Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tansania on rasistinen maa jossa ihmisia syrjitaan nimen perusteella, missa on rasisti-huutelijat nyt? Vai eiko Afrikan maa olekaan koskaan rasistinen?

Vierailija
02.11.2007 |

Tansania kielsi japanilaisen suurlähettilään työskentelyn maassa heidän nimiensä (inhottava merkitys suahilin kielessä) takia. Järkyttävää kohtelua! Kyllä esimerkiksi Suomeen hyväksytään kaikennimiset ihmiset, Pillut, Vitut, Kullit, Kusit jne.

Mutta mustan maanosan maa saa näköjään tehdä mitä haluaa. Eihän se ole rasismia jos rasisminharjoittaja on musta. Monella on edelleenkin mielikuva että vain valkoiset ovat rasisteja ja kaikki muut puhtaita pulmusia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Eihän se ole rasismia jos rasisminharjoittaja on musta... " kuulostatte niin hemmetin typeriltä!! " Mamujen hyysärit, ei saa puhua pahaa ulkomaalaisista..." jne Ja pyh! Kaikesta voi ja saa puhua niiden oikeilla nimillä ja oikealla tavalla,niin varmasti jokainen kuuntelee väristä välittämättä! Jokainen joka tietää,mitä rasismi on, ei sitä kiellä,ettei sitä ilmenisi kaikkialla, oli sitten rasisti musta, valkoinen tai vaikka keltainen...hohhoijaa....

Vierailija
2/5 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tää keskustelu on alkanut, mutta ihan puppua on, etteivätkö kaiken väriset ihmiset voisi olla rasisteja. Eikä rasismia ole pelkästään eri väristen ihmisten välillä, eroiksi riittää pienemmätkin, kuten entisen jugoslavian alueella on huomattu. Ja esimerkkejä löytyy valitettavasti historiasta aivan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut takavuosina Intiassa ja olen saanut tuta ihan omissa nahoissani, mitä on olla rasismin kohde.

Tiedoksenne, että tuon parivuotisen aikana minusta kasvoi pieni rasisti. En ollut sitä aikaisemmin, mutta niin se metsä alkoi vastaamaan kuin sinne huudettiin.

Vierailija
4/5 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedoksenne, että tuon parivuotisen aikana minusta kasvoi pieni rasisti. En ollut sitä aikaisemmin, mutta niin se metsä alkoi vastaamaan kuin sinne huudettiin.

Pienestä on sunkin itsetuntosi kiinni ;)

Minäkin olen asunut " takavuosina" monessakin eri maassa ja kokenut rasismia joka puolella, eniten kuitenkin täällä armaassa isänmaassa... vaan eipä minusta kuitenkaan ole rasistia tullut.

Jokaiseen kansakuntaan mahtuu monenlaista väkeä. Siksipä en ole tullut ajatelleeksi, että jos esim. joku arabi käskee minun painua v**tuun maastansa, minun pitäisi hänen idioottimaisen reaktionsa vuoksi kohdella rasistisesti kaikkia hänen maanmiehiään.

Vierailija
5/5 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen asunut takavuosina Intiassa ja olen saanut tuta ihan omissa nahoissani, mitä on olla rasismin kohde.

Sillä Suomessakin on näitä maahanmuuttajia (joista usea sitten muttaa takaisin kotimaahansa taikka muualle) ja jotka valittaa koko ajan että kuinka täällä on kaikki hirveetä, ihmiset rasisteja, ilmasto kauhea jne.

Monet niistä ovat niin oman kulttuurinsa edustajia etteivät edes opi kieltä koskaan.

Olen asunut itse 11vuotta kolmessa eri maassa, minusta maailma teki

hyvin avaran. Mutta kaikista se ei sitä todellakaan tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi