edellinen synnytys sektio -> seuraavassa alkurask. vaivoja?
Otsikossa tiivistetty kysymys. Olen raskaana viikolla 6. tai jotain, odotan neljättä jo. Kolmas synnytykseni oli sektio, aiemmat tulivat alateitse. Nyt on päivittäin aika kireääkin alavatsajuilimista.. Mistä lie johtuu. Raskausoireet ovat selvät, testi näytti plussaa. Mietin, että voiko 5v sitten tehdystä keisarinleikkauksesta olla jäänyt kiinnikkeitä tmv, jotka nyt aiheuttavat kipuilua uudessa raskaudessa? Aiemmin en muista tällaista olleen.
Kokemuksia muilla?
Kommentit (2)
Vaikka mulla ei olekaan sektioarpea vaan vain umpparileikkauksen arpi viime joulukuulta. Mutta muistan, että olisi " juilinut" silloin alkuraskaudessa kun kohtu aloitti kasvamisensa. Helpotti jonkun ajan älkeen ja nyt ei ainakaan vielä ole sitten sen enempää haitannut, nyt rv. 18+ tosin vasta, mutta kerkiää kyllä varmasti vielä...
Neuvolassa oikein varoittelivat asiasta heti, että voi nippailla ja kiristellä enemmän siitä kohti, joten en usko, että mitään huolta muusta ;-)
Sectio kahden vuoden takaa ja ihan tämän raskauden alussa ensimmäisen kerran samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla. Alavatsaan, sinne leikkaushaavan tuntuville sattui ja kiristi välillä niinkin paljon, että soitin jo varulta neuvolaan. Siellä vahvistivat kipujen johtuvan mahdollisista kiinnikkeistä ja kohdun nopeasta kasvusta. Pitkin raskautta olen samankaltaisista kivuista saanut kärsiä. Onneksi nyt ollaan loppusuoralla =)
Onnellista odotusta!
Yazmin 36+6