista aamulla mitään koko syötöistä vaikka mää joudun ottamaan hänet sängystään rinnalle (syötän istaalleen meidän sängyn päällä) ja nostan lopuksi hänet pinnikseen takasi...oisko jollain ehotuksia?!? :D

Ex-elokuisista tiedän ainaki Miksuliinun ja Helgan odottavan ens kesänä syntyväksi ja tais olla vauva2007 kans la tais olla joulun tienoilla...olikohan muita

Mona: meillä kans mennään maate ja siinä ollaan sitte jonki aikaa, mutta nyt olen antanu kans maata kyllä se aika pian sieltä nousee ku huomaa että eipä se äiti tulekaan joka kerta nostamaan...tietty menen heti ku äänestä kuulee että oikeesti tarttee apua eikä ole sellanen kiukkuääni...

Kiitos plussatuulista! Vaikka en oikein plussiin usko niin kauan ku imetän ja olen tällanen löllerö...tää turkkasen paino ei ota tippuakseen vaikka kuinka olen pitäytyny kohta 2kk noin 1500kcal...totaalikiellossa olen kaikkien muitten namien suhteen paitsi jäätelön, siitä en luovu ihan heti mutta tuskinpa se mun painoani ylläpitää (en mää sentään sitä litratolkulla vedä)...tahos jo nää raskauskilot pois...aluksi sain muutaman pois ihan helposti mutta tähän se jämähti..höh sanon minä!

Neitiniiskuselle tsemppiä kouluun hakemiseen! Saako udella mitä meinaat mennä lukemaan?