Tuttavani on kotiäiti ja elää miehensä siivellä.
Tuttavani on mennyt tosi nuorena miehensä kanssa naimisiin eikä ole tehnyt koskaan mitään töitä tai edes opiskellut, vaan ollut koko ajan kotiäitinä. Ja tietty sillä on minimi-äitiysraha, kun ei se ole ollut koskaan töissä. Sillä on nyt neljä lasta ja sen mies siis elättää koko revohkan.
Tää nainen käyttää miestään törkeästi hyväkseen, koska se ei vaan halua tai viitsi tai jaksa mennä töihin. Kolmannen lapsen jälkeen mies teki selväksi että nyt on lapsiluku täys, niin eikös tää eukko mennyt ja hommannut itsensä epäreiluin keinoin vielä kerran raskaaksi. Ja sanoi mulle vielä syyksi, ettei tahdo mennä vielä töihin..
Mies on jo usean kerran pyytänyt että myös vaimo menisi töihin, koska rahasta on tosi tiukkaa, mutta nainen ei vain viitsi. Sitten se kehtaa vielä mulle valittaa, kun mies on niin paljon töissä ja ylitöissä! No kai se nyt joutuu olemaan, kun kerta yksin joutuu elättämään neljä lasta ja muijansakin vielä.
Pitäiskö mun teidän mielestä puhua asiasta tuttavani kanssa, luulen että se mies saa kohta tarpeekseen tollaisesta siipeilijästä ja jättää sen. Eli avaanko suuni ystävyyden rikkoontumisen uhallakin?
Kommentit (57)
... mistä lähtien lapsilisä on kuulunut äidille siten, että se olisi äidin osallistumista perheen elatukseen? Eiköhän ne lapsilisät KELAlta makseta eikä äidin kukkarosta, vaikka raha ohjautuisikin äidin tilille.
... ja hänellä on siihen hyvä syykin: onhan mies vain aina töissä eikä yhtään kiinnostunut lastensa hoitamisesta!
Sittenhän äiti voisi pistää lapsilisät omaan pussiinsa ja käyttää ne omiin tarpeisiinsa, jos niillä ei kerta perheen elatukseen osallistuta. Minusta on ihan sama, kuka sen rahan maksaa, Kela vai työnantaja.
Vastapainona miehen palkalle siis. Ymmärrän kyllä mitä ajoi takaa.
Ja minkä ihmeen takia molempien vanhempien pitäisi tienata juuri yhtä paljon? Jos toinen hoitaa kodin ja lapset, niin kyllä siinä on jo panostettu perheeseen. Ja vielä jos käyttää lapsilisät ja kotihoidontuen perheen hyväksi, niin ihan hyvä summahan siitäkin kertyy. Kateellisiako olette vai mistä on kyse?
Vierailija:
Ja minkä ihmeen takia molempien vanhempien pitäisi tienata juuri yhtä paljon? Jos toinen hoitaa kodin ja lapset, niin kyllä siinä on jo panostettu perheeseen. Ja vielä jos käyttää lapsilisät ja kotihoidontuen perheen hyväksi, niin ihan hyvä summahan siitäkin kertyy. Kateellisiako olette vai mistä on kyse?
Ei tarvi tienata yhtä paljon. Kotiäitiys on ok, kunhan siitä on yhdessä sovittu.
Mutta salaa paksuksi hankkiutuminen ei ole. Eikä se, että antaa ymmärtää menevänsä töihin, mutta ei menekään kun ei vaan huvita, ja odottaa miehen tyytyväisenä maksavan ja tekevän 12h päivää.
Vierailija:
Lain mukaan aviopuolisot ovat elatusvelvollisia toisilleen joten mitään outuoa ei ole AP:n mainitsemasa tilanteessa vaan naimisiin menneessä on ollut tiedossa tuo asia ihan lain mukaan joten mä kyllä ihmettelisin vasta siinä vaiheeessa jos mies ei SUOSTUISI sitä vaimoaan elättämään..... :D
Jestas ootte tietämättömiä!!!!
Entäpäs jos mies ilmoittaisi, että aikoo nyt olla vaikkapa kymmenen vuotta kotona ja vaimo saa kantaa rahan kotiin, koska puolisoillahan on ELATUSVELVOLLISUUS?
Tulisi avioero aika moneen perheeseen.
Kertonee kaiken oleellisen kotiäideistä
en tosiaankaan elä mieheni siivellä. Haluan, että lapseni saa olla ainakin 3-vuotiaaksi asti kotona. Esikoinen ei tästä ole kärsinyt, koska pidän huolen siitä, että tapaa ystäviään joka päivä. Harrastaa tanssia ja ratsastusta, joten sitä paljon puhuttua virikettä riittä ihan tarpeeksi.
Hassua, että moni tuttavapiirissä oleva sanoo, että on miehen siivellä eloa, kun on kotona siihen asti, kun nuorin on kolme..Mieheni on onneksi samaa mieltä kanssani, että pientä ei päiväkotiin tarvitse laittaa.
äiti jolla on 4 lasta voi olla laiska? Kyllä siinä väkiselläkin joutuu olemaan ahkera että saa lapset pidettyy hengissä.
Toisekseen, ei ole sinun asia puuttua toisten asioihin. VArsinkin kun tässä ei ole kyse vakavasta, ns. pahoinpitelystä yms.
JA vois miehesi menettää ystävän. Nimittäin jos mun mies olisi noin luottavaisesti puhunut ystävälleen asioista niin olisin 100% varma että jos ystävä menee kertomaan niin olisi entinen ystävä!!
Kerro joku pikkuinen vinkki perheestä niin tiedän puhutko heistä! JUu ja olen ap kanssasi samaa mieltä.
kerran niin hyvin..
Ja ihme mies kun teille ruikuttaa, eikä omalle vaimollensa??
Musta tää juttu haiskahtaa nyt pikkasen ja sun kirjotuksesta saa sen kuvan että oot kateellinen tälle vaimolle:D
Lapsiakin enempi kuin alunperin ajalteltiin. Mutta kun mieli voi muuttua niin kummasti. Ja jotkut oikeasti pärjäävät vähän vähemmälläkin rahalla. Ihan sen miehenkin tuloilla. Ja tosiaan. Oletkos miettinyt paljonko maksaa noin monen lapsen hoitomaksut?
Taidat olla vaan kade!
SEi tosiaan kuulu sulle mitä sun kaveris tekee.
Ihan sama juttu, jos sanoo käyttävänsä ehkäisyä, mutta ei käytä. Täysin kusipäistä touhua. Petos ja valhe, joka on verrattavissa kaikkiin muihin radikaaleihin petoksiin ja valheisiin parisuhteessa, esim. pettämiseen. Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse arvostaa sellaisen lapsen hoitamista kotoa, joka on lähtökohtaisestikin valheella saatettu alulle! Ja miten mies voi huolehtia ehkäisystä, jos vaimo on sanonut siitä huolehtivansa, mutta VALEHTELEE!? Kyllä avioliitto perustuu ennen kaikkea luottamukseen.
Vai miltä teistä tuntuisi, jotka käytätte pillereitä, jos mies pistäisi aina kuitenkin kumin päälle ennen seksiä ja sanoisi " varmuuden vuoksi, kun enhän voi tietää, oletko oikeasti syönyt niitä pillereitä niin kuin sanot" ...Vois jäädä seksit sillä kertaa väliin vai?
Ja toinen ristiriita: joku tuolla alkuketjussa haukkui ap:ta, että hän on sellainen selkään puukottaja, joka kuuntelee tuttavan juttuja naamatusten, mutta sitten haukkuu selän takana. Ja kuitenkaan kenenkään mielestä ap:n asia ei olisi mennä sanomaan mielipidettään tälle tuttavalle suoraan? Niin miten se nyt oli? Pitikö se mielipide sanoa suoraan siinä tilanteessa, kun tuttava paasaa ehkäisypetoksistaan ja viitsimättömyydestään mennä töihin vai ei?
Multa ei ainakaan heru sympatiaa tätä tuttavanaista kohtaan. Ei mikään perhe voi toimia niin, että toinen vain PÄÄTTÄÄ jättäytyä kumppanin elätettäväksi vasten tämän tahtoa. Siitä kuka lasten kanssa on kotona, kuinka kauan ja kuinka monta lasta ylipäätään tietoisesti tehdään pitää aina olla yhteinen sopimus ja yhteisymmärrys puolisoiden välillä...
Ja kyllä minuakin häiritsisi, jos tuollaista toimintaa joutuisin lähipiirissäni katsomaan.
Minusta ehkäisystä valehteleminen on vähintään yhtä iso petos, kuin vaikkapa partnerinsa seksuaalinen pettäminen. Ja ei kyllä kukaan ihmettelisi, jos täällä joku aloittaisi ketjun tuttavasta, joka pettää puolisoaan, ja ihmettelisi, pitäisikö tälle puolisolle kertoa...Kumma, että tällainen -ihan yhtä moraaliton ja valheellinen - toiminta lähipiirissä ei saa herättää ärsytystä ilman, että olisi muka kateellinen.
että tämä kyseinen nainen on tuttuni heidi =) siis tämä siipiveikko
eli minä.
Minulla myös 4 lasta ja mies joka meidät elättää=)
Kotiäitinä olen mieheni TOIVOMUKSESTA ja PYYNNÖSTÄ. Mieheni työ sellaista etten pystyisi omaa työtäni tekemään mieheni työn kärsimättä. Itse olen huonosti koulutettu(terveydenhoitaja-sairaanhoitaja) palkka surkea ja vuorotyö. Olisimme varmaan eronneet jos olisin työelämässä mukana.
Töihin kyllä aijon palata kun kuopus menee tokalle tai kolmannelle luokalle kouluun.
Olen kyllä pitkälti pystynyt itseni elättämään kotihoidontuella, lapsilisillä, mutta lapset on kyllä mies elättänyt täysin. Eläke maksuni maksaa mies. Perhe on aina yritys
Tästä ketjusta opittua:
Kotiäiti ei osaa lukea eikä ainakaan poimia tekstistä olennaisia pointteja. Kotiäiti lukee tasan sen verran, että huomaa yhtä yksittäistä kotiäitiä kritisoitavan ja sitten aloitetaankin jumalaton älämölö kuinka meillä minä ja minun mieskin haluaa ja minua taas syytetään...
Jurpot.
Kotiäitiys on tietysti ihan ok, jos siitä on yhdessä sovittu. Mutta olisiko teistä ok, jos käyttäisitte kondomiehkäisyä ja mies tahallaan puhkoisi kortsut, jotta tulisitte paksuksi ja vaatisi sitten kakaran pullahdettua pihalle, että menette töihin? Hän sitten jäisi vähintään kolmeksi vuodeksi kotiin hoitamaan lasta. Kaikki elatusvastuu olisi yksin teillä? Onko kovinkin houkutteleva skenaario? Haluaisitteko todella kantaa vastuun perheenne elättämisestä täysin yksin esim. 10 vuoden ajan?