Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälitti niin kovasti n. alle 1.5v lapset päiväkodissa :´(

Vierailija
05.11.2007 |

Olin tutustumassa 3-vuotiaan esikoiseni kanssa päiväkotiin ja samalla pihalla ulkoili 2 pienempien ryhmää, n. 1-vuotiaita, osa jopa alle. Oli kyllä todella säälittävän näköistä. Nuo lapset vaan nököttivät kylmässä maassa naamat kurassa, harva osasi kävellä. Kauan saivat itkeä ennen kun joku tuli nostamaan kaatuneen tai pyyhkimään räkäisen/kuraisen naaman. Näitä alle 1,5-vuotiaita oli pihassa n. 20, hoitajia 2.

Tuon nähtyäni tein vakaan päätöksen, että kuopukseni tulee olemaan kotihoidossa vähintään 2.5v tai 3v asti. Oma esikoiseni (siis tämä 3v) osaa leikkiä pihassa nätisti ja käydä sanomassa hoitajille jos jokin on vialla.

Mutta näkemäni perusteella en ikimaailmassa laittaisi päiväkotiin alle 2.5-3v lasta!!!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, ap:ltä ihan täyttä asiaa. En minäkään veisi niin pientä pk:iin...mutta monellapa ei taida olla vaihtoehtoa (esim. asuminen on niin kallista, että tarvitaan kaksi palkansaajaa perheeseen).

Kukin tehköön itse omat päätöksensä, mielipiteitä saa toki esittää (ja olla niistä eri mieltä).

Vierailija
22/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tekemisiäsi arvostellaan. noistaki kertomistasi asioista jaksaisi vääntää koko illan mut mitä hyötyä. jokainen tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pienten alle 2v ryhmiä on 2, ja heidän hoitajiaan oli tosiaan silloin paikalla 2 ja laskin itse lapset, heitä oli se n. 20. Ehkä kaikki hoitajat eivät olleet vielä kerinneet ulos asti, mutta silti näytti aika kamalalta se tilanne :/

ap

Vierailija
24/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taikka ryyppäävät ja oikeasti jättävät lapsensa heitteille. Säälin sellaisia lapsia, jotka juoksevat pakkaseen lumihankeen pakoon humalaista isää tai äitiä. Säälin sellaista lasta, joka on sidottu remmeillä pinnasänkyyn ja äiti on ottanut yliannostuksen huumeita. Lapsi makaa sängyssään pissat ja kakat housuissa kun sosiaalityöntekijät saapuvat. Säälin lapsia jotka vanhemmat ovat antaneet lastenkotiin. Säälin lapsia, joita hakataan ja kuritetaan, säälin lasta jonka kotona on perheväkivaltaa, pelkoa ja kauhua.

Olen varmaan todella outo, kun en osaa sääliä lasta, jonka vanhemmat tekevät päivisin työtä, jotta saavat perheelle kohtuullisen toimeentulon.

Vierailija
25/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten itse pystynyt tarjoamaan virikkeitä 3 vuotiaalle??

Olisiko esim. joku kerho ollut kivampi ratkaisu?

hassu haukkuu muita että vie lapset hoitoon ja itse vie Virikehoitoon.

Vierailija
26/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit viedä ihan hyvällä omallatunnolla 3-vuotiaasi virikehoitoon. Ei sinun sen takia tarvitse arvostella niitä, jotka vievät 1-vuotiaansa hoitoon ihan aidosta hoitopaikan tarpeesta. Tuntuu siltä, että yrität oikeuttaa omaa ratkaisuasi sillä, että mollaat näitä, jotka vievät vielä pienemmän lapsen päiväkotiin. Etkö ole oikein sinut asian kanssa?

Meillä on 1-vuotias kotihoidossa ja 4,5-vuotias virikehoidossa eikä tulisi mieleenkään arvostella muita.

Vierailija
27/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin pienillä päiväkotihoito on sellaisat massahoitoa. Istutaan rivillä potassa, vaipatetaan jne.

Mutta kyllä pienikin lapsi saa päiväkodissa myös onnistumisen ja ilon kokemuksia. En väitä, ettei niitä kotonakin saisi, mutta ihmisellä on mahdollisuus käydä töissä tai hoitaa lapsensa kotona. Kaikki eivät päädy samoihin ratkaisuihin kuin ap.

Itse en ikinä laittais pientä, mahdollisesti vielä puhumatonta lasta perhepäivähoitoon. Hoitaja voisi olla vaikka kuinka kauhea. Päiväkodissa pelaa sosiaalinen kontrolli ja onhan siellä pienillä hoitajia samassa suhteessa kuin perhepäivähoidossa.

