Punaiset näpyt massussa...
Huomasin eilen punaisen läiskän massussani, navan lähellä. Tarkemmin katsottuna massussa oli paljon pienen pieniä punaisia näppyjä yhdessä ja tietyssä kohtaa. Muutama näppy oli siellä täällä lisäksi. Näppyjä kutittaa silloin tällöin, ei häiritsevästi. Pitäisiköhän niistä olla huolissaan ja soitella asiasta neuvolaan? Onko kellään kokemuksia?
Raskausviikkoja on nyt 26+
Kommentit (3)
tollasia punaisia pieniä kutisevia näppylöitä mahassa rv29, olin just alkanu käyttää äitiysfarkkuja ja ne johtui mahan yli tulevasta resorista.
katos viikossa kun pesin housut pari kertaa ja rasvailin ihon perusvoiteella.
on ollut muutaman viikon ajan. Eivät juurikaan kutise, punaisia millimetrin kokoisia. Minulla tulee siihen kohtaan vain tukivyö, alushousut ja äitiyshousut jäävät hieman alemmaksi. Tukivyön pesen kerran viikossa, kenties pitäisi pestä useammin, vaikka luulen, etteivät johdu vyöstä. Aiemmissa raskauksissa minulle on tullut samannäköisiä näppylöitä olkavarsiin. Häipyivät itsekseen aikanaan.
Olen rv 38 ja masussa ollut muutaman viikon ajan pieniä kutisevia näppylöitä ja lähinnä navan ympärys kutiaa aivan sitämättömäti. Mainitsin asiasta lääkärille, joka passitti heti maksakokeisiin ( jalat ja kädet ei kuitenkaan kutise), mutta maksa ja sappiarvot oli hyvät. Neuvolatäti ei osannut sanoa syytä kutinaan, normalia kai. Olo ei tunnu kyllä ihan normaalilta, sillä kutina on aivan kamalaa. Öljyän vatsaa päivittäin ja kuiva se ei ole...
Mukavaa kuulla, jos muillakin kokemuksia!
Jaksamista sinnekin kutinoiden kanssa ja toki siitä kannattaa mainita neuvolassa :)