Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Basilika heittää aina henkensä! Miten

Vierailija
06.11.2007 |

saatte kaupasta ostetut yrtit säilymään hengissä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa valita sellainen yrttipuska, jonka juuret ei ole kasvaneet ulos purkistaan, ja jonka lehvästö näyttää suht pirteältä ja jonka juuret EI ole kuivuneet kaupassa. Sitten HETI istutetaan se uuteen ruukkuun. Alussa kannattaa kastella usein, koska niitä on usein kasvatettu ravintoliuoksessa eikä niiden juuret vielä osaa toimia kunnolla jos on kuivempaa. Kevyt leikkaus usein auttaa juurtumisessa. Tarpeeksi valoa eli kasvi ikkunalle tai loisteputken alle.

Ja sitten paljon toiveita ja rutkasti varautumista pettymyksiin.

Vierailija
2/3 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isketkö sen tavalliseen kukkamultaan? Tyhmä kysymys ehkä mutta olen ajatellut niiden sisältävän paljon lannoitteita, jotka eivät sovi syötäville kasveille. Meinaan, että epäterveellistä..... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itse asiassa kun minä olen kukkahullu jne niin käytän tähän tarkoitukseen yleensä puutarhamultaa, jota mullla on säkkitolkulla autotallissa varastossa. MUTTA VOIT ihan hyvin käyttää tavallista kukkamultaa, ei siinä ole sen enempää tai vähempää lannoitteita. Raskasmetallien määrää kontrolloidaan aika tarkkaan. HUOM: jos satut varastoimaan mutaa jossain autotallissa, kuten minä, niin sitä ulkokylmää multaa ei kannata ihan suoraan työntää herkän basilikan juurille - basilika ei tykkää. Anna sen lämmetä ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä