Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Lokakuiset marraskuuhun****

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli valituspäivä, eikä tänäänkään paljon muuta, joten otetaanpa haastetta hieman ja HAASTAN siis kaikki kirjoittajat, taustailijat myös, miettimään jotain positiivista tälle päivälle.

Itselleni:

- Taas yksi päivä lähempänä maalia

- Mies kannustaa ihanasti ja jaksaa ymmärtää marinaani

- Huomenna tarkastus. Edes jotain tekemistä. Samalla sovittaneen se käynnistysaika. Toivo siis elää.

AJL 40++++++

Vierailija
2/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro, olisko se positiivista, että tänään on klo13.00 ultra.

Limatulppaa tullu tänäkin aamuna ja yö mennyt täysin valvoessa, jännityksessä ja kivuissa. Onkohan se normaalia, et sitä limatulpaa tulee aina vain ja supistukset ei oo säännöllisiä ja ei oikein kivuliaitakaan. No ehkä saan tänään vastauksia ja jäisin mieluiten jo sairaalaan. Hermot menee miehen kuorsausta yöllä kuunnellen, kun ei itse saa nukuttua.

Positiivista on myös se, että meillä viimeisillä ei voi olla kovin kauaa enää odotusaikaa, kyllä ne kaikki sieltä pihalle on tulleet. AJL:llle toivotaan, että ne sanois meille molemmille jotain käynnnistyksestä jo.

Hieno ilma muuten täällä Pohjanmaalla ainakin.

Keno100 RV40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä kannustamaan teitä jäljellä olevia, tiedän varmasti miltä tuntuu kun mitään ei tapahdu ja kaikki muut jo saavat. Mies muistaa, kuinka kirosin joka aamu herättyäni, kun mitään ei ollut yön aikana taaskaan tapahtunut kakkosta odottaessani. Ja ihan oikeasti, kaikkea uskomatonta voi silti tapahtua. Minulla oli silloin 3 vuotta sitten varattu aika käynnistykseen perjantaina kello 12 viikoilla 42+0, ja olin todella v##%@nut ja kypsä, kun yhtäkkiä poika päätti syntyä samana aamuna kello 8. Ehdimme olla sairaalassa tunnin, ja eka supistus tuli 3 tuntia aikaisemmin.

Nyt olin myös ihan varma että yli mennään, niinhän täällä kerroin että olen viihdyttämässä varmasti viimeisiä. Tyttö syntyi itselle todella yllätyksenä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Ehdin soittaa sairaalaan, että koska pitää lähteä kun vielä ei ole tullut yhtään kipeää supistusta, kello 22 illalla, samalla puhelimessa tuli ensimmäinen. Kätilö käski mennä vielä nukkumaan, mutta me lähdettiin heti, ja tyttö syntyi 00.29. Eli elämä on yllätyksiä täynnä:-)

Toivotan teille kaikille ihanaa synnytyskokemusta, tuli se sitten nyt tai myöhemmin " yliajalla" , se on joka tapauksessa ainutkertainen juttu ja palkinto on käsittämätön.

PS. Vauva on kai se joka synnytyksen laukaisee, eli vauva käynnistää synnytykseen tarvittavan hormonierityksen.

Tsemppiä kaikille

t. DorisDay ja tyttö 4vrk

Vierailija
4/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän positiiviset

+ terveystaloustieteen tentti tuntui helpolta (odotan siis että se ois menny läpi)

+ iloitsen vieläkin kun eilinen lääkelaskujen koe meni läpi

+ Pääsen vielä pyörällä liikkeelle (just ja just nousee jalka tangon yli kun vaan pyörää tarpeeksi kallistaa, onneksi ei ole miesten mallia, muuten joutuisin lyllertämään)

+ Nukuin viime yön hyvin

Siinäpä ne olikin. Nyt olen antanut vauvalle luvan tulla jos on tullakseen, ei ole enää mitään välttämättömiä koulujuttuja jäljellä. Mutta niinhän se on kun lupa annetaan ni mitään ei tapahdu.

Miula kohta neuvola aika. Saas nähdä mitä siellä sitten.. tuskin mitään uutta. Mut joko antaa yliaikaskontrolliin aikaa.. sehän oiskin sitten viikon päästä!!! Vai vieläkö pitää kerran käydä neuvolassa.

Vauva on melko hiljainen, yleensä illalla alkaa ralli.

KENO kuulostaa siltä että sulla synnytys yrittäs käynnistyy ja toivottavasti käynnistyykin koska nuo jatkuvat supistukset varmasti puuduttaa pitemmän päälle. tsemppiä!

ja sitten HUHUUUUUUUUUUU kaikki tulkeehan pinoon...

kukahan meistä on täällä sitten viimeisenä yksikseen möllöttämässä :S, toivottavasti päästäs loput kerta rysäyksellä liikkeelle!

väpä 40+3

Vierailija
5/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui kysyä että pääsikös se NEZZIE eilen vielä laitokselle? Toimiko tissimaito/korvike kiristys masukkiin??? :)

Vierailija
6/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis vielä ollaan. Tänään ollaan kokeiltu jo kahta ässää, siivosin ja sitä perinteistä. Illalla vois vielä käydä saunassa. Vaikka olen jo toivoni menettänyt, että mitkään nuo konstit auttais.

Mitäs positiivista keksis tänään.

+Miehellä vapaapäivä ja laittaa juuri parhaillaan ruokaa

+Huomenna on neuvola

+Synnytys lähestyy...hetki hetkeltä se kuitenkin on lähempänä. Tänään siis taas päivä vähemmän odottamista kuin eilen.

+Selkä on vähän vähemmän kipeä kuin eilen.

Toivottavasti keno100 pääsee nyt tositoimiin. Missä synnytät? Minäkin Pohjanmaalta, satutaanko samaan sairaalaan?

Tuli tässä mieleen sellainen juttu, että isänpäivähän tosiaan on jo ensi viikon sunnuntaina. Joko olette hankkineet lahjan miehelle vai riittääkö vauva? Meillä on ollut tapana antaa jotain pientä lasten kanssa. Nyt en ole ostanut mitään ja jos tässä nyt tulee lähtö synnyttämään, niin olis varmaan viime hetket ostaa jotain. Sitten ei kuitenkaan pysty lähtemään shoppailemaan, kun vauvan kanssa kotiudutaan.

Nezzie 40+5

Vierailija
7/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on outo fiilis... todennäköisesti en enää ikinä mene sinne ison mahan kanssa *snif*. Neuvolassa kaikki oli ok. Mutta just sitä ennen soittivat minulle äitipolilta että täytyy huomenna mennä sinne. Miulta otettiin viikko sitten verikokeet ja sappiarvot on nyt noussu ja tästä syystä täytyy mennä näytille.. Mitä siellä sitten tapahtuu jääpi kysymysmerkiksi. Ihan kamalaa kun ei tiedä että käynnistävätkö jo huomenna vai jäädäänkö tarkkailemaan tilannetta. Tässä kerkesin jo levyn suklaata syödä kun iski jonkin asteinen paniikki :).

Että lisätään päivän positiivisiin

+ huomenna taas ultrataan kaveria

+ tod näk tekee sisätutkimuksen ja saan tietää tuon alaosaston tilanteen (viimeksihän olin yliaikaskontrollissa jo 4cm auki.......)

Vierailija
8/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DorisDaylle onnittelut tyttövauvasta!!!!

Niin se vaan mullakin alkoi yllättäen synnytys viime viikon keskiviikkona. Tosiaankin alkoisilloin kun sitä vähiten osasi kuvitellakaan. Saunan lauteille tuli lapsivedet. Nyt nyyttti on 8 vrk.

Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä synnytykseen odottajille.

Miranneli

Vierailija
9/20 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin käytiin pyöräyttämässä potra poika perjantaina 26.11 syntyi sektiolla, kun en auennut riittävästi. Ei ollut kauhean kiva kokemus kun sain ootella kipeitä suppareita ja päätöstä sektiosta puolisen vuorokautta. Tuli paljon suppareita ja usein, mutta ei tarpeeksi kauan kestäviä.olisi paremmin avannut kohdubsuuta.

Loppujen lopuksi oli hyvä, että päätyivät sektioonkoska pojan pää oli jotenkin ylhäällä kiinni vinossa.

Saivat sektiossakin normaalia huonommin hänet ulos.

Eikä siinä kaikki ite olin sairastellut viime aikoina niin vauvakin oli tukkoinen niin en saanut häntä osastolle heti.

Nyt sitte treenaamme toden teolla imetystä kun on saanut lasten osastolla pullosta. Aika huonosti täällä maitoa tulee ja poika on niin laiska yrittämään. Sain onneksi neuvolasta pumpun kotiin avuksi.

Tässä nyt sitten uutta elämää opettemassa.

Sain käynnistysajan heti polilta suoraan 41+1 ajalla.

oli jo silloin 8 päivää yli. koittaka ny tsempata ketkä vielä olette täällä masujenne kanssa

fami75 ja poju nyt 6 päivää

Vierailija
10/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille!

Ja onkos kukaan päässy yön aikana liikkeelle?

Tää menee ny suihkuun ja sitten suuntaa ä.polille.

väpä 40+4

Vierailija
11/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieki ajattelin muutamalla rivillä tätä lokakuisten pinoa kasvattaa, kun kuitenkin käyn joka päivä tein kuulumiset kurkkimassa. Aika rauhallista kirjottelua tuolla vauva-puolellaki vielä on, että koittakaahan nyt saada ne vauvat maailmaan, että saadaan juttua tuonne toiselleki puolelle! ;)

Ei vaan, oikeesti teille kaikille kovasti voimia tähän loppuodotukseen. Minul ei oo hajuakaa kuinka rankkaa tuo lasketun ajan jälkeen odottaminen on mutta voin yrittää kuvitella kuitenki. Tsemppiä!

Ja kaikille käärönsä kainaloon saaneille rutkasti onnea! =)

S ja tyttö 5vk

Vierailija
12/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin laitan tähän vanhaan pinoon ,vaikka joku oli jo aloitellut uutta. Nosto siis ensin

AJL

Vierailija
13/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on , joten sopii vanhan otsikon alle.

Olin minäkin paikallisella äitiyspolilla tänään, kuten eilen riemuitsin ja tehtiin koko paletti, labrat, ultrat, käyrät ja lääkäri. Oma kätilö oli lomalla niin " jouduin" lääkärille.

No, kaikki ok, liikkeet käyrien mukaan vähissa, mutta minusta samat kuin ennenkin, kasvu (+500 g viikossa!) ok vesi ok.

Lääkäri tuumasi aluksi, että antavat mun odottaa maanantaihin , mikä on täällä maksimi aika ennen käynnistystä (+10 pv). No, kun se näki, miten kipeä lonkka mulla on ja kun pyysin, niin se sanoi, että käynnistetään heti. Salit oli täynnä, joten soitan huomenna ja menen sitten käynnistykseen, kunhan ilmoittavat mulle kellonajan. Jos saleja vapautuu tänään, niin soittavat sitten

Ihana helpotus, että tämä kärvistely alkaa olla ohi ja pääsee tositoimiin. Olen kyllä varautunut aika pitkään projektiin, sillä kohdunkaulaa on jäljellä ja " suu kiinni" , vaikka pehmeää on, eli joutuvat ensin kypsyttelemään ennenkuin päästään supparivaiheeseen. Mutta eiköhän se siitä, valoa tunnelin päässä!

AJL 41+0

Vierailija
14/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloo, missäs kaikki? Onko kaikki muut jo sairaalassa? Jäitkö Väpäkin sille tielle?

Vierailija
15/20 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

tyttäremme syntyi vihdoin eilen (41+4) spontaanisti. 3020 g, 50 cm. Synnytys oli lyhyt ja luomu. Syntyi klo 18:48 ja ja klo 22:30 olimme jo kotona (Saksassa nopea kotiutuminen ihan tavallista).

