Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivasyndrooma vaivaa...

06.11.2007 |

Hei...

mulla paha hiivasyndrooma (suolistohiivatulehdus), joka on pahentunut ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Mulla hiivasyndrooma on mennyt niin pahaksi, että se on sotkenut mun kuukautiskierron, joka tietenkin haittaa raskaaksi tuloa. Onko kellään muulla kokemusta hiivasyndroomasta, ja sen hoidosta? Olisi myös kiva kuulla, millaisia mahdollisuuksia hiivatulehduksen aikana/hoidon jälkeen on tulla raskaaksi!:)

Help me...:)!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät vältettävät ruoka-aineet

-sokerit, siirappi

-valkoiset jauhot

-homejuusto

-leivonta- ja oluthiiva

-olut, viini, alkoholit yleensä

-kuivatut hedelmät

-säilykkeet

-sienet

-valmisruuat

-makeiset

-tyydytetyt rasvat

Toki koko hiivasyndrooma-asiasta ollaan monta mieltä, lääketiede " ei tunne" tuota sairautta. Ainahan voi kokeilla ruokavalion keinoin helpottaa oloa ja voisin kuvitella että suun kautta otettavat hiivalääkkeetkin tehoaisivat kunnon kuurilla? Itse olen kärsinyt kyllä monenlaisesta hiivatulehduksesta (alapäässä,suussa ja olen allerginen leivinhiivalle ja gandida albanis-tai mikä nimi olikaan- hiivalle jota ihmisen ihossakin on luonnostaan).

Raskauteen vaikutuksesta en osaa sanoa, mutta itse aattelen että jos emättimessä ylimääräistä hiivaa voisi vaikuttaa epäsuotuisasti siittiöihin (muuttaisko PH:ta?)

Toivottavasti oli jotain apua ;)

Tutti the nettitohtori *kih*

ps. huomaatteko mulla on ihan liikaa aikaa kun vastailen varmaan jokaiseen kysymykseen. Ei silti, musta on kiva jos voi olla avuksi :D

Vierailija
2/4 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista...niitä kaivataan! Onko sulla ollut hiivasyndrooman kanssa vaivoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sen verran vaivainen, etten aina tiedä mikä oire on mistäkin sairaudestani johtuvaa. Jeejee ja tässä sitä yritetään raskautua vaikka lääkkeitäkin monenmonta :/ ei oo aina helppoo kuumeilun kanssa.

Mutta voimia hiivan taltuttamiseen!

ps.stressihän myös pahentaa, helppoo sanoa vaikeampi toteuttaa..itsellä myös ;)

Vierailija
4/4 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä homma, et ihmisen kroppa on niin kokonaisvaltaisesti toimiva, et jos joku paikka ei ole kunnossa, niin se voi vaikuttaa monella tavoin omaan hyvinvointiin, ja esim. vaikka raskaaksi tulemiseen.

Mä oon tässä ajan kanssa tajunnut, et mun huono olo on syytä kovasta työnteosta, ja yksinkertaisesti siitä, että en ole pitänyt itsestäni tarpeeksi hyvää huolta. Tässä muutamia esimerkkejä:

1)Olen ostanut perheelleni kiireisen työpäivän jälkeen puolivalmista, lisäainepitoista ruokaa, joka sisältää paljon lisäaineita ja piilosokereita.

2) Olen ollut stressaantuneena friikki makelle, ja valkoisille viljatuotteille, kuten pullat, wienerit, karkit...ne ovat hetkellisesti tyydyttäneet sokerinhimoani, mutta ovat kuitenkin tehneet olostani sietämättömän.

3) Olen nukkunut huonosti yöni, miettien töitä, ym.

4) Homma räjähti käsiin kun ymmärsin, että olen sokeririippuvainen, jolla ruokin suolistohiivaani....KAMALAAAAAAA!!!!! Suolistohiiva taas on sekoittanut hormoonitoimintaani, joka puolestaan on sotkenut mun kuukautiskierron....Lovely!:)

Nyt olen siis jättnyt kaikki sokerit ja vehnätuotteet pois. Mulla on tällä hetkellä halu voida paremmin, päästä mun liikakiloista (15kg) pois, ja toivon että joskus vielä voisin tulla raskaaksi.