***Jouluiset keskiviikkona***
Kommentit (17)
illalla join paljon vettä, klo 03 poppasin äkkiä, kävin vessassa ja takas sänkyyn ja taas johonkin hirmu syvään uneen. Heräilen kyllä kauhean aikasin. Kävin jo kuudelta kurkkimassa, onko pino avattu, ei viitsi joka kerta itse pinoa pystyttää.
Täälläkin kauhea jännitys, kuka lähtee ekana. Minäkin kävin vakoilee marraskuisten pinoa, aika moni jo nyytti kainalossa. Oiskohan itselläkin, jos ei olisi eka raskaus kesken menny? Jotenkin oma synnytys tuntuu niin kaukaiselta kun rv vasta 33+3
Ja sitten tarvitsisin neuvoja pahaan ongelmaan. Eilen siivouksen päälle meni oikea lapa niin pahasti jumiin, että oksat pois. Aina on uinti tai jumppa tai hieronta auttanu, mutta nyt ei mikään. Repii koko käden mukaan. Kannattasko kylmällä tai kuumalla kokeilla, siis kummalla? tai onkohan joku voide ok? Tai mitä?
Heh, eilen tajusin vesijuostessa, että viikon sisällä vesijuoksusta tullu vesilyllerrystä:-D kun ei jalka nouse, niin ei nouse.
Ei, mutta aamupalaa tekemään ja sitten neuvolaan
P-M
Onnittelut Ponnarille nyt näin etukäteen rouvassäätyyn astumisesta =D
Juu, tuntuu että nuo marrasmammat poksahtelee ihan urakalla. Tosiaan mietityttää että kukahan meistä ensimmäisenä saa vauvan syliin. Mä olisin ihan valmis kohta puoliin ja tosiaan tuolla painoarviossa viime viikolla lääkäri sanoi että ei sitä enää yritettäisi estää jos nyt lähtisi syntymään, hui sillä meillä on edelleen aika paljon laitettavaa kotona, mutta toisaalta kyllä sitä pärjäisi vaikka olisikin laittamatta...
Viime yö meni hyvin, kävin 23 vessassa ja sen jälkeen ei tarvinnut koko yönä herätä vessaan, ihanaa, inhoan yöllisiä vessareissuja. Näin niin villiä unta, että en taida enää loppuajasta mihinkään kauppakeskuksiin eksyä, olin nimittäin kaupungilla ja kauhea mahakipu iski ja sitten valahti jotain housuun ja lapsivesihän se oli =D Luulen että mua yöllä sitten sattui mahaan kun kerta tuollaista unta näin, mutta en kuitenkaan siihen herännyt... mystistä... Uni jatkui niin että vauva alkoi syntymään, mutta en tuntenut yhden yhtä supistusta enää sen jälkeen, mutta eihän se vauva sitten siinä unessa kuitenkaan ehtinyt syntyä...
Koulutehtäviä pitäisi alkaa tehdä pikkuhiljaa...eiköhän se aamu tästä käynnisty!
heiluri ja vauva 33+6
Itse täällä realistisena aattelen että 10 viikkoa jäljellä ja te naiset ootte jo lähdössä synnyttämään :-P No ittekin varmaan tiiätte että tuskin se rv 34-35 vielä sieltä tulee ;-)
Toisaalta, jos mun vauva syntyis jostakin kumman syystä vaikka 2 viikon päästä kun 34 rv täynnä, ja painoakin varmaan jo 3kg, niin tulis sellanen fiilis että on menettänyt jotain = loppuraskauden!! Mä ainakin, kun molemmat aiemmat menneet 9 ja 13 päivää yli, oon jo niin asennoitunut siihen että tämäkin menee tammikuulle ja sit onkin tosi jännää kun lähtö voi tosiaan tulla koska vaan!! Kyllä mulle kelpais synnyttää rv 39 tai 40 -kin mutta jos ennen sitä niin tämän mahdollisesti viimeisen raskauden kallisarvoisia päiviä menee " hukkaan" ;-) ! Oonko ihan kieroutunut...
Eli jotenkin yritän sanoa että odotus on jo puoli huvia :-).
Jännä, kun odotin esikoista ja olin 19-20 -vuotias niin otti koville kun ei päässyt noin vuoteen mihinkään bilettämään. Tokan kanssa, kun olin 22v, oli jo vähän helpompaa mutta silti mieli teki. Tämän kolmannen kanssa vasta eilen, kun toinen raskaana oleva ystävä puheli meidän molempien tutusta joka oli käynyt tyttöjen risteilyllä vaikka oma vauva vasta n.4-5kk ja siellä sit vähän juhlinut, niin tuli sellainen että " kunpa mäkin pääsisin..." Nyt oon siis huhtikuusta asti ollut ihan COOL sen asian suhteen ettei oo menemistä mihinkään varmaan ennen ens kesää. Kyllä sitä ihminen vanhetessään (olen nyt huimat 26v) selvästi rauhoittuu, varsinkin jos perhettäkin on. Aina omalle äidilleni valitin kun hän lähti kovalla metelillä tapaamaan kavereita kaupungille ja tuli klo 22 bussilla kotiin... Että mikset ollu pilkkuun asti ja ajanut taksilla kotia, olisit kerrankin pitänyt hauskaa... Kai sitä hauskaa voi pitää ihmisten aikoinakin ;-) ! Ittekin on ruvennut tuota 4 asti valvomista tosi rankasti kyseenalaistamaan, että onko sen arvoista sit kun seuraavana päivänä ylös klo 7, ohkanen olo ja pitää keittää lapsille puuroa... EI TODELLAKAAN ole sen arvoista!
Tulipas taas asian vierestä ;-) !
Omaan napaan ei erikoista, vaavi tuntuu jo aika isohkolta tyypiltä. Kuopus kun oli tosiaan melkein 5kg syntyessään niin sen kyllä tunsi massussakin että iso roikale, tämä tuntuu myös isohkolta (ja massusta päätellen onkin ihan kohtuullisen kokoinen) muttei luulis että on yhtä iso... On kuitenkin alle 2,5% vauvoista jotka on päälle 4,5-kiloisia enkä ollut silloin sokerimamma, enkä oo nytkään.
Poikaolo mulla kyllä on ja kun vauvaa aattelen, automaattisesti pojaksi miellän. No eihän sitä tosissaan IKINÄ tiedä varmasti, mutta on aika ylläri jos sieltä prinsessa ulos tulee ;-) !!
HAUSKAA mahdollisesti poutaista päivää kaikille!
Sintagma 32+0 (wow kun näyttää suurilta viikot!, No okei, verrattuna teihin rv 35-36... No anyway!)
ööh mikä yö taas takana...alkaa mennä voimat kohta... meillä ongelmana mieheni kuorsaus kun en saa nukuttua niin en saa kun kuorsaa mielettömästi...sit lisänä vessassa juoksut joita ei yön aikana ole kuin 3.6kertaa yössä ja sit kun ei orvatulppiakaan voi pitää kun neiti nähny nyt välillä pahoja unia ja en kuule sit jos itkee,mies kun nukkuu kuin tukki ja ei kuule mitää yöllä.sit ku kääntää kylkee nii jumatsu et sattuu joka paikkaa ja asentoa ei sit meinaa löytyy mitenkää et ois hyvä olla...on kokeiltu tyynyjä jalkojen välis ja istuma asento nukkumista ja vaik mitä mut ei oo missää hyvä ja sit yöl alkaa miettii viel kummeja,ristiäisiä,synnytystä ja huh hei!!!
juuh ite täs alkanu miettii synnytystä ei niinkään et pelottais itse synnytys kipujen osalta ym...mut lähinnä et menenköhän sinne yksin vai pääseeköhän mies mukaan kun meil ei tietookaan minne laitamme neidin siksi aikaa ja varsinkin jos yöllä lähtö jne... sit sitä voi tosissaa meil niin käydä et mä yksin joudun synnyttämään ja haluisin kyl kovasti sinne ns.tukijan...
ite kyl kans oisin ihan valmis synnyttämään tämän vaavelin täältä masusta pois...sitä vaan päiviä laskee...
kurjaa taas kun ilma on ihan kenkku...sataa tihkuttaa ja on nii synkkää että...ei ulos huvita lähtee kyl ei sit yhtää...taitaa olla video päivä=)
mut jospa täs menis vaik tekee jotain hommia...mä oon alkanu tekee hommia hei=) en mieti joka liikettäni enää=) vaik ehkä pitäis....
manja ja tonttu 34+0 vauh=) (viikko taas menny)
Tosiaan unohtu eilen onnitella Ponnaria tulevista häistä! Toivotaan että se pikkanen siellä masussa pysyy vielä siihen saakka ;)
Aika hyvin nukuttu yö takana vaikka kolme kertaa pissalla kävinkin mut unta löyty heti niin ei haittaa. Illalla mies hiero ton toisen takajalan ihan hierontaöljyllä kunnolla ja tuntu että autto tosi paljon..nyt se tietty tulee kovempana takas kun näin sanoin mut saipahan yön nukkua ilman särkyä!!
Tänään olen ajatellu siivoskella..tyhmää kun sitten paikat taas jumissa ja mahaan ottaa mutta kun ahdistaa tää sekasuus ja epäjärjestys! Ja pikku hiljaa niin eiköhän se siitä.
Mä kanssa olisin aika valmis synnyttämään ja elättelen toiveita että se noin 3vko:n päästä tapahtuis! Siis elättelen toiveita ;D Silloin tulis suunnilleen samoihin aikoihin kun esikoinen eli viikkoa ennen laskettua..Mut saanähdä koska sitten oikeasti tulee. Olo on aika kypsä kun tuo maha on niin suur ja ahdistaa tuonne rintojen alle ihan täpöillä mut pitää silti vaan yrittää asennoitua että viel ei pääs ettei mee ihan " kärsimiseks" tää touhu.
Mut nyt alottelee sitä siivousta ennen kun huomaa että kello on 12 ja mä vielä koneella ;)
masu 35+5
Ensiksi onnea ponnarille!!
Mulla alkaa huomenna jo 35 viikkoa jännää..kyllä tuo synnytys rupeaa mielessä olemaan ja hieman jo jännittää että millon lähtö tulee ja kuinka synnytys menee. Täällä vielä viimeisiä kamoja pitäisi lähteä ostamaan ja laitella paikkoja kuntoon.
Vauva kääntyilee todella paljon ja eilen oli taas mukava seurata mahan heilumista kun vauva siellä pyöri. Huomenna taas perhevalmennus jossa käsitellään vauvan hoitoa.
Täällä aurinko ihanasti paistelee ja taidan lähteä ulos ja sitten alkaa pakkaamaan sairaala kassia valmiiksi varmuuden vuoksi. Jos se lähtö tulee pian niin on ainakin se homma hoidossa!
Mutta nyt meen suihkuun ja sitten syömään.
sannis85 ja masuasukki 34+6
En tiedä olenko eka, mutta ainakin alkupäässä, jonka mammaloma alkoi perjantaina. La on jo 1.12., joten normaalisti viisi viikkoa ennen jäin. Esikoisen piti olla tämän kuun loppuun normaalisti hoidossa, jotta äiti saisi huilita, mutta tietenkinhän sairastui juuri nyt... Poika joka ei todellakaan paljon sairastele. Pikku raasu on lauantaista asti ollut kuumeessa ja yskii kovasti, joten varasin ajan lääkärille iltapäiväksi. On jäänyt tämän mamman yöunet kovin katkonaisiksi...
Kävin eilen neuvolalääkärillä. Jostain syystä mulla on aina sen jälkeen huonot fiilikset... Tämäkään lääkäri ei varmasti ollut mikään kokenut. Sanoi kaikesta että " mun mielestä..." ... Kohdunkaulaa oli hänen mielestään jäljellä sentti ja olin sormenpäällä auki. Kielsi multa uimisen. (Olen käynyt mamma vesijumpassa ja soitin vielä tänään neuvolatädille varmistaakseni, että voin vielä jatkaa, sillä kyseessä on vanhustentalossa oleva terapiaallas.) Hemppa oli tupla-rautakuurin ansiosta noussut 103:sta 119:sta. Muut arvot olivat hyvät. Sf-mitta oli 34,5cm, joten yläkäyrällä mennään jälleen.
Synnyttämisestä vielä. Mä en oikeasti vielä ole valmis synnyttämään. Mä olen ainoastaan pessyt äitiyspakkauksen vaatteet. Muut pienet vaatteet on vielä kellarissa.Pitäis pestä nekin ja hakea tuttavilta ensisänky. Tuplarattaat ollaan kyllä hankittu ja seisomalauta odottaa kaupassa hakijaansa. Apua, pitää vissiin pian kiiruhtaa. Jotenkin olen asennoitunut, että yli menee. Esikoinen synty 12 päivää yli. Jotenkin haluaisin myös levähtää ennen uutta koitosta...
Ponnarille onnea naimisiin menon johdosta! Itse olen ollut rouvana jo neljä ja puol vuotta. Ihanat kirkkohäät ja juhlat muistona.
Jaksamista,
mamma05ja07
Torstaina.. mut mulla laskettu onkin 30.11..jäin vaan joulukuisiin kun porukka oli jo käyny tututks kun tuo laskettu siirtyi tuohon.
Tälleen kotona ollessa vaan ei niin huomaa tota äippäloman alkua ;D
Oltiin tyttöjen kanssa pihalla ja vaikka en muuta tehnyt kuin juorunu puhelimessa kaverin kanssa joka kanssa viimisillään niin ihan loppu koko akka!! Kaipa se ihan tuo pukeminen ja riisuminen riittää siihen.
Milläköhän enää jaksaa siivomista jatkaa =O
Sairaalakassia en oo muuten ees vielä miettiny!! Lakritsit ainakin pitää jo valmiiks ostaa ;P Tai mistä sitä tietää, tarviiko ees moista jos irtisanotumiset toteutuu niin kaipa tällänen " konkari" passitetaan sinne kotio samantein ja mitään kasseja ees tarvii!!
Nyt alkaa takapuoli tässä koneella särkeä joten mennään muualle
masu 35+5
Ei se minun maha vieläkään ole kasvanu, sf mitta 28 eli -2 käyrällä menen. Jännä vaan että ultrassa vauva +2 käyrällä. Missähän se piileksii? Onneksi tuo paino oli noussu vain +187 g / vko, en kyllä sitäkään ymmärrä, olen syöny ku hevonen ja vielä kaikkea epäterveellistä. Kaikki ok.
Lomasta senverran, että en oo vielä varsinaiselle lomalle päässy, mutta töihin en enää mene, kun ennen äitiysloman alkua on vuosilomat, eli jo muutama päivä täälläkin lomaillessa menny.
Manja: valitettavasti myötäelän öisen häiriön vuoksi. Ukko kuorsaa vaivaiset 5-10 yötä per vuosi (lähinnä silloin kun on kipeenä) mutta silloin se ääni on jotain mahdotonta ja minun tekisi mieli kuristaa tai jotain muuta. Voi että jos jokainen yö menee sitä kuunnellessa. Voimia.
Singtagma: minulla myös mahdollisesti viimeinen raskaus ja todella tämäkin aika kaikkine vaivoneen tuntuu olevan puoli hupia:-D Ja ainakaan vielä ei varsinaisesti voisi kuvitella, että synnytys olisi muutaman viikon päästä. Mutta niinki voi käydä, toisaalta niin olisi hyvä, eipä tarvitsisi kärvistellä yliajalle.... mutta toisaalta tästä viimeisestä raskaudesta haluaa ottaa ihan kaiken irti.
Kukas puhui bilettämisestä?? Minä oon ulkona käyny muutaman kerran raskaana ollessa, ei voi puhua mistään bilettämisestä, hyvää musiikkia käyny kuuntelemassa ja katsonu kun toiset ottaa lasin tai pari. Ei voi muuta sanoa kun on iän myötä tullu niin laiskaksi, ettei mitään tuskaa olla ilman iltamenoja. Eipä nuo iltamenot mitään hurjia ole tähänkään asti ollu, lähinnä edellämainitun kaltaisia (paitsi itsekkin ottanu tuopin tai pari) mutta kuitenkin aika usein tullu jossain riennoilla käytyä.
Lavan kramppi on jokseenkin helpottanut, jumpannu ahkerasti. Vierasta tässä odottelen.
Heisuli vei!
P-M
Mäkin olen 3. päivää äitiyslomalla vaikka LA on nlan mukaan 23.12 (mutta omien laskujen mukaan 26.12 jota siis noudatan)
eli varmaan 3-4 viikkoa sitten jo ekat joulukuiset (joilla loma alkoi 50pv ennen LA:ta) ovat äitiyslomalle jääneet.
Kenellä olikaan laskettu aika loppukuusta? Gaiole, Tamatu? Tuntuu että 95% jengistä viikolla 34+ 35+...
Sintagma 32+0
jaahas, lupauksistani huolimatta en sitten saanut itseäni kovin aktiiviseksi tänne palstalle:)
Mutta mulla siis LA 24.12, eli loppukuun odottaja olen. Kaksi viikkoa vielä töitä, sitten äitiyslomalle, ihanaa!!!!!!
Mun odotus on mennyt ihan hyvin... ei mitään ihmeellistä, normaaleja vaivoja närästyksineen, suonenvetoineen ja yöllä saa tosiaan ravata pissillä:(
Viime viikolla olin äippäpolilla tarkistuttamassa tilannetta kun suppaili, mutta kaikki kiinni tiukasti ja kiinteätä, kanavaa täydet jäljellä, ja tyttösen PA oli 2000g. Eli nelikilosta pakettia odotellaan.
Koitan nyt tosiaan aktivoitua:)
priscu ja vauvis 32+2
ja silti jo 2,5vk ollu kotona saikulla. huomenna alkaa kesäloma ja siitä sitten jään äippälomalle. supparit on kyllä kotona ollessa helpottaneet. vauveliini on viime yönä menny alamahalle poikittain ja voi vietävä ku painaa ihan tosissaan :( tähän asti olu hienosti rt:ssä lähes tulkoon kokoajan niin mitä se nyt meni tolleen kääntymään.
ja kuulkaa olkaa onnellisia te jotka nukutte öisin edes muutaman tunnin yhtäjaksoisesti. mie ravaan 1-2h välein vessassa aamuyöhön asti ja sittenpä herääkin jo toi esikoinen, tänä aamunakin 4.30 tuli viereen sain sen houkuteltua kyllä omaan sänkyyn vielä nukkumaan mutta omat unet karisi sen siliän tien. johan tässä ollaan 2v jo huonosti nukuttu että kaikkeen tottuu.
bilettämisestä on ollu puhetta, niin en oo esikon alkuodotuksen jälkeen käynyt missään(siis kohta 3v) eikä ole tehny yhtään ees mieli, aikoinaan tullu sitäkin lajia harrastettua ihan tarpeeksi ja nyt nautitaan tästä perhe-elämästä(mieskin sattuu olemaan kotona viihtyvää sorttia).
meillä on pesukone laulanu ahkerasti viime päivinä ja vauvan vaatteet alkaa olla aika hyvin pestyinä. muutamia huonekalujärjestelyjä tarttee tehä(siirrellä kerroksesta toiseen) ja jossain vaiheessa vois alkaa miettimään niitä sairaalakasseja(itelle, vauvalle ja miehelle)tarkoitus kun on että jäätäs kaikki sairaalaan perhehuoneeseen. samaten isovanhempien alkaa olla aiheellista pakata kassit niille kun tulee lähtökäsky heti ku vähänkin alkaa tuntumaan että H-hetki käsillä(matkaa 600km, saavat tulla lujaa) on meillä onneksi nyt sovittuna hoitaja myös täältä paikkakunnalta ja jos vauveli pysyy masussa laskettuun asti tai yli niin sitten on kaikki paljon helpompaa.
millä viikoille teillä on ollu viimeinen lääkärissäkäynti?mun seuraava neuvola on vasta viikolla 33 ja se ei ole lääkärineuvola. aika tiukille menee ku pitäs sinne synnytystapa-arvioonkin vielä ehtiä.
Priscilla, todella mukava kuulla että teillä kaikki sujuu hienosti, eilen juuri sinua ajattelin :))
tamatu+ihme rv 31+5
Mä olen kyllä onnellinen näistä kohtalaisen hyvinnukutuista öistä. Viime yönä oli vaan kaksi herätystä välillä 22-07. Olen luonnostani hyväuninen.
Mun nukkumiseen ei yhtään vaikuta edes vauvan rumbaus mahassa vaan nukahdan silti :-P
Meilläkin on mies kotona viihtyvää sorttia, ei ikinä juo neljää kaljaa enempää (ja senkin 1-2krt/vuodessa) eikä missään melkein ikinä käy. Olen onnellinen kyllä siitä, ettei tartte ukkoa pubeista kotia odotella, mutta joskus on mielessä kävässy et olis kiva lähteä kahdestaan bilettämään. Me kun aina kotiudutaan viimeistään puolen yön maissa jos jonnekin kahdestaan päästään. Eikä siis ikinä tulis mieleenkään mennä minnekään baariin miehen kanssa kahdestaan! Mielummin ostetaan namuja ja käperrytään sohvalle kattomaan leffaa... Viimekskin kun käytiin leffassa pari viikkoa sitten (kattomassa ganes, oli muuten hyvä) ja leffa alkoi vasta 20.45 niin ennen sitä leffan alkua tuli sellanen fiilis että tekis mieli kotia lähteä, omalle soffalle mielummin kuin jäädä... Mut tottakai jäätiin ;-)
Neuvoloista, mua ei liian usein siellä todellakaan hyppyytetä. Nytkin väli on yli 3 viikkoa vaik näillä viikoilla suositus vissiin on 2vkoa. Mun vika lääkärinla on vasta 30.11 jolloin olen 36+ eli aika myöhään, mutta neuvolantäti vaan totes että eivätpä nuo aikaisemmatkaan ole ajoissa syntyneet joten...
Ajattelin kyl salakavalasti ennen sitä mennä jorviin vielä tikusta asiaa tekemään että sais painoarviota ja kohdunsuun tilanteesta infoa. Olis kiva osata varautua henkisesti...
Alkaa jo melkein hämärtää :-O outoa!
PRISCILLA, mulla oli ekassa raskaudessa rv 32 painoarvio 2033g ja syntymäpaino oli 41+2 3940g eli varmaan nelikiloinen sullekin tulossa muttei paljon päälle. Eli just sopiva ;-) !
Sintagma 32+0
Hitto että osaa olla ylhäällä..särkee tuosta rintojen alta tässä vaiheessa päivää jo ihan kivasti =/ Silittelin yhden verhon ja miehen pari paitaa ja ,kivasti avitti särkyä entisestään!
Oiskohan mitään keinoa saada sitä alemmas ;P
Mulla lääkärineuvola piti olla maanantaina eli sillon viikkoja olis ollu 36+3 mut terkkari laittokin sen lähetteen kokoarvioon Tyksiin joten nyt en tiedä vielä koska moinen mahdollisesti on..toivottavasti huomenna soittasivat jo!! Pitää ainakin ite varmistaa viim. perjantaina terkkarilta että ovatko hyväksyneet mut sinne käymään vai meenkkö maanantai tavalliselle lääkärille kumminkin. Terkkarihan oli sitä mieltä että isompi vauva olis tulossa kun maha on niin tiukkaa tavaraa ja käteen tuntuu isolta vauvalta. Ja onhan sillä sf-mitallakin mittaa se 37,5cm!!! Toivottavasti ei paljoo yli 4kg:a olis kumminkaan!!
Bilettämisestä..tuon kakkosen jälkeen olen ollu " kännissä" kaks kertaa..Kerran saunaillan päätteeks ja kerran baarireissun jälkeen. Sitä ennen en muistakkaan..Ykkösen ja kakkosen välissä en tainnu olla kertaakaan sen kummemin missään. Mahtokohan eka olla hoidossakaan ennen kuin vasta pikkusiskon kanssa yhdessä ;)
Noin yleisesti ottaen me tykätään saunailloista enempi kuin mistään baariin lähdöistä. Mulle meistä kahdesta alkomaholi maistuu enempi mut siis todella todella vähän on lasten jälkeen tullut sitä maisteltua! Saunasiideri/kalja kuuluu meidän kulutukseen ja mullakin se on nyt siis alkoholitonta tietenkin. Meilläkään mies ei oikeastaan koskaan ota 4 kaljaa enempää ja ainoat kerrat kun käy " ulkona" on työjuttuja. Kavereiden kanssa saunotaan ja syödään hyvin =) Kaksistaan en vois kuvitellakaan että lähettäis baarikierrokselle..ei oo meidän juttu ei!
Välillä olis ihan kiva kyllä useammin viettää aikaa kaksin..ja saadaankin kyllä aika helposti jos haluttais/saatais aikaseks!! Isovanhemmat kun molemmilta asuu 10km:n säteellä. Nytkin melkein kisaa käyvät kuka hoitaa tyttöjä ku me synnytetään ;)
Sit asiasta ihan toiseen..nimiä aloin tänään yhtäkkiä miettimään ja mulle iski pojalle nimeks Kaapo...Kaapo Toivo Juhani..kuulostaako ihan tyhmältä?? Mä en oo koskaan aijemmin tota nimeä rekisteröiny mitenkään mut nyt vaan " kolahti" (en tie kuin tiukkaan vielä mut kumminki ;) Isosiskot on Aliisa ja Elsa (toivottavasti moni tuttu ei nyt tunnista ;))
masu edelleen 35+5
Mä myös ravaan vessassa 1-2 tunnin välein,mutta saan silti heti uudestaan unen päästä kiinni,mikä on kyllä outoa,olen yleensä todella huono nukkuja.
Myös närästys vaivaa erityisesti öisin,kerran jopa nukahdin renniet kädessä,ne kun on aina yöpöydällä käden ulottuvilla.
Mua kyllä vähän ahdistaa,kun luen täältä,että monella on kaikki valmiina vauvaa varten ja sairaalakassikin melkein pakattu,meillä kun ei edelleenkään ole mitään valmiina ja sairaalakassin pakkaaminen ei ole käynyt mielessäkään vielä. Luulin että tällä viikolla saisin pestyä vaatteet ja muutenkin katsottua,että mitä mitä pitäisi käydä ostamassa,no ainakaan vielä en ole mitään tehnyt sen asian suhteen,onhan tätä viikkoa tässä vielä jäljellä...
Mua ei kyllä yhtään haittaisi vaikka tämä paketti päättäisi syntyä vaikka heti,mä en nauti kyllä enää yhtään tästä odotuksesta,olisin ihan valmis jo vaihtamaan tämän odotuksen siihen vauva-arkeen. No joo,tuskinpa tämäkään syntyy yhtään ennen laskettua aikaa,vaan yliajalle mennään taas tuttuun tapaan.
Eipä mekään olla mitään kovia bilettäjiä,minä vähän ja mies ei yhtään. Toki miehelle olut maistuu,mutta baarielämästä ei tykkää,mulle ei taas olut eikä muukaan maistu kotioloissa,mutta baarissa kyllä. Eipä olla montaa kertaa juhlimassa käyty esikoisen syntymän jälkeen,ehkä korkeintaa viisi kertaa neljän vuoden aikana,nekin on ollut jotain kavereiden synttäreitä tai tupaantuliaisia.
Kahdenkeskistä aikaa en osaa kaivata,meilläkin olisi siihen hyvät mahdollisuudet,molemmat mummot kun olisivat aina valmiita ottamaan lapset hoitoon kun asuvat lähellä. Mutta ei olla kyllä koskaan viety lapsia ja hoitoon ja tultu sitten vaan kotiin viettämään kahdenkeskistä koti-iltaa. Joskus käydään syömässä tai elokuvissa kahdestaan,mutta lapset haetaan aina sitten heti kiireesti kotiin.
Täälläpäin on aina ja kaikille viimeinen lääkärineuvola rv36. Itse siis olen menossa lääkäriin ensi viikolla,viimeksi on paikat tarkistettu rv 12,eli ihan mielenkiintoista saada tietää mikä tilanne tuolla alakerrassa on. =)
Mua jännittää kovasti vauvan asento,terveydenhotajan mukaan on perätilassa,mutta varma ei asiasta ole. Ja vauvan koko jännittää myös,mulla kun sf-mitta huitelee ihan omilla käyrillään.
En todellakaan halua synnyttää mitään yli neljä kiloista perätilavauvaa!
Himpula rv 35+1
Laiskan pulskea mamma pinoutuu piiitkästä aikaa..
Menee tämä aika ihan lentämällä, liian joutuin.
Mä kun kuulun siihen joukkoon jotkaa nauttii tästä masun kasvattamisesta eikä synnytttämään ole kiirus ollenkaan. Eikä varmaan kiire muutenkaan kun yliaikasia oon ruukannut hautoa=)
Tosinkin tämä kaveri on viihtynyt istuma-asennossa vähän turhan hyvin joten sektiokaan ei ole poissuljettu. Kääntää kun en anna enkä perätilavauvaakaan suostu synnyttämään niin eipä ole vaihtoehtoja.
Nyt on kyllä tänään ja eilenkin jo ollut sellasta tuntemusta, että on se sieltä ainakin ylemmäs noussut kun ei rummuta pissarakkoa, navanseudulla tuntuu ja ylempänä liikettä.. mutta ehkä hauikset on kovassa treenissä voimistunut=)viimeyön nukuin ilman yhtään vessareissua, eka tollanen yö miesmuistiin;D
Ois kyllä ihana asia jos vauva kääntys oikeeseen tuloasentoon, jo ihan siksikin, että musta on aina ollut ihana taputella pikkusta pyllyä ja kutitella kantapäitä tuosta mahan läpi..
Kuopuskin meinaa valvottaa, ollaan oltu lentsussa koko poppoo ja toi kossi on aina ollut huono nukkuja, vaan viimeyö todella kuorsattiin läpi. Edes lypsyrobotti ei soittanut yöllä!! Ihme kyllä kun ukko on reissussa ja sillon ruukaa vehkeet juonitella..
Mua hermostuttaa hirveästi tuo hoitajien lakko, jos tämä oikeen päin kääntyy niin todennäkösesti syntyy tammikuun alussa ja luulisi silloin jo jotain sopua tulleen mutta tiedä häntä, pikkasen meinaa mennä peli kovaksi ja likaseksikin..
Eniten mietityttää kun mulla on jokiasessa kolmessa synnytyksessä ollut istukan kanssa ongelmaa, eikä se varmaan sen paremmin irtoa nytkään, että kuinkas mamman käy, pääseekö ajoissa leikkuriin käsinirrotukseen vai vuotaako kuiviin synnytyspöydällä....Ei hirveen kivaa aatella mutta totuus on kuitenkin tuo, ihan realistinen. Kun kattelee noita lapsia niin tippa tulee kyllä silmään, ei ne ilman äitiä pärjää vielä aikoihin jos koskaan..
Mutat eipä tuo auta miettiä, herran haltuun, käy miten käy. Kun ei tuolla masussakaan voi ikuisuuksia vauvaa hautoa ja odottaa, että on kätilöt ja leikkurihoitsut töissä..
Mulla on äippäloman alkuun vielä kolme viikkoa, 20.11 se alkaa.
Anoppi on kyllä ahkerasti kulkenut auttamassa että silleen on tällanen lempeä lasku lomalle, viikonloput oon kyllä melkeen yksin navetoinnut.
Mutta helpottaa kun ei tarvii lypsää ite vaan robotti hoitelee sen, ja juottovasikoitakin on vaan yksi. Poikimisiakaan ei ole nyt kun yksi tuossa todennäkösesti ensi viikolla, pari loppukuusta ja joulua kohti sitten kiihtyykin tahti. Ollaan naurettu monesti, että on tuo maaliskuu ollut aikas hedelmällinen kun poikii 12 lehmää ja emäntä=) Tosin tää vauva on huhtikuun alussa alkunsa saanut mutta kuitenkin;O
Nämä on kaksi nuorinta kumpikin pääsiäsenä tehtyjä joulutonttuja=)
Lasketuissa ajoissa eroa 12 vuorokautta, viimen oli la 16.12 ja nyt 28.12.....
Mäkään en ole vielä vauvalle mitään laittanut valmiiksi, mietinkin tuossa, että tuon kuopuksen pikkuset vaatteet pesin valmiiksi jo kesällä ja nyt mennään jo marraskuuta eikä yhtään oo pesty..
On edistystä sen verran tullut, että sain meiän makkarirempan valmiiksi,( tuli kyllä ihana ja isolla mahalla nykäsin laminaatinkin lattiaan, mies koitti toppuutella tosin siksi että luuli etten osaa ja saa sitä laitettua mutta hyvin kävi laatuun, ja ilme oli miehellä hyvä kun näki valmiin lattan), kuopuksen vaatteetkin sain vihdoin pois hoitopöydänlaatikoista ja siirsin hoitopöydän tähn meiän tietsikkanurkkaan, pikkuhiljaa jos sais vaatteet pestyä. Ja häkkisängyn jos kanssa kohtapuoleen hakis varastosta. Kaikkea vauvalle kyllä valmiina on mutta siis piilossa varastossa..
Mulla on seuraava ultra varmaankin joskus 36-37 viikkojen tietämillä, neuvolassa kyllä on masuun kurkittu ja jos näyttää että vauva itekseen kääntyy niin eipä sinne kokoarvioon tarvii mennä kun vasta lasketunajan tietämissä, mulla kun vauvat alkaa kasvuspurttinsa vasta loppusuoralla, siihen saakka mennään keskiarvokäyrillä, napa vaan paukkuu=)
Jo vain, taidetaan laittaa saunaan tulet, kiukaankin vaihdoin tuossa muutama viikkos itten ja kyllä tulee hyvät löylyt! Liikakin kuumat.
Palataan!
Lahja ja masu rv 31+5
Täällä uneton yö takana... Siis että valvoin ja kuuntelin sateen ääntä, pyörin ja käänsin kylkeä, unessa selasin tuotekuvastoa uudestaan ja uudestaan...Selkää ehkä aavistuksen kolotti, muuten hyvä olla ja vessasakin kävin, mutta uni antoi odotuttaa. Luultavasti kroppa valmistelee vain yövalvomisiin ;-)
Nyt alkaa tosissaan jänskättää kuka lähtee synnärille marraskuussa jo, varsinkin ihan alkukuun synnyttäjät voivat jo urakkaan päästä, minä ainakin ilmottaudun vapaaehtoiseksi muutaman viikon päästä! Oliskin varmaan outoa saada vauva ilman sitä ihan loppuajan kärvistelyä ja hermoja raastavaa odotusta varsinkin ne ylipäivät on niin karseita ja varsinkin kun tässä torpassa on hankinnat vielä vähän vaiheessa vauvaa varten, mutta kyllä tuo sairaalasta kotio saataisiin ja vaipat ja tutit saisi kotimatkalla kaupasta ;-)
Niin ja toisaalta meidän häät ja mun hääpuku on suunniteltu niin, että vauva on mahassa :-O
No ei kait tässä taas muukaan auta kun aloittaa aamupalan antaminen lapsille ja lähteä koulumatkalle.
Ponnari ja itu 33+5