Onnesta sekaisin... Tsemppiä muille, tiedän miltä tuntuu. Itse luulin jo, että vauvaa ei tule koskaan...

Lämpimin terveisin

Maritta

Vierailija
16/20 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.11 klo 14.33 syntyi TYTTÖ! joka nyt rääkyy tuolla kaukalossa joten lyhyeen jäi.. just tultiin kotiin nääs :)

T: väpä

Vierailija
17/20 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väpälle onnea tyttövauvasta!!!

Vierailija
18/20 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaan taasen onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille. paljon tsemppiä vauvan hoitoon ja yöheräilyihin.

Meillä onneksi nukuttiin viime yönä 3 h ja sit 4 h tunnin ollaan hereillä syötöissä. Päivällä poju tykkää nukkua enemmän ja olla lyhempiä jaksoja hereillä.

Kyllä se tästä sitten kun vähän pääsee kodin rytmiin.

fami ja poju viikon ja kaksi päivää

Vierailija
19/20 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se AJL:kin palaisi kertomaan tapahtumia!

terkuin DorisDay & tyttö tänään 1viikon ikäinen

Vierailija
20/20 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille lokakuisille synnyttäjille ja perheille!!! Mekin saimme lopulta pienen tyttömme maailmaan keskiviikkona 7.11. laskettuaika oli 28.10, joten osasin odottaa marraskuista syntymää:) PIeni tytöntyllerömme synnytys meni alkuun yllättävän hyvin, sillä mulle tämä oli eka altiesynnytyskerta, kun esikoinen syntyi perätilan takia suunnitellulla sektiolla. Nytkin vauva oli perätilassa, mutta lääkärit suosittelivat alatiesynnytystä ja olin aivan innoissani, sillä luulin jo, etten saa kokea ns. normaalia synnytystä lainkaan.

Kävin mammajoogassa ja sen hengitys- ja rentoutumisharjoitukset sekä synnytyslaulu auttoivat synnytyksessä enemmän kuin osasin kuvitella, eli suosittelen lämpimästi!!! Sairaalaan mennessä olin jo 5 senttiä auki, vaikka luulin että he vielä käännyttävät minut kotiin... Kaikki meni ihanasti ponnistusvaiheeseen saakka. Vauva ei vaan laskeutunut, vaikka kuinka ponnisteltiin pari tuntia ja lopulta lääkäri päätti leikata. Oloin varautunut tällaiseen loppuun, sillä perätilassa joudutaan useammin sektioon. Onneksi leikkaus ei ollut kiireellinen ja tehtiin epiduraali-spinaalipuudutuksessa, joten oli hereillä ja miehenikin oli mukana. Odotimme ihan innoissamme vauvan syntymä (hormoonit jylläsivät:)) ja jännitimme sukupuolta:) Esikoinen on poika ja jotenkin tuntui, että poika oliksi taas tulossa, mutta oli iloinen yllätys saada pieni tytär!!!

Kotiuduimme sairaalasta tämän viikon keskiviikkona, sillä vauvamme sai kakkaista lapsivettä keuhkoihin ja siitä seurasi tulehdus, jota piti hoitaa viikon antibioottikuurilla. Hän vietti ekat kolme päivää keskolassa ja se oli kyllä raskasta, mutta onneksi saimme olla loppuajan vierihoidossa tavallisella lapsivuodeosastolla. Nyt hän on terve ja olemme onnellisesti kotiutuneet. Alku on ollut helpompaa kuin kuvittelin, sillä hvauva on rauhallinen jaitkee vähän. Hän osaa myös syödä tuttia ja nhukahtaa omaan vuoteeseen. Nämä tuntuvatmsta hurjilta jutuilta, sillä esikoisen kanssa mikään ei onnistnut ja hän itkeskeli aika plajon...

Hyvää vointia kaikille lokalutusille äideille ja vauvoille:)!!!!

Kerttu07 ja pikku-tytteli