Talvihaalari ReimaTEC vai Reima?
poika on 1,5kk.ajattelin ostaa talvihaalari.Kumpi on parempi Reima vai Reimatec.Syyshaalari oli ReimaTec ja olin tyytyväinen siihen.
Kommentit (12)
ihanan söpöstelyhaalarin. Reimatecciä meillä on ollut vasta 1-vuotiaasta lähtien, sen kosteudenpitävyyden takia.
kirjoitusvirhe:-).Tietenkin 1,5v.Ei 1,5 kk tarvitse reimatec:a :-).
Eli meillä 1,5-vuotiaalla Reimatec ja on ihan ehdoton käytössä. On 3-vuotiaan veljensä tavoin vilkkaampaa sorttia ja makaa maassa, pyörii, ryömii.. Ja nyt kun näitä plussakelejä enimmäkseen on, niin en muuta haalaria voisi kuvitellakaan.
Kovin lämpimiä nuo ei kuitenkaan ole.. Meillä väliin tulee jo nollan tienoilla fleecepuku ja silloin on sopivan lämmin sisälle palatessa. Enpä tiedä, mitä sitten runtataan lisäksi, kun on kylmempi. Lassien haalarit oli ainakin jossain keskustelussa nostettu esiin, että olisivat lämpimiä.. Jospa sellaiset jostain tarjouksesta vielä hankitaan, sitten jos alkaa siltä näyttää, ettei nuo riitä! :D
Meillä 11kk poika ja kova menemään, joten meillä on vedenpitävä syksyhalari ja talvihaalari ollut todella tarpeeseen, kun itse koen että kurahousut hankaloittaisivat liikaa menoa.
Täällä eteläisessä suomessa on tosi märät talvet, joten maassa möyrijän kanssa vettapitävät (reimatec tai joku muu) on helpot. Varsinkin päiväkotilapsella on kylmät oltavat, jos haalari hiukankin kastuu ulkoillessa. Pohjoisen ystävät hehkuttavat ihan eri haalarimerkkejä :-) Heidän mukaansa reimatecilla ei tee mitään esimerkiksi Oulussa.
Eikö se ole kuitenkin pakkaselle sopivaa??ostettiin reimatec,koko vain tuntuu liian isolta,poika on nyt 83cm,haalari on 92cm,pitäiskö vaihtaa kuitenkin 86cm?
juuri nyt asumme ulkomailla ja tällä aina on kova tuuli ja vettä sataa,talvellakin :-(. Eli se reimatec täällä pitäis olla erittäin hyvä
Ja reiman talvihaalareissa on 120 g/m2 vanu, mitä muutkin ulkoiluvaatevalmistajat käyttävät. Oikein venäjä-mallisissa haalareissa voi olla jopa 220 g/m2 vanu, joka on kuulemma sitten jo -20 kelien puku.
Mutta oman kokemuksen mukaan Reiman vanut on ihan riittävät, etenkin kun nämä talvet ovat enemmän vesisadetta ja nollakeliä kuin lunta ja pakkasta! Meillä siis on pojalla reimateciä niin välikausihaalarina kuin talvihaalarina, ja ollaan oltu tyytyväisiä kun ollaan saatu vähennettyä sitä kurahaalari showta.
Meillä n pojalla 1v 8kk Travallen Remu välikausipuku ja luulin ostaneeni vedenpitävän tai siis se riittää et alaosa on. No housun kaikki saumat on mun käsittääkseni teipattu ym. mutta poika tossa kerran heittäyty mahalleen kyralätäkköön ja kun tultiin sisälle ni oli polvet märkänä alusvaatteisiin asti. Kurahousut toki pitää veden ulkona, mutta pitääkö mikään vk puku? No taitaa Lassien se kurahousumalli pitää, mut meille ei sitä tuu.
en tiennytkään että on olemassa venäjä-malliset haalarit.Miten niitä voi erota muista haalareista?
venäjä sanalla tarkoitin sellaisia haalareita, jotka on oikein tosi kylmille keleille. Sori, kun olin noin epäkorrekti! :)
niin Reimatecillä ei varmaan tee mitään..? :D Pelkkä Reima siis riittää, ovat lämpimämpiä ja pehmeämpiä sekä pitävät myös jonkin verran kosteutta.. :D