Miksi ihmiset synnyttää tissit paljaana?
Eikö sitä sairaalapaitaa voi pitää siinä rintojen päällä, miksi se pitää nostaa niin että kaikki näkyy?
Kommentit (19)
sanoppas muuta. :DD heh heh itse en kyllä aio synnyttää tissit paljaana, kyllä paita pitää olla päällä, riittää kun alapää on paljaana.
Kyllä mulla ainakin oli ihan se paita päällä, kuten myös niillä kavereilla joista tiedän.
Rintavarustusta on sen verran, että synnytyspaita pysyi kyllä ihan kepoisesti tuossa rintojen alla.
Kai normaali käytäntö on, että kun vauva nostetaan rinnalle, niin tietysti ihoa vasten eli vasta siinä vaiheessa paita pois tieltä.
Kerronpa tarinan omasta ekasta synnytyksestäni.
Olin jo vaihtanut sairaalavaatteet päälle, mutta jätin rintsikat, koska en mielelläni ole ilman. No, siinä jossain vaiheessa kätilö sanoi, että kannattaa varmaan riisua rintsikat etteivät ne tule verestä ym. likaisiksi. No, tässä vaiheessa meikäläinen riisui kiireellä rintsikat ja ajatteli mielessään, että kyllä se synnytys taitaa olla tosi rajua toimintaa, kun veri lentää rinnoille asti!! Aika kauhuissani olin...
Myöhemmin tajusin, että kätilö tarkoitti sitä, että kun vauva on syntynyt ja vielä pesemätön ja se nostetaan äidin rinnoille niin *siinä* vaiheessa olisivat ne rintsikat likaantuneet!
Eli tässä myös vastaus ap:n kysymykseen: varmaan monet synnyttää " tissit paljaana" siksi, että haluavat vauvan paljaille rinnoille heti tämän synnyttyä. Ja toisaalta jotkut (en minä!) eivät tykkää pitää rintsikoita kuin pakon edessä...!
olisi synnyttänyt tissit paljaina :)
Sellaiset himo-luomusynnyttäjät voivat olla asia erikseen. He tisuttelevatkin sitten vauvojaankin eskari-ikäisiksi.
siksi, että jos olisi tullut komplikaatioita niin olisi kuulemma säästänyt arvokkaita sekunteja kun niitä rintsikoita ei siinä vaiheessa tarvitsisi sahata auki (herää kysymys mitä ne oikein odottivat, se mulle ei selvinnyt). Mutta kyllä mulla kaapu oli siinä päällä silti, eikä se ollut mikään lyhytkään, ei mitään riskiä että rinnat olisivat synnytyksen aikana näkyneet.
Toki lapsi tuli heti rinnalle synnyttyään.
Miten kenelläkään voi olla mitään väliä, näkyykö synnyttävän naisen rinnat vai ei synnytyksen aikana? Eihän siinä missään julkisella paikalla olla, ja luulisi, että kätilöt nyt aivan vihoviimeisenä jännittävät naisen kehon näkemistä!
ekalla kertaa olin altaassa ja kun nousin sieltä piti alkaa ponnistamaan. En siinä just pukeutumisia ehtinyt miettimään. Toisella kertaa en päässyt altaaseen, mutta ravasin suihkussa vähän väliä, kun vesi on ainoa mikä mulla auttaa kipuun. Pitäisikö siinä vetää välillä aina jotain päälle??
Minä olen myös menettänyt aina paljon verta, olen siis maannut yötäpäältä veressä siinä sängyssä, joten tiellä olisivat paitulit olleet...
Nyt mun piti tarkistaa valokuvista, jotka on otettu juuri vauvan synnyttyä, että oliko mulla paita päällä :D Ei ollut, eikä voisi vähempää kiinnostaa. Siinä vaiheessa kun vauvan pää on työntänyt joka rööristä jotain pihalle, ei yhdellä paidalla ole mitään merkitystä.
tuli niin helvetin kuuma ja paita oli kietoutunut sen verran mutkalle,että loppumetreillä heitin sen hemmettiin,3 synnytystä takana
toisen siksi, että suihkusta tuli kiire ponnistamaan. Ei siinä enää miettinyt paitoja.
Toisen siksi, että oli niin ahdistavan kuuma ja nakkasin paidan pois.
Voi herranjee, kätilö ja mies näki mun tissit.
ei ihan ensimmäisenä tullut mieleen pukeutuminen;)
En kerta kaikkiaan voinut pitää sitä kaapua päällä - no eka kerralla en ehtinyt edes pukea kaapua kun piti kiirehtiä saliin heti kun menimme sairaalaan. Mutta toisella kerralla käynnistettiin, ja kun ponnistusvaihe alkoi, niin kiskoin vaatteen pois. Iho oli niin herkkä ettei kestänyt minkäänlaista kosketusta, miehellekin huusin, että älä vain koske minuun nyt!
Kyllä minulla se sairaalapaita oli päällä. Enkä harrasta muiden synnytyksiin osallistumista.
lisäksi varmasti jos paita on tiukasti, ei sitä lasta voi isnne paidan alle niin helposti laittaa ihoa vasten. Joka pienelle vauvalle erityisen tätkeää (jos vain mahdollista, ei tarvitse pika hoitoa)
samaa ihmettelen kun ap