Ihminen, joka saa jakaa työnsä ongelmat kollegojen kanssa on motivoituneempi työhönsä kuin ongelmien kanssa yksin painiskeleva.

Vierailija
28/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monessa päiväkodissa lapsiryhmän kanssa ulkoilee vain yksi hoitaja. Muissa tilanteissa on sitten enemmän väkeä paikalla.

Vierailija
29/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli rivissä useita 3-6kk ikäisiä lapsia. Huomiota herätti se, että tuonne vauvapuolelle ei saanut mennä ulkokengissä, mutta isompien (yli 10kk) lasten puolella sai sitten kävellä ihan vapaasti ulkokengissäkin.

Nauttikaa siitä, että Suomessa on kunnon äitiys- ja vanhempainloma. Sen aikana ehtii kuitenkin kasvaa vanhemmaksi, päinvastoin kuin täkäläisessä systeemissä 12 vko:n loman aikana. Täällä onkin päiväkodit auki 52 viikkoa vuodessa, joten aikuisten ei tarvitse milloinkaan antaa lapsille lomaa, vaan voi aina laittaa tuonne säilöön.

Taisi tulla vähän sekavaa tekstiä, mutta tällaiset on systeemit siis Englannissa.

Vierailija
30/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oma esikoiseni (siis tämä 3v) osaa käydä sanomassa hoitajille jos jokin on vialla.

Ihan varmasti osaa. Mutta mitenkä niillä kahdella hoitajalla on aikaa reagoisa lapsesi sanomisiin... REPS KOPS !!!

Vierailija
31/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen ryhmässä oli siis myös 2-3 hoitajaa valvomassa. Toki joutuivat pakostakin valvomaan myös niitä pienempien lasten touhuja. Mutta edelleenkään en käsitä sitä, että miksi ylipäätään niitä lapsia pitää tehdä jos on jo suunnitelmissa että laitetaan päiväkotiin 1-vuotiaana?! Päiväkoti ei ole todellakaan 1-vuotiaan paikka, eikä välttämättä 2-vuotiaankaan. Itse panostan LASTEN hyvinvointiin ja tämä kuopus reilu 1v kotona, esikoinen 3v osa-aikasesti tarhassa, tuntuu nyt parhaalta mahdolliselta vaihtoehdolta. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Pakko sanoa että en vaan voi ymmärtää niitä äitejä jotka pystyvät jättämään 1-vuotiaansa päiväkotiin!! Itse en olisi ikimaailmassa raaskinut!!

3-vuotias alkaa olla mielestäni jo sellainen ettö kaipaa seuraa ja kavereita, mutta joku 1v, ei todellakaan kaipaa vielä muuta kuin äidin läheisyyttä, etenkin kun on sairastava tapaus! :/

ap

Vierailija
32/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niiden pienten ryhmässä (n. 20 lasta, 2 hoitajaa) ja oman lapseni ryhmässä 15 3-vuotiasta lasta , 2 hoitajaa.

Pääasia on, että lapseni viihtyy ja tykkää olla siellä. Kuopus taas viihtyy minun seurassani ja se on hänelle parasta. Ja jos jotakuta mietityttää niin olen 24v, kahden lapsen äiti. Joidenkin mielestä varmaan nuori, mutta minulle pääasia on LAPSET ja heidän HYVINVOINTINSA. Teen kaikkeni järjestääkseni lapsilleni mahdollisimman hyvän lapsuuden, ja 3-vuotiaana osa-aikakahoitoon meneminen ei takuulla sitä pilaa. päin vastoin. Lapset ovat erilaisia. Omani kaipaa leikkikavereita ja toimintaa, jota muuten on tällä alueella hankala järjestää. Laittakaa muut lapsenne päiväkotiin 10kk ikäisinä, jos teistä siltä tuntuu, mutta itse laitan aikaisintaan 2.5-vuotiaana.

ap

Vierailija
33/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan rikasta naapurin silmässä ja hirrestä omassa silmässä =D

Miten yksinkertainen täytyy ihmisen olla, että alkaa moralisoimaan toisten äitiyttä, kun omakaan äitiys ei ole oppikirjatasoa?

Vierailija
34/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekkoa on tasan 2 patalappua, that´s it :D

ap

Vierailija
35/35 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

puhutaan rikasta naapurin silmässä ja hirrestä omassa silmässä =D

Miten yksinkertainen täytyy ihmisen olla, että alkaa moralisoimaan toisten äitiyttä, kun omakaan äitiys ei ole oppikirjatasoa?

Mutta kyllä elämä vielä opettaa ap:täkin. 15 vuoden kuluttua hänellä on jo hiukan enemmän suhteellisuudentajua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä