Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** KOTILOT vko44 ***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sitten heräsivät jo 5.25. Huoh. Jopa Peppi, joka aina nukkuu pitkään aamulla. Vanhemmat lapset herättävät yleensä klo 6.30-7, joten toi herätyshän oli kesäaikaa ajateltuna aivan " normaalisti" ;o)

Peppi juuri nukahti ekoille päikkäreille, ja taidan hemmotella itseäni ja laittaa PostiPate dvd:n pyörimään ja nukkua itsekin. PostiPatessa on jotain ihmeellistä, lapset katsovat sitä hievahtamatta! Muita ohjelmia eivät katso niin intensiivisesti...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
2/28 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mennään vielä kesäajassa kuten attusantullakin eli vauvakainen heräsi tänään klo 5.15. Normaalisti aamu tulee n. klo 6.30 ja toivottavasti siirtyy herääminen n. tunnilla noihin normikellonaikoihin. Tai mieluiten saisi siirtyä sinne vähän yli klo 7 asti jos toivomuksia otetaan vastaan. ;0) Isommatkin heräävät siinä 7 korvilla ja se on hyvä aika muutenkin heräillä, että ehditään kerhoihin yms. ilman kamalaa hoppua. Minusta tämä kellojen siirtely on ihan typerää touhua!

Oli minulla jotain asiantynkääkin, mutta en enää yhtään muista mitä se oli...No,ehkä se palaa myöhemmin.

adalat + tyttötrio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yöt menee vaihdellen,välillä herätään ja välillä ei.Yöimetyksen lopetin ja sinnikkaasti mies on lämmitelly korvikepulloja yöllä=)

Mun kaveri oli eilen ihan ihmeissään,että miten mies herää yöllä=)

Mulla on oikeesti hyvä mies,ja osallistuu vauvan hoitoon paljon=)Ja isompiakin ottaa mukaan ja touhuaa niiden kanssa,vaikka on " vaan" isäpuoli niille=)

Päiväkotiinkin vie ja hakee aina tuon kakkosen,mä kävin siellä nyt eka kerran kun oli huoltajan keskustelu=)

Nyt on kotipäivä,ja tietysti pojan kumpparit jäi hoitoon,koko yön satanut ja ihan märkää.Täytyy kai vaan käydä piipahtaa ulkona,ja tulla sisään kun kengät kastuupi.Kuravaatteita on kahdet,mutta noita kumppareita vaan yhdet=/

Pikkumies ryömii ympäri lattiaa,ja jumissa joka paikassa.Vähän väsyttää kun yöllä piti kääntyä mahalleen petissä ja seilta ympäri sänkyä..huokaus.

Mutta kahvin voimalla=)

Vierailija
4/28 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihmeemmin tuo kellojen siirto vaikuttanut. Mennään vai hieman aikaisemmin nukkumaan. Rasmus kun muutenkin nukkui pitkään joten vähän kahdeksan jälkeen ei tunnu pahalta.

Eilen käytiin sitten lääkärissä (yksityisellä kun terkkariin ei päässyt) yskä on nyt jatkunut sitten neljättä viikkoa ja hengitys rohisi, vähän kyllä jo epäilin että olisiko vain limasta johtuvaa vai sitten muuta. No se oli muuta, Rasmus on perinyt molempien isompien sisarusten taudit, veikalta Laryngiitin (kurkunpääntulehduksen) ja siskolta infektio-astman. No nyt on lääkkeet kunnossa ja viimeyönä poika nukkui yskimättä kertakaan. Ventolinen antaminen baby-halerilla olikin todella mielenkiintoista ja meidän niin rauhallinen ja nauravainen poika karjui kuin villipeto, mutta ilmeisesti lääke meni oikeaan paikkaan kun hengitys kyllä helpottui. Onneksi keuhkoja hoitava lääke sekoitetaan ruokaan, ettei sitä tarvitse hengittää niin kuin isosisko tekee. Luultavasti Rasmus sitten on allerginenkin kuten siskonsa, mutta täytyy toivoa että astma ei ole jatkuva vaan ainoastaan siitepölyn ja flunssan aikana aktiivinen.

Sairaalastakin soitettiin, lääkäri oli vielä miettinyt lähtöni jälkeen sitä sterilointi asiaa. Niillä on kuulemma toisenlainenkin toimenpide jossa ei tarvitse nukuttaa, kohdun kanavan kautta laitetaan munanjohtimiin sellaiset " vieterit" jotka sitten kasvattavat johtimet tukkoon, kolmen kuukauden päästä tarkistetaan onko niin käynyt ja ehkäisyn pitäisi sitten olla yhtä varma kuin että olisi laitettu klipsit. Ja mikä parasta tähän toimenpiteeseen ei ole jonoa, tottakai suostuin ja jäädään nyt sitten odottelemaan aikaa jonka lupasivat lähettää.

Jaahas nyt täytyisi mennä laittamaan Tuomas-veturi pyörimään...Kakkonen ilmoitti reteesti " MULLA ON KALSARIPÄIVÄ!" kun ehdotin että voisi pukea päällensä ja vaikka lähteä pihalle, no ilma on aika tuhruinen...jos sitä sitten vaikka iltapäivällä =D

...Kalsaripäivää muillekkin kahikupin takaa toivottaa...

3:n K kotiäiti JB72

Vierailija
5/28 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhia kuinka aikaisin teidän lapset herää aamuisin! Ei tulis kyllä mitään jos meillä herättäis ennen seitsemää, siis sehän on vielä ihan yötä! Viiden aikoihin jos joku koittais nousta niin komentaisin, että maate siitä ja sassiin, nyt on vielä yö! :D Altti herää nykyisin puoli yhdeksän- yhdeksän välillä. Ja nukkumaan menee illalla yhdeksän aikoihin. Nukahtaminen saattaa hetken kestää, eli nukkuu yössä noin 11 tuntia. Syömään tietysti herää välillä, yhdestä kolmeen kertaa. Muutamana yönä tässä heräs jopa viisi kertaa ja se teki jo vähän tiukkaa ja ihmettelin, et mikä on kun on niin levoton. Sit keksin, et pojalla tais olla kuuma, kun oli sellanen pitkähihainen yöpuku päällä ja viime yöksi laitoin sit vaan lyhythihaisen bodyn ja poika heräs vaan kerran aamu kuudelta :) Bodylla jatketaan sit :)

Eipä tänne oikein mitään ihmeitä kuulu. Vanhempainrahakausi alkaa kohta loppua ja hirvittää jo etukäteen kuinka pieneksi tulot putoaa :/ Eipä ne niin mahtavat ole nytkään olleet... Töihin en oo kyllä menossa, ukko tienatkoon munkin edestä :D Jotain hyötyä siitäkin... Vähän kyllä ihmettelen minäkin Huiskuttimen miestä, joka yöllä nousee lämmittämään vauvalle pulloa, huh huh! Kyllä on harvassa tuollaiset miehet, onnittelut lienee paikoillaan :D Meillä ei ole ukko milloinkaan edes aamulla noussut ennen mua jos lapset ois jotain tarvinnut, niin että mä olisin joskus saanut nukkua pidempään. Sellanen vätys. Aargh.

Luna ja Altti 7kk 1vk

Vierailija
6/28 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ihanaa: meillä aletaan palailemaan normaaliin rytmiin eli aamu saapui meille tänään klo 6.30. Ei paha vähän yli viiteen verrattuna. Meillä tosiaan kaikki lapset ovat luonnostaan olleet aamuvirkkuja, että ihan tuttua tämä on. Toisaalta menevät illalla nukkumaan jo klo 19.30-20, joten illalla on ihana rauha.

JB72: hyvä, että saitte Rasmuksen lääkkeet kuntoon ja tuo infektioastma paljastui nyt eikä sitten kamalan kohtauksen takia. Itse olen kertaalleen esikoista käyttänyt ensiavussa tiukan laryngiitin takia, mutta onneksi ei ole toistunut. Voin kyllä hyvin kuvitella miten vauva alkun reagoi baby-haleriin; noissa värkeissä kun on isommallakin tuoreella astmatikolla opettelemista/tottumista niin saati sitten vauvalla, jolle maski naamalla on varmasti ahdistava kun ei edes voi selittää, että se auttaa. No, onpahan ainakin hengitystiet apposen auki silloin kun kunnolla karjuu. ;0)

Meillä vauvakaisen nukahtaminen ja yöunet ovat rauhoittuneet sen jälkeen kun aloin käyttää kestovaippoja myös öisin. Ennen nukahtaminen kesti ja kesti kun sängyssä piti kääntyillä ja mönkiä. Se kesti niin kauan, että epätoivo yllätti vauvakaisen kun uni karkaa kun tähyilee pää pystyssä mahallaan eli karjuksi meni nukahtaminen. Nyt kun on kunnon vaippapaketti, niin neitokainen pysyy somasti selällään/kyljellään ja eilenkin nukahti 10 minuutissa. Yökin meni rauhallisemmin kuin piiiiiiitkään aikaan; vain kahdesti piti tankata.

Taidan taas alkaa kahvinkeittoon. Se on minun päiväuniaikapaheeni. ;0)

adalat+ tyttötrio

Vierailija
7/28 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin sitten yrittäisin jotain pitkästä aikaa kirjoitella.

Meilläkin herätään aikaisin, vauva heräilee siinä 6-7 välillä, 6.30 on aika vakio meilläkin. Tänään taisi herätä 6.20. Ensimmäisen kerran kuulin kun heräili jo 5.20, mutta onneksi pienen unilaulun jälkeen nukahti uudelleen. Meillä ei ole enää ainakaan kuukauteen syöty öisin ja vajaa viikko sitten lopetin imettämisen kokonaan, en enää imettänyt kuin aamuisin ja iltaisin, mutta koin järkeväksi lopettaa nekin kun ei poika ollut yhtään kiinnostunut siitä touhusta, oli pelkkää hyörimistä ja pyörimistä. Kaipa se vaan syö niin paljon päivällä ja juo nokkamukista maitoa kuin isompikin mies eli ei kai siinä sitten enää tissimaito kiinnosta.

Yöt nukutaan n.21-n.se 6.30. Joskus saattaa nukkua vähän pidempään, viikonloppuna toisena aamuna heräsi vasta 7.20. Isommatkin tosin heräilee sitten jo n. 7 aikaan. Yöllä voi herätä kerran, mutta riittää kun laittaa peiton päälle ja unirätin poskea vasten niin alkaa uudestaan nukkumaan. Usein kyllä ei edes herää sitä yhtä kertaa eli meillä tosi mukavasti menee nämä yöt. Se on kyllä omaa ansiota kun tuossa reilu kk sitten päätin, että nyt loppuu yösyöminen kun ei kerran nälkä ole ja kahtenä yönä sitten " huudatin" poikaa ja sen jälkeen siis ei ole herännyt eikä vaatinut palveluita yöllä. Ekana yönä itki 45 min ja toisena yönä 35 min ja siinä sitten taputtelin ja hyssyttelin eli ei mitään kauheeta karjumista ollut eikä sellaista ettenkö olisi mennyt lohduttamaan, mutta en ottanut pois sängystä ja annoin mukista vettä. Että näin meillä.

Ryömimään poika oppi reilu vk sitten ja nyt mennään jo kauheeta vauhtia huoneesta toiseen ja isompien lelujen perässä. Olen antanut komennon, että lastenhuoneen ovi täytyy pysyä kiinni kun siellä on lattialla jos jonkinmoista legoa ja ohjetta ym. Konttausasennossa nytkyttelee eli tästä varmaan jonain päivänä hoksaa sitten senkin. Sitten on housujen polvet koetuksella jonkin aikaa.

Meillä viime viikolla juhlittiin keskimmäisen 4-vuotissynttäreitä ja siksi vähän kiirettä pitänyt.

Hoitopaikka päätöstä saa tässä kk päästä alkaa jännittämään, että mihin laittavat sitten tämän pienimmäisen, luultavasti samaan tarhaan kuin missä isommatkin on, toisaalta sitten helppo kun kaikki samassa paikassa vaikka perhepäivähoitopaikkaa ensisijaisesti hakenut, mutta ne taitavat olla sillon alkuvuodesta vähän tiukilla.

Tänään aamusta käytiin kolmosen kanssa passikuvalla ja poliisiasemalla hakemassa henkilökorttia kun ollaan lähdössä kk päästä reissuun ja nyt vasta hokasin, että tällä yhdellä ei ole vielä mitään henkilökorttia millä matkustaa. Tulikin tosi söpöjä kuvia ja otin tarrakuviakin arkillisen, niitä voi sitten antaa mammoille, kummeille ym.

Ei kai tässä sitten muuta kun taidan yrittää saada isommat vähän lepäämään niin saa itsekin pienen rauhallisen hetken päivään.

LapaLepa kera kolmen poitsun

Vierailija
8/28 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ihan kateellisena Lunan Altin aamua! Muistelen haikeana, kuinka esikoinen oli tosi aamu-uninen, heräili aina vasta 9-10 aikaan. Tosin poika kyllä on ollut kaikkein levottomin lapsi öisin... Ja meni nukkumaan klo 22-23

Keskimmäinen lapsi taas toi mukanaan iltaunisuuden ja yöt alkaa jo tosi aikaisin, ja aamut alkavat aikaisin. Tämä tarttui ajan kanssa myös esikoiseen. Kun keskimmäinen syntyi, ja nukkui heti vauvasta heräämättä/syömättä yöt läpeensä, yleensä n. 10h, niin se tarttui sitten veikkaakin, joka kanssa lopetti yöheräilyt!

Itse kyllä tykkään, että nuo vanhemmat lapset nukkuvat koko yön heräämättä ja että aamut alkavat aikaisin... Monissa tuttavaperheissä on niin, että yöt ovat aika levottomia ja sitten aamuyöstä aamuun nukutaan sitten sikeämmin ja aamut alkavat myöhään. Kummasti olen tottunut aikaisiin aamuihin, ja minusta klo 7 herääminen on just hyvä, ehditään hyvin kerhoihin ilman hirmu häsäämistä =) Tänäaamuna herättiin kello 6, eli oikeaan aikaan kesäaikana...

Adalat: Meillä mies kivenkovaan väittää (vaikka ei Pepin kanssa herääkään), että yöt olivat levottomampia kertavaipoissa kuin kestoissa. Kun vielä harjoittelin yökestoilua, ja meillä oli käytössä sekä että, alkoi mies yhä useammin kyselemään, että etkö sä mitään kestoja sille löydä yöksi ;o) Mä sanoin, että ei ole, että kaikki ovat märkiä tai likaisia, niin sain määräyksen tilata heti lisää. Itse en ole ihan satavarma, että johtuiko huonommat yöt kertiksistä vai ei, mutta kun siirryttiin kokokestoiluun, niin kokonaisuudessaan yöt rauhoittuivat... Meilläkin kun yöllä on paksu paketti, niin tuntuu, että se tosiaan rauhoittaa vauvaa! Kun pysyy tyytyväisenä juuri niin päin kuin uni hyvin tulee, eikä pyöri.

Mun yksi kaveri saa vauvan ensi helmikuussa, ja ne oli tänään käynyt 4d ultrassa, tyttö on tulossa! Jee, saan tyttöjen rompetta eteenpäin!!! No, säilytän neljättä varten kaikkein ihanimmat vaatteet, mutta meillä on niin paljon vaatetta, että ihanaa päästä niistä jo eroonkin...

Nyt se Peppi jo herääkin, täytyy mennä! Jotain jäi taas kirjoittamatta...

T:Anttuli

Vierailija
9/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset menee petiin 20.00..jopa isoin 8-vuotias=)Mutta ne lukevat kirjaa n.20.30 asti.Pienimmäinen saa n.19.30 iltapuuron ja sit 20.00 rupeen imettää sen petiin.Viime yön nukku 20.30-6.40 putkeen,jee=)Toissa yö meni mahalleen kiljuessa,mutta sitä edellisen oli taas nukkunut kokonaan eli vaihtelee yöt paljon=)Yöllä en imetä ja jos tuntuu ettei muuten rauhoitu mies antaa tuttelipullon=)Mulla on ollu periaate etten herää ennen 6.00..ja kyllä nämä kaikki on ollu aamuvirkkuja vauvoina eli 6.00 oltu pystyssä=)Muistan kun lähikauppa aukesi 7.00 niin mä olin aina laitapuolenkulkijoiden kanssa siinä heti 7.00 lasten kaa=)

Isommat lapset nukkuu 8-9.00 jos saavat nukkua herättämättä.Tosin päiväkotiaamuina(poika menee 8.00aina)poika on aina oottamassa 7 lähtien koska herätään ja pääsee sinne.

Muskari tänään peruttu kun opettaja kipeä,täytyy keksiä jotain muuta sitten.Tai pidetään vauvan kanssa tuo kalsaripäivä=)

Mä oon laihtunu 15kg nyt 7kk aikana,ja silti kuljen vanhoissa verkkareissa..samat mitkä raskausaikana..kivasti roikkuu päällä=)OOn tyytyväinen painooni,näin vähän en oo painanu kymmeneen vuoteen.Imetrys varmaan syynä,ja pelkään et mikä possu musta sitten tulee taas kun en imetä.Pojan allergioitten takia en voi syödäkkään kaikkea,niin sekin vaikuttaa.Jospa ois tää paino pysyvä.Mites muitten painot?Mulla tuli eniten painoa raskausaikana tässä kolmannessa.

Huiskutin kera kolmikon

Vierailija
10/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta: mulle tuli vähiten painoa tässä kolmannessa raskaudessa, jotain 7 kg kun muissa tullut 17kg... mutta mullahan olikin nyt se tiukka dieetti raskausdiabeteksen takia. Harmittaa tosi paljon, kun ei sairaalassa punnittu mua synnytyksen jälkeen, niin ei oo mitään hajua paljonko kiloja sinne jäi, kun kotona ei oo vaakaa... En siis tiedä mitä nytkään painan, mut jotenkin tuntuis, et oiskohan vähän noussut paino kuitenkin :) No en mä siitä stressiä ota, Painonvartijoiden ohjelmalla ne kilot sit lähtee kun sen aika tulee, sillä ne on ennenkin karistettu. En siis missään ryhmässä käy vaan anopilta oon saanut ne pistetaulukot ja ruokahakemistot.

Luna ja Altti

Vierailija
11/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt sitten vauvalla silmätulehdus, no ei se ole paha, tippoja vaan laitellaan ja katotaan meneekö ohi. Tietty se oli sitten yön aikana tullut esikoisellekin, kun niin helposti tarttuu. Onneksi meillä naapurit lääkäreitä niin sinne sitten eilen illalla kiikutin pojan ja vaikka tiesin sen olevan silmätulehdus niin katto sit lääkäri kuitenkin vielä ja sain tippojakin mukaan eli erittäin hyvää palvelua meillä omasta takaa. Ei tartte tällasten takia lääkäriin lähteä ja heiltä saa aina mitä reseptejä sit tarviikin niin kirjottavat heti.

Painosta oli puhe, mulla paino laski heti synnytyksen jälkeen samoihin mitä oli ennen raskauttakin, mutta nyt on muutama kilo tullut kun ei enää imetä ja on syönyt kuitenkin mitä vaan. Eli nyt on alkanut täällä jonkinmoinen laihdutus ja kuntoilukuuri.

Että tällaista meillä tänään, täytyy alkaa laittamaan vauvalle ruoka valmiiksi kun jokseenkin kulostaa nälkäiseltä kun tuossa lattialla ryömii ja samalla kitiseen siihen malliin et eikö täällä talossa saa ollenkaan ruokaa.

LapaLepa kera 3 poitsun

Vierailija
12/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen ihan ihme yö. Sain nukuttua ehkä viitisen tuntia ja sen kyllä huomaa; pää on kuin pumpulia. Vauva heräsi sen tyypillisen pari kertaa syömään, mutta nuo isommat: molemmilla oli pissahätä kertaalleen, oli uninalle hukassa ja toisella sitten hetkeä myöhemmin uniriepu kateissa, kakkonen tipahti sängystä. Normaalisti nukkuvat heräämättä, mutta en tiedä mikä nyt oli. No, sellaisen hauskan jutun kuulin keskellä yötä pomppiessani, että vauvakainen nauroi unissaan. Oli hupaisan kuuloista kun toinen sikiunessa hörötti. :0)

Huiskutin kyseli painosta...Minulla nousi paino suunnilleen 12 kg raskauden aikana ja on hyvin kyllä tippunut. Tällä hetkellä on 3 kg lähtöpainoon nähden plussaa. Mitään en ole tehnyt painon eteen, mutta kai se on tämä imetys ja vaunulenkit kun tiputtaa. Sitten kun imetys loppuu niin katson tarvitseeko jotain painolle tehdä, mutta tuskin. Sitä painoa kun ei ollut liikaa ennen raskauttakaan ja melkein kaikki vaatteet ajalta ennen raskautta mahtuvat päälle ja siihen olen kovasti tyytyväinen. Pari paitaa vaan vähän kiristää tuosta meijerin kohdalta. ;0)

Jaahas, itkuhälyttimestä kuuluu juttelua. Pieni-neito on siis hereillä. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

adalat + tyttötrio

Vierailija
13/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekassa raskaudessa 23kg, mikä ei haitannut, sillä olin silloin alipainoinen kun aloin odottaa poikaa... Seuraavissa raskauksissa tuli keskimmäisessä 28kg ja nyt viimeisessä 25kg. Eli mulle tulee tosi reilusti painoa. Ja nyt vikalla kerralla en herkutellut raskausaikana, ja sitä silti tuli sitä elopainoa oikein kunnolla lisää. Ensimmäisen raskauden jälkeen laihdutin painonvartijoissa kun vauva oli 4kk, painosta 18kg kolmessa kuukaudessa! Se lähti kyllä helposti...

Mutta keskimmäisen raskauden jälkeen söin ja mässäilin täällä kotona niin, että kun menin painonvartijoihin, mulla oli kiloja liikaa 25kg! Ja niitä laihdutin pitkän vuoden. Ja kun olin omassa ihannepainossani, niin olin taas jo raskaana... Nyt on laihdutettavaa " vain" 14kg. Kävin jo kääntymässä painonvartijoissa, mutta paino ei vain putoa, vaikka olin kuinka tarkkana pisteissä. Nyt on hyvä, kun syön aika terveellisesti, en laske pisteitä ja paino pysyy samassa. Uuden spurtin laihduttamiseen otan, kun Peppi täyttää vuoden. Siihen asti tasapainoilen, eli jos paino alkaa nousemaan, marssin taas painonvartijoihin.

Mun paheeni on leipä! Voin syödä leipää vaikka kuinka paljon, ja siinä on sitä energiaa. Olen pari viikkoa ollut osittaisessa leipälakossa, eli en syö leipää aamupalalla tai ateriaksi, vaan aterialla. Mulla mopo karkaa käsistä jos esim. paahdan jotain hyvää leipää, niin pystyn syömään sitä vaikka kuinka paljon. Jos on tarjolla oikein hyvää tuoretta sämpylää, niin en tunne rajaa. Nyt on paino pudonnut (en ole käynyt vaa' alla, mutta housuissa pitäisi nyt olla vyö), kun en syö leipää, kun aamupalallakin voi mennä kuusi siivua ja kaikkinensa päälliset päälle, niin energiaa on vaikka kuinka. Lisäksi kun en syö koko ajan leipää, on mennyt enemmän esim. porkkanaa, omenaa, satsumoita ja banaaneja. Tämä näyttäisi toimivan mulle. Jee! Juu, ja puuroa syön nyt paljon enemmän kuin ennen... Mun entiset paheeni, karkki, suklaa ja sipsit eivät tuota vaikeutta. Ei tee kauheasti mieli, ja saan käytyä kaupassa niin, ettei tartu näitä mukaan. Mutta jos kävelen leipäpisteen ohi, missä on tuoreen leivät tuoksu, aah. Arvatkaa vain, että leivonko itse. EN, mähän syön täällä kaikki kun ne tulee tuolta uunista. Synttäreitä varten leivon, osaan kyllä ja tykkäänkin. Mutta leipomisesta on ollut pakko luopua, että pysyisi normaalipainon rajoilla...

Mut kyl painonvartijat rulez. Saa syödä kaikkea, vain määrä on rajattu.

Kun aiheena on kestovaipat tai paino, minä täältä kommentoin takuuvarmana. Ovat oman kiinnostuksen kohteena tällä hetkellä ;o)

T:Anttuli

Vierailija
14/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja täältä sängyn pohjalta, olen ollut vatsataudissa ja kamalassa päänsäryssä 2 päivää. Onneksi miehellä osui olemaan just vapaapäivät niin on voinut hoitaa vauvaa.

Täällä kans neiti ei malta ottaa rintaa juuri lainkaan, vähän aamusta ja illasta, päivällä voi joskus ottaa. Pyörii ja hyörii, ei ole kiiinnostunut lainkaan koko touhusta. Pulloa ei ole ennen ottanut, mut nyt kun olen ollut kipeä mies antanut pullosta maitoa ja innollasiitä juonut. Oma syöminen ja juominen ollut huonoa, saa nähdä loppuuko täälläkin imetys nyt tähän.=( Olisin kyllä halukas vielä imettämään. Jotenkin haikea olo, kun meillä tod. näk.viimineinen lapsi. Olen aina kokenut imetyksen positiivisenä ja helppona.

Kellon siirto sekoittanut meillä vähän rytmejä, nyt heräillään jo 7.30.8.00 kun ennen nukuttiin 9-10. Illalla menee nukkumaan siinä 21.30-22. Yöllä heräilee muutaman kerran, tutilla jatkaa uniaan.

Neiti lähti eilen konttaamaan, ihan innoissaan tutkii paikkoja. Isoveikat on ihan innoissaan kun sisko konttaa. Meillä kanssa poikien huoneet täynnä legoja jne. Täytyy pitää huoneiden ovet kiinni. Onneksi pojat on itsekin tarkkana ja nostavat tytön pois jos meinaa ottaa jotain pientä käsiinsä.

No nyt täytyy mennä lepäileen, ei pää kestä olla kauaa pystyssä. Toivottavasti ei tarttuisi lapsiin tämä kurja tauti.

Naksu ja typy 6½kk

Vierailija
15/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minustahan on kuoriutunut ihan vaippahörhö. ;0) Jotenkaan en kahden aikaisemman kanssa ole näin nähin vaippoihin hurahtanut, vaikka käyttänyt kestoja olenkin, mutta nyt on kyllä itsessä pitelemistä, että ei tilaile kaikkia ihanuuksia netistä. Mun mies nauroi, että kyllä huomaa kun emäntä on käyttänyt nettiä; löytyy kestovaippainfoa, lastentarvikkeiden verkkokauppaa ja tietty vauva-lehti sivuhistoriasta.

Naksulle pikaista paranemista! Ei ole kiva tauti, ei.

adalat taas

Vierailija
16/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lepopäivä loppu siihen,kun pistin vauvan parvekkeelle nukkuu vedin peiton korviin ja aattelin nukahtaa..sain silmät kiinni,niin puhelin soi ja eiköhän esikoinen oksentanu koulussa,jipii.Mies haki sen sitten autolla kotiin,ja täällä on kivasti päivä sujunu.huokaus.

Vierailija
17/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neidin 4kk mitat: 6090g ja 63,9cm. Aika siro neiti on :)

Painosta: Mulla tuli ekasta ja tokasta raskaudesta molemmista reilu 20kg lisää painoa, ja tästä viimesimmästä joku 15kg.. Oon ollu nyt painonvartijoissa 11viikkoa ja viikon sitä pidempään laihduttanut itsekeseni, ja paino pudonnut 10,5kg :) Painan siis nyt vähemmän kuin ennen kolmosta. Kakkosesta tulleita kiloja täytyy nyt yrittää karistaa, ja esikoisestakin jäi muutama. Jouluksi olis tarkoitus saada n.5,5kg pois ja kesään mennessä vielä 10kg :) Mä oon nyt ottanut itseäni niskasta kiinni, ja aion päästä sinne tavoitteeseen!

Meillä nukutaan noin 21-7.30/8. Pienin kuitenkin syö läpiyön kokoajan, siltä ainakin välillä tuntuu.. :b Keskimmäinen onneksi nukkunut yönsä nyt putkeen, kun vielä vähän aikaa sitten heräili öisin. Nyt tosin päätin tänään, ettei illalla enää saa tuttia (käytössä siis vain unilla), joten saa nähdä nukutaanko meillä ollenkaan. Tämä päätös tuli siitä, kun mennyt nukkumaanmeno niin hulinaksi parina iltana, eikä siitä tutista tunnu olevan enää " hyötyä" , ja joskus se on tehtävä kun neiti on jo 2v.

Eipä tällä erää muuta..

PP ja kolme neitiä 3v7kk, 2v ja 4kk

Vierailija
18/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään 8kk.n neuvolassa..

Oli aika nopee reissu, vaikkakin oli lääkärineuvola!

Kaikki jäi kyselemättä mitä piti th:lta kysellä, esim. neuvoja nukkumisien ja muitten juttujen kans. Seuraava " potilas" oli jo ovella kun lääkärin juttusilta siirryttiin th.n koppiin!

No, poika on kuitenkin kasvanut hyvin ja kuulemma kävelee varmasti ennen vuoden ikää =)

Mun " lempiaihe" LAIHDUTUS on täälläkin ollu puheena (taidan tällä aiheella hermostuttaa osan väestä tuolla helmikuisissa)

Meni hermo, kun katselin itseäni peilistä ja jokapaikasta pursus vaan läski=/

Vielä viimeinen pisara tuli postin mukana (Josefssonin kuvasto) ja siinä kivat pikkujouluvaatteet..Vaikka mulla ei oliskaan yksiäkään pikkujouluja niin olis kiva edes joskus mahtua sellasiin vaatteisiin!

Viimeviikolla siis aloitin " tiukan" kuurin, johon kuuluu kaikkea hyvää mutta kevyttä (kasvissosekeitto ja näkkäri tonnikalalla, wokkivihanneksia, riisiä ja kanaa ym.) Viikonloput on tuskaa ja ensimmäinen viikonloppu menikin aika hyvin herkutellessa, mutta viikolla yritän pitää tiukan linjan!

