Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä miten tuosta Jokelan jutusta jaksetaan meuhkata.

Vierailija
07.11.2007 |

Olen varmaan tunnevammainen tai jotain, mutta minua ei vois vähempää kiinnostaa. Elämässä sattuu ja tapahtuu joskus myös ikäviä asioita eikä niitä kaikkia voi estää vaikka mielenterveystyö ja ennaltaehkäisy saisi kaikki sosiaali- ja terveyspuolelle suunnatut rahat. Se on sitten vaan voi voi, jos jotain vastaavaa sattuu omalle (tai läheisen) kohdalle. En jaksa murehtia tuota asiaa, kun se ei koske minua. Murehdin sitten jos jotain sattuu itselle tai jollekin läheiselle. Eikä se asia siitä miksikään muutu vaikka minä asialla märehtisin. Itselle vaan tulee paha mieli.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kun se ei koske sua" ,tämähän juuri kertoo aikuisten välinpitämättömyydestä

Vierailija
2/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen varmaan tunnevammainen tai jotain, mutta minua ei vois vähempää kiinnostaa. Elämässä sattuu ja tapahtuu joskus myös ikäviä asioita eikä niitä kaikkia voi estää vaikka mielenterveystyö ja ennaltaehkäisy saisi kaikki sosiaali- ja terveyspuolelle suunnatut rahat. Se on sitten vaan voi voi, jos jotain vastaavaa sattuu omalle (tai läheisen) kohdalle. En jaksa murehtia tuota asiaa, kun se ei koske minua. Murehdin sitten jos jotain sattuu itselle tai jollekin läheiselle. Eikä se asia siitä miksikään muutu vaikka minä asialla märehtisin. Itselle vaan tulee paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulle ei saa tulla paha mieli.

Vierailija
4/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä jokaisella normaalilla ihmisellä pitäisi olla jotain myötätuntoisia tunteita uhreille ja heidän omaisille, se on luonnollista ja inhimillistä.

Vierailija
5/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluavat keskustella vain mukavista tai täysin merkityksettömistä asioista.

Vierailija
6/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun kuulin vasta 16 jälkeen asiasta. Ei tuo minuakaan ns. henkilökohtaisesti kosketa, mutta kun se voisi koskettaa, tapahtua meidän lähikaupassa tai paikallisbussissa tai missä vaan. Minusta on kauheaa, ettei jollakin " tunnu missään" . Mikä sitten tuntuu? Minua pelottaa, että noin tunteettomia ihmisiä on.

Vierailija
7/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minkälaista on kun on henkisesti ja fyysisesti niin paskana ettei osaa pitää edes itsestään huolta. En tietenkään voi sanoa miltä tuntuu kun menettää rakkaan ihmisen lopullisesti. Ehkä tämä tällainen asiaan suhtautuminen johtuu siitä etten uskalla ajatella mitään pahoja asioita, kun olen vasta muutaman viikon seisonut omilla jaloillani eroni jälkeen.

Toivottavasti saan empatiakykyni takaisin. Aika karua tekstiä... ap

Vierailija
8/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla tapahtuu tuhat kertaa surullisempia tapauksia joka päivä. Minua surettaa kaikki lapset, jotka kuolevat siihen kun ei ole puhdasta vettä tai ruokaa tai saavat jonkun ripulin tms. tavallisen taudin, johon lääkkeet on olemassa, mutta köyhyyden takia ei saada käyttöön. Ja nämä on tuhansia lapsia joka päivä, tuhansia perheitä joissa koetaan tragedia. Suomessa tämmöisiä juttuja sattuu niin harvoin, että pitää olla siitä kiitollinen.

Vierailija
9/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänään tapahtunut on valtava tragedia niille jotka siinä ovat olleet mukana. Ei siinä paljoa ajatella nälkäisiä lapsia. Jos olet niin käsittämättömän tyhmä ja tunnekylmä ihminen ettet pysty myötäelämään niin mene psykiatrille ettet ihan lopullisesti pimahda. Btw, tunnekylmyys on merkki psykopatiasta.

Vierailija
10/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikkia kärsiviä ajattelisi, joka päivä pitäisi itkeä putkeen. Hullu taidat olla jos luulet, että jotkut ihmiset ovat enemmän empatian arvoisia kuin toiset.

Vierailija
11/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

empatiasta niitä ihmisiä kohtaan, jotka tänään olivat mukana tragediassa. Kyllä maailman nälkäisetkin myötätunnon ansaitsevat mutta ap ja sinun mielestäsi he eivät myötätuntoa ansaitse koska maailmassa kuolee lapsia nälkään. Merkillinen ja myös suhteellisen sairas maailmankuva.

Vierailija
12/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekopyhää itkeä Jokelan kärsivien takia, mutta ei kaikkien niiden muiden, jotka joka päivä kärsivät asioista, jotka olisi myös helppo hoitaa kuntoon. Minä en kovin paljon läskeistä länsimaalaisista välitä, he ovat saaneet kuitenkin elää helpot elämät kuolemaansa asti. Toista on monilla, jotka kuolevat elinikäisen kärsimyksen päätteeksi johonkin ihan turhaan vaivaan. No, makuasioista ei sovi kiistellä, jos jonkun mielestä suomalainen keskiluokan kärsimys on jotenkin erityisen erityistä niin sitten on.

Vierailija
13/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tekopyhää itkeä Jokelan kärsivien takia, mutta ei kaikkien niiden muiden, jotka joka päivä kärsivät asioista, jotka olisi myös helppo hoitaa kuntoon. Minä en kovin paljon läskeistä länsimaalaisista välitä, he ovat saaneet kuitenkin elää helpot elämät kuolemaansa asti. Toista on monilla, jotka kuolevat elinikäisen kärsimyksen päätteeksi johonkin ihan turhaan vaivaan. No, makuasioista ei sovi kiistellä, jos jonkun mielestä suomalainen keskiluokan kärsimys on jotenkin erityisen erityistä niin sitten on.

Anteeksi nyt, mutta aito empatia ei valitse kohdetta. Ei suuntaan tai toiseen. Se, että on järkyttynyt Jokalen tapahtumista, ei poista empatiaa muita maailman kärsiviä kohtaan.

Ihanko oikeasti sinun mielestäsi ihminen on aidosti empaattinen jos tuntee surua vaan niiden kaikkein heikoimpien edessä?

Vierailija
14/14 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 12 ja 16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän