*HEINIKSET-06* Marraskuun jutustelua :-))
No niin, se on ensimmäinen marraskuuta. Lisäilen tähän sitten tuon edellisen pinon, niin halukkaat voivat lueskella meidän turinoita :-)
nyt laittamaan ruuat pöytään lapsukaisille ja sitten itse lenkille tuonne pimenevään iltaan.
Kommentit (41)
minullakin menee töissä työvuorolistat uusiksi noiden hautajaisten takia, pomoni vähän oli nahkea vaihtamaan, kun hänellä olisi ollut omia menoja juuri silloin...noh, minä sanoinkin työkaverilleni että otan vaikka ns.omaa lomaa jos ei vaihdot onnistu, saa nähdä nyt perjantaina kun menen töihin, että onko muutos tullut...
ei uskoisi että tänään on kulunut viikko siitä kun isäni nukkui pois, tosin tämä viikko on mennyt itselläni ns.pienessä sumussa, arkirutiinit on hoitanut jne...mutta muuten mietin että mihin aika on mennyt.
eilen illalla käytin meidän mikkoa päivystyksessä, noh, pojalla oli molemmissa korvissa alkava korvatulehdus :-(, sai antibioottikuurin, toivottavasti se tepsii, kun nuo yötkin on nyt mennyt senkin takia aikamoiseksi valvomiseksi...
nyt ruoka uunista pois ja syömään, jopa itse olen muistanut syödä ja eri lailla maistuu kuin muutama päivä sitten...palataan taas.
Ps. jokos teillä on joulukalenterit hankittuna?? meidän mikollakin oma joulukalenteri kun mummi osti sen :-))
ja ulkona viihdyttiin pitkään :)
mitään ihmeellistä ei olla tänään tehty. ruokaa olen vääntänyt puoli päivää kun tein itse pinaattilettuja (jessus kun olivat taas hyviä) ja vielä ison sopan (ja Mealle tietty oman sopan) ettei tarvitse muutamaan päivään ruokaa tehdä.
keskiviikkona alkaisi sitten työt tällä mammalla. innolla odotan töihin paluuta. nyt on jotenkin helpompi palata töihin takaisin kun Mea ei ole niin pahasti minun perääni kuin mitä Milla pienenä oli. jos johonkin lähden niin Mea huutaa vaan heippa ja jatkaa hommiaan tyytyväisenä. Milla huusi ja itki ja roikkui jalassani kiinni jo tuntia ennen kuin töihin lähdin. tosin jos tarhaan aamulla neidon vein niin sinne jäi kivasti. tosin tiedän tasan miksi Milla niin teki mutta pahalta se silti tuntui kun pieni itki niin kovasti lähtöäni.
ärtsyilyä on ollut minun ja ukon välillä tänään. :/ toivottavasti menee pian ohi.
Kiva Hannahto kun tulit kirjoittelemaan. Kyllä sen " järki" itselläkin sanoo että vertailu on turhaa ja että jokainen lapsi kasvaa tahtiaan, mutta aina sitä sortuu ajattelemaan mitä isommat teki tällä iällä, kuinka isoja he olivat, jne. Nyt kun noita kolmea on katsellut niin on oppinut kantapään kautta huomaamaan ihmislapsien yksilöllisyyden :)
Millalle onnea töihin paluuseen! Se on mukava käydä välillä töissä lepäämässä ;) Itse keikkailen, ja se on jo luksusta kun pääsee toisinaan ihmisten ilmoille eikä tarvitse jokaista tappelua tapella.
Ja Tupu. Olet pyörinyt mielessäni kovin. Voimia näin virtuaalisesti sinulle ja perheellesi. Omat vanhemmat olivat juuri käymässä ja mietin noita syöpä juttuja. Miten pienistä asioita elo on toisinaan kiinni.
Meillä kun toivuttiin flunssasta, saatiin mukava ripulitauti päälle. Pikkuiseni oli 4pvä kuralla ja mietin jo ihan tosissani lääkäriin lähtöä. Tänään on alkanut syömään ja touhuamaan, joten säikähdyksellä selvittiin.
8 hammas on laskeutunut ienplaneetalle. Josko ei sittenkään tarvitse tekareita ostaa? Kuvitelkaa, 1v5kk kohta ja noin hivenen purukalustoa. Monella puolivuotiaalla on jo samalla mitalla ;)
Otin muuten sen inf-rokoitteen. Onko muut ajatelleet ottaa?
Nyt taas maate. Huomenna (pitkä) uusi päivä odottaa.
Pitkästä aikaa jos minäkin kirjoittelisin... Meilläkin lähdettiin tavallista(?) myöhemmin liikkeelle, kontattiin lähemmäs 11kk ikää ja kävelemään alettiin nyt 15kk iässä. Samoin kun isänsä :) Ja lujaa vauhtia jo mennäänkin! Kyllä on poika niin temperamenttinen tapaus, että ihan hirvittää mitä tästä vielä tulee... Suutahtaa miljoona kertaa päivässä ihan mistä milloinkin. Nyt sitä onneksi jo tajuaa paremmin, että mikä suututtaa. Vauhtia piisaa ja silmiä saisi itsellä olla montamonta lisää!
Sanoja ei vielä paljoa tule, mutta ymmärtää toki paljon, jos vaan haluaa ymmärtää... Yöt on vieläkin aikasta levottomia. Jos hyvin käy, niin selvitään parilla heräilyllä, toisinaan heräilee kymmenenkin kertaa. Miten teillä menee yöt, jotka käytte töissä? Mä olen nyt tyytyväinen, että olen pystynyt olemaan kotona, kyllä sitä on aamuisin välillä tosi väsynyt huonon yön jälkeen.
Hampaita näyttää olevan tulossa urakalla, sormet on koko aika suussa ja syöminen takkuaa. Aamuisin ei maita mikään ja olenkin antanut juoda maitoa. Muutenkaan tuota kotiruokaa ei oikein suostu syömään. Makaroonit ym. sylkee heti ulos. Vinkkejä otetaan vastaan! Meillä on siis tuota purkkiruokaa syöty enimmäkseen, osaksihan se siitä johtuu. Tuntuu vaan, että kaikki syljetään ulos, mitä vähänkin yrittää. Lisäksi jos annan esim. omenan palan, niin siitä mielellään pureskelee, mutta nekin palat sylkee pois eikä niele ollenkaan...
Autot on edelleen se kovin juttu ja niillä huristellaan ympäri asuntoa. Kirjojakin katsellaan ja luetaan ihan kivasti jo :)
Hauskaa viikkoa kaikille ja toivotaan, että sitä lunta sataisi enemmän!
istahdin kahvikupposen kera tähän koneelle kun sain pikku-ukon vihon viimein nukkumaan päikkäreille, ei tahtonut millään nukahtaa vaikka oli tosi väsynyt, kun aamupäivä vierähti perhekerhossa :-) onneksi nukahti kun illalla olisi miehen veljen pojan synttärit.
Hannahto: meillä ukkeli syö tosi paljon, välillä oikein ihmettelen että mihin mahaan se herra syö, mutta kyllä se liikkuukin paljon,tosin joskus on päiviä et hän " paastoaa" mutta sitten taas makkarat ym. maistuu :-)
Ja kyllä itse on kanssa joskus sortunut vertailemaan omia lapsiaan muihin lapsiin ja aina niitä eroja ym. löytyy, mutta kaikkien lapset oli millaisia tahansa niin ovat omia ihania persooniaan!!!
Sitten tsemppiä Milla-mealle töihin menon johdosta!! kyllä sitä itse aina nauttii noista työpäivistä.
Cv:lle kiitoksia tosi paljon voimista, niitä kyllä tarvitaan...meinaan eilen tuli tieto että isän syöpä on levinnyt jalkoihin ja jalat eivät enää pidä täydellisesti, eli pyörätuolilla liikkuu. Eikä isäni pääse kotiin tulevaksi isänpäiväksi, vaan me sitten käymme sunnuntaina vuodeosastolla korttien ym. kanssa, pitää vaan lapsille kertoa että pappa ei ole kotona vaan sairaalassa, etteivät sitten turhaan ihmettele. Isäni tulee/pääsee kotiin ensi viikolla (jos sinne asti jaksaa) kun sinne tulee kaikki pyörätuolit ym.sairaalajutut, että elo kotona on mahdollista. Kotiinpääsy on isäni viimeinen toive. Me nyt sitten tulevana viikonloppuna laitetaan paikkoja niin että kaikki tavarat mahtuu sinne.
Kyllä sitä tosiaan elämänarvot on itselläkin mennyt uusiksi ja sitä osaa arvostaa pieniäkin asioita ihan eri tavalla kuin ennen...en tiedä mistä sitä saisi lisävoimia itselleen että jaksaisi olla tukena äitille, siskolle ja sitten vielä että itse jaksaisi. mutta mennään nyt päivä kerrallaan eteenpäin.
kyllä minä otan mikolle sen influenssa-rokotteen, itse asiassa neuvolasta tuli oikein lappu, missä oli varattu aika ja se taisi olla ensi viikolla jos oikein muistan :-)
että tällaista tällä kertaa...
ja heti juoruamaan ;)
tupu: vai niin on asiat isälläsi nyt. otan osaa ja kovasti voimia taas lähetän. muista nyt pitää huolta itsestäsi että jaksat!
meillä yöt menee yleensä yhdellä heräämisellä jolloin nappaan typykän kainalooni nukkumaan kun en suostu yöllä valvomaan. saa nähdä miten töihin meno nyt sitten vaikuttaa kun kuitenkin iltavuoroni kestää klo23 asti eli kotona olen ennen puolta yötä... voi olla että hitusen väsynnempi tulen nyt ainakin aluksi olemaan kun pitää työt ja lastenhoidot sovitella yhteen. vielä en ole lupautunut yövuoroihin, enkä niitä pystyisikään tekemään kuin viikonloppuisin.
tänään on ollut niin kova tuuli ettei olla ulos päästy. Mea ei nimittäin viihdy ulkona jos tuulee kovaa. Milla kyllä viihtyisi mutten yksin neitiä ulos päästä. toivottavasti huomenna päästäisiin ulos että isännällä olisi sitten hitusen helpompi ilta tyttöjen kanssa kotona. on nimittäin tytöt ihan pikku hirviöitä jos ei pariin päivään ulos pääse.
meillä otetaan myös influenssa rokotukset molemmille tytöille. olisikohan meilläkin ollut ensi viikolla aika siihen hommaan? ei voi muistaa... :)
mitäs kaikkea on suunnitteilla isänpäiväksi? meillä menee koko päivä jäähallilla ja siksi kasaannutaan lauantaina vanhemmilleni syömään ja saunomaan. lauantai aamupäivästä lähdetään Millan kanssa shoppailemaan jotain pientä isännälle isänpäivälahjaksi ja minulle pitäisi ostaa uusi ulkoilutakki talveksi.
ja nyt sopat lämpenemään pikku hiljalleen :)
aika järkkyä...meinaan tuo eilinen tapahtuma jokelassa, ei voi uskoa että on totta, jotenkin itseäni koskettaa enempi kun olen aikanaan ollut samassa koulussa missä tuo traaginen tapahtuma tapahtui :-((
Kiitoksia milla-mea, :-) mennään tässä päivä kerrallaan. nyt olen ollut tämän päivän yksin kotona kun lapset hoidossa, olen lataillut omia pattereitani neuloen ja siivoen.
meillä isänpäivä sujuu että aamulla keitetään mummolassa isännälle kahvit, sitten annetaan lahjat ym. jutut ja sitten päivällä käydään papan luona sairaalassa. lauantaina käydään jo etukäteen isopapan luona vierailulla. eilen vanhin poikani ilmeisemmin purki tuntojaan kun yhtäkkiä otti minua kaulasta kiinni ja itki aika pitkään...sitten puhuttiin asioita, sanoi että on pappaa ikävä jne...sitten sanoi että olo helpottui. kyllä teki itselleni pahaa mutta toisaalta hyvä että poika purki mieltään...
nyt lähden rauhassa käymään kaupassa, mukavaa lumista torstaita!
me lahjottiin iskä jo eilen kun tänään menee aika jäähallilla. haudoille yritetään illalla ehtiä ja jos keli on siedettävä
työt on nyt siis alkaneet ja kovasti olen töissä viihtynyt. nyt vielä huominen vapaata ja sitten taas töihin. mukavasti on tytöt ottaneet töihin paluuni. Millalla pääsi ekana iltana itku kun töihin palasin mutta sen arvasin että niin käy. Mea taas huuttaa reippaasti heippa kun olen lähdössä eikä ole moksiskaan. enemmän isin tyttö tuntuu vaan olevan :)
tupu: tiedän tunteen kun lapsi itkee pahaaoloaan ja ikäväänsä :( ei siinä omakaan silmä ihan kuivana pysy. oma " neuvoni" on vaan antaa lapselle se aika itkeä ja selittää asia samalla tavalla kuin ennenkin ihan rauhassa ja kysyä vielä lopuksi jäikö jotain mieleen. ja muista että itseäkin se itku helpottaa. voimia taas kerran.
meillä tytöt nukkuu isänsä kanssa vielä. molemmat hiippailivat (Mean kyllä hain itse) joku aika sitten meidän sänkyyn ja itse en sitten enää unta saanut. saanpahan nyt hetken omaa aikaa ennenkuin tulee lähtö ja koko päivän heiluminen hallilla :)
tässä pikaiset kuulumiset. ja kohta puuron keittoon :)
Mekin kotiuduttiin pari tuntia sitten ja ehjänä päästiin kotiin, meinaan keski-suomessa ei tullut yhtään lunta, mutta kun päästiin kotikonnuille itä-suomeen, niin täällä oli lunta tullut 20 senttiä....
viikonloppu meni vanhempien luona ja isän luona sairaalassa käydessä. eilen kylläkin käytiin minun isovanhempieni luona makkaran paistossa kodalla ja lapset tykkäsi, kyllä se itsellekin teki hyvää :-) tänä aamuna lapset antoi omalle isälleen lahjat ym..sitten mentiin papan luokse, tänään oli väsyneempi kuin mitä eilen, mutta jaksoi hetken lapsien kanssa jutustella. Vanhin poika ensin aristi mennä papan luokse, mutta kun meidän neiti meni ja halasi pappaa, niin herra meni sen jälkeen papan luokse. Sitten myöhemmin sanoi että oli mukava nähdä pappa ja sitten isäni sanoi eilen kun näki lapset että se oli paljon suurempaa ja ihanempaa kuin esimerkiksi joulu ym.lahjat kun sai viettää hetken meidän kanssa, että oli tyytyväinen kun hän on vielä elossa ja näki lapset, kyllä pisti mielen herkäksi.
Milla-mea: mukava kuulla että työt on alkaneet hyvin :-) ja kiitoksia tosi paljon kauniista neuvoista/sanoista :-))
mutta nyt alan purkailemaan viimeiset tavarat ja sitten lapsille iltapalaa, voisi itsekin mennä sohvalle huilaamaan, ajatuksia purkamaan BB:tä seurailen.
Mimo, kiva kun tulit kirjoittamaan! Esikoinen oli myös perso kaupan ruuille. Omat eväät eivät kelvanneet. Kun sai itse alkaa syömään niin alkoi maittamaan paremmin. Oivalsin silloin että kun pidin maut yksinkertaisina ja erillään niin menekki oli suurempi. Vieläkin pitää enemmän perunasta ja lihasta, kuin esim. lihaperunalaatikosta. Tuskailin silloin kun lapsi ei syö, johon viisas eläkeikäinen naapurini tokaisi ettei suomessa ole lapsia sotavuosien jälkeen nälkään kuollut. Hauska, mutta viisas kommentti :)
On se syöpä vain salakavala ja kettumainen kaveri. Olen tupu pahoillani isäsi muuttuneesta tilasta. Onko annettu ennusteita kauan hänellä on aikaa jäljellä? Kummisetäni joutui sairaalaan viimeviikolla. Maksassa ja suolessa syöpää. Taitaa olla aika huonona. Kuukaudessa meni sairaalakuntoon. Taitaa olla ärhäkämpää laatua. Kaverin isoäidillä jotakin keuhkoissa ja maksassa, syöpääkin epäilevät. Puolituttu kertoi tuttavansa juuri menehtyneen haimasyöpään. Toisen tuttavan äiti odottaa loppua kun on maha täynnä kasvannaisia. Kuvittelenko vaan, mutta onko nämä taudit jotenkin lisääntyneet? Tosi omituista.
