Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaara on lapsella, jos hän ei ole saanut D-vitamiinitippoja pienenä?

Vierailija
31.10.2007 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuitenkin olet lyhyen aikaa unohtanut tai antanut liian vähän, niin en sinuna panikoisi - antaisin vaan sitä tästä eteenpäin.

" Lapsilla D-vitamiinin puute aiheuttaa kasvun ja motorisen kehityksen häiriintymistä, ruokahaluttomuutta, heikkoutta ja infektioalttiutta.

Tunnettu D-vitamiinin puutteen oireyhtymä on riisitauti, johon liittyy epämuodostumia pitkien luiden ja kallon alueella. Se on nykyisin harvinainen, mutta kuitenkin lapsilla mahdollinen sairaus."

Vierailija
2/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedä sitten. Minä olen kanssa ollut unohtelevainen aika ajoin...

Vierailija
4/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne maistuu niin hyvälle, että mun 2v pyytää aina aamuisin vitamiinia, heppo muistaa :)

Vierailija
5/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 3-15-vuotiaat

Kolme vuotta täyttäneiden lasten, jotka eivät käytä säännöllisesti vitaminoituja maitovalmisteita, on suositeltavaa saada vitamiinivalmistetta lokakuun alusta maaliskuun loppuun, kasvuiän ajan. Suositeltava annostus on 5-6 mcg/vrk valmisteen valinnan mukaan.

Tummaihoisten lasten tulee saada vitamiinivalmistetta 5-6 mcg/vrk ympäri vuoden kasvuiän ajan.

Pitkään ulkomailla oleskelevien lasten D-vitamiinivalmisteen tarve harkitaan yksilöllisesti paikallisten ilmasto-olosuhteiden ja elintarvikevalikoiman mukaan"

D-vitamiinin puutoksella on uusimpien tutkimusten mukaan yhteyksiä aika moneen tautiin ja sairauteen, joten en ottaisi riskiä sen suhteen.

Vierailija
6/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa meillä syödään säännöllisesti. Eikös siinä ole D:tä? Miksi mä olen niin huono? -ap

Vierailija
7/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä on siinä 150% suosituksesta - JOTEN ÄLÄ ANNA SANA-SOLIN LISÄKSI MUITA D-VITAMIINIVALMISTEITA!

D-vitamiini on suurina annoksina myrkyllistä, joten ei kannata antaa montaa valmistetta päällekäin. Myrkyllinen annos toki on aika lailla enemmän, mutta siis yliannostuskin on mahdollinen, jos syö montaa eri vitamiinitroppia ja vitaminoituja elintarvikkeita vielä päälle.

Vierailija
9/9 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän