Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinähattujen viikonloppukuulumisia

03.11.2007 |

Heips kanssasisaret!

Täällä lunta tupruttaa, taitaa viimeinkin olla talvi tulossa!

Meillä plussattiin eilen, vähän pelonsekaisin tuntein testiä pyöriteltiin miehen kanssa, vaikka kuitenkin jo jollain ihmeen tavalla itse tiesin tuloksen etukäteen. Tiistaista asti on ollut " varma" olo, kun ei se täti punainen sitten ajellutkaan enää meille. Ja parempi niin!!

Tässä sitten heinähattua odotellaan, esikoinen ehtii täyttää juuri ennen la:ta 5v ja pienempi 2,5v. ihan mukavan tuntuinen ikäero näin omasta näkövinkkelistä katsottuna. =)

Rattoisaa viikonloppua!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hihkui aamulla kun oli lumi maassa ja viihtyivät pihalla.

Nyt nuorimmainen on päikkäreille ja esikoinen menossa isänsä kanssa pihalle touhuilemaan.

maanantaina siis plussattu ja vähän jännä olo ollut, ei oikein uskalla todeksi uskoa. mutta ei malttaisi millään odottaa sinne heinäkuuhun saakka. Aivan ihanaa saada taas pieni nyytti syliin.

Meillä pojat ovat siis 3v ja tammikuussa esikkolla tulee 6 mittariin.

Ite tykkään kyllä tästä ikäerosta ovat pojat sitten kuitenkin jo omatoimisia että ei tarvi koko ajan olla passaamassa. Ainiin la oli 6.7

Vierailija
2/11 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttääkö teitä nykyisin miten paljon?

minusta tuntuu,että voisin kaatua suorilta jaloilta ja nukahtaa kesken ilmalennon! olen jo heti aamulla ihan poikki ja sitä mukaa myös todella kiukkuinen kaikelle ja kaikille..:/ nyt ei ole enää oksettanut lainkaan,mutta sen sijaan alaselkään on juilinut jo monta päivää, itku on myös ollut herkässä tuon väsymyksen oheistuotteena..

täällä ei ole lunta satanut,kylmää kyllä on ja esikoinen mennä viipotti jo toppapuku päällä puistossa :) on rakastunut imurointiin ja olisi valmis imuroimaan ainakin 4krt päivässä!:D yhden joululahjan siis jo tiedän,mitä ostaa! maanantaina opiskelut alkaa vasta puol 2 ja ajattelinkin lähtä silloin näillä suurilla opintorahoilla shoppaa muutaman joululahjan jo valmiiks:)

meillä mies on raskaudesta ihan innoissaan ja on jo hankkimassa kunnon farmariautoo ja mietti jo isomman asunnon ostoa (tämä on jo 3h+k ja juuri remontoitu..).. yritin toppuutella kyllä:D

miten muuten,kysynpä teiltä,jos kellään kokemusta tai tulevana kesänä,miten ratkaisette tilanteen.. eli esikoinen on ens kesänä 2,5v ja mietittiin noita rattaita/vaunuja.. kannattaako hankkia sisarusrattaat vai vauvalle vain yhdistelmät ja pojalle se seisomalauta? miten tuon ikäiset jaksaa? tarkoitus olis kuitenkin tehdä pidempiäkin lenkkejä (en tiedä,onko se miten realistinen ajatus..?) lasten kaa..mutt miten kauan sit toisaalta poika viitsii istua niisstä sisarusrattaissa ja sit olis taas toisten hankinta? miten muut olette toimineet/toimitte/toimisitte tässä tilanteessa?

jees.. nyt hakee kuivat pyykit kuivaushuoneesta ennen kuin joku ryttää ne vaan jonnekin kasaan!

hyvää viikonlopun jatkoa!

-annu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pohdittiin tuota samaa ratasasiaa silloin kun Emma (nyt vajaa 2v) oli vielä masussa. Me päädyttiin ostamaan ihan tavalliset rattaat Emmalle ja Nikolla, joka tuolloin oli 2,5v oli omat rattaat, joissa istuskeli pidemmillä lenkeillä. Itsekin mietittiin sisarlautaa, mutta on kuulemma hankala käyttää talviaikaan. Meillä suurimmat lenkit tehtiin miehen kanssa yhdessä joten molemmilla oli hyvä olla omat rattaat, ja lyhyemmillä reisuilla, kaupassa käynnit ja puistoilut sujui hyvin kävellen.

Nyt Emma on reilut 2,5v kun vauvan pitäisi syntyä. Tallella on edelleen Nikon rattaat, jotka jää Emman käyttöön mikäli tarvitsee vielä silloin ja vauvalle on omat, Emmalle ostetut Teutoniat.

Se hyvä tässäkin asiassa on, että on vielä kaikki tarpeelliset vauvanvarusteet tallella, vaikkakin jo aiemmin mietittiin niiden myyntiä. Rattaat, turvakaukalo, sitteri, rintareppu ja pinnasänky odottaa pientä tuhisijaa.

Mielialoista vielä sananen. Mies totesi eilen saunassa naama virneessä, että kyllä huomaa että raskaana olen, olen kuulemma taas sen verran herttaisella päällä että! Ja kieltämättä, on pinna vähän turhan tiukalla taas aivan turhistaki asioista. Mutta jospa sitä ponnaria vähän koittaisi löysätä ja ottaisi vaan ihan rennosti, nauttia ainakin aion koko raskausajasta, kaikkine vaivoineen päivineen!

Vierailija
4/11 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi Heinähattunen myös.

Luulin olevani merisairas kun olin risteilyllä, mutta kuiten eilen päätin hakea tukholmasta raskaustestin ja hyvin positiivinenhan se oli =)

Meni risteilysuunnitelma uusiksi:)

Helsingissä aamulla satoi lunta, hiukan pohjoisempana sitäkin enemmän:) Ihanaa ja piristävää! Pakkastakin näytti olevan! Huomen aamulla piristävä aamulenkki pikkupakkasessa niin a' vot sunnuntai ei voisi paremmin alkaakaan!

Onko teillä jotain esittely pinoa jossain? =)

Linorette (la 10.7.08)

Vierailija
5/11 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos mäkin tänne kirjottelisin..

Mulla on säännölliset menkat, söin pillereitä tai en. Niiden piti alkaa viikko sitten maanantaina viimeistään mutta eipä ollut edes tunnetta että alkaisi. :o Rinnat oli jotenkin turvonneet ja hieman herkemmät, itku tuli herkemmin ja väsytti koko ajan. Keskiviikkona sitten hain päivällä testin jonka tein torstaiaamuna, esikoiseni nimipäivänä ja niinhän siihen ilmestyi haalea viiva :) Oli jotenkin hölmö ja uskomaton olo, kun ei me oltu vauvaa tähän rakoon ajateltu. Meidän piti keväällä alkaa rakentamaan, kesällä olis ollu muutto jne. Et vasta kun on muutettu. Mutta pieni halusi tullakin jo nyt :) Eilen aamuna tein vielä varmistustestin ja olihan siinä taas se maaginen viiva :) Tuleva isoveikka on nyt sitten kertonut mun vanhemmille et hänestä tulee veli ja hyvin ottivat asian. Mikseivät ois. ;) Itsellä vaan nuo " oireiden puuttumiset" vaivaa mieltä. Vaikka luinkin alkuraskauden oireista.. Edellisessä mulla oli maha turvoksissa ennen ku menkat oli myöhässä ja ekana päivänä ei mahtunut housutkaan kunnolla kiinni, niin ettei ois puristanut. Mahallani en voinut nukkua kun tisseihin koski, itkin joka asiasta lähes koko ajan ja oli nälkä vaik oisin just syönyt. Ja lopulta tuli pahoinvointi ja oksentelu ja jouduin tiputukseen. Nyt ei oo maha turvonnut, ei kipeä, rinnat hieman aristaa ja on turvoksissa, toinen sierain menee välillä tukkoon (mikä kuulemma on yksi oire :o ), olen jatkuvasti uupunut, nyt on lievää ellotusta ilmassa, vessassa joudun ravaamaan alvariinsa, itkettää herkästi ja nälän tunne on jatkuvasti. Mutta niinhän se on et kai ne jokainen raskaus on niin eri asia..

Mutta näihin kuulumisiin, jään odottelemaan jotain konkreettisempaa ja kaikille kovasti onnea :)

-nepe ja pähkinä 4+6

Vierailija
6/11 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskausoireina on ollut huimaus (joka raskaudessa), väsymys ja huonovointisuus pitkin päivää. Onneksi syöminen auttaa huonoon oloon eli ei mitään järkyttävää pahoinvointia vielä. Ens viikolla olis eka neuvola. Tuntuu edelleen hieman epätodelliselta tämä olotila....

Muuten, onkohan joku perustanut yahooseen listaa meille heiniksille?

