Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tk-lääkäri vastaa jos osaa. Olkaa hyvä ja kysykää, mutta älkää pettykö, jos en arvaa oikein.

Vierailija
04.11.2007 |

t. terveyskeskuslääkäri 10 vuoden kokemuksella.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. antamasi tiedot eivät riitä diagnoosin tekemiseen:)

Vierailija
2/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä iskiasperäistä vaan voi olla säteilyoire SI-nivelestä. Ensisijaisesti harmittomana pitäisin, itsellänikin joskus AV:lla samanlaisia oireita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvotusta jaloissa eli mistä johtuu?

Vierailija
4/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute saattaa altistaa eli se on hyvä ensin poissulkea. Vaikeampaan oireiluun on ihan täsmälääkekin olemassa (sifrol pienin annoksin)

Vierailija
5/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voi merkata päänsäryn ja otettujen lääkkeiden lisäksi myös elämäntapa-asioita eli lähinnä valvominen/nukkuminen, syömiset, stressi, alkoholi jne. Kuukautiskiertokin on hyvä merkata ylös. Sen kanssa sitten lääkärin vastaanotolle. samalla ihmisellä voi olla sekä migreeniä että jännityspäänsärkyä. karkeana mittarina liikunta helpottaa jännityspäänsärkyä mutta migreeniä se pahentaa

Vierailija
6/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tapauksissa joissa ongelma ei ole päivänselvä tyyliin jalka poikki.

Itse olen juossut epätavallisen väsymyksen ja muistioireiden vuoksi lääkärillä jo vuosikausia. Lääkäri teki perustutkimukset ja laittoi sitten loppujen lopuksi neurologille joka totesi ettei ole mitään neurologista ongelmaa. Neurologi heitti siinä sitten ajatuksena ilmaan että voisi olla kilpirauhasongelmaa, T3-v kun oli hiukan matalahko. Siihen ilmaanheittoon se sitten jäikin, ei neurologilta sen enempää kuin terveyskeskuksestakaan ole kuulunut tämän jälkeen yhtään mitään.

Pitäisikö minun siis taas mennä terveyskeskukseen valittamaan aiheesta jotta laittaisivat minut vaikka sisätautilääkärille? Miksei terveyskeskuslääkäri voisi lukea papereita ja tehdä itse omat johtopäätökset automaattisesti lähettää potilas edelleen tutkimuksiin ja ihan oikeasti hoitaa potilasta kokonaisuutena?

Vierailija
7/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastasin vain noille, jotka jäivät edelliskerralla ilman vastausta (jonkun toisen lääkärin aloittama ketju joka löytyi levottomia jalkoja hakiessa)

Vierailija
8/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tarvitse käydä näyttää silmää lekurissa jos silmätulehduslääkkeet löytyy kaapista? Lapsella oli viikko sitten ja hankittiin lääkkeet, ja nyt on mulla.

Entäs jos kurkku on tod. kipeä ja nielussa näkyy valkoisia pilkkuja?

Oli viikonloppuna tosi kipeä, mutta nyt ei enää. Mahtoiko olla jopa angiina kun en muuten oireillut. Vasta tänään on tullut muita flunssan oireita, ts. nuha. Ja se silmäoire.

Vierailija
9/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika aktiivisuus voi valitettavasti joskus johtaa jopa päinvastaiseen lopputulokseen. ei pitäisi, mutta liika vaatiminen voi valitettavasti näinkin vaikuttaa. Toisaalta epämääräisten oireiden takaa ei useinkaan löydy mitään ja pitää vain itse hakeutua uudestaan lääkärille. Sen sijaan jos haluat neurologin pohtimat tutkimukset katsottavaksi, sinun pitää ensinnäkin toimittaa sairaalalääkärin teksti terveyskeskuslääkärille (useimmiten tätä ei tule ellei potilas sitä itse tuo!) ja kysyä voisiko nuokin katsoa. Liikaa ei pidä kuitenkaan kokeisiin luottaa vaan tarkka haastattelu ja tutkiminen yleensä parempi alkuvaiheen tutkimus kuin mikään verikoe. Monimutkaisissa oireissa kannattaa pyytää pidempi aika jotta lääkäri ehtii kunnolla perehtyä asiaasi, vartti kun ei tahdo silloin riittää.

Vierailija
10/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan selittää jo aika paljon, jotenkin pidin itsestään selvänä että tutkimustulokset menevät aina lähettävälle lääkärille joka sitten ryhtyisi tarvittaviin jatkotoimenpiteisiin.

Vierailija
11/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaca ei tällaista tieto anna.

Vierailija
12/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja anemia vaivaa, ehdotettu on punasoluja. Voiko siitä olla jotain haittaa minulle tai sikiölle?

Vierailija
13/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laakkeena on Bendroflumethiazide 2.5mg kerran paivassa. Kysyin sairaanhoitajalta haittavaikutuksia kun kavin uusimassa reseptin, mutta han sanoi etta sitten kun olet raskaana voidaan muuttaa laakitysta, sanoi ettei olisi vaikutusta sita ennen. Netista taas tietoa etsiessani olen lukenut etta tasta ei ole tarpeeksi tutkimusta miten vaikuttaisi, mutta yleensa lopetetaan taman laakkeen kaytto jo raskautta suunnitteleville. Mita siis tekisin?

Vierailija
14/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ruiskutus tehty marraskuussa ' 06 jonka jälkeen ei yhtään virtsatientulehdusta. Nyt kuumetta 38,4, päivällä muutama kuumeeton tunti. Pientä nuhaa jo reilu viikko. Kannattaisiko käydä jättämässä pissatesti varmuuden vuoksi vai uskaltaako odotella muutama päivä?

Vierailija
15/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oireilulta josta mahdotonta tehdä nettidiagnoosia eli varaapa aika ihan oikealle lääkäreille

vastaan nyt vielä tähän mennessä tulleisiin kysymyksiin mutta en enempää!

Vierailija
16/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kyseessä aikuinen ihminen ja jos näet ihan normaalisti eikä silmä ole kipeä (ja tippapullo alle kuukauden auki) niin tuskin mitään suurempaa haittaa saat aikaiseksi vaikka tipat alottaisit

Kurkun valkoisilla pilkuilla ei merkitystä jos kurkku ei enää kerran kipeä.

Vierailija
17/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalalääkäri on voinut sanellakin että jakelu omalääkärille mutta osastosihteeri unohtaa postittaa

Vierailija
18/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kysymys joka liittyy omaan työhöni osastonsihteerinä: Miten pahana koette jos sanelut jotka olette sanelleet on kirjoitettu vähän sinnepäin eli kirjoitusvirheitä on paljon? Mitään palautetta en ole asiasta koskaan saanut enkä ole muistanut/ehtinyt kysellä. Tekstinkäsittelijöitä on paljon meillä pätkätyöläisinä ja nytkin on harjoittelija lisänä joten usein tulos on vähän mitä on. Voisitte kyllä itsekin vähän selkeämmin sanella.

Vierailija
19/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suostuisi nykytietojen valossa punasolutiputukseen raskausaikana ellei se ehdottoman välttämätön. Tämän pystyy arvioimaan vain sinua hoitava lääkäri.

Vierailija
20/26 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin asiaa europalvelujen aikaan. Totesin sen kuitenkin liian rankaksi!

En tosin helpolla pääse nytkään.

Olisi kiva kuulla, miltä työnteko siellä tuntuu - se varmaan jo noin pitkällä kokemuksella sujuu melkoisella rutiinilla...

t ane erikoistuva LL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan