Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisten synttärilahjoista, sukulaiset haluavat rahaa..

Vierailija
02.11.2007 |

Olin ajatellut osataa isälleni pappa-paidan, mutta isäni ilmoitti että haluaa shekin. Ja pyöreistä ei ole kysymys. Ystäväni taas toivoi joululahjaksi jotain käytännöllistä lahjakorttia, ja kelpuutettavat liikkeetkin lueteltiin. Ärsyttävää. Ei siis mitään kivoja yllätyksiä, vaan rahaa kiitos. Ja ei siis olla rikkaita, ihan keskituloisia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos on kyse pyöreistä vuosista, että pyydetään rahaa.

Ymmärrän, jos ei haluta maljakoita ym., mutta silti on mielestäni outoa, että aikuiset, hyvin toimeentulevat henkilöt pyytävät rahaa...

Ja ilman muuta nuorisoa pitää muistaa (mikäs numero se nuorison muistamisesta kirjoittikaan), heillehän voi ostaa mitä vaan! Ja heille se rahankin menisi tarpeeseen.

Vierailija
2/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muiden lähipiirissä tätä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee temppu ja väsää heille jokin itsetekemäsi lahja (jos osaat käsi- tai puutöitä tai semmoista)! Eivät kai he sen arvoa voi kiistää?

Vierailija
4/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle eli ei mitään järkeä. Äitini kyllä antaa joskus minulle rahaa lahjaksi kun meillä ainainen rahapula mutta en itse todellakaan antaisi rahaa lahjaksi hänelle.

Vierailija
5/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vanhemmilleni ja pikkusiskoilleni ostan ihan lahjan. Mutta veljestäni en aina tiedä mitä haluaa ja mistä kiinnostunut, joten olemme tehneet pari vuotta sitten sopimuksen, että ostamme toisillemme lahjakortit johonkin vaateliikkeeseen. Olemme myös sopineet summan, joten yllätyksiä ei pääse syntymään. Tämä on minusta hyväksyttävää, että raha liikkuu molempiin suuntiin.

Vierailija
6/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua v*tuttaisi sinun tilassa niin paljon, että ostaisin isällesi jonkun hyvänteleväisyyslahjan (siis semmoinen, että isäsi saa kortin, jossa lukee, että siihen_ja_siihen on lahjoitettu X summa rahaa) ja ystävällesi lahjakortin Tarjoustaloon.

Vierailija
7/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri juttu olisi jos olisivat sanoneet että ei tavaraa, lahjakortti mieluummin, mutta että shekki / lahjakortti tiettyyn liikkeeseen. Aion noudattaa toiveita, en kehtaa sooloilla, mutta kun joskus kysyvät mun lahjaani, sanon ettei tarvi ostaa mitään, korkeintaan joku pieni yllätys.

ap

Vierailija
8/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla virhe.. ap

Vierailija
9/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niille joulussa tuntuu oikeasti olevan tärkeintä lahjojen osto ja erityisesti SAANTI :-( Jopa isovanhemmat tekevät joululahjalistoja mikä on mun mielestä tosi huvittavaa. Itse kun en ole omassa perheessäni moiseen tottunut. Ymmärrän että musitetaan kaikkia sukulaisia jollain pienellä, mutta mieheni ehdotti että ei musitettaisi minun sukuni nuorisoa (10v-18v) koska ovat jo niin isoja, mutta silti pitäisi ostaa suht kalliita lahjoja hänen kotikotiperheelleen jotka kaikki ovat aikuisiässä ja tienaavat hyvin. Ostan tahallani myös niille teineille jotain jos kerran aikuisillekin pitää lahjoja ostaa.

Vierailija
10/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että aika törkeää tuollainen..itse kyllä jotain sanoisin jo...menee joululahjan " idea" kyllä hieman pilalle!

Vierailija
11/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaraa on kaikilla nurkat täynnä ja lahjakortin antaminen on sama kuin vaihtaisit euron euroon. Minä ja sisarukseni päätimme jo vuosia sitten, että joululahjoja ostetaan vai lapsille. Ainoastaan pyöreitä vuosia on muistettu erikseen.

Toki tämä ei toimi kaikilla, anopille tämä järjestely ei todellakaan käy vaan joka joulu tulee ostaa toisilleen krääsää. Käytännölliset tai järkevät lahjat ei tule kuuloonkaan.

Vierailija
12/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan aina lahjoina lahjani, koska siten saan kaikkea sellaista, mitä en ole edes tullut ajatelleeksi aiemmin. Kivaa saada yllätyksiä!

Vierailija
14/14 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä on vähän hassua asettaa vaatimuksia synttärilahjaan. Toiveita nyt voi esittää, mutta raha on mun mielestä vähän outo toive keltä hyvään.

Tuohon joululahjakeskusteluun. Mun mielestä koko joulun idea on antaminen. Jokainen voi sitten miettiä mitä läheisilleen haluaa antaa (aikaa, käsitöitä, hyvää mieltä, tavaralahjoja), mutta mielestäni on outoa, että ei halua antaa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän