Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammimammoille, joiden työnantaja maksaa palkan 3kk

02.11.2007 |

Hei!

Jos jää äitityslomalle joulukuun lopussa (esim. 21.12) meneekö oikein, että saa palkan tammikuulta ja helmikuulta ja osan palkasta maaliskuussa?

Mietin vaan sitä, että kärsinkö tavallaan joulun pyhäpäivistä, jolloin ne vähennettäisiin jotenkin maaliskuun palkasta, vaikka siis ne olisivat joka tapauksessa vapaapäiviä. Palkanlaskennasta sanottiin, että ensimmäinen palkaton päiväni on 22.3.2008. Jos jäisin äitiyslomalle vaikka vasta tammikuussa (ei tosin mahdollista kun vauva syntyy samana kuuna) eikö se olisi minulle edullisempaa kun siellä ei ole pyhäpäiviä?

Taitaa olla tyhmääkin tyhmempi kysymys.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkallista äitiyslomaa 22.12 - 21.3. Maaliskuusta saan palkan sen mukaan montako työpäivää on tuossa palkallisessa ja montako palkattomassa osassa. Täsmällinen palkallisen äitiysloman määräytyminen riippuu sovellettavasta TESistä. Mulla on palkallista " 3 ensimmäistä kuukautta" , edellisten lasten kanssa (eri työnantaja ja eri TES) oli muistaakseni 90 kalenteripäivää palkallista. Tiedä sitten onko jossain TESissä määritelty tuo työpäivien mukaan.

Maaliskuun palkkaasi ei joulukuun pyhien mun mielestäni pitäisi vaikuttaa mitenkään - ainakaan jos olet siis kuukausipalkkainen. Joulukuusta tulee täysi liksa, samoin tammi- ja helmikuusta ja maaliskuu työpäivien suhteessa.

Strutsi rv 27+2

Vierailija
2/6 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos! Tämä selvitti asiaa. Olen kk palkkainen, mutta tes:issä puhutaan vain kolmesta kuukaudesta, ts. päivien lukumäärää ei ole erikseen mainittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomani alkaa 19.12.2007.

Palkkaa saan 19.12.2007 - 18.3.2008.

T: Toukomaa

Vierailija
4/6 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen täällä, kun en viitsi aloittaa uutta pinoa asiasta, ja tammimammoja tämä koskettaa. Minkä vuoden verotuksen mukaan tammikuussa synnyttäville maksetaan äitiys- ja vanhempainpäivärahaa? Käsitykseni mukaan Kela laskee päivärahan automaattisesti 2 vuoden takaisesta verotuksesta (ellei itse erikseen hae sitä viimeksi kuluneiden 6 kk tulojen mukaista päivärahaa), mutta mikä on kriteeri tässä tapauksessa kun on vuodenvaihde välissä? Eli maksetaanko esimerkiksi tammikuussa 2008 lapsen saavalle päivärahaa 2006 tulojen mukaan koska LA on 2008, vai, koska päivärahakausi eli äitiysloma alkaa v. 2007 puolella, vuoden 2005 tulojen mukaan?

Vierailija
5/6 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sun äippäloma alkaa jo vuonna 2007, tulee äippära vuoden 2005 verotuksen mukaan tai viimeisten 6kk tulojen mukaan.

T:Ametsiti

Vierailija
6/6 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesta vastauksesta! Hyvä tietää tämäkin :)