Jos meidän vaakaan on uskomista niin 1½kiloo olis pudonnu!!

Pitkä matka vielä tavotteeseen, kun ainakin 15kg ylimääräistä, mutta hiljaa hyvää tulee!

Meillä on tullut seisomaan nousun myötä hiukan vaikeaa nukahtamisesta. Joskus saattaa mennä parikin tuntia, ennen kun nukahtaa =/!

Olenkin antanut pojan valvoo niin, että on varmaan väsyny ennen kun vien sänkyyn!

Ja muutamana päivänä on aamupäiväunet ollu ihan kummalliset -> Herää ensinnäkin aamulla VÄSYNEENÄ kesken unien, itkien.

Jonkun ajan päästä menee päikkäreille, mutta herää n. 30min. päästä itkien taas ja ihan väsyneenä! ...huoh, aika rasitavaa, kun ei tiedä mikä vaivaa!

Tänään laitoin supon kun ekat unet meni läskiks..käytiin neuvolassa ja oli aivan rättiväsyny kun sieltä tultiin. Meni heti nukkuun ja nukkin sit 4tuntia!!

Saas nähdä kuinka kauan valvotaan nyt illalla =)

Aamuisin heräillään 7.00-9.00.

Mies osallistuu joskus öihin (meillä herätään välillä kerran yöllä, toisinaan ei ollenkaan) siten, että minä herätän miehen ja mies hakee maitoo ja antaa sen pojalle. Minä herään joka tapauksessa itkuun..mies ei..Joskus oon vaan niin poikki, etten jaksa vääntäytyä sängystä ylös ja silloin on miehen vuoro!

No, mutta nyt iltatouhuihin..

mammutti ja Peetu pe 8kk

Vierailija
19/28 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tässä 2 viikkoa takaperin perhetuvalla,ja sen jälkeen kaikki tytöt on olleet kipeitä,mut nyt on jo helpottamaan päin..onneksi:)

Jasmin maisteli tänään ekan kerran pureskeltavaa ruokaa ja hyvin näytti uppoavan,joka lusikallisen jälkeen kuului vain NAM NAM..

Taaperokärryilläkin mennään jo tosi lujaa pitkin alakertaa,on se kyllä hauskan näköistä:)

keskiviikkona olin rakenneultrassa ja nyt meille tulee 100% varmasti poika,kolmen tytön jatkoksi

Vierailija
20/28 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasmuksella on meno päällä jalat vispaa ja kädet vispaa. Rassukka vaan vinkuu tosi pahasti, annoin äsken Ventolineä mutta ei taida vaikuttaa =( Toivottavasti ei tarvitse lähteä sairaalaan sitä antamaan.

Painosta; no mulle tuli koko raskauden aikana 6kg ja kaikki jäi sairaalaan. Nyt kotona ollessa kyllä hieman täytyy tarkkailla mitä sitä suuhunsa laittaa, leipä on minunkin paheeni...ja nyt kun ruisleipä ei oikein sovi Rassun vatsalle olen vaaleaa leipää " joutunut" syömään. Erityinen herkkuni on se Pågenin kuitu leipä, vähän rieskan tapainen, voisin vaikka syödä koko pussin. Ja minä vielä leivon itse, ohrapuuro paketin kyljessä on sellaisten ohraleipästen ohje (jätän kyllä valkosipulin pois)... onneksi en sentään leivo pullaa. Ja sitten toinen paheeni suklaa... en edes viitsi kertoa, minun pelastukseni on se ettei fazer ole tehnyt chili suklaasta isoa levyä sitten varmaan söisin suklaata levyllisen joka päivä. Tässä juuri tullasin vaatekaappia ja olen kahden vaiheilla...viedäkkö kaikki pienet vaatteet pois vai pudottaako painoa siten että numeroa tai kahta pienemmät vaatteet mahtuisi päälle?

Eilen surffasin netissä ja suunnittelin talven lomamatkan kauppa kohteita, jos vaan dollarin kurssi pysyy suotuisana niin todellakin lähdetään matkaan vain ihan välttämättömyyksillä. Aivan ihania lasten vaatteita...

Piti tänään viedä matot pihalle mutta kun tuo ilma näyttää taas tosi märältä niin en taida viitsiä. Kateellisena katson kun naapuriin kurvasi taas kotiringin auto... ... minäkin haluan siivojan.

3:n K kotiäiti JB72