Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehyläiset! Miten te peruspalkan tarkalleen määritelette?

Vierailija
30.10.2007 |

Kuuluuko siihen ikälisät ja ilta-, yö, ja pyhätyölisät? Vai miten?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkisin. Minulla se on 1900 euroa. Yksi ikälisä 5 % lisää. Laskettakoon sekin nyt sitten palkkaan, vaikka peruspalkasta sekin 5 % laksetaan.

Vierailija
2/8 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen alalla jossa ei ole määritelty työaikaa, ainoastaan kaksi vapaapäivää viikossa(kerran kuussa viikonloppu). Eli olen töissä iltaisin, viikonloppuisin ja saan vain kiinteän kuukausipalkan 2400¿

ja takana maisterin tutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla aloilla peruspalkka on se, minkä saa jos tekee pelkkää pvävuoroa arkena, silloinhan ei tule mitään lisiä.

En ole tehyläinen, mutta niin se vaan menee.

Vierailija
4/8 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata uskoa ennekuin näkee paperilla yksilön todellisen palkan.

Vierailija
5/8 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattiyhdistysaktiivia ilmoittivat molemmat palkkansa, HUOM peruspalkan ja se oli noin 1860/pää. Tekstistä kyllä selvisi, että onhan näitä ikälisiä, mutta eihän ne mitään rahaa edes ole. Toinen ollut töissä 20 vuotta ja toinen 30v. Jotenkin vaan nyppii, tuo tapa ilmoittaa palkka vaan peruspalkkana, kyllä minusta se on kokonaispalkka kaikkine lisineen, mitä henkilö saa korvaukseksi menetetystä vapaa-ajasta. Toiset tekee päivävuorao ja toiset yövuoroa ja toiset taas mitä-sattuu-vuoroa. Ihanhan tuo on ammatinvalintakysymys, senhän jokainen tekee ihan itse, eikö niin.

Vierailija
6/8 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä henkilö tienaa ilmestyessään työpaikalleen arkisin klo 7-15 välisenä aikana. Sairaanhoitajalla peruspalkkaan kuuluvat ikälisät ja kielilisät, sekä mahdollisesti työyksikön mukaan maksettavat lisät kuten henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuva lisä tai työn vaativuuden perusteella maksettava lisä.

Mutta, vuorotyöstä maksettavat korvaukset EIVÄT kuulu peruspalkkaan, vaan ovat korvausta epämukavasta työajasta. Ja tämä koskee kaikkia ammattialoja, joilla vuorotöitä tehdään. Myös toimistotyöntekijälle maksetaan ilta-, yötyö- ja viikonloppukorvaukset jos hän jostain syystä joutuu töitä tekemään kyseisenä aikana.

Vierailija
7/8 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissain kk:ssa ei ole mitään vuorotyölisiä siis.

Vierailija
8/8 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se, minkä ihminen saa työstään ilman mitään lisiä. Ainakin mun miehen palkkakuitissa lukee peruspalkka 2135 euroa, mutta kuitenkin hänen kokonaispalkkansa on 2800 - 3100 euroa kuussa. Ja hänellä on ikälisät ym. lisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän