Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lähettää lahjaksi miehen sukulaisille afrikkaan jouluna?

30.10.2007 |

taas alkavat kaupat pullistella täynnä joulukrääsää ja tässä alkaa jo pikkasen stressaamaan...ja ongelmana se ikuinen, mitä lahjaksi? Tiedän, että sinne raha olisi tervetullut, mutta minusta joku muu tapa muistaa olisi kivempi...

kuinka teillä toimitaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se raha on varmasti odotetuin ja iloituin lahja sielläpäin. Samalla myös helppo lähettää. Ei muualla varmaan tällaista lahjarumbaa edes tunneta kuin meillä Skandinaviassa ja ehkä USA:ssa =).

Vierailija
2/5 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä me sinne jonkinlainen summa rahaa aina laitetaankin, mutta minä haluaisin jotain pientä laittaa lisäksi...mutta ehkä laitetaan sitten jotain kirjettä ja korttia ja uudempia valokuvia postitse, niin niistä saavat sitten " nauttia" koko suku :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme erityisesti juuri joululahjoja ole lähettäneet, mutta lahjoja yleensä ottaen tuli aikoinaan lähetettyä. Kyllä sinne piti ostaa pilvin pimein kaikkea kamaa. Ei riittänyt yksi lyijykynäpaketti, kun piti ostaa kymmenen kerralla, samoin vihkoja vähintään kymmenen kerralla ja kaikkea piti ostaa aivan hirveitä määriä. T-paitoja piti ostaa myös kymmeniä kerralla. Euroaikaan emme enää ole lähettäneet lahjoja, mutta markka-aikaan kertalahjoitukseen meni helposti satoja markkoja plus postikulut päälle. Nykyään emme enää lähettele lahjoja.

Vierailija
4/5 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on aina lahjojen lähettäminen kaatunut postitukseen. Paikallinen posti on luotettavuudeltaan ihan nolla. Sit taas kuriirifirmojen tms. kautta hinnat nousee sen verran, et ei kannata (myös postin kautta on kallista). Huomattavasti kannattavampaa siis on lähettää rahaa. Nyt sen sijaan, kun olemme itse menossa Afrikkaan lomalle, lahjat on tavaraa + sukulaisilta on " tilauksia" mitä haluavat (ja maksavat itse).

Vierailija
5/5 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutu lähettää aina käytettyjä kännyköitä Afrikkaan ja käytettyjä lasten vaatteita ja kenkiä hirveät määrät tai vievät mennessään. siellä saattaa pojatkin sitten kävellä niissä hameissa ei ole niin väliä...kuin täällä. Mutta varsinkin kännytkät on kuulema kovaa kamaa, vaikka käytettyinä ostetut jostain kännykkä liikkeestä, jos ei halua suuria summia laittaa niihin kiinni.

Riippuu taas varmaan vähän siitä mihin päin Afrikkaan lähettää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän