miehen lapset mietityttää
Eli mies on ihana, ja meillä on hyvä suhde, olemme tunteneet toisemme jo 2 vuotta. Mies on nyt eroamassa vaimostaan, kun heidän nuorin lapsensa on jo 5 v, lisäksi heillä on 12 ja 14 vuotiaat pojat. Tarkoituksena on siis muuttaa yhteen, mutta nämä lapset kuuluvat kauppaan sikäli, että tulisivat ainakin joka toinen viikonloppu meidän kotiimme. Minulla ei ole omia lapsia. Lapset sinänsä ovat kai ihan kivoja, en ole heitä vielä montaa kertaa tavannut, 5 v on suloinen, mutta kovin ujo, murrosikäiset pojat eivät puhuneet minulle juuri mitään ja kyräilivät.
Oikeasti, jaksanko heitä omassa kodissani niin usein? Olen ajatellut, että emme kuitenkaan heti muuttaisi yhteen, mies haluaisi. Toisaalta, jos emme muuta, näemme sitten harvemmin, kun mies on kuitenkin sitten lastensa kanssa. Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (2)
Murrosikäiset nyt kyräilevät muutenkin kaikkea, eli kun ottaa vielä huomioon olosuhteet eli vanhempien eron, sun ei pidä ottaa kyräilyä liian henkilökohtaisesti. Todennäköisesti et koskaan pääse kovin läheisiin väleihin näiden murkkujen kanssa, mutta mahdollista on kuitenkin saada aikaan jonkinlainen aikuisen ja nuoren välinen ystävyys, jos jaksat olla kärsivällinen. Mieti omaa teini-ikääsi, sen verran on kaikilla kokemusta teineistä/lapsista että voi oman kokemuksen kautta eläytyä heidän asemaansa :)
Miehen mielipiteillä, asenteella ja kasvatusperiaatteilla on tässä isompi merkitys kuin moni arvaakaan. Teidän pitää sopia teidän kodin säännöt jo etukäteen ja pitää niistä kiinni, olla yhdessä aikuisina lasten edessä. Ei niin, kuten joskus joutuu täältä lukemaan, että isä jättää äitipuolelle kaiken vastuun lasten kasvatuksesta ja päälle kotitöistäkin. Isän on oltava se päävastuullinen, sillä hän tuntee lapset paremmin ja voi sitten auttaa tietysti sinuakin toimimaan.
Jos päätätte perustaa heti yhteisen kodin, lapsille kannattaa, jos suinkin mahdollista, olla oma huone. Että tuntevat olonsa tervetulleiksi eivätkä joudu nukkumaan patjoilla lattialla tms.
Tässäpä aluksi jotain mietteitä... t. uusperheellinen
eikä niin, että mies vaihtaa naista lennossa. Se on rankkaa lapsille. Tulet ain aolemaan sy