Onko teistä outoa, että jos kaveri järjestää jotain illanistujaista,
melkein aina se on nyyttäriperiaatteella, niin että kaikkien täytyy tuoda jotain. Ollaan kolme-neljäkymppisiä. Minusta tuo kuuluu enemmän sinne köyhään opiskelijanuoruuteen, kun bileitäkin oli paljon useammin.
Kommentit (27)
Ihan järkkyä meinkiä siltä pariskunnalta. Ei voi uskoa, että tuollaisia löytyy.
Tai tuolla ylempänä mainittuja " 5 euron sisäänpääsymaksuja" !??
Mutta tuo nyyttärikälli olisi hyvä vastaisku heille? Voisitte vielä soittaa edellisenä iltana muutoksen ostoksiin, jota voisi vielä seuraavana päivänäkin vähän rukata vielä uudelleen. Menisiköhän viesti perille??
Vierailija:
Joskus mietimme että järjestäisimme itsekin nyyttärit ja pyytäisimme heitä tuomaan jotain ihan kummallista mitä ei löydy mistään ja jonka takia joutuvat juoksemaan puoli Helsinkiä ympäri mutta luulen etteivät ymmärtäisi edes siitä vaan pitäisivät systeemiä ihan hyvänä...
Mutta kannattaa varmaan ottaa asia puheeksi, tai olla kokonaan menemättä nyyttäreille, jos ne hermostuttavat.
Jos järjestetään juhlat, esim. syntymäpäivät, tuparit, hääpäivän juhlistamiset tmv. niin toki isäntäperhe maksaa tarjoilut
(tosin alkoholijuomat voi jokainen tuoda itse, isäntäväki kustantanee ruokajuomat/onnittelumaljat tmv.)
Mutta jos taas juhlitaan esim. vappua/uuttavuotta kaveriporukalla, niin silloin on ihan fiksua jos jokainen tuo jotakin. Esim. niin että isäntäväki järjestää pääruuan, joku vieras tuo jälkiruuan, toinen pullon punkkua, kolmas limua, neljäs sipsejä/karkkia.
...Ja yleensä ainakin meillä on tapana viedä jotakin isäntäparille, vaikkei mitään olisi pyydettykkään, eli usein juuri esim. limu+sipsipussi+dippi, viinipullo, hedelmä" kori" jossa viinirypäleitä+muita hedelmiä+ehkä juustoa/pähkinöitä tmv. tai sitten jotakin makeaa+kahvipaketti.
Jotkut tosiaan paukauttaa paikalle, ja olettaa juotavienkin tulevan aina talon puolesta (itse järjestämättä ikinä yhtään mitään).
Jotenkin nuo nyyttärit kuuluvat sinne opiskeluaikoihin, jolloin kenelläkään ei ollut ylimääräistä rahaa. Sisäänpääsymaksuja en tajua ollenkaan, niitä meidän tuttavapiirissä ei ole koskaan harrastettu. Todella mauton idea. Sen jälkeen, kun siirtyi työelämään, niin meidän tuttavapiirissä on tapana, että isäntäperhe maksaa viulut eli ruoat ja juomat. Tietysti viedään joku pieni lahja isäntäperheelle, esim. kukkia tai parempi viinipullo. Meillä ainakin on sellainen periaate, että parasta pöytään ja baarikaappi on kaikille avoinna. Tietysti tällaiset iltamat edellyttävät vastavuoroisuutta eli en alkaisi kestitsemään kovinkaan montaa kertaa jotain pariskuntaa, joka ei itse vuorostaan kutsu luokseen iltaa istumaan.
että ihmisiä kiinnostaa vain juominen. ei tosiaan kiinnosta paljoa mitään järjestää kun ihmiset tulevat kassit kilisten ja tunnin päästä alkaa se minne lähdetään -meuhkaaminen.
Siis meitä on sellainen 4-5 perheen porukka, jotka vieraillaan säännöllisen epäsäännöllisesti toistemme luona. kaikki ovat työssäkäyviä ja ihan hyvin toimeentulevia, perheellisiä omistusasunnossa asuvia ihmisiä ja tämä yksi perhe on pikemminkin sieltä parempituloisesta päästä kuin köyhä.
Niin, aina meidän muiden luona kokoonnuttaessa isäntäväki yleensä tarjoaa sapuskat, kun kerran vuorotellen vieraillaan, mutta nämä yhdet järjestävät AINA NYYTTÄRIT ja vielä sillä tavalla että kertovat etukäteen mitä pitäisi tuoda, siis tyyliin jos te toisitte 5 patonkia, sinihomejuurtoa, valkohomejuustoa ja limppareita,... Ja sitten ovat vielä muutaman kerran tehneet niin että ensin on ollut yhdet määräykset ja sitten ovat edellisenä päivänä soittaneet että muutettiinkin suunnitelmia ja teidän pitäisikin tuoda naudan sisäfilettä marinadissa ja perunasipulisekoitusta... Ja tosiaan he järjestävät nyyttärit järjestetään myös silloin kun on tupaantuliaiset, 10v hääpäivä tai mitä tahansa.
OIKEASTI, ihan naurettavaa meininkiä! Kauhea vaiva etsiä kaupasta joka kerta juuri sitä tiettyä juttua vaikka homma hoituisi paljon helpommalla kun kävisivät itse kaupassa. Joskus mietimme että järjestäisimme itsekin nyyttärit ja pyytäisimme heitä tuomaan jotain ihan kummallista mitä ei löydy mistään ja jonka takia joutuvat juoksemaan puoli Helsinkiä ympäri mutta luulen etteivät ymmärtäisi edes siitä vaan pitäisivät systeemiä ihan hyvänä...
Ja kyllä minäkin ymmärrän että esim. opiskelijaporukoissa järjestetään nyyttäreitä, niin mekin teimme - ja varsinkin silloin kun esim. kokoonnutaan aina yhden ja saman ihmisen luona. Joskus tietyissä muissakin tilanteissa nyyttärit voivat olla näppärät ja esim. mökkeillessä kulujen jakaminen on ihan ok, mutta että aikuiset ihmiset jaksavat pitää joka ikiset juhlat ja illanistujaiset nyyttäreinä...