iso maha jo alkuraskaudesta
Onko muilla ollut jo ennen 12 raskausviikkoa iso maha? Tuntuu, että minulla on aivan valtava ja on todella vaikea piilotella sitä, kun muuten olen hoikka. Kaikki housutkin jo kiristävät. Taitaa olla vielä turvotusta, ei kai kohtu vielä ole kasvanut kovin paljon (viikkoja 11). Tämä on nyt toinen raskaus, en muista, että ensimmäisessä vatsa olisi ollut näin iso jo alussa.
Kommentit (4)
Tokassa raskaudessa raskaushousut vaihdoin rv7 jalkaan. Turvotusta oli tosi paljon. No meni kesken..
Kolmas raskaus meni kesken rv 6, ei mitään turvotuksia tms masun kasvua vielä niillä viikoilla havaittavissa.
Nyt on neljäs raskaus alullaan. Rv 5+3. Huomasin eilen että muutaman housut tuntuivat kiristävä. Vatsa ei kylläkään selkeästi ole kasvanut eikä turvotusta vielä havaittavissa. Toivoisin kyllä että omat housut menisivät mahdollisimman pitkään! Pystyisi salaamaan töissä paremmin :D
toisessa raskaudessa vatsa kasvoi valtavan nopeasti isoksi. vatsa näkyi selvästi jo viikolla 12.olen nyt viikolla 21 ja mielestäni melkein saman kokoinen kuin ekan raskauden loppumetreillä. jotenkin tuntuu, että kun paikat ovat valmiiksi kerran venyneet, niin venyvät nyt vielä helpommin. tosin täytyy myöntää, että mulla on myös tullut painoa enemmän kuin ekassa raskaudessa näillä viikoilla. eli ehkä olen myös kertakaikkiaan syönytkin enemmän. toisaalta ekan raskauden kilot lähtivät niin helposti pois, että ehkä olen nyt nyt helpommin vähän tuudittautunut siihen, että niin kävisi nytkin.
Molemmat raskaudet ovat tuoneet mukanaan ison mahan heti alkumetreillä. Varmaan se on aluksi ollut turvotusta, mutta normaalit housut ovat kiristäneet jo rv6 lähtien. Ekan raskauden aikana sinnittelin normihousuissa jonnekin rv16 asti, tämän toisen raskauden aikana siirryin äitiyshousuihin rv12. Tuohon heti näkyviin pullahtavaan mahaan on varmasti syynä se, että olen hoikkarakenteinen. Raskauskiloja tuli ensimmäisellä kerralla 20 ja kaikki mahaan, nyt on jopa vähän kovempi tahti... Ja tällä toisella kerralla mahan kokoon minunkin mielestäni vaikuttavat jo nuo kertaalleen venyneet paikat.
siirryin suosiolla äitiyshousuihin rv 10+ kun kaikki kiristävät housut sai oksentamaan. Sitten rv 16 yhtäkkiä turvotus laski ja koko maha tuntui katoavan kunnes rv 20 levesi taas käsiin :o) ja nyt rv 21+6 vy on 101cm :o)
Niiloakseli rv 21+6