Isovanhemmat puuttuivat lastemme harrastuksien määrään!!?? Törkeää.
Meillä on kolme lasta, eskari - kouluikäisiä jo kaikki. Jokaisella on 2 harrastusta, ja isovanhemmat kertoivat että se on muka liikaa?
Miten muilla?
Kommentit (8)
Kuulostat vaan ihan siltä, kuin olisit kamalan järkyttynyt, kun isovanhemmat nyt lopultakin kyseenalaistavat teidän perheen yhden asian.
Useimmat ihmiset kohtaavat tuon tilanteen jo paljon varhemmin.
Siis ei ehkä yhdelle lapselle mutta koko perheelle melkoinen rasitus jos 6 kertaa viikossa joku on jossain harrastamassa, käsittääkseni myös jompikumpi vanhemmista?
Meillä 2 lasta, molemmilla kerran viikossa harrastus. Ja ovat myös jo kouluikäisiä. Kummallakin yksi itse valittu mieluisa harrastus. Minä ainakin arvostan perheen yhteistä aikaa paljon enemmän kuin jatkuvaa lennossa elämistä.
Ihmeellistä tämä nykyinen muoti harrastaa valtavasti. Missä perheen yhteinen aika? Yhteiset uinti ja kävelylenkit esimerkiksi?
niin ei se vielä kovin TÖRKEÄÄ ole.
Törkeää olisi vaikka se, jos isovanhemmat asettuisivat teidän ulko-ovelle estämään harrastuksiin lähdön tai soittelisivat harrastuksenohjaajille, että teidän lapsia ei saa ottaa ryhmiin.
Tuo sen sijaan on vain oman mielipiteen sanominen, ja vielä aika neutraali sellainen. Herää nyt hyvä ihminen...
jalkapallo. Vanhemmalla harkkoja 2-3 viikossa ja nuoremmalla 1 harkat. Lisäksi salibandyä tässä lähellä " vapaammin" kerran viikossa.
miten esim. ohjattu harrastus ja iltapäiväkerho (joissa monet ovat jokaikinen iltapäivä koulun jälkeen) eroavat toisistaan? ohjattu harrastus voi olla vaikka askartelukerho, jalkapalloa tms, juttuja joita lapset puuhaavat ihan omalla ajallaankin.
Vierailija:
Meillä on kolme lasta, eskari - kouluikäisiä jo kaikki. Jokaisella on 2 harrastusta, ja isovanhemmat kertoivat että se on muka liikaa?Miten muilla?
Meillä eskarilla on 2 harrastusta, joissa hän käy mielellään, eikä se ajallisesti ole liikaa, ehkä 4-5 tuntia per viikko. Isovanhempien mukaan pitäisi koko ajan olla keksimässä lisää ja lisää aktiviteetteja. Erityisen pahoillaan he ovat koira-allergiasta, kun nyt ei voidakaan hankkia koiraa jota voisi lenkittää joka ilta ja ehkäpä harrastaa vielä agilitya tms. Tai siis mehän se homma hoidettaisiin, isovanhemmat kuorisivat vain kermat päältä. Ja lätkää, tennistä ja futista on tyrkytetty puolipakolla jo vuosia.
Kyse on kuitenkin VAIN eskarista, joka on itse, osittain ihan sattumalta, päätynyt harratuksiin joista tykkää.
pahempaa on mun toinen kummityttö joka nyt murkkuna suree kun ei ole mitään harrastuksia. Laiskat vanhemmat eivät viitsineet lapsena viedä mihinkään ja isona on vaikea/mahdoton aloittaa. Sen paljon nuoremmat serkut harrastaa kesät talvet innoissaan molemmat kahta eri lajia.