:/ Kuulostankohan lapselta? Puhelimessa pyysivät " äitiä" puhelimeen...
Eli minulle päin soitti eräs aikuinen virallista asiaa. Itse vastasin omaan kännykkääni, puhelimesta kysyttiin " Onko äiti kotona?" . :(
Kommentit (11)
Halusi isäni puhelimeen...=) Äitiä nauratti, ja lässytti takaisin, että " pieni hetki" .
sanoi lapselleni että katsoppas kukas tyttö se tuolta tulee kun menin hakemaan lapsia hoidosta.
En siis mitenkään loukkaantunut mutta kuullosti vähän hassulta.
mutta mun mielestä pelkällä etunimellä vastaaminen on jotenkin lapsellista tai jotain.. Itse vastaan aina etu- ja sukunimellä, koska mulle soittaa paljon asiakkaita tai yhteistyökumppaneita.
pääsetpähän helpolla eroon puhelinmyyjistä.
Minultakin on usein kysytty puhelimessa, onko äiti kotona.
Olen vastannut, että en tiedä kun olen nyt töissä enkä äitini luona. Mutta voithan sinä soittaa äidilleni jos hänen kanssaan haluat keskustella =D
salainen puhelinnumero, enkä odota mitään virallisia puheluja. Toisekseen, suuri osa puheluista tulee ulkomailta (ystäviltä) ja he ymmärtävät etunimeni, mutta suomalainen sukunimeni saisi heidät kenties hermostumaan ääneen lausuttaessa.
-ap
enhän ollut siinä vaiheessa vasta kuin kolmen lapsen äiti.
Aina kaikki kaupustelijat kysyy, " onko äiti kotona?"
Joskus sanon, ettei ole ja etten saa ostaa mitään ilman lupaa ja suljen oven :D
Puhu vielä semmosella äänellä, jolla pienille lapsille joskus puhutaan ja koska oli mua aika paljon pitempi, kumartu alemmas semmonen tyhmä hymy naamalla. Olin 23 ja raskaana, mahaa ei vaan vielä näkynyt.
Kaverini äidiltä kyseltiin puhelimessa (lankapuhelin) " isää tai äitiä" hänen ollessaan yli 30 ja monen lapsen äiti! Ja itse myös vastaan ainoastaan etunimellä privaattikännykkään! Enpä tunne ketään sukunimeään käyttävää, ellei hoida työasioita omalla puhelimella.
Ja toimin samoin kuin joku jo tässä aikaisemmassa ketjussa, eli sanon että en tiedä onko äitini kotona kun asumme usean sadan kilometrin päässä toisistamme ja olen muutenkin juuri nyt töissä, mutta että voin antaa äidin puhelinnumeron.
Ja vastaan etu- ja sukunimellä.
Puhelinmyyjiltä menee pasmat sekaisin :)
Omalla nimellä? Vai haloo tai jotain? Luulisi, ettei olisi kovin paljon erehtymisen varaa, jos puhelimeen vastaa niin kuin pitää eli etu- ja sukunimellä..