*** KOTILOT vko44 ***
Kommentit (28)
Vauveli nukkuu rattaissa ulkona päiväuntansa, täytyy tässä puolentunnin sisään käydä se herättämässä ettei vaan liikaa nuku. Mä yleensä klo 15 herätän jos ei ole sitä ennen herännyt kun sitten sitten 17-18 aikaan täytyy vielä ottaa ne pienet 0,5-1 tunnin tirsat, että jaksaa koko illan sinne klo 21 asti touhuta, jolloin painutaan yöunille.
Meillä oli kummitäti tänään vauvaa hoitamassa kun oltiin esikoisen kanssa korvien tuubituksessa, " vasta" 7.kerta hänellä, joten melko konkareita ollaan jo tässä asiassa. Keskimmäinen on tarhassa. Nyt esikko lähti naapurin pojan kanssa leikkimään. Melko reipas poika kun on jo niin tottunut tähän toimenpiteeseen eli klo 10 oli meillä se tuubitusaika niin klo 11 oltiin jo viereisellä hesburgerilla ostamassa ruokaa kun ei saanut raukka sitten aamulla mitään syödä kun kerran nukutettiin. Eli ei siinä kummitädillä ollut paljon vauvassa hoitamista kun siitäkin ajasta nukkui melkein koko ajan. Ruokaa juuri söivät kun tultiin.
Minnekäs se JB72 on lähdössä reissuun? Me ollaan menossa Milanoon, mutta ollaan vaan 3 päivää, mutta kaipa siinäkin ajassa jo ehtii shoppailemaan ihan tarpeeksi. Onneksi tulee mummi mukaan, niin voi sitten hoitaa lapsia kun me luuhataan kaupungilla miehen kanssa:-)
Ei mullakaan kyllä ole yhtään mikään vauvakuume, kun sellaisesta on täällä ollut puhetta. Tai siis krooninen vauvakuume on mulla aina, mutta sitä alkuaikaa en kyllä kaipaa yhtään kun vauva kitisee illat ym. Nyt tämä vajaa 7 kk vanha on aivan ihana pakkaus, voisko enää söpömpää olla, kummitätikin sanoi, että kuin voi olla näin helppo tapaus. En sitä kiellä etteikö ne vastasyntyneet oo söpöjä, mutta kyllä tällaisen 7 kk kanssa on elämä paljon helpompaa kun nukkuu yöt ja päiväunensa kunnolla ja on säännölliset ruoka-ajat ym.
Eli meillä eletään tällä hetkellä hyvin seesteistä ja helppoa aikaa eikä haikailla mitään vauvoja, ollaan tyytyväisiä tähän hetkeen ja olotilaan. Ja kohta se elämä taas saa täyskäännöksen kun 2 kk päästä lähden töihin ja täytyy jollain ilveellä saada aamulla 3 lasta päiväkotiin, mutta siihen on onneksi vielä se 2 kk aikaa, mutta sekin menee luvattoman äkkiä kun on joulut ym. kaikki välissä eli kohta sitä ollaan taas siinä vanhassa tilanteessa et kotiäitiys on mennyttä mun kohdalta.
Eipäs kai tässä taas tälläerää muuta, kiva kun kaikki on ollut aktiivisia ja kertoneet kuulumisiaan.
LapaLepa kera kauhukolmikon
Niin siinä sitten kävi että kun kaikki muut ovat jo sairastaneet niin sitten se tauti tuli minulle...plääh ja oikein Huovisen Lentsu versio, muiden valmiiksi kiusaama ja voimistama pöpö. Yskänlääkettä uskallan ottaa vasta kun Rasmus on menyt nukkumaan, on sen verran tujua mutta auttaa . Mulla kun on tullut tavaksi yskiä kolme neljä viikkoa ja sitten on keuhkoputkentulehdus.
Rasmus on selkeästi näin aamulla tukkoisempi ja hengitys kulkee huonosti, huomaa oikein kuinka sitä ahdistaa ja hengästyttää kun huitoo ja potkii, no lääke varmaan pian vaikuttaa. Minä suuresti toivon että tämä olisi vain tämän yhden kerran... mutta aika näyttää.
LapaLepa; me lähdetään Jenkkeihin, aluksi mennään New Yorkkiin ja ollaan siellä neljä päivää sitten lennetään Miamiin ja ollaan Floridassa vähän yli kaksi viikkoa. Mennään heiman sukuloimaan ja sitten " Mikin kotiin" kuten kakkonen sanoo, eli suunitelmissa on mennä Orlandoon ja olla sitten Disney Worldissa useampi päivä. Oli hauskaa kun varasimme hotelleja...huoneistohotellissa on ihan kivat tilat kaksi huonetta ja keittiö/tai luulempa että on keittokomero...yllättävintä minusta oli se että siinä pitäisi olla myös pyykinpesukone (no se jää nähtäväksi) hauskinta oli se että hinnaksi koko porukasta tuli 59¿/vrk no siellä kyllä sitten lisätään verot verojen päälle mutta silti oli aika edullista. Nähtäväksi jää millainen on sitten laatu...mitä sillä kolmella tähdellä saa. Ainakin kun olimme miehen kanssa Hong Kongissa niin kolmen tähden hotelli oli niin super hieno että millaisia linnoja ne viiden tähden hotellit sitten ovatkaan. Innolla odotamme matkaa 1.1.08 lähdetään.
Milano on tosi heno paikka, olemme olleet siellä. Pysähdyimme vain kylläkin yhden yön mutta mitä sillä kokemuksella voin sanoa niin kivalta näyttää. Oikeastaan harmittaa kun emme jääneet pidemmäksi aikaa...mutta kaikkea ei voi saada. Ja kyllä sitä kolmessa päivässä ehtii varmasti shoppailemaan.
Meidän onni tuossa shoppailussa on se että koko meidän porukka nauttii kun saa katsella ja hypistellä tavaroita. Joten me mennään perä kanaa kuin pienen talon porsaat... Katselin juuri että siinä sukulaisten lähellä on esim. Cap:in outlet... joten en todellakaan ota mukaan kuin todella välttämättömät, ikävä kyllä joudumme ottamaan talvi vehkeitäkin kun siellä pohjoisemmassa on talvi, mutta eiköhän tästä selvitä.
Kamalaa tässähän tulee ihan matkakuume muun kuumeen lisäksi.
Pakko lopettaa.
Mukavaa päivää kaikille ja aurinkoista viikonloppua
3:n K kotiäiti JB72
Meillä ei ainakaan muut oo vielä oksentanu kun tuo esikko..mikä lie ollut=(
Vauva oli aamusta tukkonen,saa nähä paheneeko sen tilanne=(
Kakkosen päiväkodista tuli lappu että siellä syyhypunkkia liikkeessä..yök..oli se kerran kun esikko oli pieni ja kakkosta odotin..ei ollu mikään kiva,kun kaikki piti pestä yms.rasvailla.Sai sen silloin hoitopaikastaan=(
Täishampoota on ollu varalla jo vuosia,mutta ei onneksi oo niitä vielä saatu=(
Muuta ihmeitä ei tänne kuulu..kaverin häihin ostin mekon ja nyt on pari kuukautta pakko pysyä näissä mitoissa..et mekko mahtuu päälSelkä jumittaa kun vauva jumissa milloin missäkin...
Huiskutin ja kolmikko
Ihan [color=green]vihreenä kauteudesta lueskelin teidän matkasuunnitelmia! Olin Peetua nukuttamassa juuri ulkona ja siellä tuulee ihan tosi kylmästi..
Pakko udella;
Säästättekö erikseen lomareissuihin rahaa vai onko teillä muuten vaan ylimääräistä, jolla voi lähteä noinkin pitkiin reissuihin?!
Me ollaan suunniteltu Usan matkaa jo monta vuotta kun miehen serkku asuu siellä perheineen... Perillä ollessa ei menis rahaa kun ostoksiin ja ruokaan, lennot tietysti pitäs maksaa, mutta ei meillä ainakaan tällähetkellä ole rahaa noin suuriin juttuihin (lennot aika kalliit). Tai jos olis rahaa niin ne taitais mennä remonttiin =) Putket, ovet ja ikkunat pitäis ainakin vaihtaa tässä torpassa!
Ihan haikeudella luen juttuja uusista plussista ja ultrista..!!
Mulle kun ei koskaan enää suoda sitä tilannetta, pitää siis vaan muistella niitä aikoja..
Meillä oli juuri 8kk.n neuvola-lääkäri. Peetu kasvaa hienosti käyrillä, hiukan painokäyrä pudonnut, kun lähti liikkumaan.
Paino on 9800g, pituus 73,5cm.
Kuulemma lähtee aika varmasti ennen vuoden ikää käveleen, kun on noussut jo pystyyn ja harjoittelee askelia!
Mutta, nyt on mentävä puukuormaa purkamaan, että saadaan talvellakin saunaa lämmitettyä!
mammutti ja Peetu 8kk tasan
Oi, teillä on ihanan kuuloisia matkasuunnitelmia! Itse en kyllä oikeastaan kaipaa reissuja, mutta toivottelen jo nyt oikein hyviä matkoja kun en kuitenkaan myöhemmin enää muista. :0)
Meillä on kakkonen tällä hetkellä nuhassa ja eilen oli ihan ripulilla jostain syystä. Saapa nähdä tarttuuko räkätauti muihin. Toivottavasti ainakin vauveli säästyisi. Siinä menee sitten taas rauhoittuneet yöt jos/kun räkätauti iskee. :0/ Viime yökin meni niin loistavasti, että ei tosikaan. Neitokainen heräsi vain kerran syömään. Muuten annoin pari kertaa tuttia. Tyttö nukkui aamulla klo 7 asti! Itselläkin oli aamulla ihan sellainen olo, että olisi saanut nukkua piiiiitkään, vaikka kello siis olikin " vasta" 7. Kummasti näihin aikaisiin aamuihin tottuu...
Mitenkäs teidän joulusuunnitelmat? Me aiomme olla ihan tässä kotosalla ja kutsua isovanhempia sitten meille kyläilemään ja syömään. Tämä joulu onkin nyt sitten ensimmäinen kun olemme ihan rauhassa kotona. Viime joulunkin vietimme kotona, mutta lopetin yövuorot juuri aattoaamuna, joten mies sai yksin viimeistellä ruokia yms. Aikaisempina vuosina olemme olleet aina minun vanhemmillani, mutta kun katras kasvaa niin tekee mieli olla ihan vaan kotona ja luoda oma joulu. Muutaman lahjan olen jo ostanut. Minulle tuppaa aina iskemään " jouluhulluus" ja joudun toppuuttelemaan itseäni, etten kamalaa vuorta ostele lahjoja. Muutenkin olen kyllä jouluihmisiä ja minusta on ihanaa laittaa jouluruokia ja vääntää pipareita ja torttuja :0)
adalat + tyttöset
Tämän aamun " virallinen punnitustulos" oli 65 kg eli tilanne oli kuten arvelinkin 2 kg plussaa lähtöpainoon nähden. Kamalan laiska olen puntarissa käymään, mutta nyt piti ihan tarkistaa kun on puhetta painosta ollut. :0) Pituutta on 173 cm, joten ihan kamalasti tuosta ei edes tarvitsisi enää lähteä.
Meillä on säästötili,jonne pistämme rahaa pikkuhiljaa..nyt siellä kokonaista 20e jemmassa,kun oltiin just matkalla=)Mutta disneyland pariisi seuraavaksi koko perheenä,ja ens kesänä on häät niin ukkokulta haluaa häämatkalle new yorkkiin ,mutta lähtään ihan kaksin kun löytyy sopiva rako=)Oon pariisin disneylandissa käynyt aiemmin ex-miehen kanssa=)
Siitä päästäänkin jouluun eli annan isommat lapset taas jouluksi exälle,olivat viime vuonakin,ja niillä siellä koko suku juhlii,niin menköön sinne taas=)meillä on jouluksi muutto isompaan asuntoon,niin menee aika siinä ja tapanina lähetään viemään lapset 400km päähän mun vanhemmille,ollaan siellä muutama päivä,ja lähetään 29.12 miehen kaa kaksin kaverini häihin..sitten uusi vuosi siellä ja kotiin muuttokuormaa purkamaan.
Valmiista taikinoista ollaan torttuja japipareita tehty kun lapset tykkää leipoo.
nyt pikku-ukko saa kohtauksen sylissä joten mennään tisulle=)
Menkat alkoi, prkl... :/ Enpä olis vielä kaivannut, mut tätä vähän pelkäsinkin kun imetys on jo niin paljon vähentynyt. " Kivaa" , tätä se sit taas on tästä eteenpäin kunnes vaihdevuodet alkaa, heh :D No joo, johan ne olikin ennätys kauan poissa, kun aiemmista lapsista ovat alkaneet jo pari kuukautta synnytyksestä vaikka miten ois imettänyt.
Eilen lueskelin täällä toisten vauvakuumeesta ja pysähdyin oikein miettimään, et miltä se tuntuis itse nyt alkaa taas metsästään plussaa... ja totesin ettei kyllä kiinnostais pätkääkään. En vaan pystyis ees kuvitteleen mitään uutta vauvaa, kun oon vielä ihan Altin lumoissa. Ihan tuntuis kuin olis pettämässä Alttia jos uutta vauvaa haaveilis, niinkuin ei Altti sit riittäisi . Altti on mulle nyt se yksi ja ainoa :) Hyvä näin. Kyllä se vauvakuume sieltä vielä tulee aikanaan, sen tiedän. Mut nautitaan nyt yksi vauva kerrallaan " loppuun" :) Katotaan sit vieläkö lisää.
Altti on nyt alkanut istua ilman tukea jo aika hyvin. Pitkiä aikoja jo istuu kaatumatta, tyynyt on aina takana tietysti varmuuden vuoksi. Ollaan nyt pari päivää vähän treenattu kääntymistäkin ja melkein jo sekin menee ihan itse, hiukan täytyy antaa alkusysäystä, kun ei muuten poikaa kiinnosta lähteä yrittämään. Osais kyllä, mut ei lähde selältä ellei hiukan tuuppaa alkuun. Kyljelleen kyllä kääntyy kun haluaa ja kyljeltä osaa siis nyt kääntyä mahalleen, mutta ei tee tätä koko " sarjaa" itse alusta loppuun, aina vaan joko alun tai lopun ja muut " osat" pitää avustaa :) Hassu juttu. Osais mut ei hiffaa?
Meilläkin on toi imetys aika vähäistä enää päiväs aikaan, oikeastaan ei poika huoli tissiä enää kuin sängyssä päiväunille mennessä, ihan turha koittaa enää missään nojatuolissa antaa " välihuikkaa" . Yöllä sit kyllä huudetaan tissin perään välillä melko kovaäänisestikin, jos ei sitä heti meinaa tulla kun herra antaa merkkejä :) Aamulla sit taas kun herää niin ei kelpaa. Mutta näin jatketaan.
Nyt alkaa olla senverran levotonta kitinää tossa lattialla, et pakko lopettaa...
Luna ja Altti