- Susamaria 5+4 tai jotain sinne päin....

Vierailija
7/11 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mikä ihana ilma! Täällä pari astetta pakkasta ja lumi maassa, aivan ihana ilma!! Oltiin tunnin verran koiran kanssa aamusella lenkillä nautiskelemassa raikkaasta talviaamusta, voi kumpa lumi pysyisi nyt vähän pidempään maassa.

Oireista piti kirjoitella eilenkin, mutta jostain kumman syystä jää aina puolet kirjoittamatta. Hajamielisyyttä ilmassa vai liekö syynä lapsukaiset jotka häärii juuri samalla hetkellä äidin ympärillä?

Itse olen palellut viimeiset pari viikkoa oikein urakalla, väsymys on iskenyt normaalia rankemmin ja hajut on herkemmin nenässä. Janokin on useammin kuin tavallisesti, vessassa ei onneksi tarvi juosta useammin, ainakaan vielä..

Soittelen ensiviikon aikana neuvoaankin, jospa sitten taas pikkuhiljaa alkaisi tää odotus tuntua todellisemmalta. ;)

Intoa puhkuen Anna kera masuasukin rv 4+5

Vierailija
8/11 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt ajattelin varovasti tulla tänne heinähattuihin.

Tänä aamuna tuli aika haalea plussa, mutta kuitenkin ihan selkeä sellainen early detection testillä. Liekkö kuinka luotettava tuo testi.

Vähän on epävarmat tunteet... Mitään oireita ei juurikaan ole ollut.. aijemmin alkanut menkkakipu vain ilman menkkoja :)

mulla on vielä amk:ssa opiskelut hiukan kesken ja ne myös jää kesken, jos vaavi tulee.. Olen kuitenkin ajatellut, että opiskelisin ajallani tenttimällä kurssit... ei jää kuitenkaan ku viimenen puoli vuotinen + oppari... saas nyt nähä mitä aika tuo tullessaan...

Onkos täällä muita opiskelevia odottajia ?

On tää kyllä jännää... en ois uskonu, että näin nopeesti voin tulla raskaaksi.. eka yrityskuukausi vasta takana.. siksi olenki vähän epävarmoin tuntein..

Vierailija
9/11 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi amk-opiskelija!:)

tosin opinnot aloitin vasta tänä syksynä ja opiskeluja jää siis aikalailla vielä tulevaisuuteen..:/ kunhan ekassa ultrassa olen käynyt ja varmistanut,että kaikki ok,ajattelin marssia opon puheille ja kysellä,miten homma etenee sitten.. kuitenkin tämä vuosi on tarkoitus opiskella lukuvuosi ihan loppuun,vaikka maha olis sitten kuinka iso tahansa. oman väsymyksen ja esikoisen uhman takia on kyllä aika rankkaa ollut lukea sit illalla,kun hän nukkuu,mutt toisaalta haluan kyllä pärjätä hyvin koulussa:)

me leivottiin tänään koko perhe pullia,poikakin tökki rusinoita pulliin ja söi tietty sekä niitä että taikinaa *virn* nyt tarkoitus olis lähteä reippailemaan ja antaa jätkänpätkän nukkua ulkona;)

mukavaa sunnuntain jatkoa!

-annu-

Vierailija
10/11 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan minäkin saan tiedon, että tää on ihan oikeesti totta... ajattelin myöskin mennä juttelee vähän opolle että mites nyt :D... ainakin kuvittelen, että voisin tenttimällä suorittaa sen vikan puoli vuotisen ja sitte tehä opparia jossain välissä... saas nyt nähä... tän vuoden kyllä käyn loppuun asti ihan koulussa istumalla.. :)

Tsemppiä sinne ja toivotaan että kaikki menee hyvin :)

-Anzzu

Vierailija
11/11 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut muutama päivä sitten oikeen minkäänlaisia oireita vielä..nyt on tuo murha väsymys ja sitämyöten kiukkuisuus..mutta ainakin viime kerralla tää helpotti ekan kolmanneksen loppupuolella. Maha on kyllä niin turvonnut nyt että kun olisi jo jollain neljännellä kuulla..toivotaan et vähän tääkin helpottaa. Kaverit pyyteli kovasti juhlimaan tänä viikonloppuna ja piti tekosyitä keksiä ettei pääse, en halunnut vielä paljastua. Haluan edes tonne viikolle 10 päästä ennenkuin kenellekkään kerron, sen verran taikauskoista...Miten muilla, tietääkö ulkopuoliset?