Poika on täynnä kämmenen kokoisia nokkosrokko paukamia. Kortisonivoide auttaa, mutta vieren nousee uusi. Annoin ataraxit yöksi. Pitänee huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä että voiko tuo olla jokin reaktio siitä inf-rokoitteesta. Oli aika hurjan näköinen kun koko toinen kannikka oli tulipunainen ja siinä mun kämmenen kokoinen vaalea 3mm koholla oleva laikku. Sit niitä putkahtelee joka puolelle kehoa. :/ Ruokavalionkin pitäisi olla kurissa. Tiedä sit noista. Jotain räkätautiakin on, liityneekö se sitten siihen. Huomenna lienen viisaampi.
Koittakaa jaksaa kanssasiskot arjen kiemuroissa. Katsellaan sitä lasia aina siltä kantilta että se on ennemminkin puolittain täynnä kuin tyhjä. Vaikka välillä väsyttää ja pikkuväki vie mehut, niin olemme onnekkaita että meillä on näitä arjen pieniä ilopillereitä olemassa. Iso halaus teille kaikille!
heippa!
Ja kiitoksia kanssasisar Cv:lle aivan ihanasta viestistä ja kiitoksia halauksesta :-)) oli osuvasti sanottu!! tulin oikein hyvälle tuulelle kuin luin viestisi.
niin...on se syöpä salakavala tauti :-( ja kyllä minäkin olen pistänyt merkille että syöpätaudit ovat lisääntyneet hurjasti viime aikoina, en tiedä sitten kiinnittääkö sitä itse enempi huomiota tuollaisiin asioihin, kun on asia itselle läheinen. mutta tosiaan, minkähän takia ne on nyt lisääntynyt noin nopeaan...Isälleni tehtiin ennuste joku aika sitten että kun kokeita tehtiin niin syöpä oli pysähtynyt ja kaiken piti tasaantua, mutta nyt sitten kuukauden sisään syöpä onkin levinnyt jalkaan, vienyt tunnon jaloista, ja se on levinnyt muutenkin ja kaiken kaikkiaan asiat on mennyt vauhdilla huonommaksi, ei lääkärit ole nyt mitään sanoneet, mutta aika suuri ihme on jos joulun näkee...
Mikko sai tänään sen ekan inf-rokotteen, ens kuun puolella on sitten se toinen, samalla onkin neitin 4-vuotisneuvola. tänään kävin kaupungilla pikku herran kanssa, käveli kaupoissa tosi nätisti ja aina kun ihminen tuli vastaan niin nosti käden tervehtiäkseen :-) ja löysinpä samalla reissulla muutaman puuttuvan joululahjankin.
nyt laitan päälle ja ulos tekemään lumihommia :-)
palataan taas ja mukavaa viikon alkua kaikille!
mutta kun ei vaan ole :/ toivottavasti sitä nyt kuitenkin jossain vaiheessa satelee
Millalta lähti kolmas hammas. tai neiti nyppäisi sen itse langalla pois kun oli syöminen niin hankalaa vinkurallaan olevan hampaan kanssa. ja tänään huomattiin että heiluvia on kolme lisää... onkohan neiti joulun hampaaton? ;)
Mea on hassutellut koko päivän. neiti vaan virnuilee ja naureskelee koko ajan. tänään oppi naksuttamaan kieltään eli hyvin kuulee missä Mea menee :D
jotenkin tuntuu että lapsia jaksaa taas paremmin kun on töissä ja saa jutella asiakkaiden kanssa muuta kuin kotiasioita ja lasten juttuja. aivan ihanaa.
mutta nyt pannukakun tekoon. kohta tulee suden nälkäinen Milla uimakoulusta :)
taidanpa minäkin tehdä tänään pannaria :-) kun luin tuota milla-mean viestiä pannarin teosta...siitä onkin aikaa kun viimeksi olen pannari tehnyt. Ensin jos käytäisiin perhekerhossa, sitten oltaisiin ulkona, kun pakkasta on ihanasti -7 astetta, sitten pannarin tekoon...
nyt hetkeksi neulomaan, sitten muksuja pukemaan, taidan kuitenkin nauttia ekana kahvia :-) mukavaa päivää kaikille!
Minustakin on ollut mukavaa olla töissä! Ihan sopiva aika palailla työelämään, viimeksi lähdin niin aikaisin jo vanhemman tyttöni Saran kanssa, että ikävä/äidin ahdistus oli suuri ;) Nyt tuntui jo jotenkin ihan luonnolliselta palata töihin, vaikka tietenkin päivittäin ikävöin ja ajattelen pienokaisiani.
Huh, huomenna olisi pikkujoulut. Tosin ei mitään erityisempiä rymyjuhlia, vaan lähdemme porukalla työpaikan ihmisten kanssa ulkoilemaan, kylpemään ja paistetaan makkaraa yms. Ihan mukavalta kuulostaa, pukki käy tietenkin myös ;)
Jokos olette saaneet paljon lahjatoiveita? Mitä niistä olette ajatelleet toteuttaa?
Tupu: Pikaista paranemista. Minä jos kuka tiedän, millaista on korvatulehduksessa olevan lapsen kanssa valvominen. Toivotaan, että tauti pian talttuu! Teillä on nyt muutenkin raskasta, että jos elämä tuntuu sumussa kulkemista, en ihmettele yhtään... Kurjaa, että hankalaa saada työjuttuja sovituksia tuollaisten asioiden kanssa. Luulisi työnantajalta löytyvän ymmärrystä!
Milla-Mea: Onnea uuteen kotiin! Meillä puolestaan korvatulehdus tuli ilmi alunperin juuri yöhuutamisena. Kolmena yönä tyttö heräsi huutamaan eli itkemään hurjasti korviaan tunnista pariin tuntiin, jonka jälkeen varasin ajan lääkäriin ja näin löytyi ensimmäinen tulehdus ja sitten niitä olikin putkessa peräkkäin viisi kappaletta! Kyseessä oli myös kunnon märkäinen tulehdus joka kerta. Samoin Monan ruokahalu oli ihan olematonta ja tyttö laihtui, eikä ole suuren suuri vieläkään, 75cm/10kg.
Nyt putkien laiton jälkeen ruoka maistuu erinomaisesti. Kaksi lautasellista puuroa ja seitsemän lihapullaa kuulostaa ja näyttää hurjalta määrältä ruokaa noin pienelle, mutta minähän annan niin paljon kuin sitä vaaditaan. ;D ;D Ja nyt kun kipua/painetta korvassa ei enää ole, ruoka maistuu niin tyttö myös nukkuu hyvin...;)
Hauskaa viikonloppua, nyt lapset haluavat huomiota ;)
t. Saraida
Pikaisia paranemisia Milla-mean väelle!!! ja tänään teillä taitaa olla se asunnon kaupantekopäivä, onnea vaan uuden kodin johdosta!
Milla-mea; itse vein kelalle ekan palkkanauhan kun kodinhoitotuella olen edelleen, vaikka ohessa käyn töissä. sitten laskivat siellä ne että laskeeko tuet ym...ei sinne miun mielestä muuta tarvinnut viedä, eikä ne kyllä kyselleet mitään muuta. kun siitä näkyi tunnit ym. minulla on muutosverokortti, jossa työtä varten lasketettu erikseen veroprosentti.
nyt täällä haisee, oikeastaan jalan juuressa :-&
ja Mea oli siitä varsin ihmeissään kun ulkona oltiin :)
nyt on asunnosta tehty kaupat ja odotan innolla pääsyä uuteen kotiin. näytti kaupanteko hetkellä olevan vaikeaa myyjä pariskunnan naiselle tuo asunnosta luopuminen. 12 vuotta ovat siinä asuneet ja lapset on sinne syntyneet jne ja pihapiiri on kuulemma niin loistava etteivät haluaisi siitä pois. olivat jopa suunnitelleet samasta yhtiöstä isomman asunnon ostoa. lapsia siis tulevalla asuinpaikallamme riittää ja sekös Millaa innostaa ja vähän jännittääkin. toivottavasti saa neito paljon ystäviä pihapiiristä. :)
meillä olisi tarkoitus mennä tänään hauausmaalle kävelemään ja viemään kynttilöitä kunhan vähän tuolla pimenee. ja illalla järjestetään kisakatsomo kun tulee yle extralta ringeten mm-kisojen finaaliottelu. siellä pelaa Millan entinen valmentaja ja muutama muu samasta joukkueesta missä Milla pelaa. oliko tarpeeksi sekavaa? ;)
tänään oltiin jo jäähallilla aamusta kun Millan joukkueella oli harjoituspeli. mukavaa oli katsella kun tytöt jo alkavat ymmärtää pelin ideaa ja ovat niin innoissaan mukana touhussa. ensi viikolla onkin sitten turnaus jossa tulee kolme peliä.
tupu: näin ajattelinkin että sen työnteon voi ilmoittaa kelaan. ja töihin ottivat minulta ihan tuon normaalin verokortin. isäntä kävi lasketuttamassa veroprosenttinsa uudestaan ja sai nollaprosentin loppuvuodelle :) itse en ole vielä ehtinyt ja muutenkin minulla on niin pieni prosentti etten taida edes mennä enää tänä vuonna sitä lasketuttamaan. ensi vuonna täytyy sitten katsoa tilanne uudestaan.
Mea on ollut tänään (ja itseasiassa jo eilenkin) vähän vaisu ja kranttu. ruokaa menee kyllä mahtavat määrät kurkusta alas eli kurkku ei tod.näk. ole kipeänä niinkuin Millalla oli tuon taudin aikana. tosin lääkäri ei siellä kurkussakaan mitään nähnyt kummallista eli ei tietoa mikä ja mistä kuumeilu johtui. saa nyt sitten nähdä iskeekö kuume Meaan lähipäivinä kun neito hiukan " outo" nyt on.
veikkaan että kohta alkaa heräilyä tapahtua meillä joten nyt on hyvä aika lopettaa ja viedä Milla suihkuun sekä raivata keittiö. mukavaa viikonloppua!
mekin käytiin eilen hautausmaalla kävelemässä ja viemässä kynttilä alkuillasta, oli todella kaunista, tosin itselleni tuli hiukan surullinen olo siellä, johtuu varmaan isäni tilanteesta. eilen soitin sairaalaan ja yritin jutella isäni kanssa mutta ei tuo tainut edes tunnistaa minua kun jutteli ihan omiaan...:-( no, meillä on tarkoitus kuitenkin ensi viikonloppuna ajella kotipuoleeni, äitiäni katsomaan ja sitten on se isänpäiväkin.
minä odotan että lapset käy päikkäreille ja isommat menee ulos ruuan jälkeen, niin siivoilen hiukan, kun illalla olisi kynttiläkutsut meillä :-) sormiani syyhyttää hiukan kun pääsee tutkailemaan uusia, hienoja kynttilöitä...niitä kyllä menee syksy/talvesta paljon ja ajattelin jos hankkisi pari joululahjaakin samalla.
mutta nyt menen ruokkimaan nuo lapsukaiset...
pakkasta vajaa 10 astetta, puissa kaunis pinta, tosi kaunis ilma. meinasinkin että lähden muksujen kanssa ulos...tänä aamuna laitoin uuniin lämpenemään hyvissä ajoin, nyt on ihanan lämmintä sisällä. linnuillekin vein ruokaa laudalle, meidän mikko tykkää katsella ikkunasta niitä kun käyvät syömässä tuossa :-)
ajattelin että taidan leipoa neitin kanssa sämpylöitä kunhan saadaan pikku-ukko nukkumaan, eilen oli hyvän näköinen kun herra laittoi itse siskonsa vaatteita päälle, kyllä oli naurussa pitelemistä..
mutta nyt nautin kupposen kahvia, mukavaa viikon alkua kaikille!
eli perjantaina :)
on Milla pakkaillut omia pelejään jne mitä ei joka päivä tarvitse. hirmuisesti vaan neitiä nyt huvittaisi pelata ja varsinkin tehdä palapelejä kun ne ovat jo pakattuna :)
itse juuri pakkailen tyttöjen vaatteita ja keittiön tavaroita. osa täytyy tietenkin jättää vielä käyttöön mutta suurimman osan jo laatikoihin sain. minulla on huomenna ja ylihuomenna iltavuorot niin silloin ei enää paljon pakkailla. olivat muuten sotkeneet ihan urakalla töissä vuoroja seuraavalle listalle: minulla on aamuvuoroja laitettu vaikka en niihin millään voi mennä kun lapsoset on kotihoidossa... ilmoitin sitten asiasta listojen tekijälle niin alkoivat nyt sitten siellä tekemään muutoksia listaan.
hirmuisesti muuten minulla(kin) on vaatteita :-o ja aina hirmuinen marina kun johonkin ollaan lähdössä ettei ole mitään päälle laitettavaa... ;) muilla sama juttu? :)
mutta nyt takaisin pakkaamaan kun voi rauhassa pakata. Milla on isänsä kanssa ulkotreeneissä ja Mea mummin luona hoidossa :)