~Haahujen marraskuu~
Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~
Adette Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
annika1973 Olen 34 v, mies 37, meillä on kaksi poikaa 2/1999 ja 11/2002, km 9/2007 rv:lla 7+jotain. Asumme Pohjanmaalla.
bambiino 25 v. mies 27 v. Meillä on tyttö 04/05, ja keskenmeno 12/06 (rv 11+5).
buam 26 vuotias, mies 28 ja toinen lapsi haaveissa.
8 km:ää takana. Kolme vuonna 2002 (6-8 vko) ja nyt nämä 5, 12/06-04/07 (alkuraskauden keskenmenoja) Eli käytännössä testin jälkeen, vuoto alkoi näillä viimeisillä.
Pohjois-pohjanmaalla asustellaan ja haaveena tosiaan tuo toinen lapsi.
Elisabeth72 Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
Enni-Maija
Essi78 Vauvalle annettiin lupa tulla 12/2006, plussa 01/2007, km 02/2007 Vauvakuume jatkuu edelleen!
fiiu77 Olemme siis mieheni kanssa molemmat kolmikymppisiä ja ensimmäistä lasta yritetään. Km tuli rv 11+3 noin kuukausi sitten.
hobe69 Olen 38v, mies 34v. Meillä on poika vm.-06, asumme Etelä-Pohjanmaalla. Tuulimuna 11/04 km. 05/07
-Idaliini- Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
Jellonamami Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
Jokejoke Olen 31-v., koettiin alkuraskauden km ensimmäisessä raskaudessamme. Kierukan poiston jälkeen tulin onnellisesti melkein heti raskaaksi, kunnes raskausviikolla 11 menin päivystykseen niukan vuodon takia ja ultrassa näkyi 8 viikon ikäinen sikiö ilman sykettä. Keskeytynyt km hoidettiin kaavinnalla.
kangasmaitikka Minä ja mieheni 38 vuotiaita, lapset 3- ja 5-vuotiaat. Keskenmenoja 2 kpl 2001 ja yksi 08/07. Hoito keskenmenosta edelleen kesken.
_kenguru_ Minä 20 ja mies 19 vuotta. Yritystä takana 9/06 lähtien, ensimmäisen kerran testi näytti plussaa 9/07 ja samassa keskenmeno. Tulevien kuukausien toiveet korkealla! :)
Leijonanhymy Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
Liliane Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
maipi Olen kolmekymppinen kahden lapsen (tyttö-99, poika-01) äiti Etelä-Suomesta. Km viime kesäkuussa rv8+, yritystä raskautumiseksi on riittänyt, muttei ole vain napannut...
Mariia83 Keskeytynyt km 03/2007 rv 6+4
marza79 Ikää on kertynyt 28 v ja täällä Itä-Suomen läänissä asustellaan miehen kans. Meillä on 9 kk ikäinen poika ja toista tässä nyt sitten yritetään puuhastella. Heti ekalla yk:lla tärppäs ja nyt tuli viime viikolla eka km rv 4+6.
Menier Esikoinen toiveissa, takana kaksi keskenmenoa (rv 6+, 19+)ja yksi tuulimunaraskaus(rv7+). Pohjoisessa Suomessa asutaan. Ikää meillä 24 ja 25.
miukkeli75 Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
Moila Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
Norkki2 Minä olen 27v. ja mies 29v. Yritystä takana 1/06 ja 11/06 ollaan aloitettu lapsettomuushoidot, hoidoissa yksityisellä puolella. Minulla todettu pco. Eka plussa 2/07 ja km rv 5+6.
Pirpsu Olen 22v, mies 24v. Km.03/07, ensimmäistä kuumeillaan.
puhbear oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
Rilla-ma-rilla Minulla oli keskenmeno heinäkuun lopulla rv 18+ meillä on tyttö 6 vuotta ja poika 4 vuotta. Ja me vanhemmat olemme noin 30 vuotiaita. Viimeisin raskautuminen kesti reilusti kaksi vuotta ja senkin takia jo rankka juttu meille
Rouvavauva 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
Sanelma Olen kohta 30 (marraskuussa) ja mies jouluna 35- vuotias. Meillä on kaksi tyttöä -98 ja -00 syntyneet. Asumme pk-seudulla. Tuulimunaraskaus todettiin elokuussa 07 rv 12. Yritys on aloitettu 6/07.
Susuliinu
toivoilmari Olemme molemmat 38 ja yritämme neljättä. Minulla on 17,14 ja meillä 3v lapset. Sain km 04 vkolla 11 ja 05 viikolla 15 (Np ultrassa kaikki oli hyvin).
Twiggy77 Minä olen ihan kohta kolmekymmentä ja mies ihan kohta 32 (ollaan synnytty samassa kuussa). Kovasti ollaan kohta kaksi vuotta yritetty saada esikoistamme alulle. Tammikuussa tulin vihdoin vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka havaittiin raskausviikolla 9. Mulle tehtiin lääkkeellinen kohduntyhjennys, jonka jälkeen jouduin toimenpiteen onnistumisesta huolimatta odottamaan kolme kuukautta ensimmäisiä kuukautisia.
Vacsuli75 Olen 32v ja mieheni 29v. Koimme juuri kesken menon ja uutta yritellään heti kuin on lupa. Ennestään meillä ei ole lapsia ja " meidän poika" oli 10 kuukautis keirron yrittämisen tulos, mutta valitettavasti asia valkeni mielle 3 päivää sitten. Haikein mielin vielä täällä mutta tulevaisuuteen katsoen.
Viiputin Olen 33v, 2 vuotiaan ihanan tytön äiti. Mies on 34v ja asumme Länsi-Suomessa. Alkuraskauden km 3/07.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~
ex-haahut eli jo plussanneet!!
72oinas plussa 26.2.2007, la 4.11.2007
Pakkastaivas plussa 7.3.2007, la 15./16.11. 2007
Isotikru plussa 16.3.2007, la 22.11.07
Siru-Sofia plussa 3.5.2007
Jonttu plussa 28.5.2007, 5.2.2008
Villiina plussa ? la ?
Puddinghinu plussa 26.7.2007, la?
Trappa plussa ?, la ?
Passionate plussa 20.8.2007, la 27.4.2008
Eppuliini plussa 24.10.2007, la ?
Kommentit (19)
Vastasin tohon edelliseenkin haahujen ketjuun mutta kirjottelen nyt tännekin!
Eli mä oon nyt jotenkin ihan hukassa kierronpituuden ja oviksen suhteen, en kai osaa sitä sitten lainkaan bongata. En koe olevani ainakaan vielä valmis mihinkään tikkutemppuihin, täytyy varmaan kuitenkin alkaa harkita niitäkin.
Edellinen tm kummittelee vielä mielessä, mutta vähemmän koko ajan. Enää ei tunnu kovin pahalta nähdä raskaana olevia naisia, mutta kun työkaverini lähetti kuvia vastasyntyneestä nyytistään, en kyennyt niitä katsomaan! Samoin kun asiakas tuli vastasyntyneen kanssa käymään, vilkaisin vain nopeasti vauvaa ja sanoin asiaan kuuluvat fraasit, tunnetasolla en ollut lainkaan mukana.
Ystäväni soitti eilen pitkästä aikaa ja hän kun on helposti raskautunut, niin itsestään selvänä piti että olen nyt jo taas raskaana. Juttuhalut hieman väheni kun jouduin kertomaan tämän ikävän tosiasian, etten kuulu niihin, jotka tulee raskaaksi heti uudestaan!
kp nyt 13/ n30 (kai...). H-hetki lienee piakkoin.
Toivossa eletään.
Viiputin: Kun menet keskustelujen etusivulle, siellä on ryhmä " Erilaiset elämäntilanteet" ja siellä toiseksi alimmaisena " keskenmeno" .
Itse pyöriskelin siellä pitkään ekan keskenmenoni jälkeen, mutta koska siellä kerrotaan keskenmenoista, tunnelmat oli kovin surullisia. Itsellä kun meinasi masennus iskeä kunnolla päälle oli uskaltauduttava jo kuumepuolelle. Mutta edelleenkin käyn siellä lukemassa. Siitä kai tämä " haahu" nimityskin on tullut, kun keskenmenon kokenut haahuilee vuorotellen keskenmeno-puolella ja vauvakuume-puolella...
Mukavaa ja hedelmällistä marraskuuta!!
wemppa
Taisi mennä se tän kuun ovis hukkaan. Koko viikon on ollut vatsa kipeänä ja on tuhrinut pientä ruskehtavaa vuotoa, välillä enemmän ja välillä on tullut vaan pyyhkiessä. Väsyttää myös ja huono olo on ollut jatkuvasti, sen aste vaan vaihtelee.
Meillä on aika stressaavaa nyt töissä ja voi olla että kroppa reagoi siihen, vaikka ei mulla ennen ole sen takia tuhruvuotoa tullut...
ok, ehkä täältä vielä noustaan, nyt vaan ei jaksa olla positiivinen!
Mutta lunta sataa ja se on ainaskin hyvä juttu!
kp18/30 (tai jotain sinnepäin)
Olen seuraillut keskustelujanne edelleen taustalla. Halusin vain tulla pikaisesti toivottamaan kaikille haahuille hyvää talven alkua. Täällä Pirkanmaalla ainakin satelee lunta.
Jaksamista ja positiivisia fiiliksiä kaikille! Olette ajatuksssani.
Taidan muuten olla ainakin melkein seuraavana plussanneiden listalla jakautumassa. Meillä laskettu aika siis 8. tammikuuta.
Siru-Sofia
Toivon mahdollisimman monelle plussatuulia marraskuulle. Itseäni mukaan lukien! Olen hieman yli kierron puoltaväliä nyt, ovis todennäköisesti jo ollut. Pupuiltu on säännöllisesti, toivotaan nyt parasta. Muuallako on jo luntakin tullut? Meillä ei ole vaikka pakkasta on ollut muutama aste koko viikonlopun ajan. Saisi jo tulla niin ei olisi niin pimeää. No, ei mulla muuta tällä kertaa.
Lunta oli ja meni ja taas nautitaan sateesta ja mustasta maasta! Kylläpä viikonloppuna lapset oli riemuissaan, kun maassa oli ohuen ohut lumipeite! Harmi ettei se pysynyt!
Mulla on tuhruvuoto vaan jatkunut, nyt jo kymmenen päivää! kp 23/30 nyt ja huoli on suunnaton! Alavatsaa vihloo ja viiltää aina ennen kuin vuotaa ja pikkuhiljaa vuodon määrä on lisääntynyt. Soittelen tänään varmastikin lääkäriä, kun ei tää oo lainkaan loppumassa. Jotenkin vaan tuntuu sekin tyhmälle, kun ei ole muuta valitettavaa kuin tää tuhru! Onko kellään ollut moista ja mistä se on johtunut?
Kauhistuin, kuin laskeskelin viikkoja ja elokuisen tm-raskauden keskeytyksen jälkeen olen ollut vuotamatta peräti 3 viikkoa ja nekään ei ole olleet putkeen!
Mutta suunta ylöspäin ja toivottavasti eilisen kovan tuulen mukana kulkeutui paljon plussiakin!
Joku kyseli tuhruvuodosta... Mulla oli km heinäkuun lopulla, vuoto kesti lähes 5 viikkoa sen jälkeen, ekat menkat 9 viikkoa km:n jälkeen, runsaat mutta kohtuu normaalit olivat.
Nyt sitten kp 36 alkoi tuhru joka on pikkuhiljaa voimistunut ja nyt kestänyt 8 päivää ja loppua ei näyttäisi olevan. Mulla on lääkäri 20 päivä, että kai mä odotan sinne asti ennen kuin mitään soittelen tai sitten pitää kysyä th:lta mitä mieltä se on.
Mutta kerrotko mitä se lääkäri sanoi jos sinne soitat?
Nyt mua on alkanut pikkuhiljaa surettamaan kun joulu lähestyy, nyt mä olisin äitiyslomalla ja jouluna meitä olisi voinut olla jo viisi, mun la oli siis jouluaatto.
No siinähän ne mun uutiset sitten olikin. Alkaa tympimään tämä oma kroppani.
No lääkäri käyntiä odotellessa Rilla-ma-rilla
Mulla on nyt vihdoin vissiin lakannut se tuhruvuoto, ainakaan toissapäivänä ja eilen ei tullut. Lääkäriin menen kuitenkin maanantaina tarkistuttamaan tilanteen.
Rilla-ma-rillan tarina oli kuin mun kirjoittama; mullakin km:n jälkeinen vuoto kesti 5 viikkoa ja 9 viikkoa km:stä tuli ekat menkat, tosi tosi niukat, sidettä tarvitsin vain yhtenä päivänä ja loput 4 päivää käytin pikkuhousunsuojaa. Kipuja oli kyllä yhtä paljon kuin itse km:ssä! Tuhruvuoto alkoi sitten kp 12 ja kesti siis tuonne kp 23 saakka! Nyt mennään kp 25 ja kohta olis taas menkkojen aika, tympäisee kun jatkuvasti saa noitten rättien kanssa pelata!
Taidan jäädä tänään kotiin, on huono olo ja huimaa ajoittain. Ja veto on ihan pois, sitä nyt on ollut muutenkin tänä syksynä, nyt vaan ei tunnu jaksavan tehdä mitään. Joku tauti vissiin tulossa.
Mutta tässäpä nämä omat navat, toivottavasti muilla on positiivisemmat fiilikset!
Ja lähete kättärille tuli kaavintaan. Joko mulla on ollut jo uusi raskaus joka on keskeytynyt tai edellisestä tm:stä on jäänyt matskua (vaikka kävin kahteen otteeseen lääkärissä, ei ultrattu kertaakaan, kun ei katsottu tarpeelliseksi ja tulehdusarvot ei olleet koholla, vaikka tuhrua on ollut enempi ja vähempi säännöllisesti) joka nyt siis kaavitaan pois.
Suoraan sanottuna vituttaa ja rankasti, kun tämä olisi pitänyt jo 5 viikkoa sitten huomata kun kävin viimeksi lääkärissä valittamassa vaivoja! Ja positiivisesti tohtori sanoi, että jos tuo tehyn lakko alkaa, voi olla että saan tätä paskamatskua kantaa sisälläni niin kauan kunnes se loppuu tai kunnes minulla on niin paha tulehdus kohdussa, että katsotaan kriittiseksi ja että on pakko hoitaa. Tää on niin mun tuuria. Kun voi mennä meinaan viikko ennen kuin pääsen kaavintaan, siksi tämä huoli tosta tehyn lakosta. (vaikka olenkin sitä mieltä että hoitajien palkkoja pitää nostaa, nyt tuntuu ahistavalta).
Sanelma, kurjaa lukea kokemuksestasi. Keskenmeno on jo itsessään niin rankka kokemus, ettei haluaisi ainakaan mitään pitkittymistä vaivoihinsa (vuodot ym). Usein kuulee, että km:n jälkeen on tullut viikkojen päästä komplikaatioita, kohtuun on jäänyt raskausmateriaalia tai tulehdus. Hoidettiinko sinut km:n jälkeen kaavinnalla?
Ja tuo Tehyn lakko voi pitkittää hoitojasi. Olisiko paikkakunnallasi yksityistä lääkäriasemaa, jossa kaavinta voitaisiin tehdä?
Minä olen siinä mielessä hieman erilainen haahuilija ja kuumeilija, etten varsinaisesti tällä hetkellä toivo tulevani raskaaksi. Km oli kesällä, ja sen jälkeen koimme mieheni kanssa, että haluamme hieman taukoa lapsen toivomisessa, joten otin Nuvaring-ehkäisyn. Katsotaan sitten keväällä, josko olisi jo valmiimpi. Nyt meistä molemmista tuntuu, ettemme olisi tarpeeksi valmiita henkisesti uuteen raskauteen. Asia on kuitenkin ristiriitainen, ja välillä tulee tunne, että haluaisi heti raskaaksi. Niin ihanaa se vauvan odotus oli.
Usein pohdiskelen, että kuinka ihmiset jaksavat toistuvat keskenmenot ja lapsettomuushoidot ym. jotka voivat kestää vuosia. Itselläni tosiaan tuli raskaus hetki ehkäisyn lopettamisen jälkeen, sitten keskenmeno, jonka jälkeen normaalit odottelut - milloin alkavat kuukautiset, mitä sanotaan jälitarkastuksessa? Kuukautiskierto on palautunut normaaliksi nyt. Jo tuollainen puolen vuoden prosessi väsytti minut täysin: Milloin kierukka pois? Milloin tulevat ekat kuukautiset (hormonikierukan kanssa vuodot olivat poissa)? Milloin jäävät tulematta, tulenko raskaaksi? Sitten raskaus, keskenmeno, raskaaksi tulo-kielto ennen ensimmäisiä luonnollisia kuukautisia... Jos tuollaisia asioita jatkuisi pidempään, en tiedä, miten jaksaisi, vai tottuisiko siihen jollain tasolla edes?
Sanelma: Tuntuu kurjalta sun puolestasi, jo ajatus siitä että olet turhaan vuotanut 5 viikkoa sekä tämä lakko, joka tulee sun puolestasi nyt kyllä tosi pahaan aikaan. Toivottavasti sopu vielä tulee ja kaikki irtisanoutumiset peruuntuu, että pääset ajoissa kaavintaan.
(.) Mulla olis ollu la nyt marraskuun lopussa, jos kaikki olisi mennyt hyvin. En voi uskoa, etten ole raskautunut uudelleen. Silloin kun km tapahtui, ajattelin että olen raskaana uudelleen, kun la:n aika olisi. (Tämä ajatus helpotti silloin)
Toisaalta esikoinen on syntynyt sektiolla, kun synnytys pysähtyi ja mulle nousi kuume synnytyssalissa & tytön syke nousi korkeaksi. Silloin sanottiin että minulla on 25% mahdollisuus, että seuraavassa synnytyksessä käy samoin. Minut leikattiin yöllä, kysymys ei ollut hätäsektiosta, mutta kiireisestä kuitenkin. Tällä historialla olisin kauhuissani, jos olisin nyt lakon aikana viimeisilläni.
Nyt kp 23/28, eikä yhtään raskautunut olo, pitää varmaan jossain kohtaa harkita tutkimuksiin menoa, ei toki vielä. Mulla on vaan vähän nyt ¿hanskat tiskiin¿ olo. Varsinkin kun nyt meillä tulee kokoajan vauvoja sukuun ja kavereille¿ Vuodatusta, vuodatusta¿
Kiitos wemppa infosta, miksen tuota km puolta ole itse älynnyt¿ Olisi ollut kova sana silloin kun tilanne oli ¿päällä¿
-Viiputin-
Jokejoke: Mulle tehtiin km lääkkeellisesti, kun pitivät sitä parempana vaihtoehtona. Ja kuulema vain harvoin siitä tulee mitään komplikaatioita, mutta on ystävällisempi elimistölle, kun kaavinta voi arpeuttaa kohtua. No, nyt sitten pääsen/joudun kuitenkin kaavintaan. Olenkin päättänyt, että jos jotain vastaavaa joskus vielä tapahtuu (toivon totisesti että ei) niin haluan kaavinnan. Tänään on kättärillä kontrolliaika, mutta itse toimenpiteeseen ei ole siellä aikaa. Yksityinen voisi toki hoitaa kaavinnan, mutta siellä ei ole anestesialääkäriä, joten pitäisi tehdä paikallispuudutteella ja lääkäri sanoi että silloin se sattuu niin paljon, että taju lähtee! eli en ole juuri pohtinut sitä vaihtoehtoa...
Niin, olen pohtinut aivan samaa, että kuinka ihmisen psyyke kestää vuosien hoitoja tai keskenmenoja, kun itsellä jo tää syksy on tuntunut tosi pahalle! Mutta kai sitä vaan jaksaa, kun toivoo kovasti sitä nyyttiä!
Toivottavasti niitä plussatuulia alkaa pian puhaltaa tännekin palstalle!
...ei tullut plussatuulia tänne ainakaan, täti pamahti paikalle ja etuajassa... Toivottavasti muilla on paremmat " tuulet"
-Viiputin, väsyneenä-
Pahoittelut tädin yllättämille! Täälläkin eletään jännityksessä - tuleeko täti vai ei. Nyt kp 29/n. 30, jos kierto samanlainen kuin ennen km. Ei ole minkäänlaisia tuntemuksia jotka viittaisi suuntaan tai toiseen. Päivät matelee, en aio testata kuin vasta jos menkat reilusti myöhässä, koska menkat ei ole minulla aina niin kellontarkat, saattaa heittää muutamalla päivällä. Toivon todellakin paljon myönteisiä plussatuulia meille kaikille. Tänään sataa lunta, lapset ovat varmasti riemuissaan! Piristäväähän se on meille aikuisillekin kun ei ole ulkona niin pimeää. Tsemppiä kaikille!
koska " täti punainen" tuli tänään. Eiku uuteen yrityskiertoon sitten. Tämä on minulle uutta koska aikaisemmat kolme kertaa tärpännyt ensimmäisestä kierrosta (viimeinen päättyi keskenmenoon). No, nyt olisi kuukauden verran aikaa yrittää pudottaa painoa muutamalla kilolla ja muutenkin parantaa elämäntapoja (pakkohan tästä on jotain positiivistakin yrittää löytää). Hyvää alkanutta viikkoa teille kaikille!
Sitä kummaa tuhruvuotoa kesti 16 päivää, onneksi se on nyt ohitse. Huomenna siis lääkäri jossa toivon saavani apuja kierron säännöllistämiseen ja mahdollisesti myös clomit kun tuo oma kierto on aina ollut hyvin epämääräinen. Että odottavissa tunnelmissa täällä tällä kertaa.
Vaikka nyt tapahtuu kyllä kropassa jotain, eilisestä on rinnat olleet tosi arat ja turvoksissa, mitä lie nyt taas. Joskus tuntuu, että elämä ilman hormoneja olisi oikein mukavaa...
Kovasti tekisi mieli alkaa laittaa jo huushollia joulukuntoon, mutta viitsiiköhän noita verhoja vielä laittaa, mutta toisaalta nyt on jo marraskuun puoliväli ohitettu, nythän on jo melkein marraskuun loppu =) Havukranssin laitoin viime viikolla oven pieleen mutta toisaalta kun tuo lumikin on jo sulanut melkein pois, no mutta jo skuitenkin kaivaisin joululevyt kaapista!
Rilla-ma-rilla *päättämättömänä*
Lääkärissä kävin ja sain nyt pariksi kierroksi Terolutit, ilmeisesti juuri tasaamaan kiertoa ja sen jälkeen clomifenit on odottamassa, niitä on nyt neljäksi kierroksi ja lisäksi hirveän nipun ohjeita, toivottavasti muistan kaikki päivien laskemiset =)
Aiemmin söin (siis 7 vuotta sitten) Primoluteja ja clomifeneja silleen sekaisin. Primothan on kai aika samat kun noi Terot. Onko kellään tietoa miksi niitä ei nyt syödä sekaisin? Tai siis vuorotellen olisi ehkä parempi sanavalinta.
Muuten on mennyt jo aika kivasti joulua olen laitellut valoja pimeyteen, kun meillä ei ole edes katuvaloja täällä, niin vähän jotain.
Jotkut joululaulut saa mut nyt itkemään. Ja tytölle yritin selittää jouluevankeliumia, Jeesusta, Mariaa ja Joosefia mutta meni vähän pieleen. Kun se toi jotenkin niin vahvasti mieleen jouluvauvan jota ei tullutkaan. Vaikka ei nyt voikaan itseään aivan rinnastaa tuohon saagaan niin silti...
No kyllä kai te tiedätte mitä mä meinaan.
No joulukuu koputtelee jo ovelle, pakko siitä on vaan selvitä!
Rilla-ama-rilla *flunssaisena*
Rilla-ma-rilla: Mulla on vähän samat fiilikset tämän jouluvauva asian suhteen. Mulla olis ollu la tänään... Katselen kelloa, ja ajattelen esikoisen syntymää. Huokaus.
Iloisempiin asioihin: Tuntuu ovis olevan päällä, kiva juttu ;)
-Viiputin-
p.s Kyllä se joulu tulee kuitenkin...
Taas uutta pinoa pystyyn¿
Suunnattomat pahoittelut Menierille, koita jaksaa¿
vm69: mikäs on tuo km-puoli, olen kuullut siitä aikaisemminkin, mutta siis missä?
Onnea eppuliinille ;) pistin sinut suoraan plussanneiden pinoon, sillä tarvitaankin jo uusia ihmisiä, lista lyhenee, kun vauvoja syntyy. Ota eppuliini meitä paljon mukaan , jooko?
(.) kp 10/28, ei mitään uutta, kaamea flunssa vaan painaa päälle. Oviksen pitäis osua viikonloppuun, sitä odotellessa¿